Kdyby každé auto muselo mít parkovací místo, tak tyhle velké … nikdo chtít nebude. Pokud se parazituje při parkování na veřejném prostoru, tak je to každému fuk.
To sice ano, ale přesto je statisticky zjištěno, že v průběhu času jsou auta čím dál větší. Přestávají vyhovovat normy, podle kterých se projektují parkovací místa. Třeba VW Polo poslední generace je o 40 cm delší a 15 cm širší, než Polo 1. generace.
john334
2 hodin
Letos na dovolené jsem si v půjčovně zamluvil malé auto (podle půjčovny označené jako auto „typu Opel Corsa apod.“). Dostal jsem pak C3 Aircross, což podle mě naprosto odpovídá zadání malého auta. A pak kouknu na fakturu a tam je napsáno „SUV“.
To pak není divu, že jsou SUV nejoblíbenější, když se tam zařadí různorodá auta všemožných velikostí…
Václav
2 hodin
Ono taky dnes SUV už také není to SUV v době, když tenhle segment začínal. Původní SUV byl takový light off-road. Dnes často ani nenabízí verzi 4×4. Zůstal lehce zvýšený podvozek, baculatost a plastový lem blatníku. A dají tomu nálepku SUV, protože ta prodává a můžou to díky ní prodat dráž.
To co zde popisujete se jmenuje „Crossover“. Například Kamiq. Pokud chce člověk opravdu SUV tak nevidím jinou možnost než nějakou Ameriku (Dodge, Chevrolet, Ford…). Neříkám že všichni ale přijde mi že většina lidí ani neví co kupuje. Pokud totiž kupuju SUV tak počítám že to taky bude jezdit terénem a ne že to bude mít 20′ nízkoprofilové pneu a jezdit to bude výhradně po silnici. To mi nedává smysl. Ale každý ať si koupí co chce. Třeba výhled je z toho pěkný.
Marcel
2 hodin
Dost si lámu hlavu, čím jednou nahradím svou trojkovou Fabii kombi. Velké levné prostorné auto pro obyčejné lidi s levným provozem. 3/4 mega na SUV nemám a ani je dát nechci. Nehledě na to, že se mi to nelíbí. Snad se jim v Boleslavi povedla protikorozní ochrana.
Dacii Joggerem. Vevnitr velka jako Fabie (ja se se svym metr osmdesat vysokym telem za sebe nevejdu), akorat s obrim kufrem, pripadne treti radou. Jinak to neni vubec blbe udelana kara. Pripadne hledat kratkou oholenou variantu berlinga/kangoo/caddyny atd.
Ale jinak zadnou alternativu ke klasicke kombikove fabce na trhu nevidim, bohuzel. 🙁
ABCD
3 hodin
Kdo reálné potřebuje velké a široké pneu? 50% zákazníků? Vyšší světlou výšku? 50% zákazníků?
Asi většina nových aut jsou služební vozy. Takže rozhodování se děje ve firmách.
Já se divím, že si to asi většina neuvědomuje. Vemte karoserii s nejběžnějšího SUV Karoq, Kamiq, Tiguan apod. Snižte světlou výšku o pět až osm cm a uvidíte, že plus mínus máte něco jako přerostlou fabii combi nebo Golfa nebo Octavii. U větších aut Kodiaq Tiguan budete mít něco jako Superb combi možná nepatrně zkrácené. (Viděl jsem jednu takovou karoserii ležet na zemi…) Ani ten prostor nad hlavou není nějak moc zvětšený – MPV měla většinou vnitřní prostor vyšší. Záleží jak, které SUV, ale je to spíš taková „jemná“ hra s proporcemi.
„Using a new method of modelling the effects of various sources of outdoor air pollution on death rates, the researchers found that it caused an estimated 790,000 extra deaths in the whole of Europe in 2015 and 659,000 deaths in the 28 Member States of the European Union (EU-28). Of these deaths, between 40-80% were due to cardiovascular diseases (CVD), such as heart attacks and stroke. Air pollution caused twice as many deaths from CVD as from respiratory diseases.“ https://www.escardio.org/The-ESC/Press-Office/Press-releases/Air-pollution-causes-800-000-extra-deaths-a-year-in-Europe-and-8-8-million-worldwide
To si vyřiďte s vlastním svědomím, já na ničem netrvám. Jen konstatuji, že vaše chování může mít dopady na vaše okolí – což byla reakce na „co je Vám do toho“.
Gratuluji a zjevně vidíte i otázky tam, kde žádné nejsou. Já se Vás přeci na nic neptal. Každopádně Vám přeji ať Vám to i do budoucna vydrží a přeji nadále klidné spaní.
Zacinat obecnymi mrtvymi, kteri nikdo nedohleda je pavedecka slatanina. Ostatne proto k tomu nikde nema zdroje.
Jedine co ozdrovane mluvi o mrtvych jsou evropsky studie o znecistenim jako takovem (celkove znecisteni, ne jen doprava, ktera na tom ma mizivy podil).
Navic to nejsou umrti na emise ale s emisemi. Kdyz se podivate na mrtve u nas, tak podle tech Evropskych cisel to vypada na nejakych 10k mrtvych. Ti jsou schovani na respiracni onemocneni, srdce, rakovina … Neco, co lidi ve veku 70+ tady kosi desitky let, protoze kupodivu nejsou nesmrtelni.
Ano, tak máte pravdu vy a ne profesor z ČVUTu, který se tomu věnuje ve svém výzkumu.
„Although our air is much less polluted now than it was some decades ago, each year around 300 000 people in Europe die prematurely due to air pollution. In 2021, 97% of the people living in urban areas was exposed to concentrations of fine particulate matter (PM2.5 – the most harmful of air pollutants) above the latest guidelines of the World Health Organization.“ https://www.consilium.europa.eu/en/infographics/air-pollution-in-the-eu/ https://www.eea.europa.eu/publications/harm-to-human-health-from-air-pollution/
Ale jako jo, samozřejmě si můžete říkat, že je vše oukej.
„Despite some advances, poor air quality in Europe persists, even in high-income countries. According to the latest report from the European Environmental Agency (EEA), more than 500 000 people died in Europe in 2015 due to air pollution [1]. (…) Air quality is also highly affected by the age of the vehicle fleet, since older cars have higher emission levels. On the list of countries with higher death rates, the average age of vehicles is above 13 years in most of the countries [3], with predominance of more polluting Euro 3 and Euro 4 vehicles. This is especially the case of… Číst vice »
Pro rodinu byly super spíš MPV kde se vešly tři sedačky vedle sebe, popřípadě tam bylo 7 míst. Bohužel je automobilky nejspíš z důvodu že nebyly dostatečně „luxusní“ aby se daly prodávat za milion a vejš jako SUV , přestala pomalu ale jistě vyrábět
SUV-C je středně velké SUV. A opravdu, řadí se tam jak Karoq, tak třeba Kodiak,
SUV-D (velká SUV) jsou pak třeba Jeep Cherokee nebo třeba Tuareg. čili ještě větší auta.
V SUV segmentu se to označuje trošku jinak.
Ivan_pha
4 hodin
Trochu mne mrzí přístup automobilek, ale on je to odraz poptávky.
Já třeba potřebuji 4×4, auto rozumné velikosti pro rodinu a nepotřebuji SUV.
Jenže jiná místnost ve výsledku stejně nebyla, než SUV, protože nejsem fanda aut koncernu VW, kde ještě dožívá Passat a superb (stačilo by mi i menší auto, ale 4×4 už prostě není)
David
4 hodin
No a vyrabi se vlastne neco jineho nez SUV? Ja jen, ze treba ve stredni tride toho moc nezustalo … bud dozivajici modely a ted aspon novy Superb/Passat.
Nove MPV je maly zazrak – vetsinou se vetsi rodinu snazi odbyt dodavkou se sadackama a nebo tim SUV.
Vyjma premii pak uz prakticky nejsou kabriolety, kupe.
I takova i30 (kombi, sedan, hatch) skonci bez nastupce … je na trhu 8 let a o nastupci ani slovo.
Ono například, pokud chcete vzadu tři plnohodnotné sedačky, tak máte velmi omezený výběr. A například Volkswagen přestal vyrábět Sharana, který byl i sedmimístný.
Odpověď od otce 3 děti, pokud jste si toho nevsiml, tak běžně k tomu potřebujete ještě ženu. Jediné skutečně pětimistné auto za normální cenu, které není původně dodávka je c5 aircross, bohužel ho není možné koupit s motorem, který by vydržel s jistotou 150 000 km. Já to řeším SUV, kdy ři cestě v pěti tam ty krajní sedačky vyndávám z isofixu a poutám je tam jednoho po druhém.
Svět není jen VW group… Když se podíváme na největší světové automobilky: Toyota – ve střední třídě jen Camry. Jen sedan, jeden motor. Evropa. Ok, nový auto, protože globální model, ale prodeje nic moc Corolla je z 2018 … 6 let H/K – i40 skočilo bez náhrady, i30 je z 2016 Honda – zůstal jen Civic, jeden motor. Globální model. Mazda – ve střední třídě jen model 6 a ten vychází už z toho co představili 2012! Bude bez náhrady. Renault – už zůstal jen v Turecku dělany státy Megan. Ve střední nic, Talisman je bez náhrady pryč. Volva –… Číst vice »
Ked sme pri tych Fordoch. Minuly rok skoncil Ford Fiesta, Ford S-Max. Ked sa pozriem na ponuku fordu, tak ma Puma, co je crossover, potom Focus – ten na buduci rok konci a SUV.
Kdyby každé auto muselo mít parkovací místo, tak tyhle velké … nikdo chtít nebude. Pokud se parazituje při parkování na veřejném prostoru, tak je to každému fuk.
Jenže oni se do těch padesáti procent počítají i ty malé typu Kamiq, Karoq (taky není nijak extra velký). Proto je to už těch padesát procent.
To sice ano, ale přesto je statisticky zjištěno, že v průběhu času jsou auta čím dál větší. Přestávají vyhovovat normy, podle kterých se projektují parkovací místa. Třeba VW Polo poslední generace je o 40 cm delší a 15 cm širší, než Polo 1. generace.
Letos na dovolené jsem si v půjčovně zamluvil malé auto (podle půjčovny označené jako auto „typu Opel Corsa apod.“). Dostal jsem pak C3 Aircross, což podle mě naprosto odpovídá zadání malého auta. A pak kouknu na fakturu a tam je napsáno „SUV“.
To pak není divu, že jsou SUV nejoblíbenější, když se tam zařadí různorodá auta všemožných velikostí…
Ono taky dnes SUV už také není to SUV v době, když tenhle segment začínal. Původní SUV byl takový light off-road. Dnes často ani nenabízí verzi 4×4. Zůstal lehce zvýšený podvozek, baculatost a plastový lem blatníku. A dají tomu nálepku SUV, protože ta prodává a můžou to díky ní prodat dráž.
To co zde popisujete se jmenuje „Crossover“. Například Kamiq. Pokud chce člověk opravdu SUV tak nevidím jinou možnost než nějakou Ameriku (Dodge, Chevrolet, Ford…). Neříkám že všichni ale přijde mi že většina lidí ani neví co kupuje. Pokud totiž kupuju SUV tak počítám že to taky bude jezdit terénem a ne že to bude mít 20′ nízkoprofilové pneu a jezdit to bude výhradně po silnici. To mi nedává smysl. Ale každý ať si koupí co chce. Třeba výhled je z toho pěkný.
Dost si lámu hlavu, čím jednou nahradím svou trojkovou Fabii kombi. Velké levné prostorné auto pro obyčejné lidi s levným provozem. 3/4 mega na SUV nemám a ani je dát nechci. Nehledě na to, že se mi to nelíbí. Snad se jim v Boleslavi povedla protikorozní ochrana.
Dacii Joggerem. Vevnitr velka jako Fabie (ja se se svym metr osmdesat vysokym telem za sebe nevejdu), akorat s obrim kufrem, pripadne treti radou. Jinak to neni vubec blbe udelana kara. Pripadne hledat kratkou oholenou variantu berlinga/kangoo/caddyny atd.
Ale jinak zadnou alternativu ke klasicke kombikove fabce na trhu nevidim, bohuzel. 🙁
Kdo reálné potřebuje velké a široké pneu? 50% zákazníků? Vyšší světlou výšku? 50% zákazníků?
Asi většina nových aut jsou služební vozy. Takže rozhodování se děje ve firmách.
Divím se, že to tak je s SUV, ale je to realita.
Fakt si myslíte, že SUV jsou o širokých kolech a vyšší světlé výšce?
nepletete si to s off roady? .)
Já se divím, že si to asi většina neuvědomuje. Vemte karoserii s nejběžnějšího SUV Karoq, Kamiq, Tiguan apod. Snižte světlou výšku o pět až osm cm a uvidíte, že plus mínus máte něco jako přerostlou fabii combi nebo Golfa nebo Octavii. U větších aut Kodiaq Tiguan budete mít něco jako Superb combi možná nepatrně zkrácené. (Viděl jsem jednu takovou karoserii ležet na zemi…) Ani ten prostor nad hlavou není nějak moc zvětšený – MPV měla většinou vnitřní prostor vyšší. Záleží jak, které SUV, ale je to spíš taková „jemná“ hra s proporcemi.
A divi se nekdo? Vzdyt pro rodinu je to super!
Ekologie totálně neaerodynamického, těžkého a neobratného auta? Já se divím.
V čem je pro rodinu SUV lepší, než MPV?
Je k dostání. Což je dost klíčový parametr.
Prostorově je to proti klasickým autům bezkonkurenční.
Tak proč v tom sedí většinou jen řidič?
a co je vám do toho?
…stovky tisíc lidí umírajících ročně v EU na emise..třeba. Jakože přece tady nějak spolu existujeme, ty auta nejezdí ve vakuu, ale mají reálné dopady na své okolí.
https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/pribehy-emise1/?fbclid=IwAR3rfmtTxS9sHuhZWrNuKK1_SS0XN-jB417Qxgb2t9eO5WMyddHgiFcU-48
Aby vás neklepla pepka z emisní úzkosti.
Tomu říkám stavět se k problémům čelem..tvářit se, že neexistují.
A umřeli na emise nebo s emisemi? 😉
Nadýchali se příliš čistého vzduchu z výfuku.
„Using a new method of modelling the effects of various sources of outdoor air pollution on death rates, the researchers found that it caused an estimated 790,000 extra deaths in the whole of Europe in 2015 and 659,000 deaths in the 28 Member States of the European Union (EU-28). Of these deaths, between 40-80% were due to cardiovascular diseases (CVD), such as heart attacks and stroke. Air pollution caused twice as many deaths from CVD as from respiratory diseases.“
https://www.escardio.org/The-ESC/Press-Office/Press-releases/Air-pollution-causes-800-000-extra-deaths-a-year-in-Europe-and-8-8-million-worldwide
tak jestli na tom trvate, tak ja si ty tri auta koupim … jedno, kdyz jedu dam, jedno kdyz jedu se zenou , a treti kdyz jesem ve ctyrech.
To si vyřiďte s vlastním svědomím, já na ničem netrvám. Jen konstatuji, že vaše chování může mít dopady na vaše okolí – což byla reakce na „co je Vám do toho“.
Svedomi mam ciste, spim jako nemluvne. dekuji za optani.
Gratuluji a zjevně vidíte i otázky tam, kde žádné nejsou. Já se Vás přeci na nic neptal. Každopádně Vám přeji ať Vám to i do budoucna vydrží a přeji nadále klidné spaní.
Zacinat obecnymi mrtvymi, kteri nikdo nedohleda je pavedecka slatanina. Ostatne proto k tomu nikde nema zdroje.
Jedine co ozdrovane mluvi o mrtvych jsou evropsky studie o znecistenim jako takovem (celkove znecisteni, ne jen doprava, ktera na tom ma mizivy podil).
Navic to nejsou umrti na emise ale s emisemi. Kdyz se podivate na mrtve u nas, tak podle tech Evropskych cisel to vypada na nejakych 10k mrtvych. Ti jsou schovani na respiracni onemocneni, srdce, rakovina … Neco, co lidi ve veku 70+ tady kosi desitky let, protoze kupodivu nejsou nesmrtelni.
Ano, tak máte pravdu vy a ne profesor z ČVUTu, který se tomu věnuje ve svém výzkumu.
„Although our air is much less polluted now than it was some decades ago, each year around 300 000 people in Europe die prematurely due to air pollution. In 2021, 97% of the people living in urban areas was exposed to concentrations of fine particulate matter (PM2.5 – the most harmful of air pollutants) above the latest guidelines of the World Health Organization.“
https://www.consilium.europa.eu/en/infographics/air-pollution-in-the-eu/
https://www.eea.europa.eu/publications/harm-to-human-health-from-air-pollution/
Ale jako jo, samozřejmě si můžete říkat, že je vše oukej.
„Despite some advances, poor air quality in Europe persists, even in high-income countries. According to the latest report from the European Environmental Agency (EEA), more than 500 000 people died in Europe in 2015 due to air pollution [1]. (…) Air quality is also highly affected by the age of the vehicle fleet, since older cars have higher emission levels. On the list of countries with higher death rates, the average age of vehicles is above 13 years in most of the countries [3], with predominance of more polluting Euro 3 and Euro 4 vehicles. This is especially the case of… Číst vice »
Takže každý by měl mít několik aut a volit konkrétní podle toho, kolik zrovna lidí veze?
Tak to tady nikdo netvrdí, jde jen a jen o ohleduplnost, o zvažování každé jízdy.
kdyz potrebuju, tak jedu.
co na tom mam zvazovat?
Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého.
Tak, hlavne, abyste si to uvedomoval i vy.
To se snažím, bez auta desítky roků.
skvely, to se snazte.
ale nevnucujte to ostatnim.
Pokud se konání těch ostatních nebude týkat mne, tak ano. Asi jste stálenepochopil, že ta auta ovlivňují těm ostatním život.
Zvažovat se může třeba použití dopravního prostředku.
Auto snad neni dopravni prostredek?
krom toho, kdyz potrebuju jet autem, ma to svuj duvod, a nevidim duvod, proc zvazovat MHD.
A naopak, kdyz autem nepotrebuju, jedu MHD.
Co mam podle vas jeste delat?
Pripomenu vam vase vlastni slova – svoboda jednoho konci tam, kde zacina svoboda druheho. Ja se tom ridim. Ridite se tim i vy?
Tím důvodem je ohleduplnost k druhým, co je na tom tak složitého?
Já se řídím vlastním úsudkem, snažím se omezit to, co by vadilo druhým.
Pro rodinu byly super spíš MPV kde se vešly tři sedačky vedle sebe, popřípadě tam bylo 7 míst. Bohužel je automobilky nejspíš z důvodu že nebyly dostatečně „luxusní“ aby se daly prodávat za milion a vejš jako SUV , přestala pomalu ale jistě vyrábět
T7 … akorat pokud s tim chcete i na hory, tak 4×4 v nafte jaksi chybi
Co je SUV-C? To jsou crossovery? Tam se pak přece Kodiaq neřadí, to je klasické velké SUV.
Nebo mi něco uniká?
SUV-C je středně velké SUV. A opravdu, řadí se tam jak Karoq, tak třeba Kodiak,
SUV-D (velká SUV) jsou pak třeba Jeep Cherokee nebo třeba Tuareg. čili ještě větší auta.
V SUV segmentu se to označuje trošku jinak.
Trochu mne mrzí přístup automobilek, ale on je to odraz poptávky.
Já třeba potřebuji 4×4, auto rozumné velikosti pro rodinu a nepotřebuji SUV.
Jenže jiná místnost ve výsledku stejně nebyla, než SUV, protože nejsem fanda aut koncernu VW, kde ještě dožívá Passat a superb (stačilo by mi i menší auto, ale 4×4 už prostě není)
No a vyrabi se vlastne neco jineho nez SUV? Ja jen, ze treba ve stredni tride toho moc nezustalo … bud dozivajici modely a ted aspon novy Superb/Passat.
Nove MPV je maly zazrak – vetsinou se vetsi rodinu snazi odbyt dodavkou se sadackama a nebo tim SUV.
Vyjma premii pak uz prakticky nejsou kabriolety, kupe.
I takova i30 (kombi, sedan, hatch) skonci bez nastupce … je na trhu 8 let a o nastupci ani slovo.
Ono například, pokud chcete vzadu tři plnohodnotné sedačky, tak máte velmi omezený výběr. A například Volkswagen přestal vyrábět Sharana, který byl i sedmimístný.
Jo 3 sedacky jsou bida, jen nejaky dodavky jako T7 a nebo ty civilni dodavky.
Kupodivu s timhle nijak extra neexceluji ani relativne velka SUV, dat tam 3 sedacky a nebo 2 sedacky a maminu mezi ne se prakticky neda.
Jen zvídavý dotaz od otce 3 dětí: proč potřebujete vzadu 3 sedačky? Nemůže jedno dítě sedět na sedačce vpředu?
A manželka bude sedět v kufru;-)
Většina lidí má k těm dětem i matku.
Manželku pěšky, nebo v rakvi na střeše?
A manželka jede kde? na střeše?
Odpověď od otce 3 děti, pokud jste si toho nevsiml, tak běžně k tomu potřebujete ještě ženu. Jediné skutečně pětimistné auto za normální cenu, které není původně dodávka je c5 aircross, bohužel ho není možné koupit s motorem, který by vydržel s jistotou 150 000 km. Já to řeším SUV, kdy ři cestě v pěti tam ty krajní sedačky vyndávám z isofixu a poutám je tam jednoho po druhém.
Ještě jsem zapomněl na touran, ale ten už leze k milionu.
Brat ma starsi C4 Piccaso a ked sa zacal obzerat po nahrade, tak mu ostal len ten C5 Aircross. Tak isto pozadoval vzadu 3 samostatne sedacky.
Jste rozvedený?
No, dožívající modely 😀 říct o Golfu, Oktávce a dalších „dožívající model“ .. tak nevím no 😀
Svět není jen VW group… Když se podíváme na největší světové automobilky: Toyota – ve střední třídě jen Camry. Jen sedan, jeden motor. Evropa. Ok, nový auto, protože globální model, ale prodeje nic moc Corolla je z 2018 … 6 let H/K – i40 skočilo bez náhrady, i30 je z 2016 Honda – zůstal jen Civic, jeden motor. Globální model. Mazda – ve střední třídě jen model 6 a ten vychází už z toho co představili 2012! Bude bez náhrady. Renault – už zůstal jen v Turecku dělany státy Megan. Ve střední nic, Talisman je bez náhrady pryč. Volva –… Číst vice »
Pridam dalsie. Ford Mondeo – skoncilo bez nahrady. Ford Focus – konci na buduci rok.
Ked sme pri tych Fordoch. Minuly rok skoncil Ford Fiesta, Ford S-Max. Ked sa pozriem na ponuku fordu, tak ma Puma, co je crossover, potom Focus – ten na buduci rok konci a SUV.