Řídil jsem v USA Cadillac Escalade ESV a těžko bych hledal lepší rodinné auto. Velký prostor a kromě toho i dostatečný výkon a dynamika. V Evropě je skutečně problém koupit velké rodinné auto, když všechny docela dobré MPV typu Chrysler Pacifica nebo VW Sharan už z trhu mizí. Ve Španělsku jsem měl rovněž půjčenou Toyotu Verso v prodloužené verzi. Místem dá se říci větší než Escalade, ale vším ostatním, hlavně projevem a dynamikou motoru absolutně hrozné. Nemohl jsem se zbavit pocitu, že si připadám jak pošťák, který rozváží zásilky. Naprosto chápu všechny majitele SUV, kteří hledají prostorné vozy v dnešní… Číst vice »
Nevidím nice špatného na tom chtít prostorné auto pro svou rodinu. Pokud byste chtěl diktovat ostatním co si smí a nesmí kupovat, jste hodnotovou tragédii spíše vy. Mimochodem Nový Escalade je výrazně emisně čistší auto (samozřejmě vyjma co2, které ale nikomu ve městě nevadí a zdraví neškodí) než naprostá většina nově vyráběných aut v EU.
Takže sis půjčil MPV, byl jsi s ním naprosto spokojen a z toho ti plyne, že nejlepší je SUV?
Ka.Ha.
3 měsíců
SUV auta považuji především za vozidla křupanů s absencí vkusu. Nikdo z mně známých lidí, kteří jsou skutečně bohatí jak na účtu tak na duchu, tlusté auto nemá. Stejně tak naprosté minimum mně známých rodilých Pražáků.
Bohužel je to asi hodnotové dědictví generace, která na internátu v Čáslavi usínala pod plakátem Škody 130R a dnes vozí svůj pupík podtékající z upnutého bílého trička vozidlem svojí objemností domněle dokazujícím vysokou míru úspěšného dobytí velkého světa Prahy.
SYN
3 měsíců
Rád bych aby tu zazněla jedna věc – výrobci bohužel MAJÍ motivacu vyrábět větší (a především těžší) vozidla. Sice v kategorii „osobní vůz“ je jen jeden společný limit emisí (až do váhy 3,5t), ale stále roste počet vozů prodávaných jako „lehké užitkové“, a ty už mají limity emisí několikastupňově zvyšované podle hmotnosti. A to tak že první kategorie (0 až 1305kg) má limit stejný jako osobní automobil, ale už druhá kategorie (1305 až 1760kg) má limity o celých 25% zvýšené! Přitom do první kategorie se u užitkových vejde máloco. Ale pojďme dál, další kategorie je 1760 až 3500kg, a zde… Číst vice »
„Specific emissions targets for passenger cars To account for different sizes of passenger cars, the specific emissions target for each passenger car is calculated by adjusting the general emissions target by a value proportional to the deviation of the car’s mass from the average. This means that the emissions targets for heavier cars are higher than those for lighter cars. In Regulations (EC) 443/2009 and (EU) 2019/631 this relationship between the specific emissions target E and the general emissions target E0 is expressed as E = E0 + a × (M-M0) with the mass of the specific vehicle denoted by… Číst vice »
Samozřejmě že se to trochu otočí.
S takovým elektrem nikam nedojedou. Nebo budou muset jezdit jako pokakaní. Nebo budou stát baterky ranec.
Proto tesla 3 vypadá jak vypadá.
Mají větší. Ale spotřeba roste samozřejmě.
Nevím jestli tato motivace bude stačit… ony ty auta už jsou tak drahé dost, že větší baterka navíc už to zase až tolik nerozhodí…
Zdenek
3 měsíců
Já nevím. Já si takové auto nikdy kupovat nebudu.
Podle mě v nízké kategorii to nikdy nedopadne dobře.
Vždy to bude mít blbé vlastnosti, nebo bude muset být tvrdé.
Žrát. Ano samozřejmě to dělají i pro tankizaci a pasivní bezpečnost. Ale je to zvěrstvo.
No a range rover na vzduchovém podvozku přiznávám umí jezdit kulturně 200. Potichu a pohodlně. I když je to strašná pixle..
Ale to se bavíme o jiné třídě a jiných penězích.
Já prostě doufám, že je donutí mít vždy kompatibilní deformační zony. A že to prostě vyšší střední třída nebo střední nějak rozstřelí přiměřeně. Ačkoliv to na to není uplně určené. Samozřejmě kajn a spol je těžký soupeř. Q8 a jiné pixle.
Zdenek
3 měsíců
Super EU ekologie. Hlavně že tupci zničili malé auta.
Místo toho, aby tyto auta platili vyšší daně.
No tady jde o spíš „úspěšný“ marketing výrobců… EU do toho nijak nezasahuje, ti si jedou tabulky emisí…
Prostě prodají o pětinu dráž vůz, který je pomalejší, méně úsporný, ale je větší (alespoň naoko) a povětšinou neprojede větším terénem, než běžné auto…. A ve městech to dělá parkovací peklo, ale to je výrobci fuk.
Air Traveller
3 měsíců
Automobilky skoro nic nenabizeji?
na tento prelud jste prisel jak?
FrantaM
3 měsíců
lol, tak tohle je dobrý vtip 😀
jako, že se všichni výrobci na světě domluvili, že budou najednou tlačit SUV, jo? A proč by to jako dělali? 😀 😀 😀
Ne, tohle je nějaký Váš přelud, ale takto se to ve skutečnosti neděje.
Výrobci prostě viděli zájem zákazníků a podle toho reagovali.
To co je domluvené mezi vládami a výrobci je tlačenka elektromobilů.
Nicméně, aby to nevypadalo, že tu nejste jediný, kdo nemá jediný argument, tak si to pojdme probrat – omezení motorů, výbavy a kombinací – toto nemá nic společného s „preferencí“ SUV, toto se děje i u SUV. Důvodem tohoto je, že podle (ne tak úplně nových) předpisů se musí při homologaci měřit spotřeba všech možných kombinací motorů a doplnkových výbav. což, speciálně u VW, by znamenalo, že budou měřit tisíce kombinací. proto se i u VW, který tímto netrpěl, doplnkova vybava zgrupovala do paketů, tak jako u jiných značek. a , světě div se, stejně se smrskal i u těch… Číst vice »
Ale jo, chapu vas. Je lidskou prirozenosti ve vsem, cemu nerozumite, hledat spiknuti. Driv lidi ve vecech, ktere neznali, hledali nadprirozeno a carodejnice (coz je take jista forma spiknuti). No a nyni ve vsem neznamem vidi spiknuti korporatu a zednaru.
Proč by se domlouvali? Stačí zjištění, že to je nejprofitabilněššjí segment a ostatní segmenty jim z něj užírají. Zájem zákazníků se vytvořil až marketingovým tlakem a tvarováním nabídky tak, aby jiné modely nebyly tak zajímavé. Dříve SUV skoro nikoho nezajímala, nebyl to dlouho nesplněný sen řidičů. Je to propracovaný trend.
SUV nemám a fakt to ani nemám v plánu … možná jednou, až zchromnu tak, že ten vyšší posez bude nezbytností … ale co je na takovém v článku zmiňovaném Kamiqu nenažraného?
Kdybych si nedej přírodo musel vybrat zrovna Škodovku, tak si tu malou pseudo-SUV potvoru z komba Fabia, Scala Kamiq vyberu taky.
S ohledem na to, že tohle riziko bych nemohl vyloučit ani u těch ostatních uvedených modelů, tak jo. Bo to bych si pak nemohl koupit nic.
Samozřejmě, pokud někdo tyhle konkrétní informace má, tak je to zcela jiný příběh … ale to se zrovna mne netýká.
pokud s ním budete stávat výhradně doma na pozemku, tak prakticky nic….
FrantaM
3 měsíců
No koukám, že se nám tu strhla vášnivá diskuze plná nenávisti k SUV zejména od lidí, kteří vůbec neví o čem mluví. Lidi SUV kupují, taková je realita. A nekupují ho pouze idioti a pražáci s malým. Kupuje je mnoho normálních lidí, seniorů, rodin a mají pro to své důvody. Já osobně potřebuji rodinné auto a přešel jsem z klasického auta střední třídy – Superba na SUV – prodlouženého Tiguana. A ty důvody ke změně byly po zralé úvaze následující: + Vyšší světlá výška je neskutečně praktická věc. Naložíte auto, dáte na kouli nosič se 4 koly a to auto… Číst vice »
Já sám bych si SUV nekoupil (neříkám, že se tento názor časem nezmění), ale nechápu, co je komu do toho, v čem někdo jiný jezdí. Těm řečem o nenažranosti nerozumím asi úplně nejvíc, mnoho SUV (většina, která venku člověk vidí) jsou menší a levnější než třeba Octavia. Já mám starý Citroen C4 a všiml jsem si, že když vedle mě zastaví Peugeot 2008 (velice oblíbené SUV), tak jsou ta auta prakticky úplně stejně velká. A když je někdo deb*l a někde překáží nebo dokonce ohrožuje ostatní, tak nezáleží na tom, čím jezdí.
O tom se tu psalo proč jsou levnější. Je to cíleně nastaveno automobilkou. Právě jste jim skočil na marketingový špek.
Ta auta překáží už svou existencí, mají prostě rozměry skoro dodávek a není přes ně vidět, špatně se vedle nich parkuje.
Jaaa
3 měsíců
Co bude následovat dál, když už těchto přerostlých aut bude většina? Jak zajistit subjektivní pocit nadřazenosti? Budou všichni jezdit BRDM?
Jako sorry, ale to to píšeš prostě není pravda.
Třeba nejprodávanější škodovka: Octavia (ano, není to SUV) váží pořád +- stejně od první po čtvrtou verzi a to i přesto, že se s každou generací zvětšuje.
cože? jaká krabice? žádné z těch aut vážené „s krabicí“ není …
Petr
3 měsíců
Kdyby každé auto muselo mít parkovací místo, tak tyhle velké … nikdo chtít nebude. Pokud se parazituje při parkování na veřejném prostoru, tak je to každému fuk.
To sice ano, ale přesto je statisticky zjištěno, že v průběhu času jsou auta čím dál větší. Přestávají vyhovovat normy, podle kterých se projektují parkovací místa. Třeba VW Polo poslední generace je o 40 cm delší a 15 cm širší, než Polo 1. generace.
No když si někdo dokáže vydělat třeba na Kodiaqa v plný palbě, tak zaplatil ranec na DPH, platí nejspíš další tučné prachy na dani z nemovitosti, na dani z příjmu, a i když je podnikal tak nejspíš platí srážkové daně z příjmu z dividend, WFT, ty už nezoptimalizuje, nebo ty peníze vydělal v zahraničí a tady jimi zlepšuje HDP…to jen, že za takové prachy by si nějaký servis zasloužil.
Pak platí daně z příjmu přes tu firmu, v pořádku a zrovna spoustě daní jako z nemovitosti, WFT, daním z investic (protože kdo má firmu ma i soukromé investice) se nevyhne a to zase jiní lidé neplatí
Dobře že zmiňujete tu „optimalizaci“, u nás na ulici (a nejspiš leckde jinde) visel pár měsíců obrovský plakát firmy specializované na účetnictví s hlavním textem „daně jsou trest za špatné účetnictví“…
A kdo platí, ten může omezovat? Je výdělek tím hlavním, podle čeho budeme lidem měřit právo na prostor? Navíc je to veličina podléhající dost často všemožným vlivům, není jen věcí nějaké zásluhy.
john334
3 měsíců
Letos na dovolené jsem si v půjčovně zamluvil malé auto (podle půjčovny označené jako auto „typu Opel Corsa apod.“). Dostal jsem pak C3 Aircross, což podle mě naprosto odpovídá zadání malého auta. A pak kouknu na fakturu a tam je napsáno „SUV“.
To pak není divu, že jsou SUV nejoblíbenější, když se tam zařadí různorodá auta všemožných velikostí…
Ta nová generace C3 Aircross je opravdu už o třídu výš, ale to by se spíš měla jmenovat C4…
Václav
3 měsíců
Ono taky dnes SUV už také není to SUV v době, když tenhle segment začínal. Původní SUV byl takový light off-road. Dnes často ani nenabízí verzi 4×4. Zůstal lehce zvýšený podvozek, baculatost a plastový lem blatníku. A dají tomu nálepku SUV, protože ta prodává a můžou to díky ní prodat dráž.
To co zde popisujete se jmenuje „Crossover“. Například Kamiq. Pokud chce člověk opravdu SUV tak nevidím jinou možnost než nějakou Ameriku (Dodge, Chevrolet, Ford…). Neříkám že všichni ale přijde mi že většina lidí ani neví co kupuje. Pokud totiž kupuju SUV tak počítám že to taky bude jezdit terénem a ne že to bude mít 20′ nízkoprofilové pneu a jezdit to bude výhradně po silnici. To mi nedává smysl. Ale každý ať si koupí co chce. Třeba výhled je z toho pěkný.
No po asfaltu.. třeba do Prahy je nejvhodnější cyklostroj celopéro, na všem ostatním do vytřepete zadnici. Kdyby se to tolik nekradlo, má to každý druhý..
Podle vás Hyundai ix–cosi je SUV a projede terénem ? No ve Vrběticích se ukázalo, že neee…
Marcel
3 měsíců
Dost si lámu hlavu, čím jednou nahradím svou trojkovou Fabii kombi. Velké levné prostorné auto pro obyčejné lidi s levným provozem. 3/4 mega na SUV nemám a ani je dát nechci. Nehledě na to, že se mi to nelíbí. Snad se jim v Boleslavi povedla protikorozní ochrana.
Dacii Joggerem. Vevnitr velka jako Fabie (ja se se svym metr osmdesat vysokym telem za sebe nevejdu), akorat s obrim kufrem, pripadne treti radou. Jinak to neni vubec blbe udelana kara. Pripadne hledat kratkou oholenou variantu berlinga/kangoo/caddyny atd.
Ale jinak zadnou alternativu ke klasicke kombikove fabce na trhu nevidim, bohuzel. 🙁
mame Fabinú Comby ,ale 1. Ked Skoda povedala, Fabka 4 vo verzii Combi nebude zavladol v rodine smutok. Chceli sme verziu s motorom 1.5 v najvyssej vybave. Pocitali sme so sumou cca 25000 €.
Kedze F4C nebude zamerali sme sa Toyotu Corollu s Hybridom. Bolo to par penazi na viac, ale pohon tohto auto to vyvazil. Dnes sa bavime na tom, ako na tablete auto tento pohon pracuje raz s motorom a inokedy ide na elektriku.
V kombíku je velikej kufr… akorát na zadních sedačkách trochu míň místa, ale jsou horší, dokonce i mezi mnohými „compact-SUV“
ABCD
3 měsíců
Kdo reálné potřebuje velké a široké pneu? 50% zákazníků? Vyšší světlou výšku? 50% zákazníků?
Asi většina nových aut jsou služební vozy. Takže rozhodování se děje ve firmách.
Já se divím, že si to asi většina neuvědomuje. Vemte karoserii s nejběžnějšího SUV Karoq, Kamiq, Tiguan apod. Snižte světlou výšku o pět až osm cm a uvidíte, že plus mínus máte něco jako přerostlou fabii combi nebo Golfa nebo Octavii. U větších aut Kodiaq Tiguan budete mít něco jako Superb combi možná nepatrně zkrácené. (Viděl jsem jednu takovou karoserii ležet na zemi…) Ani ten prostor nad hlavou není nějak moc zvětšený – MPV měla většinou vnitřní prostor vyšší. Záleží jak, které SUV, ale je to spíš taková „jemná“ hra s proporcemi.
„Using a new method of modelling the effects of various sources of outdoor air pollution on death rates, the researchers found that it caused an estimated 790,000 extra deaths in the whole of Europe in 2015 and 659,000 deaths in the 28 Member States of the European Union (EU-28). Of these deaths, between 40-80% were due to cardiovascular diseases (CVD), such as heart attacks and stroke. Air pollution caused twice as many deaths from CVD as from respiratory diseases.“ https://www.escardio.org/The-ESC/Press-Office/Press-releases/Air-pollution-causes-800-000-extra-deaths-a-year-in-Europe-and-8-8-million-worldwide
Upřímně nevím, co je HLP. Jinak Vám to samozřejmě může bát jedno, ale naopak mě to třeba zajímat může. A dokonce můžu nesouhlasit s tím, když chování někoho druhého na mě bude mít výše popsané dopady. Sorry jako.
To si vyřiďte s vlastním svědomím, já na ničem netrvám. Jen konstatuji, že vaše chování může mít dopady na vaše okolí – což byla reakce na „co je Vám do toho“.
Gratuluji a zjevně vidíte i otázky tam, kde žádné nejsou. Já se Vás přeci na nic neptal. Každopádně Vám přeji ať Vám to i do budoucna vydrží a přeji nadále klidné spaní.
Zacinat obecnymi mrtvymi, kteri nikdo nedohleda je pavedecka slatanina. Ostatne proto k tomu nikde nema zdroje.
Jedine co ozdrovane mluvi o mrtvych jsou evropsky studie o znecistenim jako takovem (celkove znecisteni, ne jen doprava, ktera na tom ma mizivy podil).
Navic to nejsou umrti na emise ale s emisemi. Kdyz se podivate na mrtve u nas, tak podle tech Evropskych cisel to vypada na nejakych 10k mrtvych. Ti jsou schovani na respiracni onemocneni, srdce, rakovina … Neco, co lidi ve veku 70+ tady kosi desitky let, protoze kupodivu nejsou nesmrtelni.
Ano, tak máte pravdu vy a ne profesor z ČVUTu, který se tomu věnuje ve svém výzkumu.
„Although our air is much less polluted now than it was some decades ago, each year around 300 000 people in Europe die prematurely due to air pollution. In 2021, 97% of the people living in urban areas was exposed to concentrations of fine particulate matter (PM2.5 – the most harmful of air pollutants) above the latest guidelines of the World Health Organization.“ https://www.consilium.europa.eu/en/infographics/air-pollution-in-the-eu/ https://www.eea.europa.eu/publications/harm-to-human-health-from-air-pollution/
Ale jako jo, samozřejmě si můžete říkat, že je vše oukej.
Rozklikavat jsem je rozhodne nemel v planu – a vite proc? protoze jejich prezentaci stylem jednou 300 za rok, jednou 500 za rok a jednou 700 za rok jste jim udelal medvedi sluzbu a zdiskreditoval jste svuj postoj rovnou.
kdyz priste budete chtit nekoho od neceho odradit, tak zkuste byt konzistentni. pak to treba bude mit i uspech.
„Despite some advances, poor air quality in Europe persists, even in high-income countries. According to the latest report from the European Environmental Agency (EEA), more than 500 000 people died in Europe in 2015 due to air pollution [1]. (…) Air quality is also highly affected by the age of the vehicle fleet, since older cars have higher emission levels. On the list of countries with higher death rates, the average age of vehicles is above 13 years in most of the countries [3], with predominance of more polluting Euro 3 and Euro 4 vehicles. This is especially the case of… Číst vice »
A máte nějaký odkaz vysvětlující, proč se momentálně generace, které prožily život dýchajíc ten největší humus, stejně dožívají zdaleka nejvyšších věků? Něco mi tu smrdí a vzduch venku to není.
Pravděpodobně proto, že máme naprosto nejšpičkovější zdravotnictví, co jsme kdy měli? Podařilo se nám velmi zredukovat dětskou úmrtnost, což notně posunulo průměr dožití + umíme řešit zdravotní problémy (díky vědě a technologiím) o kterých se nám dříve ani nesnilo.
Dobře pro Vás, já Vám to přeji a z celého srdce si přeji, abyste měl vy pravdu a já se pletl. Co se týče mého úsilí, tak to prosím přenechte na mě. Já vám pouze odpovídal na otázku „co je vám do toho“. K čemuž jsem se snažil dát kontext toho, že vaše (v obecnosti číkoli) chování má dopady na Vaše okolí. Nic víc, nic míň.
Ano, chtěl jsem jet do Hamburku vlakem. Ale na hranicích končí nepřebrané soupravy, ve vlaku je jen 6 míst pro kolo a při ceně jízdenky 2000Kč jsem prostě jel autem. Ale místo cyklodovolené kolem Baltu jsem měl sedět doma a nezvyšovat uhlíkovou stopu. Čuchám čuchám nový ismus
Já to myslel tak, že čím větší auto, tím hůře s ním parkujete (protože velikost park.míst se nemění).
A na otázku kde má sedět manželka jsem odpověděl asi pětkrát. Pošesté: za volantem, vy šovinisto 🙂 (nebo vzadu uprostřed protože zadek dospělého je užší než dětská sedačka).
Dělají se ještě klasická MPV, resp. jsou vůbec nějak běžně k mání v Evropě? Tedy myslím tím „minivan“ s velkým vnitřním prostorem, 7 místy, velkým zavazadlovým prostorem, variabilním uspořádáním interiéru (otáčecí sedačky, bez středového tunelu)… Ne auto jako Roomster, které je, nevím proč, často označováno za MPV. Nic si teď nevybavuji, ale je pravda, že se v moderních autech nevyznám a poslední MPV, které si pamatuji, je Chrysler Voyager páté generace a Mazda MPV, ovšem oboje se už pěkných pár let nevyrábí… Pro mne ovšem nedává smysl ani SUV ani MPV, takže Vám nedokážu odpovědět jinak než v rámci úvah,… Číst vice »
Roomster – nej marketingový podvod domácí automobilky všech dob. To jsem rád že jste mi to připomněl. Ta dobově zkreslená reklama neměla chybu, prý na to vyrobili i speciální verzi tohoto šrotu.
Super MPV bývala Toyota Previa (dosti drahá), myslím i Mazda něco měla. Ale současnost je fakt tristní. Trend byl nastaven v bürrech velkých šéfů automobilek.
Pro rodinu byly super spíš MPV kde se vešly tři sedačky vedle sebe, popřípadě tam bylo 7 míst. Bohužel je automobilky nejspíš z důvodu že nebyly dostatečně „luxusní“ aby se daly prodávat za milion a vejš jako SUV , přestala pomalu ale jistě vyrábět
MPV nejsou, protože rodiny, resp. soukromé osoby jsou jako zákazníci v minoritě. 70% prodejů jsou firmy a operáky a ty bohužel kategorii MPV moc nekupují.
Trochu mne mrzí přístup automobilek, ale on je to odraz poptávky.
Já třeba potřebuji 4×4, auto rozumné velikosti pro rodinu a nepotřebuji SUV.
Jenže jiná místnost ve výsledku stejně nebyla, než SUV, protože nejsem fanda aut koncernu VW, kde ještě dožívá Passat a superb (stačilo by mi i menší auto, ale 4×4 už prostě není)
Tak tomu, že to bylo poptávkou, fakt nevěřte….
Tu poptávku vytvořil ten, kdo nasypal do firemního marketingu automobilek víc než do odměn….
David
3 měsíců
No a vyrabi se vlastne neco jineho nez SUV? Ja jen, ze treba ve stredni tride toho moc nezustalo … bud dozivajici modely a ted aspon novy Superb/Passat.
Nove MPV je maly zazrak – vetsinou se vetsi rodinu snazi odbyt dodavkou se sadackama a nebo tim SUV.
Vyjma premii pak uz prakticky nejsou kabriolety, kupe.
I takova i30 (kombi, sedan, hatch) skonci bez nastupce … je na trhu 8 let a o nastupci ani slovo.
Ono například, pokud chcete vzadu tři plnohodnotné sedačky, tak máte velmi omezený výběr. A například Volkswagen přestal vyrábět Sharana, který byl i sedmimístný.
Odpověď od otce 3 děti, pokud jste si toho nevsiml, tak běžně k tomu potřebujete ještě ženu. Jediné skutečně pětimistné auto za normální cenu, které není původně dodávka je c5 aircross, bohužel ho není možné koupit s motorem, který by vydržel s jistotou 150 000 km. Já to řeším SUV, kdy ři cestě v pěti tam ty krajní sedačky vyndávám z isofixu a poutám je tam jednoho po druhém.
Svět není jen VW group… Když se podíváme na největší světové automobilky: Toyota – ve střední třídě jen Camry. Jen sedan, jeden motor. Evropa. Ok, nový auto, protože globální model, ale prodeje nic moc Corolla je z 2018 … 6 let H/K – i40 skočilo bez náhrady, i30 je z 2016 Honda – zůstal jen Civic, jeden motor. Globální model. Mazda – ve střední třídě jen model 6 a ten vychází už z toho co představili 2012! Bude bez náhrady. Renault – už zůstal jen v Turecku dělany státy Megan. Ve střední nic, Talisman je bez náhrady pryč. Volva –… Číst vice »
Ked sme pri tych Fordoch. Minuly rok skoncil Ford Fiesta, Ford S-Max. Ked sa pozriem na ponuku fordu, tak ma Puma, co je crossover, potom Focus – ten na buduci rok konci a SUV.
Proste se vam koncern nehodil do teorie, tak ho proste vynechate 😀
Vyradit z prehledu vyrobce nejprodavanejsich aut v evrope, ktery ma nabidku mnohem sirsi, nez to, co vam tam zbylo, a stezovat si, ze nikdo nic nevyrabi 🙂
Řídil jsem v USA Cadillac Escalade ESV a těžko bych hledal lepší rodinné auto. Velký prostor a kromě toho i dostatečný výkon a dynamika. V Evropě je skutečně problém koupit velké rodinné auto, když všechny docela dobré MPV typu Chrysler Pacifica nebo VW Sharan už z trhu mizí. Ve Španělsku jsem měl rovněž půjčenou Toyotu Verso v prodloužené verzi. Místem dá se říci větší než Escalade, ale vším ostatním, hlavně projevem a dynamikou motoru absolutně hrozné. Nemohl jsem se zbavit pocitu, že si připadám jak pošťák, který rozváží zásilky. Naprosto chápu všechny majitele SUV, kteří hledají prostorné vozy v dnešní… Číst vice »
Prostě hotová tragédie. Nebo hodnotová,?
Nevidím nice špatného na tom chtít prostorné auto pro svou rodinu. Pokud byste chtěl diktovat ostatním co si smí a nesmí kupovat, jste hodnotovou tragédii spíše vy. Mimochodem Nový Escalade je výrazně emisně čistší auto (samozřejmě vyjma co2, které ale nikomu ve městě nevadí a zdraví neškodí) než naprostá většina nově vyráběných aut v EU.
Takže sis půjčil MPV, byl jsi s ním naprosto spokojen a z toho ti plyne, že nejlepší je SUV?
SUV auta považuji především za vozidla křupanů s absencí vkusu. Nikdo z mně známých lidí, kteří jsou skutečně bohatí jak na účtu tak na duchu, tlusté auto nemá. Stejně tak naprosté minimum mně známých rodilých Pražáků.
Bohužel je to asi hodnotové dědictví generace, která na internátu v Čáslavi usínala pod plakátem Škody 130R a dnes vozí svůj pupík podtékající z upnutého bílého trička vozidlem svojí objemností domněle dokazujícím vysokou míru úspěšného dobytí velkého světa Prahy.
Rád bych aby tu zazněla jedna věc – výrobci bohužel MAJÍ motivacu vyrábět větší (a především těžší) vozidla. Sice v kategorii „osobní vůz“ je jen jeden společný limit emisí (až do váhy 3,5t), ale stále roste počet vozů prodávaných jako „lehké užitkové“, a ty už mají limity emisí několikastupňově zvyšované podle hmotnosti. A to tak že první kategorie (0 až 1305kg) má limit stejný jako osobní automobil, ale už druhá kategorie (1305 až 1760kg) má limity o celých 25% zvýšené! Přitom do první kategorie se u užitkových vejde máloco. Ale pojďme dál, další kategorie je 1760 až 3500kg, a zde… Číst vice »
„Specific emissions targets for passenger cars To account for different sizes of passenger cars, the specific emissions target for each passenger car is calculated by adjusting the general emissions target by a value proportional to the deviation of the car’s mass from the average. This means that the emissions targets for heavier cars are higher than those for lighter cars. In Regulations (EC) 443/2009 and (EU) 2019/631 this relationship between the specific emissions target E and the general emissions target E0 is expressed as E = E0 + a × (M-M0) with the mass of the specific vehicle denoted by… Číst vice »
Toto se týká především „emisních cílů“ CO2
Nedivím se. Jiné než SUV už nechci.
Samozřejmě že se to trochu otočí.
S takovým elektrem nikam nedojedou. Nebo budou muset jezdit jako pokakaní. Nebo budou stát baterky ranec.
Proto tesla 3 vypadá jak vypadá.
Mají větší. Ale spotřeba roste samozřejmě.
Nevím jestli tato motivace bude stačit… ony ty auta už jsou tak drahé dost, že větší baterka navíc už to zase až tolik nerozhodí…
Já nevím. Já si takové auto nikdy kupovat nebudu.
Podle mě v nízké kategorii to nikdy nedopadne dobře.
Vždy to bude mít blbé vlastnosti, nebo bude muset být tvrdé.
Žrát. Ano samozřejmě to dělají i pro tankizaci a pasivní bezpečnost. Ale je to zvěrstvo.
No a range rover na vzduchovém podvozku přiznávám umí jezdit kulturně 200. Potichu a pohodlně. I když je to strašná pixle..
Ale to se bavíme o jiné třídě a jiných penězích.
Já prostě doufám, že je donutí mít vždy kompatibilní deformační zony. A že to prostě vyšší střední třída nebo střední nějak rozstřelí přiměřeně. Ačkoliv to na to není uplně určené. Samozřejmě kajn a spol je těžký soupeř. Q8 a jiné pixle.
Super EU ekologie. Hlavně že tupci zničili malé auta.
Místo toho, aby tyto auta platili vyšší daně.
No tady jde o spíš „úspěšný“ marketing výrobců… EU do toho nijak nezasahuje, ti si jedou tabulky emisí…
Prostě prodají o pětinu dráž vůz, který je pomalejší, méně úsporný, ale je větší (alespoň naoko) a povětšinou neprojede větším terénem, než běžné auto…. A ve městech to dělá parkovací peklo, ale to je výrobci fuk.
Automobilky skoro nic nenabizeji?
na tento prelud jste prisel jak?
lol, tak tohle je dobrý vtip 😀
jako, že se všichni výrobci na světě domluvili, že budou najednou tlačit SUV, jo? A proč by to jako dělali? 😀 😀 😀
Ne, tohle je nějaký Váš přelud, ale takto se to ve skutečnosti neděje.
Výrobci prostě viděli zájem zákazníků a podle toho reagovali.
To co je domluvené mezi vládami a výrobci je tlačenka elektromobilů.
To přece není pravda. To jste si prostě vymyslel.
jak ta kanibalizace prosim vypadala?
Ve vší úctě – to jsou naprosté výmysly 🙂 ale komplet.
naoko výmysly, protože nejdou lehce dokázat. Potřebujete investigaci. Lidé co pracují v autoprůmyslu vám to mimo protokol mohou naznačit/popsat.
Nicméně, aby to nevypadalo, že tu nejste jediný, kdo nemá jediný argument, tak si to pojdme probrat – omezení motorů, výbavy a kombinací – toto nemá nic společného s „preferencí“ SUV, toto se děje i u SUV. Důvodem tohoto je, že podle (ne tak úplně nových) předpisů se musí při homologaci měřit spotřeba všech možných kombinací motorů a doplnkových výbav. což, speciálně u VW, by znamenalo, že budou měřit tisíce kombinací. proto se i u VW, který tímto netrpěl, doplnkova vybava zgrupovala do paketů, tak jako u jiných značek. a , světě div se, stejně se smrskal i u těch… Číst vice »
Ale jo, chapu vas. Je lidskou prirozenosti ve vsem, cemu nerozumite, hledat spiknuti. Driv lidi ve vecech, ktere neznali, hledali nadprirozeno a carodejnice (coz je take jista forma spiknuti). No a nyni ve vsem neznamem vidi spiknuti korporatu a zednaru.
Proč by se domlouvali? Stačí zjištění, že to je nejprofitabilněššjí segment a ostatní segmenty jim z něj užírají. Zájem zákazníků se vytvořil až marketingovým tlakem a tvarováním nabídky tak, aby jiné modely nebyly tak zajímavé. Dříve SUV skoro nikoho nezajímala, nebyl to dlouho nesplněný sen řidičů. Je to propracovaný trend.
Móda? „Závody ve zbrojení na silnici“?
Automobily SUV jsou od samého počátku symbolem nenažranosti dnešní generace.
SUV nemám a fakt to ani nemám v plánu … možná jednou, až zchromnu tak, že ten vyšší posez bude nezbytností … ale co je na takovém v článku zmiňovaném Kamiqu nenažraného?
Kdybych si nedej přírodo musel vybrat zrovna Škodovku, tak si tu malou pseudo-SUV potvoru z komba Fabia, Scala Kamiq vyberu taky.
i kdyby jste tušil, že stála před prodejem 2 roky někde na letišti, protože do ní nebyl vhodný čip ?
S ohledem na to, že tohle riziko bych nemohl vyloučit ani u těch ostatních uvedených modelů, tak jo. Bo to bych si pak nemohl koupit nic.
Samozřejmě, pokud někdo tyhle konkrétní informace má, tak je to zcela jiný příběh … ale to se zrovna mne netýká.
Ty mínusy mne celkem baví … bo je zajímavé vědět, kolik lidí považuje Kamiq za symbol luxusu a zhýralé rozmařilosti:-))).
co je na tom, ze si vyberu mezi kodiaqem a superbem zeovna kodiaqa, symbolem nenazranosti?
pokud s ním budete stávat výhradně doma na pozemku, tak prakticky nic….
No koukám, že se nám tu strhla vášnivá diskuze plná nenávisti k SUV zejména od lidí, kteří vůbec neví o čem mluví. Lidi SUV kupují, taková je realita. A nekupují ho pouze idioti a pražáci s malým. Kupuje je mnoho normálních lidí, seniorů, rodin a mají pro to své důvody. Já osobně potřebuji rodinné auto a přešel jsem z klasického auta střední třídy – Superba na SUV – prodlouženého Tiguana. A ty důvody ke změně byly po zralé úvaze následující: + Vyšší světlá výška je neskutečně praktická věc. Naložíte auto, dáte na kouli nosič se 4 koly a to auto… Číst vice »
Já sám bych si SUV nekoupil (neříkám, že se tento názor časem nezmění), ale nechápu, co je komu do toho, v čem někdo jiný jezdí. Těm řečem o nenažranosti nerozumím asi úplně nejvíc, mnoho SUV (většina, která venku člověk vidí) jsou menší a levnější než třeba Octavia. Já mám starý Citroen C4 a všiml jsem si, že když vedle mě zastaví Peugeot 2008 (velice oblíbené SUV), tak jsou ta auta prakticky úplně stejně velká. A když je někdo deb*l a někde překáží nebo dokonce ohrožuje ostatní, tak nezáleží na tom, čím jezdí.
O tom se tu psalo proč jsou levnější. Je to cíleně nastaveno automobilkou. Právě jste jim skočil na marketingový špek.
Ta auta překáží už svou existencí, mají prostě rozměry skoro dodávek a není přes ně vidět, špatně se vedle nich parkuje.
Co bude následovat dál, když už těchto přerostlých aut bude většina? Jak zajistit subjektivní pocit nadřazenosti? Budou všichni jezdit BRDM?
V některých regionech na Ukrajině ano – kvůli subjektivnímu pocitu bezpečí.
A v čem konkrétně vadí vyšší výška?
Nemyslím si, že 50kg rozdílu mezi Octavií a Karoqem je tak podstatní rozdíl stejně tak jako 120 kg mezi Superbem a Kodiaqem.
*podstatný
Jako sorry, ale to to píšeš prostě není pravda.
Třeba nejprodávanější škodovka: Octavia (ano, není to SUV) váží pořád +- stejně od první po čtvrtou verzi a to i přesto, že se s každou generací zvětšuje.
Opět, to co píšete není pravda.
Opět lžete.
Opet, lzete. Vase anti-SUV zaslepenost vam uplne zatmela mozek.
Karoq – prazdny vazi 1365 kg
Oktavka – prazdna vazi 1350 kg
superb 4 (TSI) – prazdny vazi 1575
kodiaq (TSI) – prazdny vazi 1602
cože? jaká krabice? žádné z těch aut vážené „s krabicí“ není …
Kdyby každé auto muselo mít parkovací místo, tak tyhle velké … nikdo chtít nebude. Pokud se parazituje při parkování na veřejném prostoru, tak je to každému fuk.
Jenže oni se do těch padesáti procent počítají i ty malé typu Kamiq, Karoq (taky není nijak extra velký). Proto je to už těch padesát procent.
To sice ano, ale přesto je statisticky zjištěno, že v průběhu času jsou auta čím dál větší. Přestávají vyhovovat normy, podle kterých se projektují parkovací místa. Třeba VW Polo poslední generace je o 40 cm delší a 15 cm širší, než Polo 1. generace.
Copak o to, ono je i větší než býval Golf prvních generací… a proto na jeho místo nastoupil ještě menší UP/Citigo…
No když si někdo dokáže vydělat třeba na Kodiaqa v plný palbě, tak zaplatil ranec na DPH, platí nejspíš další tučné prachy na dani z nemovitosti, na dani z příjmu, a i když je podnikal tak nejspíš platí srážkové daně z příjmu z dividend, WFT, ty už nezoptimalizuje, nebo ty peníze vydělal v zahraničí a tady jimi zlepšuje HDP…to jen, že za takové prachy by si nějaký servis zasloužil.
A nebo taky ne, protože to kupuje na firmu.
Pak platí daně z příjmu přes tu firmu, v pořádku a zrovna spoustě daní jako z nemovitosti, WFT, daním z investic (protože kdo má firmu ma i soukromé investice) se nevyhne a to zase jiní lidé neplatí
Dobře že zmiňujete tu „optimalizaci“, u nás na ulici (a nejspiš leckde jinde) visel pár měsíců obrovský plakát firmy specializované na účetnictví s hlavním textem „daně jsou trest za špatné účetnictví“…
A kdo platí, ten může omezovat? Je výdělek tím hlavním, podle čeho budeme lidem měřit právo na prostor? Navíc je to veličina podléhající dost často všemožným vlivům, není jen věcí nějaké zásluhy.
Letos na dovolené jsem si v půjčovně zamluvil malé auto (podle půjčovny označené jako auto „typu Opel Corsa apod.“). Dostal jsem pak C3 Aircross, což podle mě naprosto odpovídá zadání malého auta. A pak kouknu na fakturu a tam je napsáno „SUV“.
To pak není divu, že jsou SUV nejoblíbenější, když se tam zařadí různorodá auta všemožných velikostí…
Tak je docela možné, že malé auto neměli, tak Vám dali vyšší kategorii. To ale nic nemění na tom, že jako SUV se dnes papírově označuje leccos.
Přesně. Místo Punto byl Crossland. Úplně nový.
C3 Aircross druhé generace: délka 4390mm – to není zrovna malý vůz…
Byla to samozřejmě ta předchozí generace, délka cca 4150mm. Rozvor mnohem menší než např. Škoda Scala, takže za mě to je malé auto, pouze jen vyhnané víc do výšky. https://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C3_Aircross#/media/File:Citroen_C3_Aircross_(2017)_Facelift_1X7A7060.jpg
Ta nová generace C3 Aircross je opravdu už o třídu výš, ale to by se spíš měla jmenovat C4…
Ono taky dnes SUV už také není to SUV v době, když tenhle segment začínal. Původní SUV byl takový light off-road. Dnes často ani nenabízí verzi 4×4. Zůstal lehce zvýšený podvozek, baculatost a plastový lem blatníku. A dají tomu nálepku SUV, protože ta prodává a můžou to díky ní prodat dráž.
To co zde popisujete se jmenuje „Crossover“. Například Kamiq. Pokud chce člověk opravdu SUV tak nevidím jinou možnost než nějakou Ameriku (Dodge, Chevrolet, Ford…). Neříkám že všichni ale přijde mi že většina lidí ani neví co kupuje. Pokud totiž kupuju SUV tak počítám že to taky bude jezdit terénem a ne že to bude mít 20′ nízkoprofilové pneu a jezdit to bude výhradně po silnici. To mi nedává smysl. Ale každý ať si koupí co chce. Třeba výhled je z toho pěkný.
Stejné jako proč u nás dominují v prodejích horská kola, když většina jezdí po asfaltu.
No po asfaltu.. třeba do Prahy je nejvhodnější cyklostroj celopéro, na všem ostatním do vytřepete zadnici. Kdyby se to tolik nekradlo, má to každý druhý..
Nebo neutrácelo za SUV z podobných ‚důvodů’…
Velmi trefné přirovnáni. 🙂
tak ale to jste teosku netrefil teosku kategorie.
Od SUV nikdo nikdy necekal, ze budou jezdit “terenem”.
No v reklamě to říkali, ti poctivější aspoň dodávali „lehkým“…
Já vím no, kdo věří reklamě… ale lidi to i tak ovlivňuje.
Podle vás Hyundai ix–cosi je SUV a projede terénem ? No ve Vrběticích se ukázalo, že neee…
Dost si lámu hlavu, čím jednou nahradím svou trojkovou Fabii kombi. Velké levné prostorné auto pro obyčejné lidi s levným provozem. 3/4 mega na SUV nemám a ani je dát nechci. Nehledě na to, že se mi to nelíbí. Snad se jim v Boleslavi povedla protikorozní ochrana.
Dacii Joggerem. Vevnitr velka jako Fabie (ja se se svym metr osmdesat vysokym telem za sebe nevejdu), akorat s obrim kufrem, pripadne treti radou. Jinak to neni vubec blbe udelana kara. Pripadne hledat kratkou oholenou variantu berlinga/kangoo/caddyny atd.
Ale jinak zadnou alternativu ke klasicke kombikove fabce na trhu nevidim, bohuzel. 🙁
známý to projížděl a má to nevyřešené těsnění u sloupků – vysoký aerodynamický hluk. Ale tváří se to líbivě, to jo.
mame Fabinú Comby ,ale 1. Ked Skoda povedala, Fabka 4 vo verzii Combi nebude zavladol v rodine smutok. Chceli sme verziu s motorom 1.5 v najvyssej vybave. Pocitali sme so sumou cca 25000 €.
Kedze F4C nebude zamerali sme sa Toyotu Corollu s Hybridom. Bolo to par penazi na viac, ale pohon tohto auto to vyvazil. Dnes sa bavime na tom, ako na tablete auto tento pohon pracuje raz s motorom a inokedy ide na elektriku.
Trojková fábka je dobré auto, ale že by byla velká a prostorná … 😀
Pokud jezdíte 8 let Kiou Rio, přijde vám jako vagón.
V kombíku je velikej kufr… akorát na zadních sedačkách trochu míň místa, ale jsou horší, dokonce i mezi mnohými „compact-SUV“
Kdo reálné potřebuje velké a široké pneu? 50% zákazníků? Vyšší světlou výšku? 50% zákazníků?
Asi většina nových aut jsou služební vozy. Takže rozhodování se děje ve firmách.
Divím se, že to tak je s SUV, ale je to realita.
Fakt si myslíte, že SUV jsou o širokých kolech a vyšší světlé výšce?
nepletete si to s off roady? .)
Já se divím, že si to asi většina neuvědomuje. Vemte karoserii s nejběžnějšího SUV Karoq, Kamiq, Tiguan apod. Snižte světlou výšku o pět až osm cm a uvidíte, že plus mínus máte něco jako přerostlou fabii combi nebo Golfa nebo Octavii. U větších aut Kodiaq Tiguan budete mít něco jako Superb combi možná nepatrně zkrácené. (Viděl jsem jednu takovou karoserii ležet na zemi…) Ani ten prostor nad hlavou není nějak moc zvětšený – MPV měla většinou vnitřní prostor vyšší. Záleží jak, které SUV, ale je to spíš taková „jemná“ hra s proporcemi.
A divi se nekdo? Vzdyt pro rodinu je to super!
Ekologie totálně neaerodynamického, těžkého a neobratného auta? Já se divím.
V čem je pro rodinu SUV lepší, než MPV?
Je k dostání. Což je dost klíčový parametr.
Nepochopil jste dotaz, ale nevadí. Bod za snahu.
Prostorově je to proti klasickým autům bezkonkurenční.
Tak proč v tom sedí většinou jen řidič?
a co je vám do toho?
…stovky tisíc lidí umírajících ročně v EU na emise..třeba. Jakože přece tady nějak spolu existujeme, ty auta nejezdí ve vakuu, ale mají reálné dopady na své okolí.
https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/pribehy-emise1/?fbclid=IwAR3rfmtTxS9sHuhZWrNuKK1_SS0XN-jB417Qxgb2t9eO5WMyddHgiFcU-48
Aby vás neklepla pepka z emisní úzkosti.
Tomu říkám stavět se k problémům čelem..tvářit se, že neexistují.
A umřeli na emise nebo s emisemi? 😉
Nadýchali se příliš čistého vzduchu z výfuku.
„Using a new method of modelling the effects of various sources of outdoor air pollution on death rates, the researchers found that it caused an estimated 790,000 extra deaths in the whole of Europe in 2015 and 659,000 deaths in the 28 Member States of the European Union (EU-28). Of these deaths, between 40-80% were due to cardiovascular diseases (CVD), such as heart attacks and stroke. Air pollution caused twice as many deaths from CVD as from respiratory diseases.“
https://www.escardio.org/The-ESC/Press-Office/Press-releases/Air-pollution-causes-800-000-extra-deaths-a-year-in-Europe-and-8-8-million-worldwide
Věřím jediné statistice, té svojí….
Bohužel, pořád je to málo HLP, aby to na mě udělalo dojem. Je mi nějak jedno, na co umřu a jestli budu nadúmrtí či obyčejné úmrtí. Sorry.
Upřímně nevím, co je HLP. Jinak Vám to samozřejmě může bát jedno, ale naopak mě to třeba zajímat může. A dokonce můžu nesouhlasit s tím, když chování někoho druhého na mě bude mít výše popsané dopady. Sorry jako.
Výborně, tak to můžete zítra rovnou do šmelcu, když je vám to jedno…
I to je možné, že mě zítra nějaké vemeno v SUV rozválcuje. A jsem si jistý, že v tu chvíli budu ten poslední, komu to bude vadit 🙂
tak jestli na tom trvate, tak ja si ty tri auta koupim … jedno, kdyz jedu dam, jedno kdyz jedu se zenou , a treti kdyz jesem ve ctyrech.
To si vyřiďte s vlastním svědomím, já na ničem netrvám. Jen konstatuji, že vaše chování může mít dopady na vaše okolí – což byla reakce na „co je Vám do toho“.
Svedomi mam ciste, spim jako nemluvne. dekuji za optani.
Gratuluji a zjevně vidíte i otázky tam, kde žádné nejsou. Já se Vás přeci na nic neptal. Každopádně Vám přeji ať Vám to i do budoucna vydrží a přeji nadále klidné spaní.
Zacinat obecnymi mrtvymi, kteri nikdo nedohleda je pavedecka slatanina. Ostatne proto k tomu nikde nema zdroje.
Jedine co ozdrovane mluvi o mrtvych jsou evropsky studie o znecistenim jako takovem (celkove znecisteni, ne jen doprava, ktera na tom ma mizivy podil).
Navic to nejsou umrti na emise ale s emisemi. Kdyz se podivate na mrtve u nas, tak podle tech Evropskych cisel to vypada na nejakych 10k mrtvych. Ti jsou schovani na respiracni onemocneni, srdce, rakovina … Neco, co lidi ve veku 70+ tady kosi desitky let, protoze kupodivu nejsou nesmrtelni.
Ano, tak máte pravdu vy a ne profesor z ČVUTu, který se tomu věnuje ve svém výzkumu.
„Although our air is much less polluted now than it was some decades ago, each year around 300 000 people in Europe die prematurely due to air pollution. In 2021, 97% of the people living in urban areas was exposed to concentrations of fine particulate matter (PM2.5 – the most harmful of air pollutants) above the latest guidelines of the World Health Organization.“
https://www.consilium.europa.eu/en/infographics/air-pollution-in-the-eu/
https://www.eea.europa.eu/publications/harm-to-human-health-from-air-pollution/
Ale jako jo, samozřejmě si můžete říkat, že je vše oukej.
Tak kolik to je? 300 tisic, 500 tisic, 700 000?
co prispevek, to jine cislo. to moc exaktne nevypada, spis jako vycucana cisla v domaci uloze “udelejme alarmujici zpravu, kolik lidi zemre” .
To se pak nedivím, že se Vám spí tak hezky. Tak ty odkazy radši ani nerozklikněte, ještě byste se tam dozvěděl něco, z čeho byste měl škaredé sny.
Rozklikavat jsem je rozhodne nemel v planu – a vite proc? protoze jejich prezentaci stylem jednou 300 za rok, jednou 500 za rok a jednou 700 za rok jste jim udelal medvedi sluzbu a zdiskreditoval jste svuj postoj rovnou.
kdyz priste budete chtit nekoho od neceho odradit, tak zkuste byt konzistentni. pak to treba bude mit i uspech.
Vždyť jo, přeji Vám klidné spaní a nenechte se znepokojovat. Nic se neděje, všechno je v pořádku a rozhodně nemusíte nad ničím přemýšlet.
„Despite some advances, poor air quality in Europe persists, even in high-income countries. According to the latest report from the European Environmental Agency (EEA), more than 500 000 people died in Europe in 2015 due to air pollution [1]. (…) Air quality is also highly affected by the age of the vehicle fleet, since older cars have higher emission levels. On the list of countries with higher death rates, the average age of vehicles is above 13 years in most of the countries [3], with predominance of more polluting Euro 3 and Euro 4 vehicles. This is especially the case of… Číst vice »
A máte nějaký odkaz vysvětlující, proč se momentálně generace, které prožily život dýchajíc ten největší humus, stejně dožívají zdaleka nejvyšších věků? Něco mi tu smrdí a vzduch venku to není.
Pravděpodobně proto, že máme naprosto nejšpičkovější zdravotnictví, co jsme kdy měli? Podařilo se nám velmi zredukovat dětskou úmrtnost, což notně posunulo průměr dožití + umíme řešit zdravotní problémy (díky vědě a technologiím) o kterých se nám dříve ani nesnilo.
tak super. ale dusledkem toho spickoveho zdravotnictvi (ktere nemame jen my) pocet obyvatel na planete nekontrolovatelne roste.
Diky poctu obyvatel , ktere prekracuje vsechny meze, ekosystem cele planety jde k sipku. a proboem co2 je v podstate ten nejmensi.
muzu se tedy zeptat, jak bojujete proti rustu poctu obyvatel, ktery je pro civilizaci uplne stejnym, ne-li vetsim problemem, nez co2 a oteplovani?
Vy se opravdu nemusíte zneklidňovat. Všechno je v pohodě, žádné problémy neexistují, nic se neděje. Hezky se vyspěte
ja jsem zcela klidny.
ale vy byste mel sve zachranarske usili venovat i timto smerem. budete urcite hodne platny.
Dobře pro Vás, já Vám to přeji a z celého srdce si přeji, abyste měl vy pravdu a já se pletl. Co se týče mého úsilí, tak to prosím přenechte na mě. Já vám pouze odpovídal na otázku „co je vám do toho“. K čemuž jsem se snažil dát kontext toho, že vaše (v obecnosti číkoli) chování má dopady na Vaše okolí. Nic víc, nic míň.
V ČR je přirozený úbytek obyvatel, takže tady jste mimo.
fakt nemluvim o cr, jejiz pocet obyvatel je v kontextu celosvetove populace zcela nerelevantni. bez ohledu na to, zda li ubyvame nebo stoupame.
Takže každý by měl mít několik aut a volit konkrétní podle toho, kolik zrovna lidí veze?
Tak to tady nikdo netvrdí, jde jen a jen o ohleduplnost, o zvažování každé jízdy.
kdyz potrebuju, tak jedu.
co na tom mam zvazovat?
Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého.
Tak, hlavne, abyste si to uvedomoval i vy.
To se snažím, bez auta desítky roků.
skvely, to se snazte.
ale nevnucujte to ostatnim.
Pokud se konání těch ostatních nebude týkat mne, tak ano. Asi jste stálenepochopil, že ta auta ovlivňují těm ostatním život.
Zvažovat se může třeba použití dopravního prostředku.
Auto snad neni dopravni prostredek?
krom toho, kdyz potrebuju jet autem, ma to svuj duvod, a nevidim duvod, proc zvazovat MHD.
A naopak, kdyz autem nepotrebuju, jedu MHD.
Co mam podle vas jeste delat?
Pripomenu vam vase vlastni slova – svoboda jednoho konci tam, kde zacina svoboda druheho. Ja se tom ridim. Ridite se tim i vy?
Tím důvodem je ohleduplnost k druhým, co je na tom tak složitého?
Já se řídím vlastním úsudkem, snažím se omezit to, co by vadilo druhým.
Ano, chtěl jsem jet do Hamburku vlakem. Ale na hranicích končí nepřebrané soupravy, ve vlaku je jen 6 míst pro kolo a při ceně jízdenky 2000Kč jsem prostě jel autem. Ale místo cyklodovolené kolem Baltu jsem měl sedět doma a nezvyšovat uhlíkovou stopu. Čuchám čuchám nový ismus
Já se bavím o ohleduplnosti, o zvažování jízd, nikoli o používání vlaku za každou cenu. Čtěte pozorněji, jinak ucítíte sám sebe.
Vhodného dopravního prostředku.
Že neplatíte ostatním jejich škody. Asi to z vás budeme muset začít vymáhat, když to nejste schopen pochopit sám.
Neplatime? a na to jste prisel jak?
Vite o tom, ze presne k tomuhle slouzi vyber spotrebni dane?
Takze – muzete si vymahat, co chcete, ale – no, jste jen k smichu.
Můžu poprosit nějaká data k tomu, že sanace dopadů emisí IAD se platí ze spotřební daně? Předpokládám, že to máte určitě podložené. Děkuji.
Já našel třeba toto: “ A World Bank report estimated that the cost of the health damage caused by air pollution amounts to $8.1 trillion a year, equivalent to 6.1% of global GDP.“ Tak by mě zajímalo, z čeho čerpáte. https://www.worldbank.org/en/news/feature/2022/09/01/what-you-need-to-know-about-climate-change-and-air-pollution
Jako že se hůře vleze do omezeného prostoru na zaparkování?
Nebo jak to myslíte?
ja se rad konecne dozvím, jak jste to myslel s tom, ze treti dite jede na sedacce spolujezdce.
Jinak teda asi prekvapko, ale bezne SUV se vejde na normalni parkovaci stani, jako jine auto.
no, a kdyz si nekdo poridi kravu, ktera se tam nevejde, tak zaparkuje tam, kde se vejdw.
hledate problem, kde neni.
Já to myslel tak, že čím větší auto, tím hůře s ním parkujete (protože velikost park.míst se nemění).
A na otázku kde má sedět manželka jsem odpověděl asi pětkrát. Pošesté: za volantem, vy šovinisto 🙂 (nebo vzadu uprostřed protože zadek dospělého je užší než dětská sedačka).
Dělají se ještě klasická MPV, resp. jsou vůbec nějak běžně k mání v Evropě? Tedy myslím tím „minivan“ s velkým vnitřním prostorem, 7 místy, velkým zavazadlovým prostorem, variabilním uspořádáním interiéru (otáčecí sedačky, bez středového tunelu)… Ne auto jako Roomster, které je, nevím proč, často označováno za MPV. Nic si teď nevybavuji, ale je pravda, že se v moderních autech nevyznám a poslední MPV, které si pamatuji, je Chrysler Voyager páté generace a Mazda MPV, ovšem oboje se už pěkných pár let nevyrábí… Pro mne ovšem nedává smysl ani SUV ani MPV, takže Vám nedokážu odpovědět jinak než v rámci úvah,… Číst vice »
VW Touran
Ford S-Max?
Roomster – nej marketingový podvod domácí automobilky všech dob. To jsem rád že jste mi to připomněl. Ta dobově zkreslená reklama neměla chybu, prý na to vyrobili i speciální verzi tohoto šrotu.
Super MPV bývala Toyota Previa (dosti drahá), myslím i Mazda něco měla. Ale současnost je fakt tristní. Trend byl nastaven v bürrech velkých šéfů automobilek.
Pro rodinu byly super spíš MPV kde se vešly tři sedačky vedle sebe, popřípadě tam bylo 7 míst. Bohužel je automobilky nejspíš z důvodu že nebyly dostatečně „luxusní“ aby se daly prodávat za milion a vejš jako SUV , přestala pomalu ale jistě vyrábět
T7 … akorat pokud s tim chcete i na hory, tak 4×4 v nafte jaksi chybi
Běžná rodina má dnes 1 dítě….
MPV nejsou, protože rodiny, resp. soukromé osoby jsou jako zákazníci v minoritě. 70% prodejů jsou firmy a operáky a ty bohužel kategorii MPV moc nekupují.
Hm, ale toto vysvětlení platí primárně pro ČR, ne pro celý svět (většina aut firemních), ne?
Pro ČR to zní logicky, ale poptávka z ČR moc se světovým trhem nepohne.
Podle mě tak je pro většinu Evropy. No a v USA mají tyto typy aut historicky větší oblibu. Zas na druhou stranu Asie a Afrika spíš preferuje sedany.
Co je SUV-C? To jsou crossovery? Tam se pak přece Kodiaq neřadí, to je klasické velké SUV.
Nebo mi něco uniká?
SUV-C je středně velké SUV. A opravdu, řadí se tam jak Karoq, tak třeba Kodiak,
SUV-D (velká SUV) jsou pak třeba Jeep Cherokee nebo třeba Tuareg. čili ještě větší auta.
V SUV segmentu se to označuje trošku jinak.
Díky za objasnění!
Trochu mne mrzí přístup automobilek, ale on je to odraz poptávky.
Já třeba potřebuji 4×4, auto rozumné velikosti pro rodinu a nepotřebuji SUV.
Jenže jiná místnost ve výsledku stejně nebyla, než SUV, protože nejsem fanda aut koncernu VW, kde ještě dožívá Passat a superb (stačilo by mi i menší auto, ale 4×4 už prostě není)
Kouknete schvalne pro legraci na Suzuki. Ti maji ve ctyrkolce i ekvivalent Fabie a Citygo. 😀
Subaru?
Octavia 4×4 bude opět v nabídce příští rok.
Škoda je koncern VW, pro mne je to předražená „kvalita“.
to ano, zejména po tom co provedli s cenama v posledních 3 letech.
A co „provedli“ tak strasneho? Zdrazeni ani nedorovnalo inflaci. ;o)
Tak tomu, že to bylo poptávkou, fakt nevěřte….
Tu poptávku vytvořil ten, kdo nasypal do firemního marketingu automobilek víc než do odměn….
No a vyrabi se vlastne neco jineho nez SUV? Ja jen, ze treba ve stredni tride toho moc nezustalo … bud dozivajici modely a ted aspon novy Superb/Passat.
Nove MPV je maly zazrak – vetsinou se vetsi rodinu snazi odbyt dodavkou se sadackama a nebo tim SUV.
Vyjma premii pak uz prakticky nejsou kabriolety, kupe.
I takova i30 (kombi, sedan, hatch) skonci bez nastupce … je na trhu 8 let a o nastupci ani slovo.
Ono například, pokud chcete vzadu tři plnohodnotné sedačky, tak máte velmi omezený výběr. A například Volkswagen přestal vyrábět Sharana, který byl i sedmimístný.
Jo 3 sedacky jsou bida, jen nejaky dodavky jako T7 a nebo ty civilni dodavky.
Kupodivu s timhle nijak extra neexceluji ani relativne velka SUV, dat tam 3 sedacky a nebo 2 sedacky a maminu mezi ne se prakticky neda.
Jen zvídavý dotaz od otce 3 dětí: proč potřebujete vzadu 3 sedačky? Nemůže jedno dítě sedět na sedačce vpředu?
A manželka bude sedět v kufru;-)
Ne, vzadu uprostřed. Nebo za volantem.
My to takto dělali běžne a nikdy nebyl problém.
V mistě, kde se nevejde dětská sedačka se sedí fakt pohodlně, zvlášť pokud má člověk vic jak 40 kg.
Já i manželka máme výrazně nad 40kg a sedáme mezi dvěma autosedačkami běžně.
Asi nejsme tak citliví, jako ostatní diskutující?
Většina lidí má k těm dětem i matku.
No a moje děti mají taky matku, mou manželku. Co dokáže sedět vzadu uprostřed mezi dvěma sedačkami. Případně dokáže řídit a já tam sedět.
Hele, já se slušně zeptal, tak proč kua ta jízlivost voe?
A manželka jede kde? na střeše?
Odpověď od otce 3 děti, pokud jste si toho nevsiml, tak běžně k tomu potřebujete ještě ženu. Jediné skutečně pětimistné auto za normální cenu, které není původně dodávka je c5 aircross, bohužel ho není možné koupit s motorem, který by vydržel s jistotou 150 000 km. Já to řeším SUV, kdy ři cestě v pěti tam ty krajní sedačky vyndávám z isofixu a poutám je tam jednoho po druhém.
Ještě jsem zapomněl na touran, ale ten už leze k milionu.
Brat ma starsi C4 Piccaso a ked sa zacal obzerat po nahrade, tak mu ostal len ten C5 Aircross. Tak isto pozadoval vzadu 3 samostatne sedacky.
Jste zcela vyjímečný otec… 3 děti se dávno nenosí. Bezdětné rodiny 43%, 1 dítě 39%, 2 děti 16% , 3 a více dětí 2,6%
Jste rozvedený?
Ne. Ale v pětiméstném autě běžně cestujeme.. well.. v pěti.
Jen nemáme vzadu tři sedačky.
To je ale hádanka na pondělní večer, schválně kdo to dá? Zdá se, že z těch 36 minusujících lidí na to nepřišel nikdo.
My vzadu tři sedačky nemáme a jeli jsme v pěti i 1000 km štreku, ale je to dost opruz.
Na místě řidiče ty šovinisto. Reálná odpověď viz jinde.
No, dožívající modely 😀 říct o Golfu, Oktávce a dalších „dožívající model“ .. tak nevím no 😀
Svět není jen VW group… Když se podíváme na největší světové automobilky: Toyota – ve střední třídě jen Camry. Jen sedan, jeden motor. Evropa. Ok, nový auto, protože globální model, ale prodeje nic moc Corolla je z 2018 … 6 let H/K – i40 skočilo bez náhrady, i30 je z 2016 Honda – zůstal jen Civic, jeden motor. Globální model. Mazda – ve střední třídě jen model 6 a ten vychází už z toho co představili 2012! Bude bez náhrady. Renault – už zůstal jen v Turecku dělany státy Megan. Ve střední nic, Talisman je bez náhrady pryč. Volva –… Číst vice »
Pridam dalsie. Ford Mondeo – skoncilo bez nahrady. Ford Focus – konci na buduci rok.
Ked sme pri tych Fordoch. Minuly rok skoncil Ford Fiesta, Ford S-Max. Ked sa pozriem na ponuku fordu, tak ma Puma, co je crossover, potom Focus – ten na buduci rok konci a SUV.
Proste se vam koncern nehodil do teorie, tak ho proste vynechate 😀
Vyradit z prehledu vyrobce nejprodavanejsich aut v evrope, ktery ma nabidku mnohem sirsi, nez to, co vam tam zbylo, a stezovat si, ze nikdo nic nevyrabi 🙂
Miluju statistiku delanou timto zpusobem 😀
Nejaky konkretni priklad?
samozrejme, ze konkretni priklad je potreba. Protoze si opet vymyslite.