Doma, nebo veřejná stanice? Průzkum odhalil, kde Češi nejčastěji dobíjejí elektromobily
Pražská lampa veřejného osvětlení s přípravou na instalaci dobíječky. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
V Česku je aktuálně kolem 35 000 elektromobilů.
Zajímavé. 🙂👍
35 000 elektromobilů tak to je tedy číslo. To je 0,3% zelených propagátorů z celkového počtu obyvatel. Přes všechno to nucení, dotace, úlevy při parkování, dálnice zdarma, vlastně je to k pousmání jak je to oblíbená mobilita již po několika letech.
Můžete mi prosím sdělit, jak jste byl doposud nucen?
No v práci dostaneme elektroauto misto spalováku, protože prý musime splnit nějaké debilní kvóty
Třeba dočasným nebo i definitivním vyřazením požadovaného auta z prodeje, což bylo zcela antitržně vynuceno nařízenými flotilovými emisemi?
Umělým zásahem byl omezen sortiment a zvýšeny pořizovací i provozní náklady. Zatím stále nikdo neodvolal plán na další omezení, zdražení a nakonec úplné ukončení výroby ke konkrétnímu datu. Toto vidí i prostý spotřebitel. Paralelně s tím byla pro firmy zavedena ESG agenda, která celý efekt ještě výrazně umocňuje. Každý den je v tisku publikována alespoň jedna zpráva nesoucí vzkaz: „Odpor je marný.“ Ostatně, mít auto není žádné lidské právo, tak o nic nejde, že. Možná si pod pojmem nucení představujete pouze otevřenou konfrontaci s namířenou zbraní. Ovšem to, co jsem popsal výše, naplňuje význam toho slova také. Daleko chytřeji, nenápadněji… Číst vice »
Proč majitele EV označujete za zelené propagátory? Spousta z nás má i spalováky, dost často sportovní auta, offroady atp.
EV bereme jen jako vhodné vozidlo pro denní ježdění.
Jak řešit dobíjení služebního auta ( plátce DPH) při dobíjení přes noc doma (soukromý odběr)? Má to nějaké účetní řešení? Děkuji.
Svaz průmysliu a dopravy ČR vydal příručku „Daňové otázky elektromobility“, tam se mj. tohle řeší.
Prodávají se Wallboxy (třeba od ČEZu), který tohle dokážou řešit.
Existuje problém,cCo se týče nabíjení aut na nabíječkách obecně, ale zvláště těch pomalejších AC. Pokud vím, není možné odpojit kabel z auta pokud není ukončeno nabíjení uživatelem a poté nastává problém, který je už v diskuzi zmíněn a to placení za využití nabíječky, i když je auto (dostatečně) nabité. Proč není možnost vytáhnout kabel z auta i cizím člověkem, řidičem, který potřebuje nabít na stejné stanici jako dobité auto a daný kabel použít pro svou potřebu? Šlo by to třeba přes appku daného poskytovatele, řidič si nastaví hodnotu do které chce nabíjet, popř. čas a všichni uživatelé dané aplikace toto… Číst vice »
Jak často je tam ale místo pro zaparkování dalšího auta? Většinou vídám sloupek se dvěma zásuvkami pro dvě místa. Navíc tato místa jsou často vyhrazena pro EV při nabíjení, tj. po vytažení kabelu tam stojí neoprávněně. Ale to by ošetřit šlo. Odemknout nabíjecí kabel jde často vzdáleně přes aplikaci v telefonu (propojenou s autem); ale je taky třeba ukončit nabíjení na stojanu. A to vzdáleně jde jen pokud bylo zahájeno přes web/aplikaci. Ne rfid kartou/čipem. No a i kdyby tohle všechno vyšlo… zůstane tam ležet odpojený kabel, který někdo může přejet či rovnou ukrást. Teď mě ale napadlo – na… Číst vice »
Ad 1) je pravda, že u nabíječek pouze s jedním místem to nedává smysl, ale pokud sloupek rozděluje příkon a s připojeným druhým autem klesá výkon na polovinu, je to problém. U rychlonabíječek s tímto vůbec nepočítám a tam problém víceméně není. 2) pokud je tam dopravní značka, když ne, může tam stát spalovák :/ teoreticky by se to dalo ověřit QR kodem na vozu, kdy při načtení bude k dispozici údaj o posledním dobití a pokud bude auto v rámci intervalu k teoretické značce, kde je povoleno parkovat např. 3 hodiny po dobití, problém vyřešen 3) ano, odemknout lze… Číst vice »
Ad 1: ten výkon klesá, jen když to druhé auto nabíjí. Pokud už skončilo tak nevadí, že je stále připojený kabel, druhé auto dostane plný výkon.
Ad 3/4: u veřejných AC nabíječek obvykle kabel není, resp. si řidič vozí vlastní. Myšlenka tedy byla, že AC nabíječka umožní vyndat kabel na své straně, když auto přestane dobíjet.
Možná pomůže, když uvedete příklad místa, které máte na mysli?
„nabíječka umožní vyndat kabel“
Další možné řešení je konektor navíc, který se odblokuje. Teda pokud je vyřešen problém kam s nově přijedším.
Takže další řidič (nebo škodolibý kolemjdoucí) vytáhne váš kabel z nabíječky a hodí ho na zem. To fakt chcete.
Tohle by nešlo že by to někdo mohl odpojit. Už ta představa – máte na sídlišti omezený počet parkovacích míst. Město nějaká místa vyhradí pro nabíjení, takže míst pro běžné lidi ještě ubyde a situace s parkováním se ještě zhorší. To ty lidi určitě nepotěší, takže bych se jejich škodolibosti vůbec nedivil. Nechtěl bych být tím, kdo tam bude nabíjet, mám pocit že by to nemuselo skončit pouze škodolibým odpojením kabelu…
U AC nabíječky používán (musím) svůj kabel a jsem rád, že je zamčenej
Z mé zkušenosti je větší problém s pomalými nabíječkami (zapojím a jdu do práce / nechám tam auto přes noc) – především v Praze. Jednak naprosto nechápu, proč je na značkách omezeno stání na max. 3 hodiny (veřejné dobíječky nabíjejí rychlostí 7 kW, pokud tam jsou zapojena 2 auta, tak 3,5 kW, takže na plné dobití 65 kWH baterky u Hyundai Kona potřebuju aspoň 9 hodin). Druhá věc je, že PRE si účtuje za stání nad 3 hodiny (i pokud dobíjím maximální rychlostí) poplatek – 0.5 Kč / min pro registrované, jinak tuším 1 Kč / min. Což mi přijde… Číst vice »
Jo, to je taky pěkný – vídám to na sídlištích v Praze. Hezky PRE místa, ale přes nic tam moc dobít auto do plna nejde, pokud se třeba nechci vzbudit ve 2 ráno a přeparkovat si.
Obecně je využití AČ nabíječek tragické… možná by šlo omezit čas jen tam, kde je velký zájem (centrum?). Ale pak to musí být napsané na nabíječe, v aplikaci, upraven software, vysvětlit uživatelům…
Vídeň má limity 3h na ulici a 8h na parkovištích, ale taky aby to člověk hledal po všech čertech.
Ono jde taky o strach z toho, že vám někdo dá flastra. V Nuslích jsou dvě nabíječky – jedna se značkou max. doba dobíjení 3 hodiny a druhá se značkou pouze dobíjení. Ta bez značky je skoro pořád obsazená dobíjejícími se auty. Ta druhá skoro pořád prázdná.
Berte to všechno, co tady píšete, jen za drobnou komplikaci. Důležité je to, že nemusíte stát ty otravné a obtěžující 3-4 minuty na benzince při čerpání benzínu/nafty. 🙂
Často (já nasochista) chodím po Praze pěšky a jsem fakt rád, že když jezdím, nepřispívám k tomu smradu z dopravy. Ale každý máme jiné priority 🙂
Já zase ve svém, ne úplně malém městě, jezdím, kdykoliv to jde, autem. V podstatě naschvál. Rád bych jezdil raději MHD, ale její zavedení současné vedení našeho města i ta předchozí dlouhodobě ignoruje.
Jakože nemáte MHD? Co to je za město?
Omlouvám se, ale nechci prozrazovat. Prostě nemáme. Ostatně – MHD je zavedeno v menšině obcí a měst. Rozhodně ne všude, jak jste si asi myslel. To si totiž myslí lidé většinou z větších měst, že je to všude tak jako u nich.
Hmm, ve městech nad 30.000 obyvatel MHD je a v těch menších ji ledaskde suplují linkové autobusy.
Jen to teda nejezdí co 10 minut v kladiva.
Jiná města než s 30000 obyvatel a více v ČR neexistují?
Váš argument je z ranku, proč bych třídil odpad, když to mohu hodit do černého, nebo rovnou do lesa.
Asi jste nebyl na přednášce:
TĚHOTENSTVÍ A ZNEČIŠTĚNÍ OVZDUŠÍ. MÁ NÁS TO ZAJÍMAT? Doc. MUDr. Miloš Velemínský, Ph.D., MHA
http://kongres.nedoklubko.cz/2024/10/14/tehotenstvi-a-znecisteni-ovzdusi-ma-nas-to-zajimat-doc-mudr-milos-veleminsky-ph-d-mha/
Tak to pr. Poctivě třídím odpad a s plastovým kelímkem v ruce jdu klidně pár set metrů, než narazím na žlutý kontejner. Nikdy ned3lám výjimku ve třídění.
PRE má tarif za 800Kč měsíčně pro nabíjení přes noc. Tam je 24 hodin nad ten tříhodinový limit zdarma.
Těch 800Kč je vlastně předplacených 100kWh, takže kdo nabije aspoň 100kWh za měsíc u PRE, neplatí za tenhle tarif nic navíc.
Je to teda drbání se levou rukou za pravým uchem, ale někomu by to s tím nočním nabíjením mohlo pomoci.
Jj, vyčistím si zuby, přeparkuju na nabíječku, abych dobil a ráno v osm mužů rovnou do práce… Úžasný. A můžu to takhle udělat 2-3 měsíčně.
Chápu to tedy správně, že můžete svým autem blokovat nabíječku ostatním lidem celou noc? Pokud ano, už vám to někdo naštvaný objel korunou nebo tam těch BEV máte zatím jen pár, takže to ještě nikomu nevadí, že tam celou noc zavazíte a blokujete nabíječku?
Mně by zajímalo porovnání s jinými zeměmi. Myslím že to byl v nějakém rozhovoru někdo z ČEZu kdo říkal, že na západ od nás lidé mnohem víc nabíjejí na veřejných AC.
Ale tento průzkum uvádí asi 25% lidí dobiji aspoň jednou týdně na veřejných AC – to mi přijde dost.
Ty veřejný dobíjením to dost zabíjí, kdyža někdo sluzebak, tak má pak chip od jedný že 3 společností a konec. Někam přijet a jen zaplatit kartou bez nějaký appky se nedá.
Veřejným nabíječkam taky překáží cena, doma nabijite za 5czk kWh a nebo taky ‚zadarmo‘ (když máte FVE). veřejná nabíječka? 7-8czk pokud máte spolu, smlouvu… A ještě pomalé nabíjení. Rychlo nabíječky i 20 CZK kWh. Krásný je, že spoustu těch veřejných nabíječek bylo taky ještě postavených na za dotace.
Bohužel ceny na rychlonabíječkách jsou nesmysl. Při spotřebě +-17kWh/100km je to 3,4kč/km jen na „PHM“ to reálně nemůže konkurovat nejběžnějším spalovacím motorům (TDI. 2.0, EVO2 – 5,4l/100) – kde se dostáváme pod 2kč/km. Smysl EV může mít pokud nabíjím na FVE – minus – jen ve dne, docela pomalé nebo wallbox, kde mám zajímavou spotovou cenu.
Takhle drahý je jen ČEZ bez paušálu, ne? PRE i EON jsou za cca 13Kč/kWh, to je o dost míň.
CEZ je jednoznacne nejdrazsi a kdyz muzu, tak se mu zdaleka vyhnu…
Smysl to má i když by to bylo dražší.
Foukat spaliny na toho za mnou,
to je nesmysl.
je hezký vidět, co si lidi myslí..aneb radši se udusíme, než bychom si připlatili..
Tak mate eliktroauto a spaliny foukáte v Chvaleticích….
Asi nevite, ze polovinu energie mame z jadra a navic doma nabijim ze solaru…
1cm³ výfukových plynů obsahuje miliony různorodých hodně malých (10 nm) částic.
Je to dáno tlakem při spalování.
Z Chvaletic nemáte šanci se nadýchat takové koncentrace, jako při hodinové cestě do práce.
Zajeďte si tam, pod ten komín a pak si představte 100 000 aut nastartovaných na volnoběh v okolí.
Ano, tolik elektroaut by ty Chvaletice utáhli.
Spotřeba na dálnici bude o trochu vyšší než 17kWh/100km, ale když vezmeme v potaz různé tarify a hlavně konkurenci, dostáváme se na přibližně 2,6 Kč/km, po zvýšení ceny phm v roce 2027 a následně v roce 2031 se už dostáváme při spotřebě 5,4l na v podstatě stejnou hodnotu, dnes pojedete po dálnici ve spalováku podstatně levněji.
Jiné společnosti – od toho je roaming.
Karty budou, nová směrnice AFIR vyžaduje možnost nabíjení bez aplikace.
Ceny u ČEZu jsou vysoké. Ale ani s nimi ty nabíječky nevydělávají, pořád je v ČR málo elektromobilů. Díky za ty dotace, díky nim je o dost lepší pokrytí nabíječkami. Tak dobré, že ČEZ jsem jednou vyzkoušel, a už nikdy znova použít nemusel. 12.50Kč u Eonu se stráví lépe.
Možno nevydělávají proto, že jsou ceny vysoké, bez smlouvy obzvláště. Kolikrát jsem viděl v Humpolci frontu Tesel a rychlejší EON stojany zely prázdnotou, protože abych se dostal na těch relativně akceptovatelných 12,50 Kč, tak musím uzavřít smlouvu, kterou ale dostanu schválenou ne hned, ale až na druhý den. Absolutní absurdita jsou pak Západoslovenské Elektrárny, kde na změnu tarifu za lepší musím čekat až do 1. následujícího měsíce. Takže pokud měsíc předem nevím, že pojedu na Slovensko, tak u ZSE prostě nenabíjím. Pŕedstavte si to na benzince. Aby byla nafta za 35 Kč, tak musíte mít smlouvu, na kterou čekáte, jinak… Číst vice »
No zde by asi měl zasáhnout stát a vyžadovat zde stejný systém jako u na čerpacích stanicích. Přijedu, kartou zaplatím a stejná cena pro všechny.
Jenže to by byla stejně vysoká cena pro všechny.
PHM (el., fosilní paliva, apod.) samy o sobě čerpací stanici neživý. Dle známého co provozuje jednu ČS, tak zisk nejde moc z paliv, protože zde je zákazník velmi sleduje cenu. Hlavní zisk je z doplńkového prodeje jídla a pití, apod. Z plné nádrže os. vozu má podobný „vývar“ jako z prodeje 2 kafí a náklady na servis technologie jsou u kávovaru o dost nižší 🙂
Můj odhad: Myslím si,že u nás bude veřejného dobíjení relativně méně, než na západě. A to proto, že v rozšíření EV jsme pozadu a stále je mají primárně lidé bydlící v RD, kteří si primárně dobíjí auto doma.
Až si budou více pořizovat EV i lidé z bytovek či paneláků, bude veřejné dobíjení využíváno více.
se obávám, že to se moc dít nebude. Protože spousta lidí se na to dívá optikou ekonomiky provozu.
A pokud mám nabíjet ekonomicky, tak musím na AC. Ale to je dnes už za 7-9Kč/kWh. A po 3h musím zpátky k autu a přeparkovat. A ještě nemám auto nabité.
To je pro rozšíření mezi „paneláčníky“ nesmysl. Pár z nich si to pořídí, ale spíše jako status, nebo třeba pro zábavnost auta.
Přijedu na parkoviště, zapojím a když jdu s odpadky, tak to vypojím. Nebo někdo z rodiny jde kolem.
Za tři hodiny mám nabitý auto, přijedu s 30 a nabíjím do 80ti.
Za mě lepší, než zajíždět na benzínku.
Z 30 na 80 za 3 hodiny na AC nabíječce?
S Teslou rozhodně ne!
tesly mají pouze 11kW max AC, některá jiná auta 22kW
Mám Teslu a mám 17kW AC (3x24A)
to néé, dřív:))
záleží samozřejmě, jaké auto.
Kdybych měl 80kWh, tak nabíjím cca 40-70%.
Nejezdím víc, než 200km denně
Tesla dá na AC max 11 kW, takže z 30 na 80% => cca 40 kW, takže cca 3h40min.
Já taky obvykle za den minu do 10% baterky, ale představa, že bych to musel u domu nabíjet na veřejných nabíječkách mne děsí 🙂 Naopak nabíjení na dlouhých cestách mi nevadí.
Při mém dojezdu přes 900 km jezdím na některou z těch desítek benzinek, které měsíčně míjím, naprosto náhodně, když jedu kolem a chce se mi, takže ne cíleně. A nemusím kvůli tomu vynášet odpadky, pít kávu (za ty 3-4 minuty tankování bych to ani nestihl) nebo obědvat, ani nemusí jít nikdo z rodiny kolem, nemusím auto pár hodin nechávat na benzince a pak se pro něj vracet. Za havarijní pojištění platím 7 tis. (auto nižší střední třídy, benzín, lehce přes 2 roku staré), takže fakticky jezdím za ušetřené peníze, které by mne stálo jinak havarijko EV, které, jak jsem se… Číst vice »
Pokud neřeším cenu za palivo, potkávám nabíječek taky spoustu. Ale tak jako spousta lidí tu cenu řeší u benzínu (viz plná fóra diskusí o Tank ONO, o různých vesnických pumpách, atd.), tak i mnozí řidiči EV řeší cenu elektříny, resp. různé způsoby dobíjení. Možná o něco víc, protože rozdíly v cenách jsou vyšší a protože se všichni učíme – řidiči i provozovatelé nabíječek.
Cenu za havarijní určuje především cena auta. A cena oprav, která je u někerých značek vyšší (Tesla). Platím za nové EV stejně jako za předchozí nový benzíňák za stejnou pořizovací cenu.
Výborně. Teď si ještě zkuste dohledat, kolik lidí si v ČR kupuje spalovák v ceně EV. Garantuji Vám, že zjistíte, že pro většinu lidí, pokud si už koupí nové auto, bude bližší můj případ. Tzn. auto nižší střední třídy, cena 500 tis. nebo max. mírně přes. A tomu odpovídá i havarijko, které v žádném případě se ani vzdáleně neblíží tomu Vašemu. Pro zajímavost – nestyďte se a uveďte jeho výši. Ale bez lhaní prosím.
Pokud je váš argument celková cena auta, tak to napište rovnou.
Tak dozvím se cenu havarijního pojištění Vašeho vozu? P. S. Drtivá většina občanů ČR opravdu musí zvažovat cenu, zda na to mají. Vy jste to nevěděl?
pojištění stejně nelze zrovnávat 1:1..zohledňuje se více faktorů..věk majitele, lokalita, předchozí historie a taky pak i různé úrovně krytí, takže tvrdit já mám havárko za 7 a pak vedle tvrdit, že někdo má za 14 a srovnávat to mezi sebou je absolutní kravina..jistě máte nějakou svojí pojišťovnu a smlouv s ní, tak si to podle stejných parametrů přepočítejte nebo nechte přepočítat na nějaký vámi zvolený elektromobil..pak teprve můžete srovnávat..protože i na jedno auto mohou být ty rozdíly v pojistění klidně dvounásobné..
Výmluvy. Řeč je o tom, že EV za 1- 1,3 mil. má o desítky tisíc dražší havarijko, než klidně nový vůz nižší střední třídy a na tom nelze nic okecat, i kdybychom zohlednili všechny možné faktory. A mimochodem, bez ohledu na to já jsem výši svého havarijka sdělil. Proč totéž bez vytáček neučiní pisatel v.sp?
Vy tady na veřejné diskuzi nechcete sdělovat bydliště, já zase cenu svého auta a porovnávat, kdo má jaké krytí, kdo koupil nové a kdo ojeté.
Nechápu, proč tak řešíte výši pojištění. Ano, dvakrát dražší auto má dvakrát vyšší pojištění. Bude se ale kupující rozhodovat podle pojistky? Ne, bude se rozhodovat podle ceny auta.
My musíme dýchat karcinomy z
vašich přímovstřiků ,
ale hlavně že vy nic nemusíte.
Jezděte opatrně, dodržujte odstup 2sekundy a havarijko platit nemusíte.
Když už chcete vypadat chytře, tak
1) používejte jen taková cizí slova, která znáte a nepletete si je s podobně znějícími,
2) zjistěte si, k čemu všemu slouží havarijní pojištění a
3) neformátujte diskusní příspěvek do veršů; není to ani báseň, ani haiku. 🙂
Tak jestli jste to pochopil vy,
tak asi i ostatní.
Omlouvám se za způsob vyjadřování.
Už se to nestane.
Havarijní pojištění má spoustu účelů.
Ten hlavní je asi zdroj hezkého příjmu pro pojišťovny.
já jsem sice příznivce elektromobility (bez tlaku na zákaz spalováků), ale tohle bych nepodstupoval. A naštěstí nemusím, protože mám barák, kde si svoji Teslu můžu nabíjet podle libosti. Ale stejně nejvíce nabíjím na Superchargerech, které mám zadarmo.
Nicméně pokud bych musel být v paneláku, např. protože bych si našel partnerku z druhé strany republiky, tak si tam koupím garáž. A stačilo by mi, aby tam byla 16A 1f zásuvka. Za nějakých 12h, co to auto stojí to dobije cirka 35kWh (počítám s 13A zátěží kvůli starším rozvodům).
Starší rozvody jsou v drtivé většině hliník, takže jištění 10A. A protože nabíjení neprobíhá lineárně, ale s pokračujícím dobitím AKU zpomaluje, takže během 12 h dobít 35 kWh z běžné 240 V 1f zásuvky určitě ne. Baterie není žárovka nebo elektromotor, takže tady trojčlenka neplatí.
U pomalého nabíjení se nabíjení prakticky nezpomaluje až do 99-100%.
Vzhledem k tomu, že mám vzdělání VŠ elektro a celkem slušně sleduji více zdrojů tak mohu směle říci – teď jste opravdu plácnul blbost a tím ukončuji naši diskusi. S člověkem, který dokáze plácnout takovou blbost, je každá diskuse marná.
Já elektro vzdělání nemám, tak se rád nechám poučit. Že by se L1/L2 nabíjení zpomalovalo slyším poprvé. Máte nějaký odkaz?
Takže naposledy: Je to obecně známá věc, sledujte motoristické magazíny v TV, tam je to co chvíli. Jako majitel EV byste to zjistil hned při prvním nabijení – takže můj názor je, že Vy žádné EV nemáte. A tím doopravdy končím a odpovídat nebudu.
Hmm, ‚obecně známé‘, takže nemáte nic? Mě se i za pomoci AI vyhledávačů nepodarilo najít nic, kde by si někdo stěžoval na propad nabíjení u zásuvky – ty nabíjecí proudy jsou tam prostě už malé, není nutné to ještě omezovat.
Vrať diplom !!!!!
Nebudu nic vracet. Přečtěte si to, co jsem napsal Romanovi viz níže nebo se vraťte do střední školy (pokud tedy vůbec nějakou máte absolvovanou) pro nějaké vědomosti.
Právě, že platí.
0,1C je pro baterku, jako nic.
V tom případě dává nabíječka konstantní proud až do konce.
Proč myslíte, že se doslova všude uvádí čas dobití AKU automobilů z 10 na 80 %? Jen tak z legrace? Protože od 80 do 100% se čas dobíjení dramaticky prodlužuje. A jestli je něco při nabíjení téměř konstantní, tak napětí. Vy konstantní proude.
K poklesu na závěr nabíjení ke 100% dochází u DC a 3f AC. U 1f nikoliv, protože je to tak nízký nabíjecí výkon (2,5kW), že to sežere obslužná elektronika, ohřev baterie a balancování článků.
Nicméně při běžném daily use nabíjení do 85-90% nepostřehnete limitaci nabíjecího výkonu baterie ani u 3f 16A.
Schválně jsem se podíval na katalog enyaq.
Uvádí AC (0–100 %) – výkon [kW]/čas.
Napětí při nabíjení není konstantní, postupně stoupá.
Například z 3,5V na 4,15V.
Poté přechází nabíjení z cc(constant current) na cv(constant voltage).
Pokud by baterie byla podchlazená například na -20C,
tak by se zřejmě nabíjelo konstantním napětím dřív, než někdě na konci u 98%..
Ale to je sci-fi. Elektronika to nedovolí.
Vraťte diplom !!! to co píšete, platí pro rychlé DC nabíjení, i u 3f AC (11kW) nabíjení padá výkon až po 90+ % a u zásuvky 230V (2.3kW) jede tak až do 100% … vše reálně vyzkoušeno na Tesla X … nejdříve si to nastudujte a potom dělejte machra
Ze zkušenosti – v 98% moje Tesla dobíjí 3kW. V 99-100% kolem 1-2kW, protože tam už probíhá spíše balancování článků a živení elektroniky kolem.
Fajn, někdo to po těch 3 hodinách nabíjení odpojí, oki. A kdo s tím odjede, aby neblokoval nabíječku a bude večer hledat místo k parkování, když jsou sídliště přeplněný už v šest večer? Nejde jen o odpojení od nabíječky, ale i tyto související kroky.
Nebo jste to myslel tak, že se budu chovat bezohledně k ostatním, odpojím tedy nabíjení a nechám to auto na místě blokovat nabíječku? To by mi to rychle někdo objel korunou.
Scénář s vypojením a přeparkováním na jiné prázdné místo je samozřejmě možný jen tehdy,
pokud ta prázdná místa existují.
Myslel jsem to tak, že pokud nespadám do kategorie vašeho scénáře přeplněného sídliště což bude mnohem míň než 30% lidí.
A bydlím na sídlišti s veřejnými nabíjecími místy, tak není nemožné zvednout zadek a jít to auto přeparkovat.