Dolnolučanský tunel opraví Subterra, vlaky nepojedou téměř půl roku

Dolnolučanský tunel. Foto: Správa železnicDolnolučanský tunel. Foto: Správa železnic

Během rekonstrukce dojde k prodloužení tunelu o 19 metrů.

Odebírat
Upozornit na
guest
44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MOS

Doufám, že SŽ taky konečně nechá rozšířit a opravit masivní průsaky do chuchelského tunelu. Po dokončení Výtoňského mostu už by snad bylo načase. Mohl by se (tunel) také zhroutit. Chápu, teď byl fofr.

a8n

K čemu budou ty ještě masivnější průsaky dobré?

MOS

Většina lidí to pochopila, vtipálku.

Vít Jůza

Propojoval Rakousko – Uhersko s Pruskem asi tak, jako Negrelliho viadukt propojoval Prahu s Drážďanami.

Michal M

Tak to byl smysl výstavby celé té dráhy.
A ano, i Negrelliho viadukt vznikl kvůli trati do Drážďan.

Harvánek

Bez tunelu by se dalo těžko do Pruska jezdit. Totéž platí o Negrelliho viaduktu(nebo spíš platilo, než byla postavena spojka z Libně do Holešovic- Odb. Rokytka.

Libor

A není to zbytečně rychlé, proč to nezavřou na dvě stavební sezóny…

Jan

Obecně největší Achillova pata železniční dopravy jako takové, půl roku mimo kvůli 100 m tratě…

Jiří Kocurek

Kdyby to byla pouhá trať, tak není výluka potřeba – svršek je po opravě. Problém je s tou skálou přímo nad tratí a tím, co tu skálu drží. Chce to trochu vhledu do problematiky.

Jiří Kocurek

Nicméně to neomlouvá Syna Chronizace, že u toho chyběl. To si měla SŽ zařídit líp.

Alibaba

Syn Chronizace by u toho nechyběl, kdyby měl díky penezům uvolněné nohy, takhle jen poskakuje, jak mu nějaký ten peníz hodí.

Jiří Kocurek

Brno-Blansko Správa připravila jako jednu stavbu, koleje, mosty, tunely, nádraží i nádražní budovy v jednom.

A šlo to. Čím to?

Alibaba

Důležitostí tratě?!

Harvánek

Určiě.Jinak dělat jednu etapu po druhé, tak to bude na dvacet let.

Michal M

Oni taky fungují v různě nepraktických investičních obálkách. S tunelem by to už nebyla modernizace, ale něco většího a hůř by se jim to papírovalo. Nebo na to v daném roce už nebyly prachy…

Jan

Proč myslíte že to nevím?

Jiří Kocurek

V příspěvku nerozlišujete mezi tratí a tunelem.

Jan

Obrázek to nedovolí nevědět ani takovému ignorantovi jako jsem já…

Jan

Ujišťuji vás že v tunelu je také trať, běžte se někdy podívat…

Harvánek

Tady jde o tunel a se silničním tunelem by to bylo podobné. Na silnici by byla objízdná trasa o dost kratší než po železnici.

Ondřej Wagner

Zajímalo by mě, zda tato oprava umožní případnou elektrizaci tratě mezi Libercem a Tanvaldem.

Libor

Na to bude nová studie, nový projekt, nová výluka atd…

Flinta19

Píší o rozšíření výrubu, tak snad ano.

MOS

To bude ale jen kvůli zesílení a izolacím navíc.

Michal M

Ne, elektrizace se nepředpokládá kvůli dalším tunelům na trase, které by se musely všechny předělat.

Harvánek

To vyřeší bateriové vlaky.

Jiří Šrámek

Jasně. A nabíjet se budou někde v depu, třeba v Liberci, nebo v Polsku, protože Lbc kraj je komplet bez drátů (myslím elektrifikovanou železnici, ne tramvaje v Lbc).

Michal M

Zřízení drátu do obratových stanic jen za účelem nabíjení je praxe i v Německu…

Tomáš Záruba

Posledni dobou se blizime do stavu, kdy pokud neco dela Nemwcko, je pravdepodobne nejrozumnejsi udelat pravy opak.

Michal M

Tj. nahrazovat EMU dieselem?

Michal

…a takhle my si tady žijeme. Správa železnic, přímo řízená státem, ale o cestující vlastně vůbec nejde. Půl roku výluka sem, půl roku tam, kolik desítek nebo set cestujících mezitím ztratíme, vždyť to je jedno. Je mi z toho smutno.

Kebab

Za ztrátu cestujících a zakázek na železnici přece může silniční doprava, jak jsem se tu opakovaně dočetl😃

slon1965

82 + 19 = 100
Nevím, dřív to tak ale nebylo 🤔🤔

Vesper

To je chyba zaokrouhlování.

Twix

Proč chyba, prostě zaokrouhlování. Třeba 81,6 + 18,7 = 100,3 a pak to skutečně vyjde 82+ 19 = 100.

xyz

Když si vezmu, že tam byla 3měs. výluka v létě/na podzim 2014 a pak ještě na jaře 2015… A teď znovu. 🙁

To samé harrachovská trať – 8 měsíců v roce 2015 výluka Kořenov – Harrachov, tak po 10 letech na X měsíců o kousek vedle, tzn. Tanvald – Kořenov. 🙁

Sova

1x za 10 let ještě není tak hrozné. Jsou v ČR tratě, kde je během stavební sezóny nějaká výluka prakticky každý rok.

Libor

Třeba kolem Plzně , topka je Plzeň – Žatec…

Tom Matto

Treba letos na Nepomuk. Nastesti vysla na zacatek skolniho roku, pekne na 14 dni. (ironie)

Luboš Beneš

Souhlas, ta se opravuje po 10 km ročně….již několik let…

Zrzek

Třeba spojnice Prahy a jmenovaného Tanvaldu je ve výluce každý rok a ne jen jednou

Michal M

Přesně tak, dostat se do Jizerek vlakem se často nepovede ani nejskalnějším šotoušům.
Do jisté míry je to dané jednokolejností tratě. 🙁

Zrzek

Jde to vzít i obklikou, pokud tam sebevražda železnic taky neudělá výluku a že to umí velmi dobře.

Michal M

Přes Jičín?