Dolní Lipku čekají velké oslavy. Výročí tratí připomenou čtyři parní lokomotivy
Parní lokomotiva 464.102 Ušatá při první jízdě pro veřejnost (duben 2024). Pramen: NTM
Do Dolní Lipky dorazí Ušatá či Ventilovka.
Do Dolní Lipky dorazí Ušatá či Ventilovka.
No, nevím, nevím, jestli je vůbec co slavit… Úsek tratě č. 021 Týniště – Žamberk – Letohrad je ve stavu, který odpovídá době svého vzniku, tedy 19. stol. Max. rychlost většinou okolo 70 km/h a staré a těžkopádné repasované vozy cca z 2. poloviny 20. století, dělají z této tratě spíše nevítaný železniční skanzen. Pro nahodilé výletníky snad ještě ok, ale pro pro pravidelné cestující zjevná mizérie (jen cesta ze Žamberka do HK zabere 75 min.!)… Těžko se divit odlivu pravidelných cestujících z podhůří Orlických hor, kteří už za ty roky zcela ztratili se SŽDC (nyní SŽ) trpělivost a přesedali… Číst vice »
A ono se snad v případě akce v Dolní Lipce oslavuje i něco přímo souvisejícího s tratí přes Žamberk?
Njn… Už je to tak… 😉
Akorát z toho nedokážu vyčíst, na čem pojede Sergej.
Že by na ničem a byl tam jen jako statický exponát?
A příští víkend Parní festival v Benešově
To jsou mi paradoxy… Kraje se neumí domluvit na dopravní obslužnosti Štítů, takže vlaky končí v Mlýnickém Dvoře (což je koncová stanice… ehm zastávka jak víno), protože zajíždět další 4 km na konečnou v jiném kraji je zjevně neřešitelný problém, ale takovouhle slávu kraj rád podpoří… Já bydlet ve Štítech, tak si snad stoupnu na nádraží s nějakým transparentem nebo co…
Kraje je třeba zrušit!
Kolik lidí ze Štítů touží cestovat vlakem směr Králíky?
A když zrušíte kraje (budiž), kdo bude organizovat místní dopravu? Ministerstvo dopravy z Prahy? Nebo zřídíte nějaké oblastní organizační kanceláře, spravující oblasti zrušených fuj fuj krajů? Nebo?
14 krajů je zbytečně moc. Stačilo by,tak jak to bylo dříve.
Klidně. Mě ovšem zajímá hlavně petrusovo řešení místní dopravy po zrušení krajů.
14 krajů byla hrozná pitomost, navíc tak nesmyslně vytvořených (zeptejte se třeba na Jevíčsku, jestli chtějí patřit pod Pardubice). Ale teď už snížení počtu krajů nemá šanci na úspěch. Pardubice se budou o sídlo hádat s Hradcem, Liberec nebude chtít pod Ústí, Olomouci se nebude líbit, že by se zase stal přehlíženým okrajovým regionem Ostravska. A Karlovy Vary taky nebudou mít zájem o návrat pod Plzeň. Z pokusu o snížení počtu krajů by bylo jen plno hádek a osočování, do takové akce žádná vláda nepůjde.
Takže Štíty nebudou v Olomouckém kraji ale v Severomoravském kraji a Mlýnický Dvůr ve Východočeském kraji. A vyřešíte tím co?
A z Mlýnického Dvora do Králíků jezdí lidí více, když je to jen 4 km od Štítů? Pochybuji, tam bude spádovost asi taky spíše na druhou stranu. Ale jen tipuji, možná někdo znalý tamních poměrů by nas mohl zasvětit.
Však do Mlýnického Dvora se jezdí jen o víkendu, nějaký normální provoz je jen po Moravský Karlov.
Já jsem že Štítů a vlakem jezdilo do i z fabriky ve Štítech hodně lidí z Králík i Červené Vody a to i o víkendech. Pak turisté a i na nákupy a návštěvy do špitálu v Červené Vodě. V neděli školáků na internáty jezdilo také dost. Pamatuji v neděli jezdil ropovod 810+010+010+810 až do Letohradu kde byl krásný přestup směr Ústí nebo Praha prez HK.Nejdřív změna jízdních řádu tak aby to nikomu nevyhovovalo. Pak přišla optimalizace a mavalo se statistikama že skoro nikdo nejezdí a mezi krajský provoz byl utnut. Často jsem jezdil vlakem z Prahy do Štítů na víkendy.… Číst vice »
Však ony by třeba i linkové autobusy mohly zajíždět až k nádraží a mít časové vazby s vlaky, kdyby o to měli kompetentní úředníci zájem – ale „když se nechce, je to herší, než když to nejde“, a teď už je na podobné reorganizace mnoho roků pozdě: nejdřív to „dráhy“ nezajímalo a chovaly se bohorovně, tak se jim to později vrátilo v míře znásobené.
Však když přijel vlak do Štítů tak tam čekal bus směr Zábřeh a Lanškroun.Ne tedy u všech spojů ale když už tak bus čekal i když vlak byl zpožděný. A v zimě byla alespoň jistota že vlak u nás v horách pojede. Ale spoléhat se na bus moc nešlo a to ani dnes.
Vy jste ze Štítů, že tady vedete takové dopravotvotvorné řeči?
Však píše, „kdybych byl ze Štítů, tak..“ 🙂
A čím to asi tak bude, že se ty samé kraje umí domluvit na osobácích Zábřeh-Třebová?
Hlavní trať a lokálka je trošku rozdíl. Taky tam jezdí pod dráty jen motorák.
Ono zas jestli chodit na nadráží za město 1,5km denně na vlak, jezdit busem od baraku.
Zas cestovní časy jsou zhruba podobné (myšleno mlýnický dvůr – Králíky)
Autobus fakt nejezdí každému k baráku, každý si k němu musí také dojít. Na vlak to má vždy někdo blíže, někdo dále. To opravdu není žádná fyzikální vlastnost vlaku, že zastavuje daleko a autobus blízko.
Ovšem fyzická vlastnost nádraží ve Štítech je, že a) ns něj nemá blízko nikdo a b) víc cílů než směr Králíky leží ve směrech Šumperk a Lanškroun.
A smutné je, že se s takovými nevýhodnostmi železnice nikdo nesnažil nic (kromě úplného zrušení osobní dopravy) udělat ani poté, kdy už byl zrušen i veškerý staniční personál, výpravní budovy trvale uzamčeny, nákladní doprava také zanikla a vlak se nemusejí hlásit pevným telefonem: proč třeba právě ve Štítech (ale samozřejmě nejen tam, ale i mnohde jinde) nejezdí sólo motoráky až do posledního „šturcu“ k nějakému nově zřízenému perónu, aby to do obce bylo o těch nejméně cca 200 metrů blíž než od nádražní budovy?
To je myšleno obrazně. Nadráží ve Štítech je 1,5km od centra města tj. nejblíže to mají cca 500m, ale z druhé strany je to až 2km.
Zatímco na Bus to mají od pár metru po 450m.
Vlak navíc jede jen jedním směrem. Ale bus tam má 4 linky – směry.