Byl jsem tam asi před šesti lety a říkal jsem si, že až do metro zprovozní, poletím se tam podívat znova. Jen tehdy se uváděl termín dokončení tuším 2021. Ok, možná čas koupit letenky…
Pavel
6 hodin
Soluň má sice jen 300 tisíc obyvatel (plus v sezóně turisté), ale je výrazně protažena v západovýchodním směru, což je příznivé pro páteřní kolejovou linku. Navíc letiště a nádraží na obou koncích města. Vzhledem k hustotě zástavby v centru je pro Soluň klasické metro ideální dopravní systém.
Ta hustota tam je podstatná. Nejen v centru je značná, skoro celá samotná Soluň má hustoty zalidnění, o kterých se v Praze bavíme jen ve starých čtvrtích typu Vinohrady nebo Žižkov. Až se divím, že tam dosud žádný kapacitnější druh veřejné dopravy nebyl, nedovedu si představit používat jenom autobusy v takovém prostředí.
Do Atén je to 500 km po souši a tak 1/3 cestujích tvoří domácí lety.
Pako
7 hodin
Jak vidím, tak mají metro na letiště. Taková zbloudilost. Měli si pořídit trolejbusy, to je dneska in. Nebo skončit metro pár kilometrů od letiště a dát tam nápis „již brzy, správa řeckých železnic“. Protože tak je to správné a tak to přece musí být.
Ale v Atenach jim na letiste jezdi jak metro tak zeleznice. Bohuzel to je vice mene jedina pouzitelna trat v celem Recku (obcas se objevi vlaky i na „VRT“ Ateny – Solun, ale to je spis vyhlidkova jizda pro turisty nez realne pouzitelny spoj)
No, a Ateny jsou vlastne skvelej priklad proc metro neni nejidealnejsi dopravni system z centra na letiste. I v letni turisticky sezone jsou tam pulhodinovy intervaly. Tim ze nastupujete na konecny za mestem a stavite na kazde zastavce je cesta nekonecna. Cim blize centru, tim vice cestujicich kteri se v ramci mesta potrebuji dostat z bodu A do bodu B, samozrejme. Prostor na kufry? Urcite ne. Kde je teda oproti vlaku ten benefit? Neprestupuje se, kdyz chcete rovnou do centra, ok. Ale to je asi tak vse.
Taky nechápu, že někteří to pořád opakují dokola. Zároveň je potřeba také zmínit, že letiště v Praze je mnohem blíže centru než u jiných měst téhle velikosti.
Mno správa řeckých železnic sice ETCS nainstalovala, ale měla ho vypnuté, jezdilo se „na hubu“ a srazily se dva vlaky. Bylo to mnohem horší než v Pardubicích.
Maximálně jako odstrašující příklad.
Mirek
7 hodin
Moc dobře si pamatuji praxe, konané před dvěma lety a bylo celkem komické v ulicích vidět třeba Man NL202, nebo naše Citelisy, které byli podle všeho původně pražské, ovšem nejvíce tak bylo Solarisů Urbino snad II. generace a Mercedesů typu Citaro, město vypadalo velmi zajímavě, ale dopravně kolabovalo
Vojta
7 hodin
Brno by si také zasloužilo svojí linku, obzvlášť po odsunu nádraží.
V Brně nějaká podzemka bude určitě tak jako tak. Teď v prosinci by měla být už konečně zveřejněna Studie, která má říci kudy, jaké trasy, kde by měly být zastávky a případně i jaká dopravní technologie.
Bystrc se nemůže dočkat. A bude Studie zahrnovat i linku na Vinohrady a do Líšně? Uvidíme.
Byl jsem tam asi před šesti lety a říkal jsem si, že až do metro zprovozní, poletím se tam podívat znova. Jen tehdy se uváděl termín dokončení tuším 2021. Ok, možná čas koupit letenky…
Soluň má sice jen 300 tisíc obyvatel (plus v sezóně turisté), ale je výrazně protažena v západovýchodním směru, což je příznivé pro páteřní kolejovou linku. Navíc letiště a nádraží na obou koncích města. Vzhledem k hustotě zástavby v centru je pro Soluň klasické metro ideální dopravní systém.
Samotná Soluň má sice jen 300 tisíc obyvatel, ale v metropolitní oblasti jich žije okolo milionu. Například celá odbočka už leží oficiálně mimo Soluň.
Ta hustota tam je podstatná. Nejen v centru je značná, skoro celá samotná Soluň má hustoty zalidnění, o kterých se v Praze bavíme jen ve starých čtvrtích typu Vinohrady nebo Žižkov. Až se divím, že tam dosud žádný kapacitnější druh veřejné dopravy nebyl, nedovedu si představit používat jenom autobusy v takovém prostředí.
Samotná Soluň ano, ale červené + modré oblasti dají dokupy lehce přes milion obyvatel: https://en.wikipedia.org/wiki/Thessaloniki#/media/File:Thessaloniki_urban_and_metropolitan_areas_map.svg
Do Atén je to 500 km po souši a tak 1/3 cestujích tvoří domácí lety.
Jak vidím, tak mají metro na letiště. Taková zbloudilost. Měli si pořídit trolejbusy, to je dneska in. Nebo skončit metro pár kilometrů od letiště a dát tam nápis „již brzy, správa řeckých železnic“. Protože tak je to správné a tak to přece musí být.
Nemají ho až na letiště, to teprve bude. Musí se přestupovat na bus.
A na to jste přišel kde, že mají metro na letiště?
Je v plánu, ale momentálně se ještě nestaví.
Ale v Atenach jim na letiste jezdi jak metro tak zeleznice. Bohuzel to je vice mene jedina pouzitelna trat v celem Recku (obcas se objevi vlaky i na „VRT“ Ateny – Solun, ale to je spis vyhlidkova jizda pro turisty nez realne pouzitelny spoj)
To je pravda, plus ještě trať do Korintu celkem ujde.
Ad VRT do Soluně: ať jsou naše tratě a zabezpečení v (h)různém stavu, tak Pendolino se zabezpečením „na hubu“ u nás už nemáme…
No, a Ateny jsou vlastne skvelej priklad proc metro neni nejidealnejsi dopravni system z centra na letiste. I v letni turisticky sezone jsou tam pulhodinovy intervaly. Tim ze nastupujete na konecny za mestem a stavite na kazde zastavce je cesta nekonecna. Cim blize centru, tim vice cestujicich kteri se v ramci mesta potrebuji dostat z bodu A do bodu B, samozrejme. Prostor na kufry? Urcite ne. Kde je teda oproti vlaku ten benefit? Neprestupuje se, kdyz chcete rovnou do centra, ok. Ale to je asi tak vse.
Kolikrát se tu ještě bude muset řešit, že trolejbusy na letiště v Praze jsou dočasné řešení, než se vybuduje klasická trať? Furt dokola…
Taky nechápu, že někteří to pořád opakují dokola. Zároveň je potřeba také zmínit, že letiště v Praze je mnohem blíže centru než u jiných měst téhle velikosti.
Mno správa řeckých železnic sice ETCS nainstalovala, ale měla ho vypnuté, jezdilo se „na hubu“ a srazily se dva vlaky. Bylo to mnohem horší než v Pardubicích.
Maximálně jako odstrašující příklad.
Moc dobře si pamatuji praxe, konané před dvěma lety a bylo celkem komické v ulicích vidět třeba Man NL202, nebo naše Citelisy, které byli podle všeho původně pražské, ovšem nejvíce tak bylo Solarisů Urbino snad II. generace a Mercedesů typu Citaro, město vypadalo velmi zajímavě, ale dopravně kolabovalo
Brno by si také zasloužilo svojí linku, obzvlášť po odsunu nádraží.
No jo, ale když se postaví SJMKD, tak se zas nemusí přesouvat nádraží.
V Brně nějaká podzemka bude určitě tak jako tak. Teď v prosinci by měla být už konečně zveřejněna Studie, která má říci kudy, jaké trasy, kde by měly být zastávky a případně i jaká dopravní technologie.
Bystrc se nemůže dočkat. A bude Studie zahrnovat i linku na Vinohrady a do Líšně? Uvidíme.
Z Králova Pole do Husovic stačí vyplout!
https://druhebrno.cz/Tema/Tunel%20Pon%c3%a1vky
Byl jsem tam 2017 a už tehdy bylo pozdě. Dostat se kamkoliv ať už autem nebo MHD bylo hodně o nervy. Většinou to bylo pěšky rychlejší.