Dokončeno po 18 letech. Soluň otevřela první linku metra, vlaky jsou automatické
Výstavba metra pokračuje do dalších částí města.
Druhé největší řecké město se 18 let po zahájení stavby dočkalo své první linky metra. Nová trasa, v Soluni má 13 stanic a spojuje západní a východní část metropole během 18 minut. Vedení města od nového metra čeká úbytek automobilové dopravy ve městě. K otevření došlo v sobotu.
Nové metro je plně automatické, nasazeno je 18 vlaků. Ve špičce jezdí každé tři minuty. Výstavba dál pokračuje, příští rok se má otevřít dalších pět stanic ve směru k terminálu Mikra na jihu města. Další rozšíření počítá v budoucnu s okružní linkou z centra se třemi větvemi.
Stavbu metra komplikovala nejprve finanční krize a hospodářské problémy Řecka, výstavbu také přerušily četné archeologické nálezy. Některé z nich stavitelé zakomponovali do stanic metra. Plán na zavedení metra v Soluni je také poměrně historický: k prvnímu schválení došlo v roce 1976. Město očekává, že metro denně přepraví přes 300 000 lidí.
První trasa je dlouhá 9,6 kilometru, vede výhradně pod zemí. Dodavatelem vlaků je Hitachi Rail Italy, které dodalo 24 čtyřvozových vlaků o délce 50 metrů. Za provoz a údržbu odpovídá konsorcium Egis a ATM Milan.