Dokončení D1 se přiblížilo. Urychlení stavby posledního úseku o tři měsíce vyjde na 72 milionů
Stavba D1 Přerov - Říkovice. Foto: Radek Mátl

Zprovoznění posledního úseku D1 u Přerova je v plánu na letošní prosinec.
Zprovoznění posledního úseku D1 u Přerova je v plánu na letošní prosinec.
Jen nechápu tu klikatici 436. bydlet v Bochoři, tlačil bych na obchvat – silnici vést podél trati až k Věžkám…
Chcete se zbavit vlivu Cinanu v CR? Prelozte jim tento clanek o slavnostni dostavbe D1, vcetne zminky o grupe vymahacu vypalneho zvaneho Deti Zeme. Cinani se po precteni uchechtaji k smrti.
Nejmonumentalnejsim pomnikem zbytecnosti lidi jako je Miroslav Patrik bude zprovozneni tehoto useku dalnice. Kdykoliv tranzituju pres Prerov, vzpomenu si na toho krivaka…
Jo, ten by měl mít u dálnice pomník – podobnýho tvaru, jako má Onderka v Brně na Svoboďáku…
Tak prima, zajímavý je ten prosincový termín, někdo si chce vylepšit statistiky nebo to tak opravdu náhodou vyšlo?
Každopádně fajn že se práce stihnou před nejtužší částí zimní sezóny… ale nedělal bych z toho úplně pravidlo, ono zase těch 72M by se dalo použít jinde, třeba upravit nebezpečnou křižovatku nebo opravit rozbitý povrch…
Hrubým odhadem: – stávající trasa přes Přerov 11,4 km – stávající čas podle mapy.cz 18 minut – nová trasa po dálnici 10,6 km – nový čas při 120 km/h vychází 5,3 minuty – ušetřený čas 18 – 5,3 = 12,7 minut – cena času 500 Kč/h = 8,33 Kč/min – množství vozidel 40 000 za den – osob na vozidlo počítejme pro zjednodušení 1 os./voz. Návratnost příplatku díky času ušetřeného lidem: 72 000 000 / (12,7 * 8,33 * 40 000) = 17 dnů Případně můžeme spočítat i jako škodu způsobenou odklady: 365 * 40 000 * 12,7 * 8,33… Číst vice »
A když ty peníze investujete do jiné silnice, tak například někde o rok či dva dřív přestanete rozbíjet podvozky na děravé silnici…
Otevírat už bude nový ministr dopravy 😉
Kupka?
Jestli se tam přiblíží Kolovratnik na kilometr tak je to na nakopani. S tímhle fakt nehnula předchozí vláda jak se s tím ohání i každé otevřené stavby.
Aspoň se bude Sony Havlíček mít čím chlubit.
No.., a nechce to Radek třeba ještě podepřít lákadlem: „Když by se práce dařila, samozřejmě při splnění všech smluvních závazků, tak posunutí o každý den před 19.12., by bylo 1 mega pro firmu k dobru.“
No…, byl to jen návrh – to k těm mínusům. Když jdou tři měsíce za 72 míčů, tedy 800.000,- Kč/denně, tak každý den navrch k tomuto posunutému datu za mega není nic tak šíleného k ukřižování. Je mi také jasné, že o více než týden – dva týdny už se to nestlačí. Já jen pragmaticky, že by se tak získal časový prostor před vánoci. To se hodí vždy a všude. My do Polska na nákupy, všichni kamioňáci s posledníma fůrama domů, Poláci do Itálie, atd. atd., ale 19.12. je to již tak řečeno na houby.
Já myslím, že stavba trvá už 86 let, tj. od roku 1939. Smutný světový unikát.
Poděkujte i komunistům, kteří stavbu tehdejší dálnice krátce po válce zarazili – ale ti ovšem tak unikátní nejsou, bohužel.
… a stejně tak děkuji takovým jako děti země, voda z tečovic atp. za jejich aktivity u Dluhonic.
až na to že měla D1 vést původně úplně jinam, až v 90.letech se kvůli rozdělení Československa rozhodlo o přetrasování na Ostravu namísto plánovaného propojení s Trenčínem
Nicméně až za Brno se „stopa“ dodržela 🙂 A původně dále měla vést nikoliv na Trenčín, ale přes Chřiby ke Zlínu.
ano, ostatně na Chřibech je dost pozůstatků, každopádně pak za normalizace se plánovalo napojení u Drietomy pod Trenčínem, proto ještě i po roce 2000 byla značená dálnice Bratislava-Trenčín jako D61, dále pak už D1 se staničením odpovídajícím vzdálenosti o Prahy. U plánovaného rozpletu D1 a D47 u Komořan je i dnes vidět mírné rozšíření jakožto zárodek odbočovacích a připojovacích pruhů
ano, toto už je novodobá historie.
A hlavně dva velké mosty, přes které dnes dálnice vede a jsou k ničemu…
Logicky měla vést na střed Slovenska, ale za 30-50 let to po D49 možná budou mít lyžaři z Prahy do Tater už blíže
V té době už bude lyžování existovat jenom jako vzpomínka v muzeální expozici…
Kdo ví, poslední dobou to začíná docela soptit, takže se to klidně může otočit.
Myslíš nejprve pod Prešov a dále na Zakarpatí, později do Košic. Střed Slovenska, hmm….
Lyžaři z Prahy už asi 35 let mají zaplaťpánbůh možnost preferovat bližší Alpy, o dalších parametrech nemluvě …
A není to jen o číslování? Od Vyškova to byla D47 a když se původní trasa D1 na Slovensko zrušila, logicky se časem značení sjednotilo.
Někde jsem četl, že by se měla částečně zprovoznit už v polovině tohoto roku – ale asi to bylo spíše přání, než realita.
Možná bude hotový sjezd u Říkovic, tak by se tam mohlo začít sjíždět jinak, a třeba by to šlo i v Předmostí.
Je to paráda, že alespoň někde se stavba dálnice urychlila. Škoda, že urychlení neprobíhá na územním rozhodnutí středočeské D3. Na nepravomocné územní rozhodnutí se čeká od roku 2022 a stále nic (viz. článek níže)! Nemáte někdo nějaké info, co se děje, že to trvá tak dlouho?
https://zdopravy.cz/zacalo-prvni-uzemni-rizeni-ke-stredoceske-d3-zprovozneni-stavby-se-posouva-do-30-let-210461/
Tak možná kdyby se vypsala prémie pro úředníky…? 🙂