Dokončení D1 se dál komplikuje: Děti Země žádají přerušení územního řízení
Stavba D1 Přerov - Lipník. Pramen: ŘSD
Dostavba posledního chybějícího úseku D1, kde se ještě nekoplo, se znovu komplikuje. Ekologické sdružení Děti Země žádá pro chystanou desetikilometrovou
V úterý na konferenci na Ministerstvu dopravy jsem jim řekl, že klidně pošlu další 1000 Kč dětem země na podporu v tomto…. Proč ? Nechci dálnici ? Chci dál nechat zasekaná Přerov? Kdepak, to jsou jen malichernosti. Nyní kolem Kroměříže po D1 skoro nikdo nejezdí, tak si holt 20 km zajedu přes Vyškov a jedu na sever Olomoucí. ALE TO HLAVNÍ. Trasa může JEDNOU PROVŽDY ZNIČIT ZDROJE PITNÉ VODY. To musíme pořád jak mezci táhnout dálnici podle projektů z let 1960? Když Morava vyschne? A pak se budou všichni divit kvůli podělanému asfaltu pro zahraniční kamiony.. Dejte jinou trasu, kde… Číst vice »
Ako konkrétne a ktoré presne zdroje pitnej vody by to mohlo nenávratne zničiť? Prečo si myslíte, že by stavba 30m širokého náspu s asfaltovým kritom dokonca nezvratne poškodila zdroje pitnej vody vzdialené mnoho kilometrov?
Iná trasa, s novými EIA, územnými riadeniami, odporomi miestnych, výkupmi pozemkov, stavebným riadením (čiže dokopy minimálne ďalších 20 rokov) by mala viesť kadiaľ a kde by už žiadne zdroje pitnej vody neboli ohrozené?
Podľa mňa z Vašej strany neuvážená a neprimeraná hystéria.
Za těch komunistů existovalo tuším že nějaké hnutí ,,brontosaurus,, které pro přírodu fakt alespon něco dělalo. Chodilo se podle potoků, silnic, cest, sbírali se různé krámy a bordel, do lesa se jeli sázet nové stromky atp, atp. Dnešní ,,ekologická hnutí,, nevytáhnou prdel z klimatizovaného kanclu, na compu co je napájený proudem z Temelína podávají jednu žalobu za druhou ve kterých se tváří jak strašně je pro ně důležitá ochrana přírody. Přitom jim jde jen o to aby nemuseli hákovat rukama a co nejvíce se společensky zviditelnit.
Do článku se vloudil nepřesný údaj o začátku výstavby dálnice D1. Ten byl v roce 1939 a do roku 1950 bylo postaveno 30% staveb v úseku Praha – Brno, které se následně využily -viz. wikipedie. Z toho údaje by mohl vzniknout mylný dojem, že stát dokáže velkou infrastrukturní stavbu – například VRT v úseku Praha – Ostrava – postavit za cca 60 let, přitom skutečnost dle příkladu D1 je spíše 90 let.
Tak stát by tu D1 postavit dokázal, ale dost výrazně mu v tom bránili napřed nacisti a pak komunisti. Dneska se o totéž snaží ekoteroristi.
copak o to, nacisti ve stavbě pokračovali, ale když si měli vybrat mezi válkou a dálnicí, tak byla preference jasná…
A co na to Guinnessova kniha rekordů? Že by jsme se zapsali s nejdéle rozestavěnou dálnicí na světě? Mohlo by se to ještě protáhnout do roku 2039, aby naše dálnice oslavila krásných 100 let ve výstavbě.
Ani korunu mu nedavat
Postupnou urednickou buzeraci mu dat ochutnat jeho medicinu😉
A policie by ho mohla kontrolovat co 100m tak aby se nemohl nikam prepravit
Dejte mu někdo pět míčů za studii ničeho, jako u Hradce, a bude klid 🙂
A to je takový problém, aby se dokument, který nějaký patrik podá, třeba ztratil?
Je, jestli prošel podatelnou.
Mimochodem, stát ještě ani nezvládl vykoupit pozemky. Cituji z aktuálního letáku:
Majetkoprávní příprava – z 884 vlastníků je vypořádáno 727 majitelů (82,24 % – stav k 05/2019). Uzavírají se nájemní smlouvy a smlouvy o zřízení VB. Dále pokračují vyvlastňovací řízení.
MD ve spolupráci s ŘSD aktuálně řeší seznam kompenzačních opatření pro MČ Dluhonice, který předložil místní výbor po veřejném projednání s předsedou vlády ČR, v listopadu 2018.
Vykastrovat je málo….
§ 364Podněcování k trestnému činu
Kdo veřejně podněcuje k trestnému činu, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.
To je pouze konstatování, ne návod.
Většinou s vámi souhlasím a přijde mi, že máte rozumné názory a všech pět pohromadě. Ale tentokrát jste totálně ustřelil! 😏 Brát tohle jako návod a šermovat paragrafy… 🤔
No co nám tím výkřikem chtěl pán sdělit? Ani neřekl, koho by kastroval…
Škoda, že není trestný čin maření veřejně prospěšné stavby.
No maření úředního výkonu je. Ale to by seděla půlka ŘSD.
Já na dálnici vidím hodně málo prospěšného. A celospolečensky negativa převažují.
Kastrace je trestný čin? Nevím ptám se, školy nemám.
Je to vidět 😀
Mě by to také zajímalo, co je na kastraci trestného. Kdysi jsme dali vykastrovat našeho kocoura a veterinář nám to dokonce doporučoval. 🙂
Je to lékařský termín a záleží, v jakém kontextu ho použijete. Pokud jako výzvu k provedení nějakého násilí, pak ano, je to trestný čin.
Např. taková dekapitace, provedena lékařským zákrokem na pitevně, také není trestný čin.
Jardo a budeš si pak kupovat 1 litr pitné vody za 100 Kč v současných cenách ? Tak nenavrhuj blbosti.. V tomto úseku jde o víc, než jen o asfalt. Jde o vodní zdroje
Zdroj? Muzete k tomu uvest nejake konkretni info?
Těmhle spolkům by měli dát k náhradě veškeré náklady všech podobných nesmyslných obstrukcí!
No a nebo státu, ne?
A to jako proč?
Seznamte se k kauzou D1 u Přerova…
Situace kolem tohoto úseku bohužel směřuje nemilosrdně k propadnutí platnosti dokumentace EIA, které končí platnost v roce 2021 tzn., že je nutné do té doby stavbu zahájit…
Když použiju velmi silný eufemismus, pan Patrik už měl dávno dostat na zadek..
Rozhodně se ho nechci zastávat, ale není to náhodou chyba ŘSD a úřadů?
Kdyby měli podklady řádně připravené a na úřadech seděli kompetentní úředníci, tak si Patrik ani neškrtne.
Je to o příčině a důsledku.
Bohužel i kdyz nerad tak musím souhlasit.
No přesně… Jako s Havránkovou přes kopírák. Ale ono je jednodušší nadávat na zlé ekoteroristy…
Takže pan Patrik je podle vás
a) vycohvatelem lepšího úřednického aparátu
nebo
b) vášnivým milovníkem předpisů a nestrpí pokud nejsou do puntíku dodržovány
?
Nebo jak tomu máme rozumět?
Patrik je prudič.
Ale pomáhá mu: neschopné a arogantní ŘSD, zcela nepřehledná džungle zákonů, tragické soudy.
Je to chyba úřadů, ale jiná, než si zřejmě myslíte. Chyba úřadů je, že s Patrikem rychle nevyběhnou a tyhle nesmyslný obstrukce mu rychle nesmetou ze stolu. Bohužel, do Patrikových karet hrajou ještě nekompetentní a pomalé soudy, které nedokáží rychle a kvalitně přezkoumat případné žaloby ze strany Patrika a následně uložit likvidační pokuty a náklady na zaplacení řízení, což jim zase neumožňujou zákony. V normálním světě by si Patrik svou stížnost na chybějící stopadesátý přezkum u třetí věty vpravo dole podat mohl, ale svéprávný a respektovaný úředník by mu obratem do 24 hodin odpověděl, že jeho stížnost je padlá na… Číst vice »
Také bohužel musím souhlasit. Děti Země jsou škodná, ale tady jde primárně o odpor místních, na kterým se přiživují. Kdyby ŘSD už na začátku chtělo dohodu s místními a o sto nebo více metrů s dálnicí ustoupilo už před mnoha a mnoha lety a netlačilo svůj „jediný možný“ projekt na sílu, protože si to nějak vymyslelo, a hýbat s tím přece kvůli nikomu nebude, tak už mohla dálnice dávno stát. Tohle je hlavně problém neústupnosti vůči místním obyvatelům, spolky jsou jiný (a mnohem zásadnější) problém a nejzásadnější problém je neschopnost ŘSD smysluplně projektovat stavby.
I kdyby bylo vše v naprostém pořádku ze strany ŘSD a úřadů, tak to stejně nepomůže. Ekoterorista Patrik využije všechny dostupné (soud, odvolávání…)prostředky na oddálení stavby
Kouknete se na mapu a řeknete kde je tam nějaký les?? Ohledně krajiny, ta stavba je již umístěna, má územní rozhodnutí a nyní se mění v podstatě pouze technické detaily, nemá jinou niveletu, nevede jinak. Tak k čemu znovu posuzovat? Je to jen další hra o čas směrem k EIA 2021.
jsou tam zdroje pitné vody… Reálně, vypněte na týden vodu v Přerově a pak uvidíte, jestli se někdy bude takto nedokonale D1 stavět
V tomto prípade sa zdá, že dokumentácia je v poriadku a Patrik to prepískol. Ak sa to potvrdí, aká bude jeho obhajoba? Prípravu to zdrží tak či tak. Hrá sa o zdržovanie, aby EIA prepadla v r. 2021. Navyše, vyžadovať formalisticky dokonalú dokumentáciu pri desiatkách tisícoch strán v rôznych stupňoch prípravy nie je múdra a ani by to nemalo byť cieľom. Pretože vv právnej džungli (podobne ako napr. pri fauloch vo futbale) sú niektoré veci podľa niekoho správne takto, podľa iného názoru iným spôsobom. Nie vždy existuje absolútna správnosť na ktorej by sa 100% všetci zhodli že je správna, a… Číst vice »
A to se těm škodičům, kteří mnoha občanům ČR zhoršují životní prostředí a komplikují život zase vyhoví?
vámi zmiňovaná instituce se jmenuje Ředitelství silnic a dálnic.
Nedalo mi to a podíval jsem se na webovou prezentaci toho spolku. Děs a hrůza, podle prezentace si každý udělá obrázek o tom, co jsou zač.
https://detizeme.cz/
Hmmm, zlatý devadesátky 😀
No, kdyby žil nebožtík Mrázek, a měl stavební firmy chtějíc stavět tento úsek, tak by problém Patrik dávno neexistoval 😂😂😂
Ekoterorismus.
A což se zamyslet nad efektivitou a fungováním státu? V Rakousku/Německu snad nemají zelené/občanské iniciativy? V Rakousku jim dokonce jeden sedí v Hofburgu. A podívejte se na ně. Jim už stojí 3 kapacitní silnice do Absurdistánu (S10, S3, A5). Tak kde je chyba, hm?
Že by neměli legislativu tak přebujelou a komplikovanou, že se jí prostě vyhovět nedá? Její změna je ale běh na léta. Do té doby zastavíme stavbu infrastruktury? Ta dálnice tam stejně bude, DZ jen nesmyslnými obstrukcemi oddalují její zprovoznění a prodlužují utrpení těch, co bydlí podél stávající silnice a těch, co městem nyní zbytečně projíždějí. 😏
Bingo. A to je problém DZ? Ta rukojmí si v tom Přerově bere stát. Seznamte se s tou kauzou, budete se divit.
je to problém DZ. jenom parda škodičů a prudičů, která využívá „díry“ v legislitavě, resp. toho, že legislativa jim umožnuje neustále se odvolávat a prudit a škodit.
Ano, JE to problém DZ! Nikdo je nenutí špatnou legislativu využívat a zneužívat. Oni to dělat chtějí a dělají rádi! A to je ten problém!
To sice máte naprostou pravdu, ale oni si na tom postavili svou živnost. Zcela legálně. Takže v podstatě jsou jen tyto varianty. Buď ŘSD bude dělat bezvadně svou práci což očividně neumí. Nebo se změní legislativa o čemž v dohledné době pochybuji. Nebo se zaplatí výpalné o které dětem země jde. Nebo se pozastaví stavba. Vyberte si nejpravděpodobnější scénář
Správně, otázku vlivu stavby ma žp řeší EIA. Pokud stavba získá kladný posudek, nesmí existovat možnost jejího zablokování.
Achjo, myslím, že můžeme být vděční za období komunismu u nás. To se aspoň stavělo, a ne jak teď, kdy má skoro kdokoliv možnost stavbu zablokovat. Tímto způsobem prostě duševně vyšinutí jedinci komplikují život celé společnosti.
Tvrdil byste to samé, kdyby Vám komunisti postavili dálnici na dvorku jako v Hustopečích nebo rovnou zbořili rodné město jako v Mostě?
Samozřejmě. Každá stavba má vždycky na někoho dopad. Ale je to stavba pro veřejný prospěch společnosti.
Tak se prosím přestěhujte do Číny. Tamní prostředí vám bude zjevně vyhovovat.
Kdože nám definuje, co je veřejně prospěšné a co ne ?
poškození vodních zdrojů je veřejný zájem ? Pokud chcete vzor, – 3 soutěsky – největší přehrada na světě, jedovatá otrávená těžkými kovy.. Ekologická katastrofa.
Kde v Hustopečích vede dálnice přes dvorek?
Komunisty nesnasim, ale jednu jedinou vec maji u me k dobru-S temito vysinutymi ekoteroristy se nikdo nebavil a v tom lepsim je zavreli nekam, kde o nich nikdo nevedel
Oni to nejsou vyšinutí jedinci, oni moc dobře vědí, co dělají. Jen využívají skuliny v našem právním systému, aby prosazovali něčí zájmy, v tomhle případě zájmy několika občanů Dluhonic. A zřejmě to také nedělají zadarmo. Společnost by se ale měla umět s takovým jednáním v rozumném čase vypořádat a prosadit vůli drtivé většiny společnosti. A samozřejmě důstojně vykompenzovat újmy těch několika málo jedinců, kterým se situace objektivně zhorší.
Bohužel máte pravdu. Dnešní právní řád dává práva tak štědře, že to vede k absolutní anarchii s jasnými prvky bezohledné nadvlády účelově seskupených menšin.
Z pohledu permanentních revolucionářů a anarchistů prostě stát nemá „koule“ a tihle perverzáci jsou „na koni“…….
Jj.. Aniž by se obtěžovali mi dát cokoliv vědět, tak jednoho dne přijel bagr a druhý den mi stály na zahradě 4 sloupy elektrického vedení.
A mezi těmito dvěma extrémy nic neexistuje?
Je to lepßí varianta než se 10 let s Vámi hádat, soudit,smlouvat. Prostě jednoduché a účinné řešení.
Už aby něco postavili u vás na zahrádce.
Budu vděčný, až všichni komunisti jako tady IGCT budou sedět v cele nebo v pekle.
A vy nebudete používat auto/vlak/letadlo, protože všechny tyto prostředky mají dopad na ostatní lidi-na jejich zdraví.
Jenže dálnice není o tom ne/používat auto, kdo potřebuje, má původní silnici. Je o tom, že se kapacita o tolik zvedne, že vede k nadužívání aut a nekonkurenceschopnosti alternativ. Navíc vede k vyššímu provozu i na silnicích v okolí (dopravní indukce). Myslíte si, že bez dálnic by se sem dovážela rajčata z Portugalska?
Takže šup šup na koně/osla nebo chodit pěšky 😂😂😂
No nevím o stavění čeho mluvíte. Stavět ocelárny, slévárny a podobné provozy na zelené louce, to komunistům šlo (ideálně tam kde nebyla surovinová základna). Ale s liniovýma stavbama to nebylo o nic lepší než teď. A to je nikdo neblokoval a v podstatě si mohli stavět co a kde chtěli.
Komunisti uměli dokonce i ty liniové stavby, jen bohužel ne u nás, na západním okraji východního bloku. Podívejte se na metro nebo počet dálničních okruhů v Moskvě.
Československo bylo bráno jako budoucí válčiště třetí světové války. Investice do infrastruktury byly Politbyrem považovány za zbytečné.
Komunisti toho ve skutečnosti moc nepostavili, navíc spolu se svými nacionálně-socialistickými kolegy vyrobili za 50 let své společné vlády nepředstavitelně obrovský dluh na infrastruktuře celého státu. Mimo jiné i kvůli obrovským nákladům na zbrojení.