Nebylo by mnohem levnější vyměnit výklopná okna za velké posuvné větračky? Na 52T už velká okna jsou, tak evidentně ta norma, na kterou se kdysi odkazovalo, už neplatí.
Okna vzduch neochlazují. Levnější by to jistě bylo, stejně jako by bylo levnější, kdyby v tramvaji nebylo topení, byly tam dřevěné lavice a nebyly tam dveře. Akorát nic z toho neodpovídá standardu cestování ve střední Evropě v roce 2025.
MHD
1 měsíc
Vypadá to, že to nakonec půjde, když se chce….
David
1 měsíc
Ty tramvaje by bylo nejlepší všechny někam prodat a objednat víc těch nových. Od začátku je s nimi všechno špatně a navíc jsou ošklivé
Kdyby se měly vyřadit všecky tramvaje, které byť jediný šotouš považuje za ošklivé, tak MHD přestane existovat.
David
1 měsíc
Měl by to zaplatit ten kdo tehdy udělal tu chybu a klimu tam nenechal dát. Doufám hlavně že taky vymění okna za celá bez hloupých větraček kvůli kterým je horší vyhled
Vy také trochu myslete. Když vypadne v jednom článku, dokáží to utáhnout jednotky v okolních článcích, aby bylo v tramvaji stále snesitelně. Pokud vypadne klima v celém voze, nemá cenu takový vůz provozovat. Je lepší jej nahradit zálohou.
20 tramvají ročně = víc jak 6 let úprav, opravdu rychlost, ale šneka. Chápu, že nelze stáhnout všechny najednou z provozu, ale snad by to mohlo jít rychleji – minimálně při provozních kontrolách v ÚD.
Ta rychlost je hrozná, ale snad jsem to pochopil správně že jde o minimální rychlost. A zhotovitel bude asi mít zájem to udělat co nejdříve, aby dostal zaplaceno co nejdříve…
percula
1 měsíc
Připravte si při jízdě tramvaji 15 E jako v salonu? Já ne, já si připadám jako v tramvaji.
Ale pokud nejste na střeše,
namotanej na podvozku, ani v kabině řidiče, tak se patrně vezete v salonu. Ještě teda případ mazačka, tam se můžete vézt na korbě. Střecha, korba ani podvozky klimatizaci nepotřebují a kabina řidiče klimatizovaná je, takže se opravdu řeší klimatizace salonu.
Tak vás třeba pobaví i myslivecká latina, třeba že zvíře „zůstalo v ohni“, nebo třeba by vás vysloveně vyděsil rozdíl mezi frézou a frézkou… ty odborné termity může používat jenom suterén.
Myslítvec nejsem, ti jsou skupina s vlastním žargonem, zatímco tramvaje pro většinu byvatelstva, o rozdílu mezi frézkou a frézou v minulém století diskutovali domovnice na Žižkově na pavlači, na táčkách když měly pauzu takže taky žádný chytak. Jinak salon je luxusní místnost v domě určena pro přijímání návštěv, o luxusu v tramvaji by se dalo s úspěchem pochybovat a návštěvu bych si tam taky nepozval.
Ach jo… Zkuste si prostě připustit, že slovo salon (či salón) může mít i trochu jiné významy, než zrovna ten, který Vy máte nějak zafixovaný a považujete ho za jediný správný. Ono totiž toto slovo nemusí znamenat jen nějaké reprezentační (či reprezentativní) prostory. Pro označení prostoru pro cestující v železničních vagonech či tramvajích se používalo už docela dávno, ono možná v začátcích těchto dopravních prostředků to tak trochu reprezentativní prostředí i bylo, protože těmi prostředky jezdila jen vybraná společnost. Úplně původně snad slovo pochází z italštiny a jeden z významů byl také velká místnost. Možná jste si měl dát trochu… Číst vice »
Tak zase pohlédněme na to optikou doby, kdy se ty tramvaje objednávaly, vývoj začal 2005, to ještě nebyla klima v základu snad ani v oktávce, tehdy by se určitě mluvilo o zbytečném vyhazování peněz. Tehdy byla každá koruna vzácná, město vyždímaný po povodni, dnešní optikou se to snadno soudí. Chápu že kolibřík je postava spojovaná s korupcí, ale na rovinu, vzhledem k materiálu, který jsme si na radnici navolili potom bych s jeho hodnocením zase tak příkrý nebyl.
To jsou taková obecná tvrzení, ale co tedy reálně přinesl?
Dva nepovedené tramvajové projekty – 14T a 15T bez klimy, navíc bez ekonomického krytí, takže měl DPP svázané ruce až do roku 2024.
Kontroverzní prodloužení metra A do Motola, dražší a komplikovanější než bylo nutné.
Žádná další relevantní příprava rozvoje metra.
Mega předražený tunelový komplex Blanka, spuštění a kolaudace odložená o mnoho let, a nakonec bez návazných dopravních opatření v centru.
Rozvoj tramvajové sítě – nic.
Rozvoj veřejného prostoru – nic.
Divoký západ v centru – to jo.
Nejhorší je, že se ve větší míře nevyužívaly Evropské dotace na které by tehdy Praha ještě více méně dosáhla. Dnes už s výjimkou některých eko-projektů ani ťuk.
Roku 2008 kupovala stejné tramvaje Riga a s klimatizací. Problém je, že v té době Češi na změnu klimatu nevěřili a byli přesvědčení, že se bude ochlazovat. Pracoval jsem v kancelářské budově postavené v roce 2006 a je kompletně černá a otevřená dokořán, v létě chuťovka, náklady na vytápění i chlazení jsou nyní obrovské.
Jako jo, rozhodně tam měla být příprava, ale stejně jako ten barák je i ta tramvaj po tolika letech prostě zralá na technické zhodnocení. Technologie jsou efektivnější, materiály s požadovanými vlastnostmi dostupnější a montáž lépe zvládnutá.
A lze vendor lock předejít?
V době objednání se mluvilo o přípravě na klimatizaci atd., co kdyby „příprava“ kromě techniky(klimatizace ve vozech do Rigy) znamenala i něco smluvního (licence a dokumentace na přidělaní nebo max výše příplatku za klimatizaci)
radiátor
1 měsíc
Doufám, že se podaří najít dodavatele za rozumnou cenu. Ta chybějící klimatizace je fakt ostuda.
Nicméně rád bych viděl DPP experimentovat i s jinými způsoby omezení „skleníkového efektu“ který tramvaje bohužel vzhledem k velkému poměru oken ku ploše mají.
Přímo se nabízí fólie ve stylu infrasol, které zabraňují pronikání velké části infra záření a tím omezují zahřívání interiéru. To by bylo dobré řešení pro přechodné období kdy je venku pořád chladno ale z tramvaje se pomalu stává skleník…
A v létě by to situaci také zlepšilo byť nevyřešilo.
Co nazyvate experimentem, ja nazyvam davno ozkousenym standardem. Cely problem je, ze se dostatecne nechce. Neni to o nic slozitejsi, nez lepeni hnusne CVR pres celou tramvaj a jeste je pres to nadale bez omezeni (ale s malym zatmavenim) videt. Pak by se i vyznamne snizila potreba vubec klimatizovat, daleko dele by stacilo jen slusne vetrani. 🙂
Jde ještě vůbec koupit auto bez klimy? Bez digiklimy ano, tu si i slušná auta nechávají do vyšších výbav (asi je to jedna z mála věcí za kterou si zákazníci jsou ochotní připlácet), ale manuální klima je snad v základní výbavě i těch nejlevnějších aut.
Nebylo by mnohem levnější vyměnit výklopná okna za velké posuvné větračky? Na 52T už velká okna jsou, tak evidentně ta norma, na kterou se kdysi odkazovalo, už neplatí.
Okna vzduch neochlazují. Levnější by to jistě bylo, stejně jako by bylo levnější, kdyby v tramvaji nebylo topení, byly tam dřevěné lavice a nebyly tam dveře. Akorát nic z toho neodpovídá standardu cestování ve střední Evropě v roce 2025.
Vypadá to, že to nakonec půjde, když se chce….
Ty tramvaje by bylo nejlepší všechny někam prodat a objednat víc těch nových. Od začátku je s nimi všechno špatně a navíc jsou ošklivé
Kdyby se měly vyřadit všecky tramvaje, které byť jediný šotouš považuje za ošklivé, tak MHD přestane existovat.
Měl by to zaplatit ten kdo tehdy udělal tu chybu a klimu tam nenechal dát. Doufám hlavně že taky vymění okna za celá bez hloupých větraček kvůli kterým je horší vyhled
A až klimatizace vypadne, tak se cestující uvaří, myslete trochu.
Vy také trochu myslete. Když vypadne v jednom článku, dokáží to utáhnout jednotky v okolních článcích, aby bylo v tramvaji stále snesitelně. Pokud vypadne klima v celém voze, nemá cenu takový vůz provozovat. Je lepší jej nahradit zálohou.
Když vypadne klima v jednom článku, ostatní jí rozhodně nenahradí.
Mnohokrát ověřeno…
Nebojte se. Ředitel DPP a náméstci určitě v kancelářích a v autech klimatizaci mají.
Tak to je snad samozřejmé, jen vám jaksi chybí souvislost s článkem…
Prodává se dnes vůbec auto bez klimatizace?
Se dřív vyřaděj než bude klima všude
20 tramvají ročně = víc jak 6 let úprav, opravdu rychlost, ale šneka. Chápu, že nelze stáhnout všechny najednou z provozu, ale snad by to mohlo jít rychleji – minimálně při provozních kontrolách v ÚD.
Ta rychlost je hrozná, ale snad jsem to pochopil správně že jde o minimální rychlost. A zhotovitel bude asi mít zájem to udělat co nejdříve, aby dostal zaplaceno co nejdříve…
Připravte si při jízdě tramvaji 15 E jako v salonu? Já ne, já si připadám jako v tramvaji.
Ale pokud nejste na střeše,
namotanej na podvozku, ani v kabině řidiče, tak se patrně vezete v salonu. Ještě teda případ mazačka, tam se můžete vézt na korbě. Střecha, korba ani podvozky klimatizaci nepotřebují a kabina řidiče klimatizovaná je, takže se opravdu řeší klimatizace salonu.
Salon si představuji jinak než vnitřek tramvaje.
Tak vás třeba pobaví i myslivecká latina, třeba že zvíře „zůstalo v ohni“, nebo třeba by vás vysloveně vyděsil rozdíl mezi frézou a frézkou… ty odborné termity může používat jenom suterén.
Myslítvec nejsem, ti jsou skupina s vlastním žargonem, zatímco tramvaje pro většinu byvatelstva, o rozdílu mezi frézkou a frézou v minulém století diskutovali domovnice na Žižkově na pavlači, na táčkách když měly pauzu takže taky žádný chytak. Jinak salon je luxusní místnost v domě určena pro přijímání návštěv, o luxusu v tramvaji by se dalo s úspěchem pochybovat a návštěvu bych si tam taky nepozval.
Ach jo… Zkuste si prostě připustit, že slovo salon (či salón) může mít i trochu jiné významy, než zrovna ten, který Vy máte nějak zafixovaný a považujete ho za jediný správný. Ono totiž toto slovo nemusí znamenat jen nějaké reprezentační (či reprezentativní) prostory. Pro označení prostoru pro cestující v železničních vagonech či tramvajích se používalo už docela dávno, ono možná v začátcích těchto dopravních prostředků to tak trochu reprezentativní prostředí i bylo, protože těmi prostředky jezdila jen vybraná společnost. Úplně původně snad slovo pochází z italštiny a jeden z významů byl také velká místnost. Možná jste si měl dát trochu… Číst vice »
Já v sauně
Já v hromadě šrotu
Nechápu, že si pořád ještě někdo může myslet, že byl Bém dobrý primátor. Zloděj, který pokazil co mohl…
Tak zase pohlédněme na to optikou doby, kdy se ty tramvaje objednávaly, vývoj začal 2005, to ještě nebyla klima v základu snad ani v oktávce, tehdy by se určitě mluvilo o zbytečném vyhazování peněz. Tehdy byla každá koruna vzácná, město vyždímaný po povodni, dnešní optikou se to snadno soudí. Chápu že kolibřík je postava spojovaná s korupcí, ale na rovinu, vzhledem k materiálu, který jsme si na radnici navolili potom bych s jeho hodnocením zase tak příkrý nebyl.
To jsou taková obecná tvrzení, ale co tedy reálně přinesl?
Dva nepovedené tramvajové projekty – 14T a 15T bez klimy, navíc bez ekonomického krytí, takže měl DPP svázané ruce až do roku 2024.
Kontroverzní prodloužení metra A do Motola, dražší a komplikovanější než bylo nutné.
Žádná další relevantní příprava rozvoje metra.
Mega předražený tunelový komplex Blanka, spuštění a kolaudace odložená o mnoho let, a nakonec bez návazných dopravních opatření v centru.
Rozvoj tramvajové sítě – nic.
Rozvoj veřejného prostoru – nic.
Divoký západ v centru – to jo.
Nejhorší je, že se ve větší míře nevyužívaly Evropské dotace na které by tehdy Praha ještě více méně dosáhla. Dnes už s výjimkou některých eko-projektů ani ťuk.
Roku 2008 kupovala stejné tramvaje Riga a s klimatizací. Problém je, že v té době Češi na změnu klimatu nevěřili a byli přesvědčení, že se bude ochlazovat. Pracoval jsem v kancelářské budově postavené v roce 2006 a je kompletně černá a otevřená dokořán, v létě chuťovka, náklady na vytápění i chlazení jsou nyní obrovské.
Jako jo, rozhodně tam měla být příprava, ale stejně jako ten barák je i ta tramvaj po tolika letech prostě zralá na technické zhodnocení. Technologie jsou efektivnější, materiály s požadovanými vlastnostmi dostupnější a montáž lépe zvládnutá.
U dodatečného doinstalování je spíš problém vendor lock, pak jsou náklady mnohem vyšší než kdyby byla klimatizace rovnou podmínka ve VŘ.
A lze vendor lock předejít?
V době objednání se mluvilo o přípravě na klimatizaci atd., co kdyby „příprava“ kromě techniky(klimatizace ve vozech do Rigy) znamenala i něco smluvního (licence a dokumentace na přidělaní nebo max výše příplatku za klimatizaci)
Doufám, že se podaří najít dodavatele za rozumnou cenu. Ta chybějící klimatizace je fakt ostuda.
Nicméně rád bych viděl DPP experimentovat i s jinými způsoby omezení „skleníkového efektu“ který tramvaje bohužel vzhledem k velkému poměru oken ku ploše mají.
Přímo se nabízí fólie ve stylu infrasol, které zabraňují pronikání velké části infra záření a tím omezují zahřívání interiéru. To by bylo dobré řešení pro přechodné období kdy je venku pořád chladno ale z tramvaje se pomalu stává skleník…
A v létě by to situaci také zlepšilo byť nevyřešilo.
Viděl jsem to v Nice, bylo to super. Sice horší výhled ven, ale mnohem příjemnější klima uvnitř.
Co nazyvate experimentem, ja nazyvam davno ozkousenym standardem. Cely problem je, ze se dostatecne nechce. Neni to o nic slozitejsi, nez lepeni hnusne CVR pres celou tramvaj a jeste je pres to nadale bez omezeni (ale s malym zatmavenim) videt. Pak by se i vyznamne snizila potreba vubec klimatizovat, daleko dele by stacilo jen slusne vetrani. 🙂
A nejhorší je, že by stačilo jen změnit typ fólie, které se dávají skla tramvají v Praze. 🙁
Je to ostuda, hlavne ze pak kazdy radni/starosta chce pohodlne sluzebni auto co nedrnca a hlavne s klimou …
Jde ještě vůbec koupit auto bez klimy? Bez digiklimy ano, tu si i slušná auta nechávají do vyšších výbav (asi je to jedna z mála věcí za kterou si zákazníci jsou ochotní připlácet), ale manuální klima je snad v základní výbavě i těch nejlevnějších aut.
U nekterych dodavek byla klima jeste pred par lety jen za priplatek.
V Praze s raději polepí neklimatizovaná tramvaj komplet černou reklamou na CAMP 😀.