Doklad poválečné pomoci. Pardubický kraj řeší, jak opravit památkově chráněný most přes Labe

Most v Kuněticích. Foto: Pardubický krajMost v Kuněticích. Foto: Pardubický kraj

V září proběhne provizorní výměna prken.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Renata Placková

Jéje, noční můra pro autoškoláky a méně zkušené řidiče 🙂 Nostalgie! Jako prvek zklidňování a redukce tranzitní dopravy ovšem vynikající.

126975

Stejný most je v obci Čtyřkoly spojujicí s obcí Lštění přes řeku Sázavu, taky v havarijním stavu. Vozovka je rozebrána a slouží jenom postranní lávka pro pěší

Aquinas

Tady onen Návarov . Tohle je echt. Most na kterém platí pro běžná vozidla omezení hmotnosti2t a rychlosti 20km/h :-))

https://youtu.be/y1-kVnNe5tA?t=161

Alibaba

Taky jeden přihodím a doufám, že památkáři ho neprohlásí za památku:
https://mapy.com/cs/turisticka?source=base&id=1901478&x=16.2375062&y=49.9982066&z=19

Lukáš Kníže

Je stále pravda, že občané obce Kunětice protestují proti novému širšímu mostu, protože se obávají zvýšené intenzity tranzitní dopravy? Děkuju za info od znalejších.

J.Š.Hájek

Jojo. Aktuálně se nemají čeho obávat, protože v prosinci bude zprovozněn (konečně) nový lanový most přes Labe.

vlachjan

Pěkný kousek historie, ale zrovna v tomto případě by asi stálo za to jej nahradit nějakou konstrukcí vhodnější šířky pro dnešní provoz a použít třeba na nějaké cyklostezce.

Pajin

Já bych postavil hned vedle druhý most. Je to už osvědčené řešení z Jižních Čech, odstup 9 metrů.

J.Š.Hájek

Panebože která chytrá hlava schválila ten šrot jako památku ??
Pardubická mostní klasika. Tři ze čtyř mostů říkají, že jsou v … Rozebrat, odvézt do Lešan a postavit něco z 21.stoleti. Správná rychlost a úhel nárazu známého pardubického parníku by také udělali své …

Adrian

Jsem z MS kraje, takže po cestě do Prahy se tahle zkratka využívala často. Mám ten most rád a často jsem byl nervózní, abych auto neodřel na vjezdu a výjezdu.
A pak jsem jednou v roce 2018 vezl tchýni nové auto z Německa a teda byl jsem úplně spocenej, abych to projel bez škrábance:-)
Ale povedlo se a od té doby pokaždé, když tam jedu, tak se vždycky trochu klepu:-)

Soudný znalec

Provizorní oprava provizorního mostu…

Frank

Pod dozorem UNESCO by to bylo ještě lepší…

Lukas B.

ještě že se podařilo v devadesátkách opravit ty fasády a odstranit pověstná pražská lešení, jinak by to byly taky památky, v praze dokonce pod uneskem 🙂

určitě by bylo zajímavé popátrat v papírech a nahlédnout třeba do mostního listu, jestli je most označen jako trvalý.

Alibaba

Nemůže být z principu považován za trvalý, když je to provizorní konstukce. Jako travalá konstrukce by se musel přepočítat na nějakou životnost, a je otázka co by vlastně vyšlo, když tyto stavebnice na to nejsou dělané. Tady to zachraňuje jen to, že po ně jezdí jen osobní auta, které to moc nenamáhají a největší problém budou reznoucí spojovací součásti, které dostávají záhul tím, že most nijak nežeší usazování bordelu v různých zákoutích.

Lukas B.

není to tak paušální. most na hrabovské spojce (most na křižovatce Husitské a Trocnovské), který nahradil původní „rozkročený most“, čili plnostěnný ocelový parapeťák z konce 80. let, byl klasifikován jako trvalý most, ale byl navržen jako „dlouhodobé provizorium“, čili montážní styky na stavbě nebyly svařované, ale šroubované, a po vybudování nového spojení byl most roku 2008 (?) snesen, rozebrán a použit kdesi jinde (možná mě nějaký šotouš doplní)

Alibaba

Jenže tady ta konstrukce není z dynamického hlediska navrhovaná na dlouhodobé provizorium, s tím se prostě nepočítalo a tím pádem neřešilo.

ABCD

Stálo by za to udělat studií, zda by měl být vybudován skutečný východní obchvat Pardubic a ne ta městská tangenta, která je za něj vydávána tzn. spojení přes Labe v prostoru Hůrka- Počápelske Chalupy směr Ráby -Staré Hradiště a pak okolo na Cihelnu, Polabiny, Lázně Bohdaneč a hlavně severně od Hradiště na I/38 . Most se sníženou nosností ať zůstane cyklistům. Ještě dodávám, že z druhé strany by to navazovalo na přeložku I/2 směr průmyslová zóna Černá za Bory – Pardubičky. Plus dal Hrochův Týnec i na Jihovýchodní obchvat. Plus I/36 Sezemice – Holice. Vím, že je D35, ale taky… Číst vice »

V. P.

Na jakou I/38??? Ta snad vede z Mladé Boleslavi přes Nymburk, Havlíčkův Brod na Jihlavu, tedy jižně od Pardubic.

ABCD

Ano samozřejmě I/37 to mělo být správně. Máte pravdu, upsal jsem se.

Dejf

No asi si můžeme dovolit trochu suchého britského humoru a okomentovat to hláškou, že jsme sice poválečnému československu s mosty po válce díky naší technologii pomohli, ale díky tomu, že jsme svojí pomoc včas neodvezli jsme nakonec chudákům život zkomplikovali, protože si z naší nouzovky udělali pomůcku historického ukojení a nechají ji tedy paradoxně zreznout na místě instalace, než aby ji odvezli někam, kde se teda zachová pro příští generace, což se obvykle s mobilní památkou s již nedostatečnou funkcí nás na ostrovech dělá.

Frank

Přitom stačí zavolat na UNESCO…

Joe

Tyhle mosty rámusáky jsou něco jako pantografy, taky měly sloužit jen krátce a nakonec to dotáhly na technickou památku. Most sundat, dát ho třeba někde bokem jako lávku pro pěší a cyklisty a na silnici postavit něco pořádného.

Padre

Řešení jako ve Svinarech na Orlici u HK. Postavit nový most a ten starý odvezt do muzea.

N.N.

Vtipné je, že tahle provizoria přežila nemálo mostů, od jejich postavení po demolici. Jistě, je to válečná konstrukce stavěná na tanky a s rezervou, ale i tak je to pocta panu Baileymu.

A jako poctu panu Baileymu a připomínku ne zrovna veselých časů bych ho jako lávku velice rád někde viděl. Koneckonců most nejlépe slouží jako most.

Viktorín

Výměna mostu se nejspíš nebude líbit místním, pro ně je úzký starý most výborným filtrem intenzity provozu a 100% eliminátorem nákladní dopravy. Po opakovaných poškozeních navíc z mostu zmizel semafor a doba čekání na průjezd se tak stala neodhadnutelnou, což odradilo od průjezdu další řidiče.

N.N.

Netuším, komu by se chtělo ve velkém jezdit přes Kunětice po dostavbě spojky od věznice ke Globusu. Zato tam konečně projede autobus.

Zbynek

Jenze jsme v ČR. Kdyby po moste nejezdila auta nechala by tam PCR dat cyklisto sesedni, jako treba na 3m sirokych lavkach v Usti nad labem nebo Plane nad Luznici.

Jen at to zustane jak je a vsichni jsou spokojeni.

Alibaba

Most sejmout a nahradit něčím moderním jako se nahradil most ve Valech.
Památkáři nejsou normální, chránit provizorní konstrukci je pěkná hloupost. Takže bych jim ho rozložil na součásti, to ten most umožňuje a složil jim ho někde na dvorku na kupu…

Stráťa

Chránit provizorní konstrukci by mi nevadilo kdyby za to stála. Ale tvrdit že jde o něco cenného když se mi pod článkem v sekci „mohlo by se vám líbit“ nabídne článek o rekonstrukci mostu stejné konstrukce celých 15 km daleko a podle googlu jich je jenom v ČR kolem dvaceti je opravdu šílenost hodná českých památkářů.

N.N.

Tenhle má naštěstí tu výhodu, že je k rozebrání a převezení konstruovaný, odveze ho běžný náklaďák.
Na jiném místě může ještě sloužit a lepší tohle než „opice v transbordéru“.

JanM

Je to tak, v tomhle státě už se chrání opravdu všechno. Tohle je docela běžný most, klidně zbourat a nahradit novým

Luboš Beneš

Ne to je náhražka mostu. Ten tu už dávno neměl být. Ale jinak je ten průjezd adrenalin.