Dodávky českých výhybek pro Melbourne komplikuje krize v Rudém moři. Musejí kolem Afriky

Pražská strojírna v Praze Vinoři. Pramen: Pražská strojírnaPražská strojírna v Praze Vinoři. Pramen: Pražská strojírna

Kontejnery jezdí dvakrát měsíčně. Melbourne patří dlouhodobě k nejvýznamnějším odběratelům strojírny.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrH

tahle doprava přes celý svět by se měla zakázat, prý to dělá uhlíkovou stopu, jak tu říkají někteří. Ať si to dělají v Austrálii.

Průvodce původní Aleš

Možná Vám nahraju na smeč, ale my na výrobu těch výhybek (tedy oceli na ty výhybky) potřebujeme australské uhlí. Protože v Evropě tak kvalitní uhlí už není, resp.není po všech stránkách udržitelné jej dolovat z těch zbytků, co možná ještě jsou. Smiřte se s tím a uhlíkovou stopu radši hlídejte u cibule v Lidlu (dovoz z Nového Zélandu).

PetrH

Cibuli z NZ nekupuju. Proč u cibule ano a u výhybek ne?

Franta

Já teda fandím českému průmyslu a pro nás je dobře, že se to dělá tady (až na tu dvojitou uhlíkovou stopu), ale spíš se divím, že se v celé Austrálii nenašel nikdo, kdo by to dokázal udělat. A když už ne v Austrálii, tak v celé Asii, kterou mají mnohem blíž.

Plecháč

V Asii tramvajová doprava téměř neexistuje, s několika málo výjimkami se města spoléhají pouze na autobusy a metro. Např. v Indii je jediné město s tramvajemi Kalkata, v Číně nebo Japonsku jich sice několik je, ale vzhledem k velikosti a počtu těch měst to ve srovnání se střední Evropou není téměř nic. V Austrálii má jen Melbourne velkou tramvajovou síť, dokonce nejdelší na světě, i když počtem cestujících je daleko za Prahou, Vídní, Budapeští… ostatní australská města mají pár linek a moc výhybek nepotřebují. Klidně se může stát, že třeba několik let po sobě zrovna žádné australské město nepotřebuje měnit… Číst vice »

potraviny

Hrubý zisk je nám tak nějak k ničemu, když neznáme čistý a hlavně co se s tím čistým ziskem stalo, když to přes DPP vlastní Praha a vše by mělo být směrem k voličům – daňovým poplatníkům transparentní.

gwann

A nechcete o zakazkach dcerinky dpp hlasovat v obecnim referendu?

SYN

„Lodě musejí volit až o čtyři týdny delší trasu kolem Afriky“
Opravdu je ten rozdíl takový? Jsem se díval že pokud se vyjíždí odněkud z Německa/Holandska (ne ze Středozemí) a předpokládám vykládku v Melbourne, neměl by rozdíl trasy Rudé moře vs. Mys dobré naděje činit víc než několik dní…?

Rudolf 33

Kratší cesta mezi západoevropskými přístavy a Melbourne než kolem Afriky je kolem Jižní Ameriky, popř. Panamou.

Jan

Přes Panamu toto platí pouze pro N. Zéland, Melbourne už je moc daleko…

SYN

Nicméně by nadále platilo že krize v Rudém moři neprodlouží tuto cestu až o čtyři týdny…

Jiří Kocurek

Afrika je obrovská, zkuste si pohýbat se státy: https://www.thetruesize.com/#?borders=1~!MTY0MDUyNDQ.Mjg4NzIwOA*MzA0OTE5NTk(ODYyNDc3Mg~!CONTIGUOUS_US*MTAyNTAxOTg.MjU0ODg3Njc(MTc1)MA~!IN*NTQ0NTU2Mw.NjgwNDk2Mw)MQ~!CN*MTAyMTUyNjc.NzE2MTkyNA(MjI1)Mg~!RU*NzMzOTY0OA.OTA2OTU1Mw)Mw

Což je taky jeden z důvodů, proč ten kanál v Suezu stavěli: Úspora času se fakt vyplatí.

Lukas

Nevím jak s Austrálií, ale z Číny do Hamburgu to prodlužuje cestu o zhruba dva týdny. Čtyři týdny mi taky přijdou hodně.

Fsp

Tak ať to pošlou vlakem, ne

P_V

a ten vlak dojede do austrálie trajektem!

Jan

Ostřelování průlivu Bab al Mandab nemá bohužel žádné uspokojivé řešení kromě státního převratu v Jemenu…

Rudolf 33

Ani ne. Jemenská vláda ani její jednotky lodě neostřelují. Činí tak protivládní povstalci, placení z Iránu. A cílem je Egypt a jeho miliardové příjmy z průplavu.

Jan

Mnoho vlád v regionu neovládá celé území svého státu, ale v tomto případě to má globální dopady…

SaulGoodman

No to máte celkem pravdu, ale pořád mi není jasné, kde byste viděl zlepšení ve státním převratu, když agresorem je nestátní aktér. Nebo jako že kdyby se povstalci stali vládou, tak by přestali? O tom lze celkem pochybovat…

Jiří Kocurek

Ano, má to globální dopady, až si jeden říká, komu to pomůže a kdo je schopen takové globální dopady podporovat. Sami si ty zbraně nevyrábějí.

Dodám, že přes Suez vyvážela a vyváží jistá napadená země pšenici pro mnoho zemí na východě Afriky, pro Indii i dálný východ, také pro Arabský poloostrov, Jemen nevyjímaje, ať se držím i té dopravy: https://oec.world/en/profile/country/ukr

tarten

Takže by pomohl spíš státní převrat v Íránu.

gwann

A pred ty popravci cety postavit zase opacnou sebranku

gwann

Myslite kobercove bombardovani Husiu? Nekdy v 60. Nebo 70. Letech delal v Jemenu poradek Egypt. Jenze Sisimu se do toho aktualne nechce…bohuzel. Ja bych ty hadrniky poslal s chuti do doby kamenne – nebo je nechal umrit hlady, bohuzel jsme na to prilis humanni…