Dodávka nových trolejbusů pro Zlín nabrala zpoždění
Trolejbusy SOR TNS 12 pro Dopravní společnost Zlín - Otrokovice. Foto: DSZO
Nové trolejbusy mají jezdit hlavně v Otrokovicích na lince 55.
Nové trolejbusy mají jezdit hlavně v Otrokovicích na lince 55.
Takže pokuty jen do 100 dní zpoždění, pak už je to bez trestů, a vyplatí se dodat raději za rok či dva.
Bože to je hrozné trapasení. Ty firmy snad ani nechtějí skutečně masově prodávat, jen neustále vyvíjet a odlaďovat nějaké novinky, podle toho jaké díly z ciziny se jim zrovna podařilo levně sehnat.
Cegelec se po více jak 20 letech, co existuje Europulse, rozhodl pro jeho (nečekanou) zastaralost, vyvinout novou výzbroj, což není věc na týden Tady pro toto se rozhodlo už někdy pravděpodobně v roce 2019 (viz zrušené VŘ na trolejbusy pro DPO) – mezitím začal COVID a válka na Ukrajině, což je něco tak mimořádného, že to jakýkoliv plán na vývoj nové výzbroje absolutně naruší, protože poskládáte jednotlivé bloky výzbroj z určitých dílů, ale dodavatel stihne v mezičase zkrachovat, nebo tolikrát odsune datum dodání, že ze zoufalství použijete něco jiného, abyste neměl tak velké zpoždění, jenže i ten další dodavatel se… Číst vice »
Tak jasně, centrálním plánovačům z uličního výboru by se nestalo, že by jim dodavatel z ničeho nic odřekl…
Proč se SOR vůbec zabývá trolejbusy? Je to osvědčený dodavatel autobusů. Na trolejbusy je u nás od r. 1936 Škoda.
Protože může. Kdyby tehdy Škoda neměla možnost vývoje nových věcí, tak by dělala maximálně tak polní kanony.
Spíše jen odlitky…
A nebo Praga, Tatra..
SOR bude mít všechno v jedné kastli, autobusy na naftu, na plyn, elektrobusy a trolejbus. Zcela logické.
Naopak logické není jak výzbroj pro trojebus patlá Cegelec, a proč Škoda používala na trolejbusy kastli polskou a teď tureckou, místo toho, aby se místní vrobci více sdružovali do klastrů jako v průmyslových centrech Itálie či Španějska. Místo toho se dnes diví, když z daleké ciziny za nejlevnější cenu dostanou šunt nebo bankrot už léta upadajícího dodavatele.
Bez Cegelec výzbrojí by toho v republice moc modernizovanýho anebo novýho nejezdilo.
Jak to dopadlo, když Schadewerk neměl konkurenci, to všichni víme. Naopak konkurence ji domutila jít dolů s cenama, zvýšit kvalitu a začít jednat se zákazníkama trochu normálněji.
Co všechno jezdí s vystrojí Cegelec?
Většina modernizovaných tramvají Tatra, všechny trolejbusy Solaris.
V ČR:
Okolo 600 tramvají (T3R.P, PV, PLF, většina VarioLF, Evo pro Brno a další)
Okolo 30 trolejbusů
Pár elektrobusů v kastli SORu
Mimo to mají statické měniče od Cegelecu 21Tr, 22Tr, T6A5 a další.
V zahraničí jsou to potom třeba tramvaje pro Lipsko (se Solarisem/Stadlerem), tramvaje v Talinnu (modernizace KT4), tramvaje pro Göteborg (M31), nebo potom mají statické měniče od Cegelecu Varia pro Košice (s výzbrojí Škoda 🙂 )
Trolejbusy Ostrava, Salzburg, San Reno, Bologna, Ancona, Lublin…
Tram Vídeň, Heidelberg, Graz
Pak taky spousta výzbrojí na východě, Ukrajina apod.
S tím druhým odstavcem bych se i ztotožnil.
Ale podle příspěvku kolegu vlastně bylo na výběr mezi Astrou, modernizaci T3, později wanou a v podstatě 15T.
To není moc lukrativní výběr….
Trolejbusy nehodnotím, nebo s těma moc nejezdím…
Lukrativní výběr to asi není. Ale na počty je to zajímavý zcela určitě. A nehledě na to , že se to nedrželo jen v místní kotlině, ale rozšířily se i o hodně dál a i k náročnějším výrobcům.
Svou výzbroj Schadewerk do wan a podobných v podstatě nanutil svým podílem v Pragoimexu.
Já jsem reagoval hlavně na to v „republice“, zahraniči mě nezajima. Uspěch v zahraniči chvalím.
Čiselně to výchazí přes 480 nových škodovek + modernizované T3 oproti 600 modernizováným derivátům T3?
Takže se mám radovát z vysokopodlažních tramvaji, hlučnějších, s nepohodlným rozjezdem a dalšími drobnostmi, které dodava firma patřici frantikům? A tohle mě má jako daňového poplatníka, cestujícícho tešit?
Spíš by se to dalo brát tak, že buď v VP vozů zůstane zrychl a wany, Tria, LF1, LF2, LF3 by nebyly vůbec.A nový vozy místo nich taky ne. Ono vyvvíjet a dodávat několik set výzbrojí pro různý podmínky, vozy a parametry není jednoduchý. Kór ve firmě o pár desítkách zaměstnanců.
A kdo se tady sdruží se SORem? Zase jenom SOR.
Tak ona na tom není Škoda o moc lépe. Plzeňských 40T mělo být do konce roku 2022 již deset a jsou stále jen dvě.
Se čekalo, až Plzeň odsouhlasí inflační navýšení cen.
To není takový výrobní problém, jako nutnost u Cegelecu měnit po nákupním průseru klíčové díly a znovu vyvíjet software, aby to vůbec jezdilo.
No, to inflační navýšení cen je taky pecka…
Každopádně první 2 vozy 40T byly dodány o více jak 18 měsíců později, protože Škoda musel řešit průser s praskajícími rámy podvozků, takže si se Cegelecem nemají absolutně co vyčítat.
Tramvaje pro RNV a potom legendární NIM-Express nebo 380 raději nekomentuji 🙂
Moc si přeji aby to s těmi novými tramvajemi nedopadlo jak se Zátopky. Doplatíme inflační navýšení (ke kterému by nedošlo kdyby byly dodány dle smlouvy) a místo slevy či sankce za pozdní dodání doplatíme ještě nějaký další bonus. Kde to žiju?
V ČR a načal jste problém jménem „státní/veřejné zakázky“. Tento problém se zhusta opakuje v okolních i vzdálených zemích, jen se o tom píše pouze v novinách tam u nich. Někde méně, někde více.