Doba výluková mezi Hradcem Králové a Trutnovem. Měsíc budou za vlaky jezdit náhradní autobusy
Lokomotiva 754 v čele rychlíku Hradečan v Trutnově. Foto: Michal Chrást
České dráhy na trase z Jaroměře do Trutnova zavádí šest různých linek NAD.
I have a dream. Další výluka už bude kvuli vystavbe Vysokovské spojky a elektrizaci. 🙂
Ani to by nebylo komplet.
Pro převzetí relevantního podílu přeprav v příměstské i meziměstské dopravě by bylo potřeba mít dvoukolejný ideálně úsek z KH až za Českou Skalici (do místa, kde by se odpojovala Vysokovská spojka).
Bez toho to bude „jen“ o 1h taktu vlaků HK – Trutnov – Svoboda a (rozpojovaného/spojovaného směru) HK – Náchod – Broumov, což je, zejména ve špičce, četnost s nedostatečnou ambicí přetáhnout do vlaku relevantní % cestujících.
Takže další potřeby výluk by následovaly.
Koukám do výlukových jízdních řádů a NAD z Jaroměře do Trutnova je podstatně rychlejší než vlak. Neměly by ČD ty busy nějak uměle zpomalit, aby lidi nepřišli na to že autobus je rychlejší než vlak a do vlaků se zase vrátili?
Lidi přijdou na to, že autobus je méně pohodlný, není v něm záchod, nevejde se do něj kolo…
Klidně výluka tři měsíce, ale zadratujte to!!! To je to nejdůležitější!!!!
A zlepšit parametry (rychlost, kapacitu) ne? Ani na dráty ovšem těch několik dnů výluky asi stačit nebude… Škoda, nu.
Perličkou je, že „revitalizace“ provedená v roce 2015 měla za cíl provést zrychlení takové, aby se dala přesunout křižování z České Skalice do Starkoče, resp. z Malých Svatoňovic do Trutnova-Poříčí.
Dodnes k tomu nedošlo.
Dal jste slovo revitalizace do uvozovek. Plně s Vámi souhlasím, taková „revitalizace“ proběhla i na trati Týniště-Broumov.
To je pravda. Bylo od té doby nějak komunikováno, co se s tím bude dít? Je potřeba na trati ještě něco „revitalizovat“? Pomůžou svižnější 847?
Ono se totiž jen tady vysvětlovalo, ze tam byla současně podmínka novych vozidel (přestupy v HK), pouze asi stokrát.
Stokrát – a to přesto, že tyto stránky vznikly až 3 roky po „revitalizaci“? 🙂
P. S. Je ironií, že „revitalizace“ byla organizována celostátním úřadem (MD), přičemž k dosažení jejích cílů by došlo při změně režimu zrychlených vlaků – roztržení v HK a tím pádem podoba coby Sp v krajské (tzn. nikoliv ministerské) objednávce.
Rychlíky do Trutnova jsou objednávka MD. Klidně by po jejich případném roztržení mohlo MD objednat třeba R v moderních motorových soupravách v trase třeba Svoboda Pardubice. Nicméně to roztržení aktuální není. Revitalizace pomohla stabilitě provozu a taky umožnila spojování ve Starkoči- sice se spojováním ztratí čas, ale pak se to do Svatoňovic na celou stihne.
Nicméně tím pádem předpokládám, že nebylo realistické ekonomické hodnocení takové stavby, pakliže do něj byla reálná zkrácení cestovních dob (zmíněná v textové části podkladů k revitalizaci) započítána.
Jestli ty moderní jednotky může objednat MD, pak je otázkou, proč tak neučinilo hned po roce 2015, aby tím zhodnotilo stavbu, kterou v tom roce nechalo realizovat.
Akorát že ty vlaky co navazuji tak nečekají a můj syn s rodinou jedou z Jaroměře do Liberce a spoj jim odjel a musejí čekat na další
Stěžujte si na Arrivu, ta tam jezdí.
Minulý rok jsem jel s Arrivou z Kolína do Liberce, vlak byl na příjezdu do Turnova opožděn o 15 minut a průvodčí se ve vlaku ani neukázal, takže vlaky na sebe nečekali a ujeli mi to o 5 minut a čekal jsem tam 1,5 hodiny na osobák.
Z toho plyne, když nejsou 2 vlaky stejného dopravce schopný na sebe počkat, tak aby čekali na vlak ČD, to chcete asi moc.
Rychlík Krakonoš kdyztak
Fotka je staršího data, takže v době pořízení to ještě rychlík Hradečan být mohl.
„Linka N – autobusy jedou v úseku Jaroměř – Náchod a opačně. Linka má přípoj na kmenový vlak v Jaroměři směr z / do Hradce Králové; v Náchodě směr z / do Broumova.“
Tak dneska SP 1858 v 11:00 z Náchoda 4 minuty na zpožděný autobus od R 923 nepočkal. Autobus i když má rezervu na přestup 10 minut se zaseknul v neprůjezdném Náchodě, což se budou zasekávat asi všechny autobusy ve všední den přes den.
A ty mínusy jsou za co? Na webu dopravce (cd.cz) se píše: Linka N – vlaky čekají v Náchodě nejvýše 7 minut s výjimkami: 1874, 1876, 1878 čeká 15 minut, vlak 5148 čeká vždy !!!
Dnes odjel vlak Sp 1858 v 11:03, tedy čekal 3 minuty místo 7, autobus přijel v 11:04. Za 3 minuty se dá v Náchodě pohodlně přestoupit a cestující nemuseli čekat hodinu na další vlak.
Kolik let to je zpět kdy byla tato trať přesně ve stejných úsecích taky postupně rozkopaná (bylo to i na delší dobu, tuším to nějak navazovalo i s rozkopanou tratí přes Náchod)? Nebyl by nějaký detailnější důvod současných výluk, než jen „údržba trati“?
Zhruba 8 let, nějak 2016? byla velká výluka. Mají se snad dělat nějaký mosty/mostky a přejezdy.
Jen pár týdnů po skončení výluky mezi Hradcem a Jaroměří….
Ta výluka tam skončila včera pokud se nepletu.
Ale jinak to tu máme fajn. Zároveň je zavřená silnice mezi Českou Skalicí a Červeným Kostelcem.
Já hlavně nechápu proč se v dnešní době absolutně rezignovalo na odklony. Při výluce Hradec – Jaroměř mohly rychlíky jet odklonem přes Týniště, kde by byl přepřah na diesel při úvrati.
Když pominu, že by vlak dorazl do cíle v trase následujícího vlaku, tj.+60 min., tak je otázka, kdo by to zaplatil? Navíc mezi HK a Týniště by se další vlaky nevešly..
Dle letmého pohledu do JŘ by bylo prodloužení jízdní doby asi o 25 – 30 minut. Kdo to zaplatí je právě ten problém, objednateli je to ukradené. Úplně stejně jako když teď bude výluka mezi Brnem a Zastávkou, tak že by alespoň v sezoně když jezdí davy turistů z Moravy na Šumavu mohly alespoň jeden nebo dva páry rychlíků jet odklonem přes Havlíčkův Brod.
Protože v dnešní době jsou tratě mnohem více využité příměstskou dopravou, a navíc i těch „dálkových“ vlaků jezdí mnohem více. Ty rychlíky jsou proložené Sp vlaky (co se navíc větví na Náchod), ty budeme odklánět taky? Pokud ne, vznikne dost divný interval, pokud ano, tak to už vůbec neprojede, a co s takovým zpožděným odkloněným Sp budou dělat na trati do Svobody? Navíc je potřeba stejně busem řešit vazby okolo Jaroměře.
Presne. V noci byla trat na chvili otevrena, projelo par Sv a zase se zavrelo.