Doba vectronová u Metransu. Lokomotiv od Siemensu má už více než Traxxů
41. Siemens Vectron pro Metrans. Foto: Metrans

Postupně převezme firma dalších 19 lokomotiv s balkánským paketem.
Postupně převezme firma dalších 19 lokomotiv s balkánským paketem.
Ono je v ex YU (mimo Slovinsko) na dráze něco jinak, že lokomotiva pro SRB a HR nevyhoví automaticky přinejmenším v Černé Hoře, popr. Makedonii, Kosovu, BiH? Chápu ze to dopravce asi nepotřebuje a tedy neřeší. Jen se ptám, zda je to čistě administrativa, nebo by se muselo (jeste vice) řešit nějakou reálnou techniku.
Za každou zemi musíš Siemensu zaplatit extra.
Ach jo.. Nějak jsem doufal, že aspoň třeba Srbsko a Černá Hora mají nějakou dohodu.
A proč se Metrans postupně zbavuje Traxxů?
Vždyť se žádného nezbavil. Jen počet nově pořizovaných Vectronů je větší, než počet dříve pořízených Traxxů
Otázka spíš je, v čem je současná generace Vectronů výhodnější než současné generace Traxxů. To by mě opravdu zajímalo. Nebo jaké důvody byly se zaměřit nově na Vectrony. Podle vnějšího pohledu na objednávky různých dopravců, bych řekl že to jsou téměř vyrovnaná vozidla.
Důvody znají v Metransu a neřeknou. 😀
(Řekl bych, že ty důvody nebudou technické, ale komerční.)
Třeba naznačí, chodí sem třeba Šimral 😀
Já nemíním nic naznačovat.
Povídám, že neřeknou.
Že by nebyl traxx ms3 schválen všude, kde Metrans potřebuje?
Napríklad prechodnosťou krajinami. Traxx3 MS nie je plne schválený v mnohých krajinách a tak je jedinou možnosťou momentálne Vectron.
Ta lokomotiva je fakt všude, kam se podíváš. A já se musím neustále ptát: Opravdu krom Siemensu a Bombardieru neumí nikdo vyrábět dobré lokomotivy, že se tady neustále opakuje to samé?
S tak rozsahlou uzemni pusobnosti vcetne servisu opravdu neumi…
Kolik výrobců dělá kamionové tahače?
A to s tím souvisí jak? O kamionech vůbec nic nepíšu
To s tím souvisí tak, že bez husté a spolehlivé sítě distribučních a servisních center (vlastních, či najatých, ale schopných provést práce kdykoliv a kdekoliv v potřebné kvalitě a čase) nemáte šanci. A teď se zamyslete, jak to souvisí s kamiony. A nejen s nimi.
Souvisí to s koncentrací ve velmi podobném oboru.
Vozidel se ročně prodá mnohem víc (o řád, dva?), mají kratší životní cyklus než mašiny. Taky je to dost high-tech a s čím dál větší regulací za zadkem.
A je jich šest…
Kolik teď vlastně projede nákladních párů přes hranice u Děčína v nějaký normální den? (Třeba za den / za dvouhodinu.)
A byl také nějaký pokles tady?
Kdy zbouraji hrozný areál v Uhřiněvsi? Je nepochopitelné že to v praze povolili. Chteto by to přemístit dál od města
Blbý je, že terminál tam byl dřív než ta Praha okolo, tak tomu jaksi dorostla….
Víte, před rokem 1992 tam byla vlečka Stavoservisu a jak píše Ex ČD, Praha dorostla k terminálu. Nic se bourat nebude 😉
A když si postavíš dům u letiště, budeš požadovat jeho zbourání?
To, je snad samozřejmé. Nebo přinejmenším zmražení jakéhokoli rozvoje, no ne?
Sa smeješ, ale nedávno padol pomerne zvláštny rozsudok vo veci mosteckého autodromu. Tak ja už by som sa ničomu nedivil.
Tento terminál je na svém místě cca od roku 1975. Ještě v roce 1996 se v jeho okolí soustředěná hromadná zástavba nevyskytovala. Zdroj: https://dveprahy.cz/
Děláme vše proto, abychom okolí omezovali co možná nejméně, ale někde prostě takový terminál stát musí.
Nebo máte nápad, kam umístit v blízkém okolí Prahy terminál pro překládku 1,5 miliónu TEU?
Do Mnichovic? 😉 A u Kefíra bude kantýna 😀
Dusane, prdelky si delej nekde jinde.
Osobně dávám lajk 😉
Ano, šel by postavit kapacitní terminál v bývalém areálu Poldi v Kladně, samozřejmě to brzdí zastaralá jednokolejná infrastruktura, bohužel.
Nesel. Tedy pokud tam chceme jezdit vlaky a ma to mit nejakou bezdotacni ekonomiku…
Předpokládám, že by trať Kralupy – Kladno-Dubi by musela být nejen elektrizována, ale taktéž i zdvoukolejněna, dále by musela být nějak (ale jak, aby se nemuselo v Kralupech bourat několik panelových domů na sídlišti?!?) vybudována spojka pro bezúvraťovou jízdu od Kladna do Děčína. A pak to stoupání od Zákolan k Brandýsku…
…a pak taky konečně nastává čas na moji geniální spojku levobřežka-pravobřežka severně od Mělníka.
Ta spojka určitě není tvoje, to si zase jen hodně fandíš 😁😁😁.
Tak pokud by se měl stavět nový nákladní terminál v okolí Prahy, tak za mě by asi nejrozumnější lokalita byla u Čelákovic. Pro železniční napojení by bylo nutné doplnit spojku Poříčany – Mochov (- Čelákovice) a dále modernizace/elektrizace Čelákovice – Neratovice – Kralupy – Kladno (přičemž Neratovice by musely být bezúvraťově). Ke zvážení je také spojka směr Nehvizdy – Běchovice – Malešice. Pro silniční dopravu by se využily dálnice D10 a D11, byť přiměřený rozvoj (spojka dálnic) v okolí by se taky hodil. Specialita téhle lokality je přitom blízkost Labe, tedy možnost v rámci terminálu zajistit i přístav, takže mód… Číst vice »
Terminál v Ústí nad Labem má přístavní molo. Od roku 2015 tam po vodě nepřijel ani neodjel jediný kontejner.
Mělník ostatně taky, ale tam nemám přehled, jestli alespoň něco zrealizovali. Spíše ne, než ano.
A když pak přesně takto zaměřený vypatlanci ridi celou Evropu, vypadá to bohužel tak, jak to vypadá….
Když se podíváš na seznam českých europoslanců, tak by mě spíš zajímalo jací vypatlanci jsou schopni zvolit tenhle materiál jako své zástupce…