Doba obchvatová. ŘSD chystá novou přeložku silnice I/36, odvede dopravu z Holic a Borohrádku
Nová silnice I/36 Časy - Holice. Foto: ŘSD
Silnice zrychlí i spojení do Orlických hor, plán počítá se zahájením stavby v roce 2027.
Extrémní radost! Už jsem ani nedoufal! Borohrádek i Holice jsou velikými špunty intenzivní dopravvy, která se po dokončení dálnice neskutečně zintenzivnila.
Kazdy obchvat a kazdy novy km se pocita. Jen cekam kdy SZ zacne konecne neco delat. 4 roky slibuji VRT zaciname 2028 a nyni tvrdi, ze mozna za 10 let. Je to silene co tento urad pro nas danove poplatniky nedela!!!
Když si pozorně přečtete článek, tak ŘSD tohle plánuje už 20 let a stále to nestojí. Jakou víru jste měl v to, že SŽ když začalo v roce 17-18, že se do 10 let bude stavět?
Přestaňte vidět černobíle, jak je ŘSD skvělé, a SŽ nic nedělá. Jak dlouho se staví Pražský okruh? Poslední otevřený úsek před 14 lety. Jak dlouho se staví D3? Letos po 5 letech od otevření posledního úseku a 36 letech od zahájení výstavby bude mít 98km.
Pojdme se bavit fakticky: 1. kolik km novych dalnic otevira RSD letos? 2. kolik km dalnic otevrelo loni? 3. kolik km dalnic otevre pristi rok? 4. kolik dalnic se rozsiruje ze 4 na 6 pruhu? Mam se ptat kdy se otevrou slibovane useky Radeji uberu a zajimaji me namatkou napr. tyto stavby: spojeni do Liberce ze vsech stran? tunel misto udoli Tiche Orlice kdy bude tunel pred Ceskymi Budejovicemi? kdy se dodela cely usek Brno – Prerov? kdy se zdvoukolejni, zrychli a elekrifikuje nejvýtizenejsi trat Ostrava – Frydek-Mistek? A kdy se sahne na tunel Praha – Beroun? Ze by nekoho… Číst vice »
Jestli on nebude problém už v opakované volbě té prosilniční politiky… K čemu pak budete stavět lepší železnice, když už vedle máte lepší silnice – pro pouhý růst celkových přepravních objemů?
Vladimíre asi je to dané tím, že podíl železnice na modálním mixu je 10% a i kdybyste do ní dal všechny silniční peníze, nepřelezete nad 20%, protože to je jen blbá infrastruktura, nad kterou někdo musí vybudovat a slušně provozovat IDS a cargo multimodál – ani jedno ani druhé se moc neumí. Takže už samotnou skutečnost, že do takhle v podstatě marginálního dopravního modu jde polovina peněz, je třeba ocenit. Potřeba dálnic je o řád vyšší, stejně jako jejich chybějící kapacita – proto se staví a blbé je i na nich to, že to trvá sto let a nejede to… Číst vice »
1) zatím otevřeno nula?, resp. 200m D3 u Tábora po 20 letech 😀. 2) to si snad dokážete zjistit 😉 3) zatím nula, plány pěkné, ale obchvat Budějovic už má být taky 2 roky otevřen, takže dokud to nestojí a ještě lépe proběhla kolaudace, nevěřím. Já čekám, kdy nějakého aktivistu napadne napadnout úsek D3 mezi Táborem a Veselím, která je více než 11 let bez kolaudace. 4) 2km u Brna? jinak přetížený pražský okruh, D10, D11, D5 nula -Liberec nikde slibován není, zatím studie -Budějovice tunel – máte to na mapě SŽ, a přičtěte k tomu min. 2 roky. Stejně… Číst vice »
Opravdu se blíží doba obchvatova a opravni?
Už jsou všechny km dálnic postavené a nebo již v nějaké fázi přípravy? Třeba se toho doziju že bude postavena kompletní síť.
D35, D1,D6,D7,D8, D11… kromě takovej těch dálnic, který díky zlospolkům nebudou asi nikdy, tak většina ty sítě fakt bude do 2030 – a je to úžasné!
+D5, D10 hotovo, přidá se k nim D4 tyto Vánoce…
Jen je to takový výsledek, který tu měl být v roce 1990, nebo ať nežeru 2005…
A to je nějaké pravidlo, že dokud nebudou všude dálnice (i tam, kde je to kapacitně k ničemu), nesmějí se řešit jiné silnice? Odhlédnu teď od toho, že je tato v podstatě paralelní silnice jen další záplatou na zjevně chybějící racionální dopravní politiku.
Slovo RACIONÁLNÍ tu má po včerejsku takový jako nový nádech. 😀
Současné spojení do Orlických hor po silnicích v lesích okolo Horního Jelení je poměrně vyhovující až na průjezdy některých obcí především Borohrádku…
To ale neberete v potaz budoucí dopravní indukci a rozvoj území způsobený postupným zprovozněním dálnice D35. Oústecko se i díky tomuto napojení stane velice lukrativním regionem.
Indukce přece neexistuje! Silnice stavíme proto, aby nás obtěžovalo méně aut! 😉 (Jak je to neustále radostně představováno…)
Asi je lepší jezdit tudy než po I/11 přes Hradec. ne?
Nějaká objížďka Hradce směrem na Orlicko chyběla jako sůl.
Indukce znamená, že lidé, kteří potřebovali jet z bodu A do bodu B tam dříve nejeli, protože to bylo moc drahé a složité, nebo tam jeli jinudy a nyní mohou jet kratší trasou. Veskrze pozitivní jev. Když nepočítám NIMBY.
Tam je problém v současnosti , że v Borohradku je nemožný průjezd kamionu a přes Holice se jezdí cca 10 km obci
Přesto je to/bude to do Žamberka tudy rychlejší než přes jakopřivaděč 312
Bych spíš nazval doba kruhacova.
Ty kruhace na statovkach to je fakt „vyhra“ Vítězem o „nejhorší kruhac“ bude asi ten co se bude stavět u Jičína, konkrétně na I/16 u Úlibic, to je jak ve špatném snu.
Kruháče mě samozřejmě štvou a zdržují také, ale i kdyby to nějaký mimozemšťan zafinancoval tak čistě z pohledu záboru zemědělské půdy nemůžeme mít všude, kde by to bylo jen trochu potřeba mimoúrovňové křižovatky, prostě zabírají příliš mnoho místa a všude se nevejdou…
Máte pravdu, neříkám že všechny se mají nahradit mimourovnovou krizovatkou. Zabralo by se plno pudy a stalo by to plno penez. Ale nekde je to opravdu vylozene do oci bijici. Napriklad ten Jicin, nebo obchvat Klatov ci Opavy…
Ten kruháč je tam fakt blbě, v tom místě je krásný široký úsek. Navíc by se vůbec nic nestalo, když by to zaústění a kruháč byl u toho Ostrešina. Na výjezdu z obce by nevadil tolik.
kruháčová a ostrůvková 🙂
No, hlavně že zmizí ten podjezd v Borohrádku 3,5m.
Kam zmizí ? Ten tam bude furt i když bude obchvat
Dokonce jen 3,0 m. Oficialne se tam nevejde ani plachtova dodavka (realne, byt tesne, ano… 🙂 ).
Ten podjezd tam zůstane ale po rekonstrukci trati bude podjezdná výška 3.7 m. Měla být 4.2 m ale po protestech z Borohrádku na výšku náspu bude menší.
Už se ví, kdy se trať bude rekonstruovat? Nemůžu k tomu nic najít
Brzo to bohužel nebude…
https://mapy.spravazeleznic.cz/letaky/S621600049_202406101345.pdf
Jsem zvědavý zda se na takovýchto regionálních spojení dočkám rozsáhlých přeložek i na železniční síti.
Ono to není tak rozsáhlé, jak to vypadá, většina trasy je o rozšíření a rekonstrukci stávajících silnic.
Ty dvě stykové křižovatky v zatáčkách…Lahůdka
Jsou tam čtyři a kromě toho nájezdu v Borohrádku z 317 mi přijdou v pohodě.