Doba bateriová. V Německu začala poprvé vozit cestující jednotka Siemens Mireo Plus B
Jednotka Siemens Mireo Plus B. Foto: Siemens Mobility
Vývoj jednotky probíhal částečně v Česku, na tratích nahradí dieselové vozy Stadler RS1.
Tak ještěže u nás víme, že to bude na ho*no, a tak kupujeme nové diesely.
Touží po nich objednavatelé služby: MD a kraje.
Pochybuji, že nějaký objednavatel natvrdo preferuje ve vetším množství diesel před baterkáčem.
Buď preferuje něco zeleného nebo menší cenu.
To je vlak na HK – Jaroměř – Náchod.
Takovy vlak nejezdi.
Samozřejmě porad lepší než vodík, ale porad bych raději viděl linkovou elektrizaci. Obzvlášť v Německu, kde na provozované síti prakticky nejdou s počtem vlaku pod hodinový takt…
Tak určitě, ale než se to správně „vypapíruje“, „zoptimalizuje“ (měnírny…) atd. tak klidně může pár let jezdit toto…
Mohli papírovat v předstihu.
Mezi Neustadtem a Donaueschingenem, jakož i mezi Freiburgem a Breisachem, to taky před pár lety zvládli (ať už zůstáváme ve stejné oblasti SRN).
Už zase? Uvědomujete si, že objednavatel by chtěl mít „bezemisní“ dopravu hned nebo zítra a správce infrastruktury DB Netz není schopen dát relevantní termíny elektrizace tratí, kde to v plánu je, stejně jako Spržel v ČR?
Uvidíme do roka a do dne…
Na řeči typu: „Píšeme novou kapitolu v historii železnic,“ jsem trochu alergický. Speciálně pan ministr dopravy by mohl něco znát o řadě ETA150.
Úplně jiný koncept vozidla, provozu.
A ne, pan ministr dopravy by neměl být šotouš.
Vzhledem k tomu, že nahrazuje RS1, tak to tak úplný rozdíl nebude. Bez ohledu na to, kdo si o Kom myslí, že je šotouš.
Klíčový je rozdíl v provozu/nabíjení pod trolejí versus při stání v depu.
Po přečtení mně napadlo úplně totéž. Spíš bych to nazval pokračování a zdokonalení něčeho, co začali předkové se starší technikou poplatnou době vzniku.
Nehledě na to, že ty ETA 150 nahradily mnohde právě RS1.
Jen se to má k sobě asi jako Škoda Elektra a Tesla 3
Nabíjení olověných baterií trvá 10 hodin, kdo to zkusil výrazně zkrátit, ten se docela spálil.
Tady je popis celého provozního souboru, který bude plně pokryt Mirey https://de.wikipedia.org/wiki/Ortenau-S-Bahn
Zajímavé je, že dochází k náhradě jednoho RS1jedenim Mireem, tudíž s dost výrzaným nárůstem kapacity.
RS1 hezky do ČR. Byla by jich škoda je nemít. No a o Mireu Plus B můžeme jenom snít a čekat, až něco zbastlí ta značka bez značky v Plzni (už si zvykám, že to nebude Škoda…).
RS1 u Ortenau S-Bahn mají scharfenbergy.
Což by ani u nás nevadilo, jednoduše by s ostatními ČD-RS1 nesměly jezdit společně.
A v nejhorším se dá udělat downgrade na šroubovku.