Doba bateriová. Do Dánska dorazilo první akutrolejové Mireo
Nové jednotky Siemens Mireo pro Midtjyske Jernbaner. Foto: Midtjyske Jernbaner

Jde o první BEMU jednotky pro provoz v Dánsku.
Jde o první BEMU jednotky pro provoz v Dánsku.
Vypadá to jako dravá housenka. V devadesátkách jsem v Dánsku pobýval a byla to pohoda včetně dopravy. Dnes už bych tak být nemohl.
Když vidím to čelo s malým čelním oknem a malými okénky ve dveřích, tak si říkám, že ta jednotka je snad opancéřovaná. 😀
Ale šak to je pancíř – proti kamionům na prejezdech
Mohl by mi prosím někdo znalý vysvětlit důvod zkosení boční strany karoserie?
Myslel jsem si, že se to používalo u vozidel s naklápěcí skříní – viz např. Pendolino.
Zase jde o snahu nacpat do průjezdného profilu co největší objem vlaku. To Mireo má poměrně dlouhé čelní vozy, ve srovnání s jinými vlaky na Jakobsových podvozcích. Takže v dolní části musí být skříň užší, aby se vešla do profilu v oblouku.
Děkuji za vysvětlení.
Všichni designéři minulých ér se musí v hrobě obracet, pri pohledu na to Mireo
Viděl jste to na vlastní?
Nebo jen dyzajnér internetových obrázků?
Za mě to má podstatně lepší zápal než krabicoidní panter.
Neproporčnost a negativní křivky (pokud vám to něco říká) jsou prostě naprosto šílené.
Vhodným barevným provedením by se tomu dalo dost pomoct.
Když jsem to uviděl poprvé takto v bíločerné, tak se mi vybavila Marfuša s čumákem z Vetřelce.
takže u vlaků posuzujete jen boky či tvar skříně a když někdo něco napíše, tak myslí taky jen to
Ovšem, v těch „minulých érách“ měli designéři podstatě volnější ruce, a nebyli tolik svázáni požadavky na odolnost čela při nárazu.
přední huba je jako maska z domu hrůzy 😀
Podle barvy a typu sedaček jsem si myslel, že se tam připletla fotka interiéru Pantera ZSSK. Akorát teda na obrazovce jim svítí zase rakouská vlajka.
Opravil bych dvě věci – vlaky u Midtjyske Jernbaner nemají být pokud vím nikde za jízdy napájeny z troleje, má to jezdit čistě bateriově, provoz je tam celkem řídký a nechce se jim nic drátovat. A kromě Desir tam nejezdí žádné soupravy vozů s lokomotivou, nýbrž ikonické motoráky Y-tog z Uerdingenu, takzvané Lynette.
Článek píše o možnosti vozidla být dobíjené za jízdy, ne že to tak bude v jejich aktuálním nasazení.
Ok, je to slovíčkaření, ale z věty „zahájí provoz … kombinující provoz pod trolejí“ mi vyplynulo že budou jezdit pod trolejí.
On i ten odkazem zmiňovaný Lokaltog má dráty jen snad jen Roskilde-Koge, jinak jen ve stanicích při obratu.
Ani Rosklilde-Koge snad zatím není pod trolejí, zdá se jen že to jsou jen ty stanice (Koge – Naestved by trolej mít mělo). A Midtjyske Jernbaner nemají pod trolejí ani žádné stanice, předpokládám ale že aspoň takové napájecí body teď vybudují.
Koge-Naestved jezdí DSB, přímé Sp z Kodaně, po LGV do Koge Nord