Doba bateriová. CAF dodá 28 dvouzdrojových jednotek pro španělské dráhy Renfe
Jednotka od společnosti CAF pro Renfe. Foto: Renfe
Nové jednotky mají zvládnout rychlost až na 200 km/h.
Nové jednotky mají zvládnout rychlost až na 200 km/h.
Takový celkem šikovný všeuměl… dvousystémový plus na baterky, rychlý tak že kromě VRT zvládne všecko, zajímavá kapacita (plus možnost zdvojování)… pokud toto všechno nevede k nepřiměřenému růstu ceny, tak by to svou univerzálností mohlo vést k celkem slušné unifikaci a tím velkosériovosti…
Samozřejmě že se taky může stát že „umí všecko, ale nic pořádně“ 🙁
Jel jsem před měsícem kus spojem linky Cartagena – Zaragoza, kde jede většinu trasu třídílná dieselová jednotka pod dráty. Ale i tak zvládala jet 160 👍
Tyhle vlaky prý mají mít maximálku 200 km/h, ale to asi neplatí při provozu na baterie.
A mluví se o krátkých vzdálenostech při provozu na baterie
https://railway-news.com/caf-receives-order-for-28-electric-trains-from-renfe/
S těma baterka běžte..
Neschopnost napsat správně jednu krátkou větu o čtyřech slovech?
Co vole
Už zvládne jen dvě slova, ale bez interpunkce.
Tak i mentálně postižení mají právo to tu číst a reagovat.🤷🏼♂️
A my máme samozřejmě právo vyjádřit svůj (odmítavý) názor na takového jedince…
Klídek, rupne ti cévka, raple.
Pokud to ušetří lidem přestup stejně jako trolejbus s baterií obsluhující místa dříve obsluhovaná busem, tak nevím, proč by cestující proti dvouzdrojové jednotce cokoliv namítali.
Baterky jsou dobře do telefonu ..vlak má mít motor ..došel nebo elektriku
Klid.
Všechno bude až se proškrtá česká železniční síť, tak o třetinu, možná o polovinu.
Peníze přestanou proudit zejména na neelektrifikované tratě.
Jasné každý kraj zruší 20 tratí povinně
Předdimenzovaná česká pasažérská železniční doprava přežívá jen kvůli obrovským dotacím.
Příklad:
Jízdenka za kterou cestující zaplatí 20 Kč + 2 Kč jako DPH znamená dalších cca 70 Kč ze státního/krajského rozpočtu pro ČD.
A dalších velmi zhruba 100 až 200 Kč, které utratí SŽDC v souvislosti s touto jízdenkou ČD za 20+2 Kč.
Přesto tyto obrovské dotace nestačí ani na obnovu vagonů ČD, natož na obnovu zázemí ČD, jak vyplývá z úpěnlivého volání o spousty státních miliard z úst finančního ředitele ČD
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/lukas-svoboda–musime-zmenit-system-financovani-zeleznicni-doprav/-31818/
Takže se budou vypínat některé tratě
Asi těžko.vlak není autobus.investice do nových věcí stojí peníze ale vás slepiči mozek to nechápe axel
Řeč je o nízkokapacitních vlacích jako RegioNova, kde jen samotné ETCS stojí tolik jak 2 busy.
Ostatně není divu, že vlaky o podobné kapacitě nikdo nekupuje, přestože jsou v nabídce viz 70ti sedačkové Alstom Lint 27 viz PESA Link I
Z dotací žije i MHD. Ta pražská je rozsáhlá, nikoliv však předimenzovaná. Mnoho linek je během dne přeplněných, někde to zas jezdí jen jednou za hodinu, což není v rámci města lákavá nabídka.
V pražské nebo ostravské aglomeraci se železniční tratě asi vypínat nebudou.
Spíše půjde o velkou část z oněch cca 800 vlaků:
– 810
– Regionova
– 843
– 854
– dieslových lokomotiv s jedním či dvěma vagony.
Ostatně není div, že do nich ČD neplánují ETCS, na rozdíl od RegioSpiderů
Vypnout tebe axel
Když se nevypnou některé tratě a nenahradí autobusy, tak se bude velmi výrazně zdražovat jízdné.
Zdražení jízdného o 30% nebude stačit ani omylem
https://zdopravy.cz/borecky-chce-zdrazit-stredoceske-jizdne-o-20-az-30-od-1-ledna-127650/
Čím dřív, tím líp.
To budete zklamán.
Neboť nelze vypnout peníze od státu pro mne, za to lze vypnout státní peníze pro některé železniční tratě.
Já totiž od státu neberu ani korunu.
Takže i kdybych nebyl efektivní, tak daňové poplatníky nestojím ani korunu.
Vypnout tratě? Vypnout se dá třeba motor, nebo el. proud. Nevypíná vám mozek?
Podle úrovně jeho příspěvků bych si tipnul …. no, radši bych to nerozmazával 😆😆😆
Podle Vaší argumentace se zdá, že také nemáte jiné řešení než vypnout státní peníze pro některé tratě, aby byly peníze na odkup vlaků od ČD, aby se ČD vyhnula insolvenci.
Bohužel, ač s čísly je to poněkud orientační, řádově to sedí… cestující přímo platí jen malou část nákladů, ostatně podobně jako u MHD (kde však jsou alternativy velice obtížné (kapacita městských komunikací…).
A než budou lítat prakticky nevyčíslitelné externality – i vlak jich má dost, a obzvláště dieselový…
Však motor má. Akorát je pohání z dočasného úložiště. Stejně jako u laptopu, který bývá většinou v síti, ale občas jede na baterku. K němu si nikdo příčetný spalovák nekupuje.
Nebo jako Desta v hale. Ta byla na baterky už dávno před tím něž přisly laptopy místo psacích strojů.
On se totiž vývoj stal a ne že ne.
Opravdu? Já za mlada slýchal, že vlak má mít lokomotivu a lokomotiva komín a nikdy jinak.
BEMU ale furt má elektromotory, jen mohou být kromě trakčního vedení napájeny i z baterií.
Zbytečná snaha. Někteří lidé to nechtějí pochopit. Ne že nemůžou, ale nechtějí.
Dobrý pokrok.
Teď si ten mobil představte trochu větší, dodejte dveře, sedadla, kola, motor…a máte bateriový vlak. Také ho sem tam zasunete pod drát, aby se dobil.