Doba bateriová. CAF dodá 28 dvouzdrojových jednotek pro španělské dráhy Renfe
Nové jednotky mají zvládnout rychlost až na 200 km/h.
Španělské státní dráhy Renfe se rozhodly modernizovat svůj vozidlový park o nové bateriové elektrické jednotky (BEMU), které zvládnou jízdu pod trolejí i mimo elektrifikované tratě. Dodá je španělský výrobce CAF.
O kontraktu informoval CAF v tiskové zprávě. Jednotky budou nasazeny na spoje na středně dlouhé vzdálenosti. Součástí kontraktu za 290 milionů eur jsou také dodávky náhradní dílů a u 17 jednotek kompletní údržba po dobu 15 let. Tu bude zajišťovat společný podnik Renfe a CAF ACTREN. Zbytek si budou udržovat přímo dráhy. Smlouva počítá s opcí na dodávku dalších až 42 jednotek.
Nové jednotky mají umožnit vyřazení některých dieselových souprav. V provozu pod trakční elektřinou mají jednotky zvládnout rychlost až 200 km/h. Výrobce nespecifikoval, jak dlouhý dojezd a rychlost bude v provozu mimo troleje.
Podle zadávacích podmínek soutěže musí být vlaky dvousystémové a umožnit provoz na tratích s napájecími systémy 3 000 V DC/25 kV 50 Hz AC. Mají být třívozové. Nákup bude součástí rozsáhlého modernizačního programu španělských drah.