Do Železné Rudy elektrickým vlakem. Hotovo bude do pěti let, slibuje SŽ
Součástí nabídkového řízení budou i osobní vlaky z Klatov do Železné Rudy. Na snímku vlaky s lokomotivami 754 v čele. Foto: České dráhy

Stavební povolení má být v polovině roku 2026.
Zase další elektrifikace jen pro osobní dopravu. Jó kdyby se dokázalo DB Netz donutit k tomu, aby povolili na trati do Deggendorfu nákladní dopravu, to by byla jiná. Minimálně dřevo z Čech do papírny v Plattlingu a pily v Hengersbergu by se dalo vozit vlakem a kdo ví, třeba i z deggendorfského přístavu něco k nám nebo nějaký transit.
Chtělo by to pár detailů: Vyměnit mosty přes Debrník a Řeznou a vymyslet výhybny na křižování (asi obnovit Regen a Ludwigsthal). Bez šance.
Největší průser je pro nákladku neprůjezdný Zwiesel. Ani kdyby se obnovil Regen, nebylo by možné bez Zwieselu přes den po trati projet.
Zwiesel je neprůjezdný jen v celou hodinu, kdy se to sjede a zase rozjede. Takže by musela nákladka čekat právě v Regenu nebo Ludwigsthalu na protijedoucí osobák.
Maso bude vbrzku 😀
#jizbrzyvlakemnaletiste #dobrasprava
Elektrifikace Zlína.. zahájíme nejpozději v roce 2014. SŽ. 😂😁
Elektrifikaci dokončíme v roce 1994 (Zdice-Protivín) Výstava úspěchů v Brně „Nejen 1435mm“ 😀 😀
Výstavka trolejového vedení je putovní….
Vidím několik závad : Rozdělení na rekonstrukci Plzeň – Kt a Kt – Ruda první chyba, nevylepšit trať aspoň do Nýrska chyba druhá. Lepší dráty o nějaký rok odložit než to rozkopat celé na 8 let a přínosem pár minut…
trat jako takova je minimalne ze spicaku na hranici po nedavne oprave, paradoxne v nejhorsim stavu je usek z Klatov do Prestic
Ale jo, není problém, ale co to je za cestování, když tam výluky probíhají tolik let… Prostě to kumulovat
Jděte jim to ukázat. Budou vás platit zlatem. Od klávesnice každej kingem.
Takový myšlenkový experiment: 1) Není vlastností tratě, že zrovna klatovská linka jede z Prahy do Plzně jako nižší vrstva. Klidně by šlo zvolit zde Ex, což s hotovým tunelem udělá asi 50 minut (a bez něj cca 60, až bude koridor celý). 2) Z PL do KT už vlivem již tak nižší konkurenceschopnosti, a zároveň nedobré kapacitní situace, rychlík jede jako taková regio-zrychlenka. Pokud by se relace Praha – Klatovy – Šumava brala vážně, zastavuje R tak leda PL zastávka, Dobřany, Přeštice, Klatovy (nebo ani ty dvě mezilehlé ne, podle toho jak by vypadala regionálka). Při nějaké té „přízemní“ rekonstrukci… Číst vice »
Ad 1) Pak by ale couravá linka byla od Mnichova nebo (resp. spíše „a“) od Chebu = „něco za něco“ – jedněm zrychlit, druhým zpomalit. Taky by to znamenalo mít pro klatovskou linku uzel Plzeň v X:00 h (aby od expresů byly přípoje ostatními směry) = pak v X:30 h Přeštice (do Švihova by se to určitě nestihlo) a SNAD v X:00 h Janovice. Každopádně uzel Klatovy by se rozpadl. Ad 2) V návaznosti na předchozí tedy Klatovy příj. od Plzně krátce po X:40 h. Ad 3) Projíždění Janovic = bez přípoje od Domažlic (což ale stejně nastane už při… Číst vice »
** Vlastně by to bylo ještě zajímavější – Klatovy po X:40 h = snad stíhání Nýrska v X:00 h, tzn. potenciálně by ten přípoj v Janovicích od Domažlic vycházel jako nyní, ale tedy ne při projíždění Janovic, a hlavně – Domažlice v X:00 (resp. S:00 h) by taky byly pasé, protože rychlá vrstva do Domažlic by už z Plzně nejezdila po X:00 h (její polohu mezi Prahou a Plzní by převzaly klatovské spoje). A stejně tak: jestliže expresní vrstvou by se staly klatovské spoje (= v Plzni h. n. tímto v X:00 h), tak chebské (jakož i mnichovské) spoje by… Číst vice »
A co takhle rychlé spojení Praha – Plzeň po půlhodině (4 linky á 2 hodiny)? Samozřejmě při existenci tunelu do Berouna.
Jednak – „při tunelu“ se to stává být značnou chimérou, dále – ve stejném horizontu už by měla být hotova zmodernizovaná elektrizovaná dvoukolejka směr Regensburg, tzn. pak by dával smysl 1h takt expresních vlaků směr Mnichov či jinam (a samozřejmě jedoucí mezi Prahou a Plzní bez zastavení), tzn. o tu „3. a 4. bezzastávkovou trasu ve 2h periodě“ by se mohly hlásit i další směry – nemluvě o 1h taktu směr Cheb. A dále – pak by o to víc vlaků jelo mezi Berounem a Plzní a o to méně prostoru by bylo pro nákladní dopravu, kvůli které se má… Číst vice »
Za mě je nešťastné ukončit trať „z tunelu“ hned v Berouně, chtělo by to až za Zdicema s vidličkou na Příbram.
pak byste musel totalne prekopat Os na lince P2 – treba v Rokycanech nyni IC/EC z Prahy projizdi v X:49 – realne ma ovsem naskok +10 i +15, osobaky se miji v celou plus minus dve minuty k tomu v pracovni dny vlozene spoje do a z plzne (z Ro do PL odjezd X:41)…………prehozenim rychliku na expresy a expresu na rychliky byste tohle asi pekne rozsypal
Samozřejmě (a tím reaguji i na xyz výše), je to čistě náčrt, co by tak asi teoreticky mohlo být případně možné, a že tedy v daném případě fakt nejde o nic jako „nesmyslnou elektrizaci lokálky, která je beztak na odpis“ (nebo tak nějak). Reálná konstrukce GVD je samozřejmě úplně něco jiného, ale mnoho faktorů je „vnějších“ (třeba to rozhodnutí o Ex a R před Plzní, do značné míry i poloha pásmovací hranice v Přešticích či dále). P.S.: Já osobně bych, bylo-li by to možné, uvažoval R Praha – Plzeň propojit spíš do dnes neexistující Sp vrstvy směr Domažlice pro všechny… Číst vice »
Tedy přirovnávat Domažlice ke Kútům (a ne např. k Břeclavi)…
Mmch. Cham v takové situace bude také „trpěnou pohraniční zastávkou“?
Pořád to ale nevychází – jestli ze 4 rychlých (tzn. bez zastavení mezi Prahou a Plzní) spojů za 2 h bude 1x Mnichov a 1x Norimberk (obojí přes Domažlice), pak to znamená (kromě jen 1 rychlého Chebu za 2 h) rychlé Klatovy jen 1x za 2h. A copak v tu opačnou hodinu? 🙂
tak pravdou je z pohledu zeleznicniho spojeni jsou Rokycany k plzenskemu hlavaku neco jako Radotin k prazskemu
Díky pomalé vrstvě mohou Klatovští užívat tarifu Plzeňského kraje do Kařezu a z Kařezu PID. U rychlé vrstvy by to jaksi nešlo.
Na dvojkolejku Plzeň – Klatovy nemaj koule.
Ročně se odjezdí do Alžbětína 6 týdnů až 2 měsíce z celého roku autobusem.
„…systém ETCS (jednotný evropský…“
Pane náměstku, když už hovoříte o něčem, čemu nerozumíte, nechte si, prosím, věc alespoň vysvětlit… 🙂
ETCS můžeme nazývat jakkoliv, důsledně se ale prosím vyhýbejme přídavnému jménu „jednotný“.
Neb tento systém rozhodně jednotný není!
A já bych řekl, že má pan náměstek pravdu. Že existují národní implementace je věc druhá. Nechte si to vysvětlit spíše vy.
Omlouvám se Vám za svoji neznalost 😀 ale pokud máme v malinkaté Evropě dvacet čtyři národních variant a na jednotlivých loko se zástavby liší tak enormním způsobem, že jsou předmětem zvláštního přeškolování strojvedoucích, pak máme na slovo „jednotnost“ každý opravdu jiný pohled… 🙂🤷
A to přece tlumivka ví a zřejmě myslí, že se to tak skutečně jmenuje. To víte, Evropa zase něco dobře myslela a dopadlo to jinak.
Zatraceně! Je konec roku 2024! To už dávno mělo být!
Je super, že SŽ nám zase něco slibuje. Akorát že z článku jsem vyjma procesu elektrifikace vůbec nezjistil, co se plánuje udělat s tratí Plzeň – Klatovy – Železná Ruda, aby došlo k tomu zmiňovanému „narovnání“ a větší „propustnosti/zkapacitnění“ trati, protože ty výluky mi do tohoto plánu nějak nezapadají a tipuji že zvoukolejnění se tam fakt asi dělat nebude.
Navíc, já osobně na takové mlhavé sliby od naší vykutálené SŽ zrovna moc nejsem…
To zkapacitnění by se určitě hodilo dřív než drát do Železný Rudy, kde se bez něj doteď obešli. (Teda pokud se bavíme o tom, že tyto dvě akce z nějakého důvodu nelze dělat naráz.)
Doufám, že základem zkapacitnění je dvojkolejka po Přeštice.
v plzni je problem nacpat druhou kolej od hlavniho nadrazi po zastavku u zimaku
Ale není. Pozemek je SŽ a i pokud je stavba garáží nějak nešťastně ošetřena, vždy to jde vyvlastnit a zbourat.
skoda, ze jste ve svem prispevku zapomnel na dalsi most pres ulici U Trati + pres Radbuzu * rampu k nemu aby bylo mozne mimourovnove krizeni
https://mapy.cz/s/darosenuco
Tak ano, součástí zdvojkolejnění je rozšíření pláně včetně mostů.
Jako „problém“ vidím případné zásadnější kolize s okolní zástavbou, které tady nejsou.
vy byste nam chtel vybourat pulku Purkynovy ulice, Michale? 🙂
Doufam, ze se trat jen nepoladi do podoby mirneho narovnani oblouky jako na useku Ceska Trebova – Brno a vznikne z toho predrazeny bullshit, co k zasadnim zmenam a pokrokum vpred nepovede. SZ se nada verit, za posledni roky krome utracenych miliard posun v ocich klienta 0.
https://www.zelpage.cz/gvd/1988/260_01.jpg
Horehronec jel ze Třebové do Brna za 1:35, dneska vymeták Svitava jede 1:12, Vindobona 1:02.
Ušetřit půl hodiny na 91 kilometrech není zrovna málo.
A co kdybychom udelali trat s prumernou rychlosti 140kmh, takze bychom misty jeli 160kmh. Mista na rychle oblouky tam je dost a udelala by se v zatackach pevna draha. Dostali bychom se do na useku pod 40 min delky jizdy a misto prumeru 90kmh bychom meli neco aktualnejsiho. Udelal by se tunel Blansko – Brno a cela zeleznice by se vyrazne zrychlila. A misto utracenych 60 -70 mild za kazdy rok do lokalek a podobych nesmyslu bychom meli slusnou koridorovou trat, ktera by vyrazne zkratilla cestu do Prahy.
Proc lajky dolu? Vsak SZ nam za posledni roky utratila min 200mild a nevidim adekvatni vysledky!!! Kolik toho je postaveneho ? A kolik rozestavěného? Me fandu zeleznice co jezdil kam mohl vlakem i pracovne me jen vypudili z vlaku musim jezdit autem, neda se to, vazne ne!!!
Lajky dolů asi proto, že zásadní zrychlení z Brna do Prahy a zpět má přinést VRT. Já žádný nedával.
To že by se nějaké oblouky mezi ČT a Brnem měli narovnat na vyšší rychlost souhlasím, ale že by to měl být zrovna tunel Blansko – Brno pochybuji.
Jenze zrychleni VRT bude, ale tato trat stale bude vyznamna i v osobni doprave, vsak uz pujde jezdit HK – PCE-Brno. Taky urcita sorta lidi pojede do Blanska, takze bude muset jet vrchem.
No to je srašné. Jaký trest vám hrozí, když byste i přes zákaz do toho vlaku nastoupil?
Resim to skrz danoveho poplatnika a cloveka co vidi jak se bezhlave utraci a pritom z toho nic poradne uzitecneho neni. Dokud budou lidi mlcet a prihlizet, jak se projidaji desitky mild, tak se v tomto state budeme mit vazne spatne. Neexistuji zadne statni a evropske penize, ale jen jedny a to zdanene a je jen na nas kolik si z tech zdanenych penez doprejeme obecene pro nas vsechny, takze budme na pozoru a budme konstruktivne kriticci!!!!
„Mista na rychle oblouky tam je dost a udelala by se v zatackach pevna draha“
Zkuste si to nakreslit. Jen mějte na paměti, že musí zůstat sjízdná pro nákladní dopravu a nezapomeňte, že poloměr oblouku roste s druhou mocninou rychlosti. Pak už to tak jednoduše nevypadá.
Mista v udoli je dost, mohou se oblouky trochu protahnout.
A co nákladní doprava? Ta by potřebovala další tunel pod Brnem z Maloměřic do Heršpic, až se hlavák jednou přestěhuje.
Tam se nic moc nerovnalo, ne? Byla to elektrizace rozjetá těsně před koncem totáče, tak se to nějak došolichalo.
Chybi mi ambice cokoli dodelat, dotahnout zdokonalit. I po vybudovani VRT tohle bude vyznamna trat pro osobni dopravu, takze proc ji nenaprojektovat dustojneji, penez ma SZ dost!!
Ano, nic se nerovnalo, hlavně se rozšiřovaly a rušily tunely, aby se tam TV vešlo. A když to přeženu, tak se naopak geometrie trochu zmršila v místě Starého hradu, tam ta geometrie při vjezdu do nového tunelu je kvůli mostu nevhodně zakonzervovaná, při větších poloměrech by se dalo jezdit o trochu rychleji.
Ja se nebavim o tom, ze bude stavajici tunel, ale za ty penize co SZ dostala za 8 let to je cca 400 mld, tak mame vybudovane co? Kdybychom meli aspon tunel do Brna, tak muzeme rict, delalaji nic moc ale sner na CB to jde, na Plzen taky – jeste jsou tam useky ke zlepseni a na Brno uz to je to taky fajn! ALE TOHLE SE RICT NEDA!!! Za necelou pulku bilionu nemam a nevidim projekty co nas jako spolecnost posunuli vpred
Můj komentář je primární reakce na Michala M a potvrzení, že se na trati ČT – Brno nic nerovnalo.
A co se mělo vybudovat? Ty peníze se hodně často dávají na generální rekonstrukce tratí, protože by se jinak nedalo vůbec jezdit. takže jsme hlavně zůstali na místě a neposunuly jsme se vzad.
To že na spoustě tratí by to chtělo drobné přeložky na zlepšení směrových poměrů s váma souhlasím, akorát na to nikdo nemá koule to navrhnout a prosadit.
Presne tohle tady rikam, chce to jen stavajici trate doupravit, nebude to drahe, ale bude to prudce ucelne a uz to hlavne melo byt a rozhodne tato trat je k uprave polomeru oblouku jako delana navic to je trat vyznamu TEN-T. Muzeme takto mluvit i o nesmyslne rekonstruknci udoli Tiche Orlice, kde ma byt tunel a propad tam i po rekinstrukci trate stale je. Ja stale take opakuji jen jedno: SZ ma za posledni roky opravdu velky rozpocet a posuny temer 0. Vsak pritom trat CT – Brno byla nedavno kompletne zavrena pod Blanskem, takze nad nim se par uprav… Číst vice »
V údolí Orlice mají být obě tratě, stávající a v tunelu. Takže oprava stávající je v pořádku.
Jinak SŽ dělá to co jí MD dovolí, že na MD vládnou točvolanti je vám doufám známo.
Při uzavření Brno – Blansko se pracovalo/opravovalo ještě na několika místech (most D35 u Svitav a nějaký násep u Hradce, mostek u Dolní Lhoty), takže se výluka využila jinak.
Je třeba postavit VRT, ne 4 kolejku.
Samozřejmě, že ne. Trať z Klatov do Rudy bude ve stávající stopě, jen se dodělá prostá elektrifikace. Na trati z Plzně do Klatov padnou miliardy na modré zábradlí, propustky, mostky, mosty, zářezy, opravy náspových těles a to vše v současné stopě. Rychlost na opravené trati bude nadzvukových až 120 km/h. Kolej zůstane na většině trasy jen jedna, jen u Chlumčan se dočkáme 2 km dvoukolejky.
Ve jménu Sosnovského udržování železniční sítě v trvalém chátrání.
A detaily k tomu jsou kde?
Elektrizace sama to samozřejmě nespasí, ale je základním předpokladem pro to, aby to „spasení“ pak mělo šanci přijít. Zkrácení JD do kopce, krátký pobyt KT (zajímavé třeba i pro PL – Nýrsko), ekonomika provozu včetně ND. /Pro vůbec přežití těch rychlíků dlouhodobě je to zásadní: Nové diesely jsou jednak problém a jednak by to s ohledem na procento využití náklady vystřelilo do nebes, ty brejlovci věčně fungovat nebudou. Nechápu ty odsudky níže, vždyť dosud je to tam naprosto úchylné: Na rovině dráty, ale kousek pod prudkým kopcem v CHKO si přepřahneme pěkně do nafty… Že by bylo nejlepší udělat celé… Číst vice »
Tohle je jedna z tras, kde za poslední roky získala auta velmi navrch a zlepšení pro vlaky se ani s modernizací nedá čekat. Zkapacitnění tratě Plzeň-Klatovy, pokud se něco nezměnilo, nepočítá s obnovou Lužan. Částečné dvojkolejky a mizerná traťová rychlost zůstane.
Auta v nedávné době dostala silnici na rychlost 110 km/h z Plzně skoro až do Přeštic, kde se plánuje ještě stavba obchvatu. Nově byl otevřen obchvat Klatov. Není divu, že ze strany Povedu jsou slyšet hlasy o potřebě přidávat další spoje na úspěšnou „expresní“ autobusovou linku Přeštice – Terminál Bory.
Mizerná zotavitelnost GVD ale bude i v úseku Klatovy – Železná Ruda, pakliže se po elektrizaci přesune křižování v X:00 h z Nýrska do Zelené Lhoty, takže „dobře mířené“ 10 – 15min. zpoždění bude znamenat buď přenesení obdobného zpoždění v Zelené Lhotě na protijedoucí vlak, anebo křižování bude přesunuto do Nýrska, ale vlak směr Železná Ruda tím pádem získá až 20min. zpoždění.
Tam je ale hlavní problém v tom, že na Borech není železniční zastávka. Vlakem na Bory by jel jenom masochista nebo šotouš. 🙂
Pokud člověk nastupuje do místního zařízení, tak ho dojezd z hlaváku už taky nezabije.
tak to jsem zvědav jak moc velkoryse se trať narovná aby se zvýšila rychlost!!!
Velkoryse se tam dají rychlostníky pro Pendolino, jako vždycky přece 😉
Po elektrifikaci by se dali na R16 provozovat rovnou jednotky Interpanter v souvislostí s aktuální soutěží o dopravce o linku.
Když při tom udělají i „prostou rekonstrukci“ – zřídí bezstykovou kolej a opraví geometrii, vyčistí a doplní lože, sanují mosty a vyčistí propustky a různé ty odvodňovací kraviny, atd…, tak by to pár let mohlo vydržet bez výluky, nebo jen s nějakou krátkou nebo noční výlukou
S krátkou každoroční výlukou na prořez dřevin. Bude to potřeba o to víc.
Nejakej vetsi zasah by se hodil hlavne od Nyrska po Zelenou Lhotu, tam to hazi straslive. Jinak jeden most u Rudy letos opravovali/menili (tezko rict… po dobu opravy ta zelezna konstrukce byla fuc, opravenej vypada na pohled stejne, ale zrejme se v ramci opravy nejak podarilo zvysit podjezdnou vysku. Je u toho nejaky zmatecny znaceni, nove 4,0 metru, ale 20 metru za touhle znackou je znaceni podjezdove vysky 3,8 metru, clovek si hlavu muze ukroutit… (Kam se to da nahlasit/dotazat se?) Druhej most, bliz k Alzbetinu, se taky tvari, ze by mohl prijit na radu. Se neni moc co divit,… Číst vice »
Silnice I. třídy ŘSD, II. třídy pak krasjké SÚS.
Hah, tak jsem se tam byl dneska mrknout po nejake pauze znovu a uz je znaceni konzistentni, nova podjezdna vyska 4,0 metru u obou mostku.
I tak, diky. 🙂
S vypuštěnými měchy pneumatického vypružení je to průjezdné těch 3,8 m pro klasický kamion s výškou 4,0 m.
SP až 2026? Já myslel, že ho včera dostali. Podobnými chimérami ať si Kupka a SŽ krmí někoho jiného.
Nejhorší je vždycky přesvědčit samotný stát v roli investora (sektor dopravy), že se ta či ona stavba „má vážně chtít“. Tedy v dnešní době dostat to od myšlenky do schválení záměru v CK. Jakmile se dostanete do fáze podrobného projektování a zahájení skutečně „povolovacích procesů stavby“, tak už je v podstatě vyhráno, to už je opravdu „pouze“ o jednotkách let. Samozřejmě když pominu různé „házení vidlí“ (ale u této stavby snad moc nehrozí). Ne že bych si neuměl představit i tady nějaký rychlejší postup, včetně třeba „paušálního schválení“ určitého typu jednoduchých staveb, ale to zásadní je vůbec se do toho… Číst vice »
Jestlipak ten samý stát (MD) pak bude schopen tam ty rychlíky objednat (přičemž nyní to neumí a i proto tam nejezdí logický 2h takt R, což by i tak znamenalo jen 2 lokomotivy, které tam v sezóně jezdí i dnes).
Aby to nedopadlo jako na t-199, kde stát zadrátoval a přeshraniční rychlé vlaky tam nejezdí žádné (a ani MD tam nic neobjednává).
A v Železné rudě-Alžbětín budou jako ty dráty končit na hranici nebo si němci taky zadrátují svoji část 25kV?
Tipuju, že tu stanici zadrátují celou
S pravděpodobným provozem jednotek nebo řídících vozů odpadne nutnost objíždět na bavorském zhlaví.
Už teď se tam objíždí naprosto minimálně, v podstatě jen přímé rychlíky Praha – Alžbětín, jinak snad už nic. Kvatro s vlekem tam od prosince nejezdí a na nějakém tom přímém víkendovém vlaku z Plzně začaly nově jezdit Foxy.
(Pokud se pletu, uvítám upřesnění.)
Však ty přímé rychlíky tam po elektrizaci budou jezdit každou hodinu (nebo aspoň 2 h), tzn. skoro nic jiného tam od Klatov nepojede.
Mají končit na hranici.
Takže to povídání o nákladní dopravě není myšleno až tak úplně vážně…
Pokud by se někdy ten Waldbahn zkapacitnoval aby projel i náklad, tak v tom se už trolej na německém území v pohodě ztratí…
Němci na své straně trati přes Železnou Rudu nákladní vlaky nechtějí. Proto byla domluvena nákladní doprava na trase přes Domažlice. Ačkoliv trať přes Železnou Rudu byla stavěna pro nákladní dopravu mezi Čechami a Bavorskem a proto je třeba ačkoliv normě UIC-GC neodpovídá tunel pod Špičákem stavebně dvoukolejný.
Vážně? Takže v každé koleji jinde?
Jen opravím, Němci mají 15 kV a 16 2/3Hz
SZ toho naslibuje
navíc, mít stavební povolení a začít stavět jsou dvě úplně rozdílné věci
A Liberecko stále nic…
Zato tam mají největšího šotouše na světě https://www.youtube.com/shorts/I-x2JtZc-qI
Jakože až budou mít v Liberci něco jako google?
😀
Liberec prosím ušetřit zadrátování a počkat na vodíkové lokotky.
Prosím, ušetřete nás svých výplodů mysli, telefon na Unucku s radostí předám.
Řekl jsi „lokotky“, Axeli?
Napadlo někoho, že tyhle plány vezmou klidně za své po parlamentních volbách? Napadlo někoho, jak není trať do Alžbětína důležitá místo toho aby se elektrizoval Frenštát, Rudná nebo Veselí nad Moravou? Pro dva rychlíky, kde se mimo sezónu (třeba teď) vozí ve všední dny vzduch a dva vozy je moc?
Uvědomujete si, že tady se počítá se zapícháním sloupů TV, ale na vámi zmíněných tratích se musí dělat hodně kolejí a to zabezpečovačky včetně celých stanic?
Ono to má být “namísto”?
hmmm jako dát do jednoho článku slova jako Nejezchleb, ostrý termín, optimistický odhad….
je si vážená redakce jistá, že se snaží si budovat seriózní pověst a tohle vypadá jak z humoristického občasníku?
Redakci bych toto úplně nevyčítal, je to agenturní text z ČTK. Tomu odpovídá bohužel i úroveň detailu, kdy jsme se o „zkapacitnění“ nedozvěděli vůbec nic.
Vy víte nějaké podrobnosti nebo jen tak plkáte?
omlouvám se, plkám, protože dobrá správa nikdy žádnej termín neposunula, nic se neodkládá o dva roky každej rok a všechno mají hotové v termínu. VRT už se staví, tunel do berouna stojí už 3 roky a na letiště vlakem jezdím už jak pro rohlíky 😀
fakt je nutný se pouštět do sebevražedných misí?
Slavným se stalo přihazování zpoždění po 5 minutách,a by to vypadalo že přijede už brzo, ikdy je ještě půl hodiny jízda daleko.
Všiml jsem si, že (třeba u S6 ze Smíchova) přihazují zpoždění podle toho, kolik je vidět v aplikaci můj vlak. A tam, i když vlak na příjezdu má třeba +17, na obratový tam většinou není nic („bez zpoždění“) a to samé visí na „pragotronu“ na nástupišti. Až ČD hodí do aplikace +10, objeví se na „pragotronu“ 10 min. Akorát teda nevím, jestli ČD opisuje ty kraviny od SŽ, nebo SŽ od ČD…
ČD od GPS vozidla a když údaj není, tak od SŽ.
Nevím zda se toho dožiji je mi 64 let……
Za Prahy je to např. do lyžařského areálu Špičák autem 2:23 a vlakem 3:36. tak nejdřív by to chtělo stáhnout čas pod 2:20 a pak teprve se zabývat nějakou elektřinou.
Občas tam jezdím a vlak jsem párkrát zvažoval ale vždycky jsem si řekl že nebudu masochista a pojedu radši autem i kdybych měl jet sám
Ten vlak stejně jezdí na dotace, tak proč by se někdo zabýval konkurenci něčemu jinému než volským a koňským povozům?
No, ale i přes to jezdí ty vlaky „lyžáky“ celkem plné.
Z Plzně je to autem 1:15 a vlakem 1:49, to už takovej rozdíl není. Navíc člověk nemusí řešit parkování a může se posilnit cestou na sjezdovku i z ní.
Parkování je vyřešené nadprůměrně. Areál Špičák má velké parkoviště a kdo se nevejde tam, na Kaskádách je spousta místa plus lyžobus zadarmo mezi Špičákem a Gerlovkou. Vlak na lyže je spíš pro mládež bez řidičáku a aut. Kdysi jezdil rychlík i posila (dnes Sp) oba se šesti vozy v sezóně, dnes maximálně pět o víkendu nebo jarních prázdninách.
Kdysi se jezdilo s devíti vozy, a kdysi také s dvanácti vozy. Ale to se dnes prostě nesmí ani vyslovit.
Ty lyzaky se ovsem naplni prave az u te Plzne. Z vetsi dalky, ne tak z Prahy, se holt jezdi autem, prestoze tunelem do Berouna se uz patnact let jezdi… 😀
On zbytek te cesty vlakem az tak marnej neni, ale prave ten usek Praha-Beroun je vlastne z pohledu dojezdovych casu nejvic vosajstlich, a to vlastne bez ohledu na pouzitej dopravni prostredek.
To sice jo, ale Česko není jen Praha a i lidi z Plzně (nebo z Klatov) můžou chtít jet na lyže vlakem a pro ně elektrifikovaná trať přibese zrychlení. Děkujeme za radu z Prahy 🙂
Co jiného by také mělo být argumentem v zemi feťáků, kde je zcela normální a společenským tlakem dokonce někdy i vyžadováno, konzumace tvrdých drog, např. alkoholu ethylnatého?
Když tento argument neobstojí, využiji jiný – po celém dni na sjezdovce (nebo na tůře) je pohodlnější sednout do vlaku a případně se vyspat, než sednout do auta a kodrcat se dvě a půl hodiny do Prahy.
Že už to takový rozdíl není? Vždyť je to skoro o polovinu déle😃
Jak tam vypadá parkování? Neznám to tam, proto se ptám.
Jedna věc je cestovní čas a druhá pak to, jak velký opruz to s autem je na místě.
Ono, pěkná prča bude i jen tím autem vyjet z Prahy. Pán nepíše, zda časový dojezd autem čerpal z Mapy.cz, nebo z reálného času ve špičce.
To je sice pravda, ale autem to je dveře-dveře nebo lépe řečeno dveře-sjezdovka a všichni v Praze nebydlí na hlavním nádraží nebo na Smíchově.
Parkování tam bývá divoké z hlediska ceny i polohy, záleží co je ještě volné při příjezdu. Může to být k lanovce výrazně dál než z nádraží. Příjezd přes Hojsovku taky nemusí být v zimním počasí úplně příjemný.
S parkovanim je to na Rude celkem v pohode, nejaky mista jsou pobliz sjezdovkam, neco placene, neco zdarma, zachytny parkoviste (zdarma) na Rude je, na Spicaku taktez, pak je na Spicaku parkplatz i bliz ke sjezdovce (placenej). Posledni roky tu jezdil skibus zdarma (resp. z velke casto sponzorovanej prave skrze provozovatele hotelu, penzosu a sjezdovek), predpokladam, ze letos by mohl jezdit taky (cca od Vanoc do brezna). … a takhle, mile deti, vypada skutecna snaha mit auta pouze na znacenych parkovistich a nabidnout nejakou tu skutecnou alternativu pro mistni dopravu. Samozrejme neprekonatelnym problemem je temer absence mist, kam zaparkovat jizdni… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že u nás není tradice rychlích dieselových jednotek (vlaků), tak potřebujete obojí, jak stahovat čas lepším trasováním a k tomu elektrickou trakci.
Nebylo by lepší nejdřív pořádně opravit ty koleje a ideálně i narovnat zatáčky do té Železné Rudy a zvýšit tam rychlost a pak teprve natáhnout dráty? Plus samozřejmě nejdříve udělat tu rekonstrukci vedlejšího úseku. Elektřina mi přijde zbytečná a mnohem důležitější je vyšší rychlost a dát peníze do zrychlení
Prosim ta trať prošla rekonstrukcí, řídí se dálkově, zatáčky tam naštěstí nejsou a ještě jedna věc, tihle je prostá rekonstrukce která za me pomůže Plzeňskému kraji, který tam třeba pošle pantery z Plzně, taxy nejde o ty rychlíky z Prahe, Pražáci si přestoupí v Klatovech treba, tam mají spojeni furt, narovnat úsek v tomhle průsmyku je asi nereálné nevim
Žádný takový, prosta elektrizace a pak do 20 let rekonstrukce se zrychlením. Jak jinak z toho chcete udělat mezigenerační projekt a utratit ty miliardy? Navíc takhle budete mít mnohem víc uzavírek.
Elektrizační dogmata:
– Elektrizace zvýší cestovní rychlost
– Elektrizace zvýší bezpečnost
– Elektrizace sníží náklady
– Elektrizace zvýší kulturu cestování
– Elektrizace zlepší dopravní obslužnost a atraktivitu území pro investory
– Elektřina se nevyrábí a nekupuje, elektřina je, tudíž je elektrický provoz levnější
V tomhle pripade se domnivam, ze cestovni rychlost opravdu zvysit muze. Takova Regionova se pres leto do kopce tahne sotva 30, otevreny okynka, pusteny topeni, aby se to neuvarilo, nebo naopak na podzim pro zmenu ne kvuli teplote, ale kvuli popadanymu listi…
Pritom tratova tam je treba plus minus 70 po vetsinu cesty od Nyrska dal.
Nu a odpadnutim preprahu / prestupu v KT se pri ceste dal smerem Plzen usetri bratru deset minut az ctvrt hodka, to neni spatny.
A v tom je prave ten vtip. Srovnava se regionova (nebo podobnej srot) s nejakou elektrickou funglovkou. Jako kdyby po neelektrifikovany trati neslo jezdit jinak nez regionovou. Vsechno nad cim se tady v diskuzi mlaska uz jsme davno mohli mit nasazenim moderni dieselove jednotky (pripadne nedavno nasazenim BEMU).
Jmenovče první, třetí a čtvrté dogma se zde určitě uplatní. Je 50% málo?
Odpověď na skoro každou otázku „Nebylo by lepší…“ je „Ano bylo, ale je to v této chvíli realistické?“
Česká železnice už tak má problém, že se pořád s něčím vyčkává na lepší časy, takže já osobně jsem rád i za iterativní zlepšení, pokud splňuje nějakou elementární CBA.
Čekání na Godota je naším národním rysem.
To víte že ano, narovnat zatáčky… Viděl jste trasování? A co takhle tunel z Klatov až do Alžbětína? Vidím, že vaše zkušenosti končí u vláčků TT, ale spíš asi u mašinek z Lega.
Trať z Plzně až so Nýrska má ve směrovém řešení rezerv opravdu hodně. Argumentovat ani ne čtvrtinou může jenom někdo, kdo to chce kazit všem.
Z Plzně do Klatov možná, ale to není předmětem článku. Dál na Nýrsko je trať opravená a rychlost myslím až 100. Z Nýrska dál je už trasovaná přes hory, ale i tak je rychlost slušná, až 80 bez nějakých velkých propadů. To opravdu nijak skvěle nevylepšíte.
Ale takovej tunel, ten už by byl delší než Brenner Basistunnel
A VRT byste nechtěl?
Narovnáním zatáček se ušetří kolik, 10 minut?Pokud vyjde křižování. Pouhým odstraněním přepřahu se ušetří totéž.
Ta trať se vlní, aby vyšel nějaký rozumný spád, po kterém může jet nákladní vlak. Vemte si mapu s vrstevnicemi a uvažujte 1 km vodorovně = max. 20 metrů nahoru.
Napřímo to nevychází, v Železné Rudě bychom byli 40 metrů pod zemí. Lidi výtahem, ale dřevo do nákladních vagonů ne-e.
ano, ale ono je to tak v podstatě i teď, není za poslední dobu rok, kdy by v úseku Klatovy – Plzeň nebyla v součtu mnoho týdnů výluka na to, že se někde zflikuje pár metrů kolejí a vymění několik pražců
A další znalec. Opravy mostů se nedělaly nikde atd. atd.
Kde konkrétně mezi Plzní a Klatovy se opravoval nějaký větší most? Pokud se nemýlím, poslední velká akce byl most v Dehtíně v roce 2020. (Ten zvládli za dva a půl měsíce)
Další iterace „již brzy vlakem na letiště“?
😉
Možná do Mnichova.
Vlaky do Mnichova (zatim) jezdi. Ale jiz brzy zrejme nebudou.
Ještě to ani nemají v mapě staveb a už uvádějí termíny dokončení? Zajímavé…
prani je otcem myslenky 🙂 – Nemci pro to maji krasny vyraz Wünschtraum
coby vyhody elektricke trakce chapu hlavne usporu nakladu na naftu a odpadnuti opruzu s preprahy HDV na rychlicich v Klatovech – na druhou stranu – z Nyrska az na Rudu vede trat v podstate stale hlubokym lesem (zname jsou tam mj. kazdorocni problemy s adhezi) tak si rikam, bude se kacet kolem tati nejake ochranne pasmo aby se petkrat tydne nejzdily natahovat draty spretrhane pady vetvi nebo celych stromu?
Jak často tam dochází k pádu stromu na trať? Nevím, ptám se.