Do Vejprt pojede z Prahy rychlík

Trať Chomutov - Vejprty. Autor: Petr Kinšt – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33654080Trať Chomutov - Vejprty. Autor: Petr Kinšt – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33654080

Trať po hřebenech Krušných hor slaví 150 let od vyjetí prvního vlaku.

Zpět na článek
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Molík

Takovéto připomínky zašlé slávy železniční trati z Vejprt do Chomutova jsou bohulibé akce.

Aaabbb

Achju 🙂 Je fajn že tu je článek o tomto vlaku. Ale zároveň na trati bude jezdit historický cyklovlak křimovského spolku Loko-Motiv, a na německé straně trati je rovněž bohatý program s prodlouženými vlaky až do Vejprt. Škoda že si toho autor nevšiml.

Poklujlak

Nevíte někdo kudy to pojede z Prahy hlaváku do Kladna? Jízdní doba 44 minut se mi zdá nerealistická pro Semmering i pro úvrať s trianglem

Josef Trögl

S Bardotkou vpohodě. Když kdysi jezdívaly rychlíky (KV)-Chomutov-Praha po Buštěhradce, bývalo v jízdním řádu kolem 40 minut a s výkonným vozidlem i krátit.

Aaabbb

…a byla realistická i s rezervou 🙂

Hádej

Joaha, jeden jedinej. 😀
Už jsem se lekl, že někdo třeba chce z toho udělat rychlíkovou trať. 🙂

Pavel Skládaný

Vlastně proč ne, do Vejprt je rychlost až 90 km/h.

Tomáš Záruba

6:05 z Prahy na (silně menšinovou) volnočasovou aktivitu… tak to jsem fakt zvědav na to vytížení. 😉

Tomáš679.2

Ten čas si myslím není až takový problém. Hlavně aby tam bylo za čím jet.

Shotoushek

Jak menšinovou? 😳 Má se přece jednat o ideální trávení volného času s velkým potenciálem a nekonečným zájmem 😳😳😳

malý bobeš

Jen pro zajímavost – proč vás tolik zajímá, jak bude vlak vytížen? Je to vlak soukromý = na pokrytí případného prodělku se určitě podílet nebudete…

Bram

Je to patrné jen zveřejněný návoz vozidel na akci a nepředpokládá se, že by měl být určen pro sovy jako je Tomáš Záruba. Krom toho si stačí si dát do souvislosti jednu osobu, která zastupuje majitele vozidel rychlíku a je zároveň jedním z vedoucích zaměstnanců lounského DLB :-).

Aaabbb

Je fakt, že to je opravdu brzo, na druhou stranu zřejmě bylo potřeba ve Vejprtech být nějak rozumně. Cestující nastupovali i různě po cestě.

Bram

Přesně tak. Není důvod řešit pražské sovy. To by pak vlak dojel do Vejprt až někdy ve dvě odpoledne.

Tomáš679.2

Ať si jede kam chce. Vypravovat vlak k výročí (1.8.1872) až 14 dní po je tak nějak mimo.

https://www.kr-ustecky.cz/150-vyroci-trati-chomutov-vejprty/d-1769076

když

https://chomutovsky.denik.cz/ctenar-reporter/razitko-k-vyroci-vejprtske-drahy-lze-ziskat-do-konce-cervence-20220721.html

Tohle mělo být lépe koordinované!

Tomáš679.2

Pokud se mi podaří někde vypátrat nějaké info o tom, že se nejedná pouze o tento vlak, ale je tam přichystán nějaký širší program ….zatím jsem však na žádné takové informace nenarazil.

Tomáš679.2

A jestli někdo něpochopil co tím chci říci…
Už jen ono příležitostné razítko by mohl být větší důvod pro to, aby se někdo po této trati projel. Tedy v době kdy by si jím ve Vejprtech mohl orazítkovat třeba jízdenku.

Tomáš679.2

Díky. A co u nás? U nás se rovněž něco děje a nějaká taková informace je u nás k nalezení?

Shotoushek

Potenciál vole

M19

Tak oni vykastrovaní býci mají potenciál jen jako 18 měsíční pro jatka, jinak už jsou za zenitem. A jak se má vaše zootechnička? Nezlobíte ji moc?

Jiří Kocurek

Pravda, od vynálezu lokomobily je k tahání těžkých nákladů lepší krmit kotel dřevem nebo uhlím, nežli hnáti volské spřežení. Pan Rudolf Diesel to pak značně vylepšil…

Tomáš679.2

To jo. Navíc kovářů je málo a okovat takového vola není jako okovat koně.