Do Vejprt pojede z Prahy rychlík
Trať Chomutov - Vejprty. Autor: Petr Kinšt – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33654080
Trať po hřebenech Krušných hor slaví 150 let od vyjetí prvního vlaku.
Takovéto připomínky zašlé slávy železniční trati z Vejprt do Chomutova jsou bohulibé akce.
Achju 🙂 Je fajn že tu je článek o tomto vlaku. Ale zároveň na trati bude jezdit historický cyklovlak křimovského spolku Loko-Motiv, a na německé straně trati je rovněž bohatý program s prodlouženými vlaky až do Vejprt. Škoda že si toho autor nevšiml.
Nevíte někdo kudy to pojede z Prahy hlaváku do Kladna? Jízdní doba 44 minut se mi zdá nerealistická pro Semmering i pro úvrať s trianglem
S Bardotkou vpohodě. Když kdysi jezdívaly rychlíky (KV)-Chomutov-Praha po Buštěhradce, bývalo v jízdním řádu kolem 40 minut a s výkonným vozidlem i krátit.
…a byla realistická i s rezervou 🙂
Joaha, jeden jedinej. 😀
Už jsem se lekl, že někdo třeba chce z toho udělat rychlíkovou trať. 🙂
Vlastně proč ne, do Vejprt je rychlost až 90 km/h.
6:05 z Prahy na (silně menšinovou) volnočasovou aktivitu… tak to jsem fakt zvědav na to vytížení. 😉
Ten čas si myslím není až takový problém. Hlavně aby tam bylo za čím jet.
Jak menšinovou? 😳 Má se přece jednat o ideální trávení volného času s velkým potenciálem a nekonečným zájmem 😳😳😳
Jen pro zajímavost – proč vás tolik zajímá, jak bude vlak vytížen? Je to vlak soukromý = na pokrytí případného prodělku se určitě podílet nebudete…
Je to patrné jen zveřejněný návoz vozidel na akci a nepředpokládá se, že by měl být určen pro sovy jako je Tomáš Záruba. Krom toho si stačí si dát do souvislosti jednu osobu, která zastupuje majitele vozidel rychlíku a je zároveň jedním z vedoucích zaměstnanců lounského DLB :-).
Je fakt, že to je opravdu brzo, na druhou stranu zřejmě bylo potřeba ve Vejprtech být nějak rozumně. Cestující nastupovali i různě po cestě.
Přesně tak. Není důvod řešit pražské sovy. To by pak vlak dojel do Vejprt až někdy ve dvě odpoledne.
Ať si jede kam chce. Vypravovat vlak k výročí (1.8.1872) až 14 dní po je tak nějak mimo.
https://www.kr-ustecky.cz/150-vyroci-trati-chomutov-vejprty/d-1769076
když
https://chomutovsky.denik.cz/ctenar-reporter/razitko-k-vyroci-vejprtske-drahy-lze-ziskat-do-konce-cervence-20220721.html
Tohle mělo být lépe koordinované!
Pokud se mi podaří někde vypátrat nějaké info o tom, že se nejedná pouze o tento vlak, ale je tam přichystán nějaký širší program ….zatím jsem však na žádné takové informace nenarazil.
A jestli někdo něpochopil co tím chci říci…
Už jen ono příležitostné razítko by mohl být větší důvod pro to, aby se někdo po této trati projel. Tedy v době kdy by si jím ve Vejprtech mohl orazítkovat třeba jízdenku.
https://www.fichtelbergbahn.de/veranstaltungen/v/125-j-hriges-streckenjubil-um-der-fichtelbergbahn-2022-08-12-990/
Díky. A co u nás? U nás se rovněž něco děje a nějaká taková informace je u nás k nalezení?
Potenciál vole
Tak oni vykastrovaní býci mají potenciál jen jako 18 měsíční pro jatka, jinak už jsou za zenitem. A jak se má vaše zootechnička? Nezlobíte ji moc?
Pravda, od vynálezu lokomobily je k tahání těžkých nákladů lepší krmit kotel dřevem nebo uhlím, nežli hnáti volské spřežení. Pan Rudolf Diesel to pak značně vylepšil…
To jo. Navíc kovářů je málo a okovat takového vola není jako okovat koně.