Do vedení slovenského národního dopravce míří žena, ZSSK povede Ivana Piňosová
Lokomotiva 350 v čele vlaku IC. Foto: ZSSK

Současné vedení nařídil po nedělní srážce vlaků odvolat premiér Slovenska Robert Fico.

Současné vedení nařídil po nedělní srážce vlaků odvolat premiér Slovenska Robert Fico.
V prvom rade by mal minister zakázať ZSSK a ZSCS nakupovať HKV bez plne funkčného ETCS 2.
železniční infrastrukturu má na starost ŽSR.
Hnací kolejové vozidlo je součást infrastruktury? To jsou mi novinky
Což nešťastnému fírovi z motoráku nepomůže, zákaz nakupovat se nedá uplatnit zpětně ani na Slovensku.
Jsem úplný laik, ale mít ETCS na trati, ale zároveň ho nemít na všech vozidlech, bez jakéhokoliv dalšího „backupu“, zní jako velký hazard a pravděpodobně to znamená mnohem horší bezpečnost, než kdyby tam bylo původní zabezpečení bez ETCS. Nebo se pletu?
Jaké jsou výhody takového řešení oproti původnímu zabezpečení?
Jak je to na českých koridorch, na kterých ještě není výhradní provoz ETCS? Nestala se smrtelná nehoda nočního vlaku v Pardubicích za podobné konstalace?
Jsem zvědavý, co v reakci na tuto nehodu, bude první krok ve funkci. 🙂 O čem ta dáma rozhodne tak, že se podobná nehoda už nestane? Okamžité dosazení ETCS bez VŘ do všech vlaků a jednotek? Ne to je jen takový sarkasmus. Jsem na to zvědavý, ještě není ani náznak závěru vyšetřování a už se vyhazuje.
Pomohlo by dosazení ETCS na všechna vozidla (třeba bez VŘ), kdyby někdo pak udělal stejnou chybu tam kde není ETCS (což je situace na většině sítě)?
No nepomohlo. Takže cesta asi musí být jiná.
To je ovšem celé trapný omyl. ZSSK není provozovatelem infrastruktury a nerozhoduje o podmínkách přístupu vozidel na infrastrukturu. Dopravci se evidentně chovají pragmaticky („když po nás vozidlovou část ETCS nechtějí, tak co bychom vyhazovali peníze“), byť jezdit bez zabezpečovače na rychlé hlavní trati je brutálním projevem bezpečnostní nekultury.
To je ako prístup Česka „Keď od n nás EÚ nechce odstrániť priecestia z koridorov, tak načo vyhadzovať peniaze.“
Koľko životov to už stálo a najmä koľko to bude ešte stáť?
Máte svatou pravdu. Byť alespoň na koridorech jsou výhradně přejezdy s PZS se závorami, kde nejsou téměř žádné nehody s auty (absolutní většina obětí jsou na tomto typu chodci a cyklisté, auta se koncentrují na PZS bez závor).
„Železničnou spoločnosť Slovensko“ je v jakém jazyce?
Československom.
a komu tím pomůžete? a myslíte, že to bude hned lepší? vůbec…
A myslíte, že to někdo čeká?
Mě spíš překvapuje, že to někdo vůbec řeší. Tak se vymění vedení dopravce na Slovensku, hmmmm, no a co? Většina čtenářů tohoto serveru vůbec netušila, kdo ZSSK vede a všem to bylo jedno.
To mal dať premiér alebo minister tým managerom medaily za dobrú prácu?
Lepší to hned nebude, a tady možná nikdy, ale že to udělali, není nelogické.
Je to jako když nějaký ministr, trenér, vysoký manager odstoupí nebo je odvolán po nějaké velké nehodě, průseru, chybě jeho podřízených, prostě po něčem, co sám nijak nezpůsobil a pravděpodobně by se tá věc stala, i kdyby tam byl kdokoliv jiný.
Je to poměrně běžné.
Přinejlepším to odvolání vedení může být nějakým impulsem k nějakým změnám (v tomto případě netuším jakým), možná symbolem k veřejnosti, že „něco se dělá“, ale řešením to samozřejmě není.
Národ chce vidět „téct krev“, takže to pomůže minimálně těm, kteří nechtějí aby tekla jejich krev. Co je na tom složitého?
zavedou ETCS do všech vozidel?toť otázka do pléna….jak plánujou zabazpečit ETCS,tedy,pokud by se nevybavili vozidla ETCS,v případě projetí stůj?
Financie musí nájsť Ministerstvo financií a potom MD SR
doplnění:jak funguje respektívně jak je kompatibilní ETCS L1 a generální stop?
Politická odpovědnost tam asi je, ale hledat viníka jen u ZSSK je špatně.
Myslím si, že je. Nejen Slovenská Ministerstvo dopravy i ŽSSK a ŽSR správce železnic neudělal pořádně opatření kvůli nevybavené palubní jednotky Etsc na lokomotivy a jednotky.
ŽSR (štát) môže rozhodnúť iba o zavedení vyhradnej prevádzky (ako SŽ ČR), ale keď má ZSSK iba 20% HKV s ETCS, tak by to bol koniec VOD danej trate.
A jak víte, že se hledá viník jen u ZSSK? Nehodnotím, jestli změna vedení ZSSK je dobrý nebo špatný krok, ale vůbec není jisté, že je to jediný krok. Ale na nějaké systémové změny, je prostě příliš brzy.
Opravdu mě fascinuje slovenská logika, za nehodu vyhodí manažery ZSSK, kteří prakticky neměli šanci jak předejít této situaci. Naopak u správce infrastruktury a ministerstva dopravy, jejichž vedení skutečně má možnosti ovlivnit bezpečnost provozu, žádné personální důsledky potřeba vyvodit není.
Jakto že ne? Proč jsou například na vlaky ZSSK Bratislava – Žilina neustále nesazovány lokomotivy bez ETCS a proč pořizování/pronájem jde tak pomalu? Proč část lokomotiv s ETCS odešla ze žilinské tratě jezdit trať do Vídně a není za ně náhrada? A pouštět dunihlavy bez ETCS na trať s ETCS bez barvičkovače je taky úlet, byť povolený.
To je bohužiaľ hlavne logika pána premiéra. O ministra dopravy prísť nechcel, tak našiel jednoduchú náhradu.
Ruka ruku myje, kamaráda podržím, manažery co nechtějí škrtat provoz na tratích vyhodím při první zámince…
Ti manažéri sú tiež len ich nominanti.
Žiadna škoda sa nestala.
Rušenie prevádzky na niektorých tratiach je úplne v poriadku. Nemá cenu držať pri živote prázdne vlaky. Potom nás jeden cestujúci stojí 15 eur.
A aby som nezabudol, v júni vedenie ZSSK prišlo s návrhom takých škrtov, že amen tma. Ešte aj tam, kde máme plné spoje navrhli prázdninový režim. Ak škrtať, tak tam, kde vozime vzduch.
Takováhle MÚ se může stát kdekoliv na síti. To že zrovna tady je ETCS, které by tomu mohlo zabránit je spíše rarita. Tedy je třeba vytvořit taková vnitřní pravidla (předpisy) aby se snížilo riziku podobných MÚ.
Něco jako když ČD zavedlo svým vnitřním opatřením jízdu podle rozhledu rychlostí jen 40kmh, zatímco D1 dovolovalo 100.
tak bednárik (riaditeľ ŽSR) ide ku vám na post ministra dopravy
Já za něj budu rád, jako šéf ČD mi přišel v době krize docela schopnej.
Takhle to je v každém korporátu – průšvihy podřízených odskáče nadřízený.
Viedla Slovenskú poštu aj Cargo. Všetko „mega“ prosperujúce podniky. Ako ona pomôže železniciam?
Nijak. Železnici na Slovensku není pomoci.
Pomoci by aj bolo, ale to by chcelo pričetných ľudí.
Uvidíme co přijde dříve, 6 měsíců ve funkci nebo další mimořádná událost.
MU bude určite skôr. Otázka je, či tá MU bude nehoda, pri ktorej sa zrazia vlaky.