Do Vánoc hotovo. Dalších 10,5 km D35 bude ještě letos, začne pokládka asfaltových vrstev
Stavba D35 Hořice - Sadová. Foto: ŘSD

Stát si za urychlení stavby o více než tři měsíce připlatí 90 milionů korun.
Stát si za urychlení stavby o více než tři měsíce připlatí 90 milionů korun.
Rychlost je jedna věc a kvalita druhá. Snad se to nebude vlnit!
U nás se po kanalizaci silnice úplně rozpadá po 4 rocích. Ano není to dálnice, ale místní komunikace by dle mého názoru měla vydržet minimálně 20 roků bez opravy.
Je to sice úsek odnikud nikam ale lepší než nic. Až se příští rok napojí na D11 tak to bude začne smysl.
Zajímavé, jak se u článku o D35 opakují komentáře, že zpoždění posledního úseku D35 (Moh.-Svitavy) je v pohodě, protože tam I/35 vede mimo obce, kdy hlavní důvod pro volbu PPP bylo rozložit financování v čase, protože stát neufinancuje tolik staveb naráz.
No, a pak je zde úsek I/6 vedoucí rovněž zcela mimo obce, navíc intenzity dnes i výhledově oproti D35 s prominutím úsměvných 8,3-9,1 tis., ale tady ŘSD spustilo výstavbu již dnes
Na ty D6 stojí kilometr asi 300mio …
Podle vás se může stavět jen jedna dálnice a ostatní ne? D55 u Olomouce bys chtěl škrtnout, D7, nějaký čtyřpruh z Budějovic na Písek, nějaký čtyřpruh na Valašské Meziříčí škrtnout. Republika není jedno místo. Mezi Čech. a Mor. se staví souvislých 32,3km D35 naráz. D6 je též v TEN-T, ten nový úsek se bude dělat po 3 roky. Ppp D35 se bude dělat naráz 35km po 4 roky. Má D6 roky čekat, než se D35 dostaví?
No D6 tam spíš asi „vadí“ to že hned vedle vede D7, obojí budou „plnotučné“ dálnice na 130kmh. A když teda po D6 vede E48, tak po D7 vede která mezinárodní trasa?
Srovnal bych to s tím jak I/38 = E59 budou MOŽNÁ tři pruhy (2+1) a to ještě podstatně později… nebo I/53 „na poslední chvíli“ aspoň 2+1, a to ještě múk jen polovina, ostatní úrovňové křížovatky…
Nojo no, já třeba si myslím že tento úsek D35 moc nehoří, ale nejzdím taa takže to nemám jak doložit…
Fakt je že mě dodneška štve pohled na obchvat obchvatu Všestar, to je na palici, nový most je zde:
https://mapy.cz/s/dakusocade
a další nový most bude 50m vedle, přesně paralelně s tímto… někde jinde se hádáme o to jestli může být obchvat obce zdarma nebo ne (viz ČB) tak tady se to „vyřešilo“ tak že místo dálnice zadara se postaví rovnou druhá bezplatná silnice hned vedle… a to má být jako levnější??? Než se těch cca. 200Mio vybere na poplatcích…
Aspoň ta stavba dálnic u nás celkem šlape. Železnice by se měla inspirovat.
Nevím, zda je potřeba platit 90 milionů za urychlení stavby o 3 měsíce (a ještě k tomu zimní) v úseku, který v době dokončení ani na jednom konci nenaváže na již zprovozněný úsek dálnice. Při těch odkladech o x let jsou 3 měsíce naprosto zanedbatelná doba, ale za 90 milionů by se toho dalo pořídit docela dost.
Kdyz RSD nevyuzije moznost urychlit vystavbu, najde se jinej jouda, ktery bude skuhrat, ze to neotevreli driv. Nastesti vy o tom nerozhodujete… Radsi dalnice o ctvrt roku drive nez dotace na dalsi inovativni linku na toustovy chleba pro jednoho mafiana…
No, tak na dotace firmám bych to rozhodně nedával. Jsou jiné potřebnější podfinancované oblasti…
Jedno plus – z každé dřív dokončené stavby se uvolní kapacity firem pro další úsek. Když se stavba vysoutěží o několik set milionů levněji, než stát odhadoval, tak těch 90 mil. za urychlení mu asi přijde ok.
Nejdražší ze všeho je dálnici nemít. Každý den vznikají nedozírné škody. A už vůbec nemluvím o tom, když někdo kvůli provozu pak přijde o život.
Makají o sto šest, ale že bych byl nadšený z finišování dálnice v prosinci, kdy už je všelijaké nečasí…
blíží se volby, každý kilometr co nejdřív je dobrý.
Jen pro info, v CR jsou celkem sedmery volby. Takze kazdou chvili…
Šestery. Ale tak snad víme, že tyhle jsou ty nejdůležitější. Rok potom budou jen komunálky a pak dlouho nic.
komunálky plus senát, pak rok volno a další rok troje volby (senát, kraj, prezident). Aneb vždycky jsou nějaké volby. Respektive pro populisty je vždycky před volbami, po volbách, během volební kampaně…
A vy si myslíte,že volby něco v tom našem zlodějském absurdistánu vyřeší?
A ta otázka má s tím vláknem společného co? Respektive své výblitky pište prosím jinam.
To je těžké, pokud další vláda vydrží u moci celé 4 roky tak se zase bude klepat po ramenou za dokončení většiny dálnic.
Presne. A proto to otevrou v prosinci, kdyz volby budou (nejpozdeji) v rijnu. To dava smysl.
V koblihovo-řepkovém světě, kde spasitel vyřeší všechny osobní problémy to evidentně smysl dává.
Tím se dá chlubit už teď.
Takový dobrý vedlejší účinek předvolební kampaně, Fiala s Babišem se budou předhánět kdo za svojí vládu postavil více dálnic
No a pak to někdo bude muset splácet… to už tady nebudete.
No Babiš už ne. Je to stsrej Slovák.
Všechno pořád špatně. Hlavně neuznat že někdo jiný má pravdu, by se ti zhroutilo ego. Volit Slováka miliardáře budeš vlastenče, aby někdo jiný pak musel splácet zvýšení všemožných sociálních dávek.
To vás docela lituju, že znáte jen Babiše a Fialu.
Fajn zprava, ale fakt, ze tato komunikace nepovede az nahoru do Turnova a nebude tak (temer, rekneme ze by koncila pred Turnovem z druhe strany, pripadne udelat obchvat Turnova) „napojena“ na D10 je proste prisernost. Nedojde ke zkapacitneni dopravy jedouci zeshora od Trojmezi nad Libercem. Takhle je tam ten „cip“ dalnice skoro k nicemu.
neměl tenhle úsek být vždy otevřen do konce roku 2025?
vím, že s tím nikdo nic už nenadělá, ale jen mě by zajímalo, proč se u Plotiště musí daný úsek napojovat na D11. Proč se příjezd od Sadové k MUK D11/D35 nedělal např. mezi Břízou a Chaloupkama, kde je jen pole. Takhle se dělá úsek D35 k MUK v podstatě uprostřed vesnice Všestary, kde z toho musí radost. Jen myšlenka…
dobrá otázka, ale pozdě kladená
Můj názor, protože by tak pak vznikly 2 křižovatky tak to sloučili do jedny velký.
Mezi Břízou a Chaloupkama, čili někudy kolem Žižkova stolu? Tam jste o 46 metrů výš než D11, víte?
Ví někdo, co obnáší 1. etapa D35 v úseku MÚK s D11 – Sadová, která by měla být otevřena letos, jak se píše v článku??? Díky.
jedná se o stavbu MÚK Sadová, jinak by zmíněný úsek neměl jižní připojení ke stávající I/35.
Zde odkaz na leták: https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/744/infoletak_d35-sadova-plotiste-1-etapa-A5.pdf?t=2025-02-25%2021:10:38.013
Za urychlení se platí 90 milionů, to znamená když někdo něco o půl roku zpozdí tak by měl platit pokutu 90 milionů?
Ne, neznamená. Záleží, jak je to nastaveno ve smlouvě.
za každý den zpoždění zprovoznění úseku jsou dle zadávací dokumentace vyčíslené sankce 1,5mil. Kč
To by mohli zaplatit Děti Země kteří jinde zdržují a například do Fryštáku se to o půl roku kvůli nim zpozdilo..
Nikde nemohu najít článek, kde by se psalo, že nějaká stavba na železnici se urychlila o tři měsíce. Čím to může být?
#svobodaven
Mně by stačilo rozklíčovat pojem „již brzy“.
To je něco jako v 68. roce slovo dočasně.
Na železnici to má většinou vazbu na výluky. Jejich predčasné odvoláni (zkrácení) je problém pro nastavení u dopravců.
Za 4-5 let kompletni D35 – pred par lety by to byla sci-fi, dnes priblizujici se realita. Palce hore.
Když bych chtěl být ještě víc optimista: na Vánoce 2027 hotovo Hořice-Svitavy. 2029/30 hotovo vše. Pokud tou dobou poběží výstavba středočeské D3, může jít dělat Mátl GR do Dlážděné.
#mátljebůh #svobodaven
obchvat Litomyšle (tím pádem Hořice-Svitavy) bude hotový už 08/2027, na zprovoznění mají 30 měsíců od zahájení stavby, což byla závazná podmínka již ve výběrovém řízení
A podívejme, co lze skrýt pod strategické spojení z Moravy do čech s bájným názvem D35 a důležitostí duplicity s D1. Dálniční úsek, který s tím nemá co do činění a je poměrně bezvýznamný… no hlavně že se to pod ten název zakamuflovalo.. hlavně že v nejproblematičtější části, mezi Mohelnicí a Moravskou Třebovou se ani nekoplo.. co na tom, že to je právě ten nejproblematičtější úsek
„poměrně bezvýznamný“?? A co třeba výrazné vylepšení spojení z Moravy na Mladou Boleslav jakožto asi největší zdroj/cíl nákladní dopravy v ČR, případně na celé Liberecko? D35 Hradec-Jičín má obrovský význam. Nejvýznamější z celé trasy D35 a také s největší aktuální intenzitou jsou úseky kolem Vysokého Mýta a Litomyšle, od Svitav na Mohelnici je a bude provoz vždy o něco slabší, ale doufáme v co nejdřívější zahájení samozřejmě, stejně tak Hořice-Ulibice
To je dobře ,že jste to napsal.Na to je vidět,že tomu vůbec nerozumíte.
Buď lžeš nebo netušíš o čem píšeš
https://zdopravy.cz/druha-velka-zakazka-na-d35-ze-stareho-mesta-do-mohelnice-rsd-vybralo-firmu-na-pripravu-uzemi-238270/
Nechci vám do té vaší konspirační teorie házet vidle, ale Mohelnice – MT rozhodně není nejproblematičtější úsek severní cesty, tedy pro osobáky určitě ne. Vždyť tam není jediný průjezd obcí a jsou tam občas předjížděcí pruhy. Samozřejmě, ne že by to byl stav odpovídající významu, ale ve srovnání s průtahem Mýtem a Litomyšlí je to vcelku jetelné.
doslova v tomhle úseku jsou intenzity větší jak na I/43, takže silencio bitte
Částečně souhlasím, ale holt se staví spíš kde je „vše vyřízené“… no a Mohelnice-Mor.Třebová bych nenazýval „nejproblematičtější část“ I/D35, vede to celé mimo obce, občas to má i stoupací pruh a není to rozbité… na český průměr docela solidní. Stokrát lepší než takový průtah Litomyšlí čí Vysokým Mýtem…
D35 je tak pojmenována proto, že vede v trase I/35. Podívej do mapy, I/35 vede přes Liberec, Jičín, Litomyšl, Olomouc… Mohelnice-M. Třeb. není nejhorší úsek, tam to vede mimo zástavbu, často třípruhem. Nejhorší jsou průjezdy obcemi mezi Ostrovem a Hřebečským tunelem.
vaše existence je nedůležitá.
100 dní za 90mio je výborná cena za zrychlení!
Mohl bych redakci poprosit o aktualizaci přehledové mapky D35, viz: https://www.dalnice-d35.cz/#useky-dalnice
Neaktuální verze k 08/2024 se v článcích objevuje opakovaně, jsou na ní již neaktuální data zprovoznění některých úseků (Křelov-Slavonín), či nejsou některé úseky značené jako „ve výstavbě“. Naopak tento úsek Hořice-Sadová má i ve staré mapce zprovoznění 2025, což ostatně jak píšete v článku je dohodnuté prakticky již od zahájení stavby, takže nejde o nějakou novinku, zřejmě jen o potvrzení R.Mátla že to tak opravdu bude
Díky
V mapě výstavby D35 jsem vždy četl termín zprovoznění 2025, ale podle článku je ve smlouvě dokončení 2026. Takže ŘSD od začátku vědělo, že půjde stavbu za příplatek urychlit? 🙂
V článku je zmínka že k dohodě došlo krátce po zahájení, v zadávací dokumentaci se předpokládalo s mírně delší dobou výstavby. Nicméně si pamatuju že již v době zahájení stavby bylo i Radkem Mátlem avizováno dokončení 12/2025
Krátká ale složitá historie, původní termín byl už od SP rok 2025 , soutěž na stavbu byla vypsána v listopadu 2022. Počítalo se, že se začne stavět na jaře 2023. Ale soutěž byla zdržována prý dotazy, takže se začalo uvádět poč. 2026. Když na podzim o půl roku později stavba začala, uzavřel se rovnou dodatek o urychlení, takže začla s termínem dokončení opět 2025.
Děkuji