posily_do_teamu

Do Vánoc hotovo. Dalších 10,5 km D35 bude ještě letos, začne pokládka asfaltových vrstev

Stavba D35 Hořice - Sadová. Foto: ŘSDStavba D35 Hořice - Sadová. Foto: ŘSD

Stát si za urychlení stavby o více než tři měsíce připlatí 90 milionů korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrH

blíží se volby, každý kilometr co nejdřív je dobrý.

Dálnice

Jen pro info, v CR jsou celkem sedmery volby. Takze kazdou chvili…

Jarda

neměl tenhle úsek být vždy otevřen do konce roku 2025?

Zbyněk19

vím, že s tím nikdo nic už nenadělá, ale jen mě by zajímalo, proč se u Plotiště musí daný úsek napojovat na D11. Proč se příjezd od Sadové k MUK D11/D35 nedělal např. mezi Břízou a Chaloupkama, kde je jen pole. Takhle se dělá úsek D35 k MUK v podstatě uprostřed vesnice Všestary, kde z toho musí radost. Jen myšlenka…

Jan M

dobrá otázka, ale pozdě kladená

JirkaA

Můj názor, protože by tak pak vznikly 2 křižovatky tak to sloučili do jedny velký.

V. P.

Ví někdo, co obnáší 1. etapa D35 v úseku MÚK s D11 – Sadová, která by měla být otevřena letos, jak se píše v článku??? Díky.

Tomáš

jedná se o stavbu MÚK Sadová, jinak by zmíněný úsek neměl jižní připojení ke stávající I/35.

Jan

Za urychlení se platí 90 milionů, to znamená když někdo něco o půl roku zpozdí tak by měl platit pokutu 90 milionů?

Herold

Ne, neznamená. Záleží, jak je to nastaveno ve smlouvě.

Jan

To by mohli zaplatit Děti Země kteří jinde zdržují a například do Fryštáku se to o půl roku kvůli nim zpozdilo..

VRTjecesta

Nikde nemohu najít článek, kde by se psalo, že nějaká stavba na železnici se urychlila o tři měsíce. Čím to může být?
#svobodaven

Pako

Mně by stačilo rozklíčovat pojem „již brzy“.

Dálnice

Za 4-5 let kompletni D35 – pred par lety by to byla sci-fi, dnes priblizujici se realita. Palce hore.

VRTjecesta

Když bych chtěl být ještě víc optimista: na Vánoce 2027 hotovo Hořice-Svitavy. 2029/30 hotovo vše. Pokud tou dobou poběží výstavba středočeské D3, může jít dělat Mátl GR do Dlážděné.
#mátljebůh #svobodaven

Milan

A podívejme, co lze skrýt pod strategické spojení z Moravy do čech s bájným názvem D35 a důležitostí duplicity s D1. Dálniční úsek, který s tím nemá co do činění a je poměrně bezvýznamný… no hlavně že se to pod ten název zakamuflovalo.. hlavně že v nejproblematičtější části, mezi Mohelnicí a Moravskou Třebovou se ani nekoplo.. co na tom, že to je právě ten nejproblematičtější úsek

PetrN

„poměrně bezvýznamný“?? A co třeba výrazné vylepšení spojení z Moravy na Mladou Boleslav jakožto asi největší zdroj/cíl nákladní dopravy v ČR, případně na celé Liberecko? D35 Hradec-Jičín má obrovský význam. Nejvýznamější z celé trasy D35 a také s největší aktuální intenzitou jsou úseky kolem Vysokého Mýta a Litomyšle, od Svitav na Mohelnici je a bude provoz vždy o něco slabší, ale doufáme v co nejdřívější zahájení samozřejmě, stejně tak Hořice-Ulibice

Vladimír

To je dobře ,že jste to napsal.Na to je vidět,že tomu vůbec nerozumíte.

Roman
Swariner

Nechci vám do té vaší konspirační teorie házet vidle, ale Mohelnice – MT rozhodně není nejproblematičtější úsek severní cesty, tedy pro osobáky určitě ne. Vždyť tam není jediný průjezd obcí a jsou tam občas předjížděcí pruhy. Samozřejmě, ne že by to byl stav odpovídající významu, ale ve srovnání s průtahem Mýtem a Litomyšlí je to vcelku jetelné.

Gregyros

doslova v tomhle úseku jsou intenzity větší jak na I/43, takže silencio bitte

SYN

Částečně souhlasím, ale holt se staví spíš kde je „vše vyřízené“… no a Mohelnice-Mor.Třebová bych nenazýval „nejproblematičtější část“ I/D35, vede to celé mimo obce, občas to má i stoupací pruh a není to rozbité… na český průměr docela solidní. Stokrát lepší než takový průtah Litomyšlí čí Vysokým Mýtem…

Sáček

D35 je tak pojmenována proto, že vede v trase I/35. Podívej do mapy, I/35 vede přes Liberec, Jičín, Litomyšl, Olomouc… Mohelnice-M. Třeb. není nejhorší úsek, tam to vede mimo zástavbu, často třípruhem. Nejhorší jsou průjezdy obcemi mezi Ostrovem a Hřebečským tunelem.

Jan M

vaše existence je nedůležitá.

David

100 dní za 90mio je výborná cena za zrychlení!

PetrN

Mohl bych redakci poprosit o aktualizaci přehledové mapky D35, viz: https://www.dalnice-d35.cz/#useky-dalnice
Neaktuální verze k 08/2024 se v článcích objevuje opakovaně, jsou na ní již neaktuální data zprovoznění některých úseků (Křelov-Slavonín), či nejsou některé úseky značené jako „ve výstavbě“. Naopak tento úsek Hořice-Sadová má i ve staré mapce zprovoznění 2025, což ostatně jak píšete v článku je dohodnuté prakticky již od zahájení stavby, takže nejde o nějakou novinku, zřejmě jen o potvrzení R.Mátla že to tak opravdu bude
Díky

Bobík

V mapě výstavby D35 jsem vždy četl termín zprovoznění 2025, ale podle článku je ve smlouvě dokončení 2026. Takže ŘSD od začátku vědělo, že půjde stavbu za příplatek urychlit? 🙂

PetrN

V článku je zmínka že k dohodě došlo krátce po zahájení, v zadávací dokumentaci se předpokládalo s mírně delší dobou výstavby. Nicméně si pamatuju že již v době zahájení stavby bylo i Radkem Mátlem avizováno dokončení 12/2025

Sáček

Krátká ale složitá historie, původní termín byl už od SP rok 2025 , soutěž na stavbu byla vypsána v listopadu 2022. Počítalo se, že se začne stavět na jaře 2023. Ale soutěž byla zdržována prý dotazy, takže se začalo uvádět poč. 2026. Když na podzim o půl roku později stavba začala, uzavřel se rovnou dodatek o urychlení, takže začla s termínem dokončení opět 2025.