Do Vánoc hotovo. Dalších 10,5 km D35 bude ještě letos, začne pokládka asfaltových vrstev
Stavba D35 Hořice - Sadová. Foto: ŘSD

Stát si za urychlení stavby o více než tři měsíce připlatí 90 milionů korun.
Stát si za urychlení stavby o více než tři měsíce připlatí 90 milionů korun.
blíží se volby, každý kilometr co nejdřív je dobrý.
Jen pro info, v CR jsou celkem sedmery volby. Takze kazdou chvili…
neměl tenhle úsek být vždy otevřen do konce roku 2025?
vím, že s tím nikdo nic už nenadělá, ale jen mě by zajímalo, proč se u Plotiště musí daný úsek napojovat na D11. Proč se příjezd od Sadové k MUK D11/D35 nedělal např. mezi Břízou a Chaloupkama, kde je jen pole. Takhle se dělá úsek D35 k MUK v podstatě uprostřed vesnice Všestary, kde z toho musí radost. Jen myšlenka…
dobrá otázka, ale pozdě kladená
Můj názor, protože by tak pak vznikly 2 křižovatky tak to sloučili do jedny velký.
Ví někdo, co obnáší 1. etapa D35 v úseku MÚK s D11 – Sadová, která by měla být otevřena letos, jak se píše v článku??? Díky.
jedná se o stavbu MÚK Sadová, jinak by zmíněný úsek neměl jižní připojení ke stávající I/35.
Za urychlení se platí 90 milionů, to znamená když někdo něco o půl roku zpozdí tak by měl platit pokutu 90 milionů?
Ne, neznamená. Záleží, jak je to nastaveno ve smlouvě.
To by mohli zaplatit Děti Země kteří jinde zdržují a například do Fryštáku se to o půl roku kvůli nim zpozdilo..
Nikde nemohu najít článek, kde by se psalo, že nějaká stavba na železnici se urychlila o tři měsíce. Čím to může být?
#svobodaven
Mně by stačilo rozklíčovat pojem „již brzy“.
Za 4-5 let kompletni D35 – pred par lety by to byla sci-fi, dnes priblizujici se realita. Palce hore.
Když bych chtěl být ještě víc optimista: na Vánoce 2027 hotovo Hořice-Svitavy. 2029/30 hotovo vše. Pokud tou dobou poběží výstavba středočeské D3, může jít dělat Mátl GR do Dlážděné.
#mátljebůh #svobodaven
A podívejme, co lze skrýt pod strategické spojení z Moravy do čech s bájným názvem D35 a důležitostí duplicity s D1. Dálniční úsek, který s tím nemá co do činění a je poměrně bezvýznamný… no hlavně že se to pod ten název zakamuflovalo.. hlavně že v nejproblematičtější části, mezi Mohelnicí a Moravskou Třebovou se ani nekoplo.. co na tom, že to je právě ten nejproblematičtější úsek
„poměrně bezvýznamný“?? A co třeba výrazné vylepšení spojení z Moravy na Mladou Boleslav jakožto asi největší zdroj/cíl nákladní dopravy v ČR, případně na celé Liberecko? D35 Hradec-Jičín má obrovský význam. Nejvýznamější z celé trasy D35 a také s největší aktuální intenzitou jsou úseky kolem Vysokého Mýta a Litomyšle, od Svitav na Mohelnici je a bude provoz vždy o něco slabší, ale doufáme v co nejdřívější zahájení samozřejmě, stejně tak Hořice-Ulibice
To je dobře ,že jste to napsal.Na to je vidět,že tomu vůbec nerozumíte.
Buď lžeš nebo netušíš o čem píšeš
https://zdopravy.cz/druha-velka-zakazka-na-d35-ze-stareho-mesta-do-mohelnice-rsd-vybralo-firmu-na-pripravu-uzemi-238270/
Nechci vám do té vaší konspirační teorie házet vidle, ale Mohelnice – MT rozhodně není nejproblematičtější úsek severní cesty, tedy pro osobáky určitě ne. Vždyť tam není jediný průjezd obcí a jsou tam občas předjížděcí pruhy. Samozřejmě, ne že by to byl stav odpovídající významu, ale ve srovnání s průtahem Mýtem a Litomyšlí je to vcelku jetelné.
doslova v tomhle úseku jsou intenzity větší jak na I/43, takže silencio bitte
Částečně souhlasím, ale holt se staví spíš kde je „vše vyřízené“… no a Mohelnice-Mor.Třebová bych nenazýval „nejproblematičtější část“ I/D35, vede to celé mimo obce, občas to má i stoupací pruh a není to rozbité… na český průměr docela solidní. Stokrát lepší než takový průtah Litomyšlí čí Vysokým Mýtem…
D35 je tak pojmenována proto, že vede v trase I/35. Podívej do mapy, I/35 vede přes Liberec, Jičín, Litomyšl, Olomouc… Mohelnice-M. Třeb. není nejhorší úsek, tam to vede mimo zástavbu, často třípruhem. Nejhorší jsou průjezdy obcemi mezi Ostrovem a Hřebečským tunelem.
vaše existence je nedůležitá.
100 dní za 90mio je výborná cena za zrychlení!
Mohl bych redakci poprosit o aktualizaci přehledové mapky D35, viz: https://www.dalnice-d35.cz/#useky-dalnice
Neaktuální verze k 08/2024 se v článcích objevuje opakovaně, jsou na ní již neaktuální data zprovoznění některých úseků (Křelov-Slavonín), či nejsou některé úseky značené jako „ve výstavbě“. Naopak tento úsek Hořice-Sadová má i ve staré mapce zprovoznění 2025, což ostatně jak píšete v článku je dohodnuté prakticky již od zahájení stavby, takže nejde o nějakou novinku, zřejmě jen o potvrzení R.Mátla že to tak opravdu bude
Díky
V mapě výstavby D35 jsem vždy četl termín zprovoznění 2025, ale podle článku je ve smlouvě dokončení 2026. Takže ŘSD od začátku vědělo, že půjde stavbu za příplatek urychlit? 🙂
V článku je zmínka že k dohodě došlo krátce po zahájení, v zadávací dokumentaci se předpokládalo s mírně delší dobou výstavby. Nicméně si pamatuju že již v době zahájení stavby bylo i Radkem Mátlem avizováno dokončení 12/2025
Krátká ale složitá historie, původní termín byl už od SP rok 2025 , soutěž na stavbu byla vypsána v listopadu 2022. Počítalo se, že se začne stavět na jaře 2023. Ale soutěž byla zdržována prý dotazy, takže se začalo uvádět poč. 2026. Když na podzim o půl roku později stavba začala, uzavřel se rovnou dodatek o urychlení, takže začla s termínem dokončení opět 2025.