Do ulice Dukelských hrdinů se vrací tramvaje, výluka čeká metro C. U Výstaviště dělníci zůstanou
Dokončované opravy tramvajové trati v ulici Dukelských hrdinů. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Na ulici se ještě několik dní budou dokončovat chodníky. V metru proběhne další výměna pražců.
Škoda, že tam nedali ten nový, označník… Tahle červená na koleně svařovaná věc už budí rozpaky i na venkově…
To je šlendrián tenhle „vývoj“ označníku…
Aktuálně se dají Slovensku závidět dvě věci: Tatry a označník DPB. 🙂
Jeste primator hlavniho mesta.
Těším se, až to bude hotové, s chodníky, pruhy pro kolo a těmi pár stromy. Nemůžu se ale ubránit dojmu, že oproti realizacím ve Vídni, Krakově nebo Paříži (jen pár příkladů bližších i jeden vzdálěnejší) je řešení zastaralé, zeleně je tu doopravdy jen málo a auta hrají nadále prim (zejména viz odsun řadicí pruhy u zast Vel. palác zc). Za stejné peníze by se dalo udělat o hodně víc hudby.
Inu, Česko.
No, spíše bych řekl Praha. Už i jinde u nás jsou první vlaštovky, ale v Praze ti není.
Ano, především na západě se rekonstrukce dělají více přívětivé pro chodce a cyklisty. Tady je furt obava o hlasy milovníků aut. I na tak jinak na Prahu progresivní MČ Praha 7
U veletržního paláce berte v úvahu, že v dohledné době bude přímá spojnice Libeňský most-Dělnická-Veletržní-Milady Horákové… v podstatě přivaděč na magistrálu. Zklidní se provoz v Dukelských hrdinů a U výstaviště, ale ten provoz musí převzít zas jiná ulice.
Ten provoz tam ma dalnici v podzemi. At si tahne do Blanky…
Tahle srovnání….
Jestli poukazujete na to, že zastávka Veletržní palác zc není napojena na řízený přechod křižovatky, důvodem nejsou auta, ale bezpečnost cestujících, protože zastávka u křižovatky by byla ve vnějším oblouku, tedy se zhoršeným výhledem řidiče na dveře vlaku ve zpětném zrcátku.
Už teď je jasné že ta ulice velice prokoukne. Široké chodníky, nové stromy, pěkné. Jedině zamrzí že cyklo budou jen cyklopruhy ale holt snad příště 🙂
Praha nechce umět cykloinfra na hlavních ulicích. A jakmile je do toho zamotanej DPP, je to ještě horší, tam je silnej tlak to udělat nejhůř, jak to jde. Viz Libuš, Dědina a neskutečný paskvily v cykloinfra kolem těchto nových tratí, nedávno obnovení tankodromu ve Vodičkově. Návrh Vaníčkovy s TT na Strahov. Nedávno zveřejněný vizualizace Počernický s TT do Malešic. Takže ani tady jsem nic pořádnýho v tomto směru nečekal a doufám, že se podaří udělat lepší průjezd paralelně v Malým Berlíně pomocí cykloobousměrek. To na P7 podle mě nějakou naději má. Na DH holt vždycky jen vyjet nejbližší ulicí k… Číst vice »
100% souhlas
Aniž by bylo mým cílem polemizovat, ale co je vnímáte špatného na Libuši (zastávka Libuš::50.0088831N, 14.4557569E)? mi to tam přijde vyřešené celkem dobře (i když dočasně do vzniku blokové smyčky na Nových Dvorech). Poučení ochotně přijmu. Děkuji
Nejde jen o zastávku Libuš, ale o celé to prodloužení tratě. Novodvorská i Gen. Šišky jsou ulice opravdu úctyhodné šířky, navíc s od sebe poměrně vzdálenými vedlejšími ulicemi. Přitom je tam poměrně silný provoz aut (a bohužel i často rychlý). Do takových ulic není problém dostat ani plně oddělenou cykloinfrastrukturu. Té tam není snad ani metr (je tam zachovaná starší vyhrazená stezka kolmo na Novodvorskou u zastávky Libuš, ale to je mám dojem vše.. Naopak byla při té rekonstrukci ulice a stavbě trati ještě snížena kategorie cyklopruhu tam, kde už předtím na Novodvorské byl, z vyhrazeného, na ochranný (a to… Číst vice »
Tahle (https://mapy.cz/s/pebodecazo) by nová cykloinfrastruktura opravdu vypadat neměla.
Někde jsem četl (ale už je to pár let zpátky), že plánují přesunout tramvajové zastávky Strossmayerovo náměstí za křižovatku (podobně jako je to na Palmovce), ale už se s tím asi nepočítá. Nevíte někdo, jestli se s tím (přesunutím zastávek za křižovatku) do budoucna počítá?
Nepočítá, protože směrem k Vltavské se kvůli oblouku prostě nevejdou. Sotva na jednu soupravu, ani ta tam ale nejde umístit, protože druhá tramvaj za první by vždycky ucpala křižovatku. A zastávka na dvě soupravy nelze kvůli tomu oblouku u kostela. Rovněž směr nábřeží by se složitě zastávka stavěla, protože je tam „sanitkový“ výjezd z garáží. A navíc je pak téměř za rohem zastávka na nábřeží. Směr Výstaviště by postavit šel, ale v kontextu možností umístění další zastávky u paláce by i to bylo poněkud nevhodné. Bohužel, někde to prostě nejde. Třeba jako na Václaváku, kde na odjezdu do Jindřišské je… Číst vice »
Dočkáme se alespoň nějakých velkých panelů které ukazují odjezdy ze všech zastávek z celého náměstí?
Panel od nábřeží je elektronický a ukazuje všechny, ale hodil by se i větší.
A já myslím že to není tak špatně. Tramvaje sice odjíždějí do různých směru, ale vždycky dvě v prokladu že stejného nástupiště, takže případný přestup je navíc kratší.
Proč se rozšiřoval chodník naproti tram. zastávky u Národní galerie, když je tam jednak možnost jít po široké ploše přímo kolem galerie, což každý normální člověk udělá, a jednak z toho chodníku nejde nikam jít (např. do galerie), když je tam zídka? Tohle zcela zbytečně zabralo parkování/průjezdný profil.
A co semafory na Strossmayerově náměstí, už je konečně po letech definitivně odstranili, nebo budou blikat nadále? Z fotek není patrno.
Chodník má vést kolem silnice, piazetta před Veletržním palácem ho nikdy neměla nahradit. Piazetta je navíc oproti úrovně silnice docela vyvýšená: tudíž minimálně vozíčkáři ho velmi ocení. V tomto místě je jízdní pruh pouze pro auta naprosto zbytný, kolony se tu opravdu netvoří a spíš by mohl vést k vzniku kolizních situací při odbočování vlevo. Parkovací místa by tam být asi mohly, ale tip je na debatu, kde všude se má parkovat a kde ne. Pokud zastáváte názor, že veřejný prostor má sloužit jako jedno velké parkoviště, pak prosím. Za mě je ale přítomnost Veletržního paláce dostatečně robustní důvod v… Číst vice »
„ale tip je na debatu“
A poté ihned oponeta diskvalifikujete tímto:
„Pokud zastáváte názor, že veřejný prostor má sloužit jako jedno velké parkoviště“
Takže vlasně debatu nepřipouštíte.
Podle mě to je zcela legitimní zahájení té debaty.
Teorie o vozíčkáři je jistě validní, ale to se prakticky nestane, ten pojede po piazettě, kam se dá dostat mnohem komfortněji. Směrem na jih je ve stejné úrovni přechod, směrem na sever byl taky, kdyby ho z nepochopitelných důvodů nenacpali do víc křižovatky a neobalili legem. Parkovací místa tam byly, včetně nekolizní silnice a vešlo se to tam. Na rozdíl od jiných tady s ohledem na „zídku“ nikomu nemohou překážet. Stále tam bydlí lidé. Jinak ano, pokud je v ulici dost místa pro všechny (a tady bylo), ať tam parkují auta, motorky, cyklisté, koloběžky, koně, cokoliv. Ty zrušené semafory jsou… Číst vice »
Vešlo se to tam před posunutím tramvajové trati směrem k Veletržáku. To neznamená, že by se to vešlo i teď. Zkušenosti s parkováním hned vedle TT má P7 z Milady Horákové a nejsou dobré (časté blokování tramvají řidiči, kteří se do parkovacího místa nevejdou). Posunutí bylo tipuju nutné, aby nemusel být tak brutálně úzký nástupní ostrůvek směrem k Výstavišti (ten byl opravdu brutální). Máte pravdu, že přechod přes Heřmanovu byl posunutý nahoru na úroveň vchodu do Veletržáku, uvidíme, jestli to tak zůstalo – Dávalo by mi smysl ho v rámci této stavby přesunout dolů k Dukelských hrdinů, jako se to… Číst vice »
směr Veletržní palác-Strossmayerovo n. bych nekolizní silnicí nenazýval, protože
tramvaj X cyklista X zaparkovaná auta
navíc to bylo v mírném oblouku, tedy hůře přehledné a měnila se vzdálenost mezi tramvají a zaparkovanými auty, občas si někdo myslel, že se s autem vedle tramvaje vejde. Co se týká parkovacích míst, tak např. Strojnická se rozšířila výstavbou estakády a posunem oblouku trati, takže stačí změnit podélné parkování v polovině ulice na kolmé v celé délce. To by bylo 30-35 míst navíc jako náhrada za místa v Dukelských hrdinů.
Tak tak. Mně tam přijde mnohem horší to koryto mezi ulicí a palácem, poplatné době jeho rekonstrukce. Kdysi se na prostranství před ním dalo vystoupat bez problémů z chodníku, soudě dle starých fotografií. Je takový odříznutý.
Semafóry už tam zmizely a nebudou. Navíc tamtudy ani nepůjde projet, Strossmayerák bude pouze pro rezidenty a obsluhu.
Pouze pro zásobování.
Šestka nepojede po výlukové trase, ale po pravidelné (kolem Výstaviště a Nádraží). Jedine co se meni je že skončí dřív na Libeňském mostě.
Je dost škoda, že se rekonstrukce trati v ulici U výstaviště neprovedla taky během asi těch tří uzavírek, které tu za poslední rok byly. Doufal jsem, že to bude taky nové, ale marně. Takže si to zavřeme ještě jednou za pár měsíců.
Ono jaksi je potřeba k té stavbě někudy dojet. Pokud byli zcela neprůjezdní Dukelští hrdinové, nešlo zavřít i ulici U Výstaviště, protože v ní se také budou řešit inženýrské sítě, takže také přestane existovat na mnoho měsíců. Dokonce mnohem déle, než probíhala letošní akce. A ta zas mohla začít až po základní dostavbě nového mostu železnice a poté, co se před tím dokončilo Bubenské nábřeží.
Beru, že nejde rozkopat obě ulice v celé šíři najednou. Nicméně už předtím probíhala rekonstrukce, akorát jen ten kousek pod mostem směrem k metru, taky jsem tehdy čekal, že se to vezme najednou. Jak říkám, aspoň ta trať a zbytek ulice se mohl dělat jindy, což se dělalo (a teď ještě dodělává) třeba v Klapkově. Tady se teda bude trať ještě narovnávat. No prostě je škoda, že se to musí zavírat asi na 4x aby se to dalo konečně do kupy.