Do účastníků brněnské cyklojízdy najížděl řidič mercedesu. Snažil se je předjet, případ šetří policie
Agresivní řidič najíždějící do hromadné cyklojízdy v Brně. Foto: Brno na kole
Jednomu z pořadatelů muž v mercedesu přejel kolo.
Pán v Mercedesu by si měl vykoledovat obecné ohrožení. Pokud schválně najížděl do cyklistů tak snad i pokus o zabití.
Asi tak chytrý jako kombajn na dálnici a uvidíme komu ujedou nervy. Kolo je dopravní prostředek a smí jezdit tam kde vyhláška nebo nařízení nemluví jinak. Otázka jestli jsou tyhle cykloakce ve frekventovaném městě dobré k něčemu jinému než naštvání řidičů. Za normálních okolností je cyklodoprava ve městě prospěšná protože zmenšuje množství aut a umožňuje jejich snadnější průjezd městem, ale tohle je pravý opak.
Ovšem řidič Merglu je slušný psychopat, s tím bych chtěl mít dvojdomek.
Kola na silnici smí i v Brně, žádný legislativní předpis tomu neodporuje. Že se to řidičům aut nelíbí, je jejich problém.
Nic nebrání tomu, aby ty normální okolnosti pro cyklodopravu v Brně vznikly.
Děkujeme za potvrzení, že si někteří řidiči myslí, že silnice jsou vyhrazené jenom pro auta. Občas mi to někdo nevěří a tváří se, že nikdo takový neexistuje a všichni řidiči berou cyklisty za plnoprávné účastníky silničního provozu.
Problém není auto kolo koloběžka, ale bezohlednost. Prostě si u nás lidé neumí vyhovět.
Tak jo. Nashle.
A ono je snad povoleno podle pravidel jezdit autem po cyklostezkách? Ach jo 🤦
A ono je snad povoleno podle pravidel jezdit opakovaně na červenou a jednosměrnou ulicí v protisměru vlevo?
To se zeptejte svých kolegů-řidičů.
Jsem rád, že si cyklisté zdokumentovali v přiloženém videu všechny své přestupky a budou za svou bezohlednou jízdu potrestáni.
Přestupky? A jaké to byly?
Tady se teda výjimečně sešli myšlenkoví giganti. Vy jste ty řidičáky vyhráli v tombole? Není přece možné, aby takoví lidi jako vy legálně řídili auto.
Těch bylo, doufám, že nemáš řidičák a nejezdíš na kole.
Mám a jezdím. Já naopak doufám, že jen chodíš pěšky.
Představte si těch 300 cyklistů, jak jedou “podle pravidel” – tj. za sebou, s rozestupy, a přitom dostatečně daleko od pravého okraje, aby nevletěli do vpustě od kanálu.
Lepší?
Ach,ty kulturní války. Kdysi takhle táhly články o lokálkách….
Lokálky, lokálky jsou fajn, ale je tohle o dopravě na veřejných komunikacích ? Je …
Máte pravdu. Jedni by je nejradši všechny zrušili a vyasfaltovali, ve městě dali aspoň 80 a na dálnici neomezeně, druzí by zas svědomitě ze státního zachraňovali každý pražec. No, je to pestré
Brno !
A to jsem původně z Moravy
To musel byt nejaky vysinuty magor! Verim, ze spravedlivy trest tomuto ubozakovi ukaze spravnou cestu k dopravni harmonii nas vsech ucastniku provozu
A myslíš, že agresivní roztahovační cyklisti budou taky chtít harmonii. Jako, že třeba nebudou schválně překážet v cestě a úmyslně zdržovat jiné účastníky provozu.
další hysterický, nepodložený a cyklofobní výkřik . Výkřik v době kdy není problém na kole předjet v Praze několikakilometrovou kolonu plnou aut obsazených většinou na pouhou 1/5 kapacity vlekoucích se rychlosti babičky o holi. Kolonu která asi “ úmyslně “ zdržuje třeba autobusy MHD
Překážejí v cestě daleko méně než agresivní a roztahovační řidiči aut, kteří úmyslně zdržují jiné účastníky provozu dvakrát denně.
Myslíte harmonii s agresivními roztahovačnými řidiči? Jako že třeba řidiči nebudou schválně překážet v cestě a úmyslně zdržovat jiné účastníky provozu.
Když nahlašuji takovouto akci, tak popíšu i trasu a typ akce a policie sama vyhodnocuje, jestli je na místě potřeba. Organizátor o to může jenom slušně poprosit, je to na nich samotných
No to ano, ale tady dochází k omezování dopravy. Vysloveně dochází k blokování celých pruhů, křižovatek a k průjezdům na červenou. Tedy PČR je naprosto nezbytná. Přece to by pak každý hejl mohl nahlásit cyklojízdu a vesele jezdit na červenou a vyprdnout se i na hasiče a sanitky. Jo něco jiného je, pokud jedou cyklojízdu, třeba ve 30 lidech, ohlásí to, asistenci policie nemají, ale dodržují příslušné předpisy , tj. na světlech organizovaně stojí. Nicméně tato akce byla něco jiného a ta policie to prostě dozorovat musela. Zmiňoval jsem to někde dole – zažil jsem podobnou věc v Říčanech a… Číst vice »
K omezování dopravy dochází dvakrát během všedního dne a nezdá se, že by to řidičům vadilo, když se do ní pouští další den znovu.
Takže zase tak brutální omezení, navíc v neděli, to oproti běžnému stavu nebylo.
Organizátoři nahlásili trasu, město a PČR vyhodnotilo, že dohled PČR není třeba.
Pokud se vám toto nelíbí, stěžujte si na magistrátě či na PČR. Ne organizátorům.
A to „omezování dopravy“ během poklidné neděle s minimálním provozem, to je slušně uraženecký postoj. Kdyby tam byla demonstrace lidí za cokoliv, taky byste se choval podobně uraženě?
Jak prokázat spolujezdkyni doslova medvědí službu 🤣🤣🤣
Když před více než 10 lety proběhl médii skandál agresivního hovada Trpišovského, tak to naprostá většina motoristů nechápala a odsoudila jako nepřijatelné chování. Dnes je takové agresivní chování již častou součástí dopravy. Když se vyskytne projev agresivního chování vůči jiným účastníkům provozu než řidičům, tak to část společnosti ještě bagatelizuje nebo dokonce schvaluje a stalo se to i nástrojem, jak se pochlubit před ostatními. Řízení motorového vozidla totiž vyžaduje neustálou plnou koncentraci, což očividně u některých vede k nervovému selhání. Vyskytuje se to i u jinak vzdělaných a slušných lidí. Stačí je jen upozornit, že parkují na místě, kde je… Číst vice »
Já to zas tak černě nevidím. Rozhodně se mi nestává, že by mě někdo natvrdo vybržďoval, nebo nedej bože vytlačoval do škarpy. To zas ne. Jo, to že se mezi lidma najdou hulváti, který na upozornění reagují div ne násilím, to je fakt. Ale taky je fakt, že když člověk po půlhodině hledání místa pro krátké, nutné zastavení, holt zastaví ne zcela předpisově a pustí se do něj agresivně nějaký idiot, pak se nelze divit. Já mám v tomhle jasno – snažím se parkovat vždy dle předpisů i když bych měl objíždět kolem dokola půl hodiny (ve firmě jsem za… Číst vice »
A věřte, že já už to zažil v roli řidiče a příjemné to vůbec nebylo. „Ale taky je fakt, že když člověk po půlhodině hledání místa pro krátké, nutné zastavení, holt zastaví ne zcela předpisově a pustí se do něj agresivně nějaký idiot, pak se nelze divit.“ Možná si po městě pohybujete příliš málo po svých nebo na kole, ale je naprosto běžné, že omezování při krátkodobém zastavení na chodníku, cyklopruhu se stalo součástí řidičských návyků přesto, že je dokonce o 5 metrů vedle dost volných legálních parkovacích míst. Zcela běžné to je v okolí bankomatů, pekáren apod. Denně na… Číst vice »
Tržní parkování…pak se nebudete “muset” chovat nezákonně.
Vtipná cyklojízda 🙂 veřejně se chlubit bezostyšnou jízdou cyklistů přes křižovatky na červenou a neoprávněným řízením provozu na pozemních komunikacích. No jo, Brno 🙂
A ti pořadatelé tam byli podle Vás proč?
Přece aby neoprávněně řídili provoz na pozemních komunikacích 🙂 To je jednoduché. Tím ovšem neomlouvám řidiče mercedesu. To bylo hodně spatne. Měl si třeba stěžovat na PČR. Ale při takových akcích se podle mě dá čekat, že někomu ujedou nervy. To je těžko.
Tak si někdy říkám, jak by to – teoreticky – vypadalo ve světě samořiditelných aut. Zadat bod A, bod B a o zbytek se nestarat.
Ve světě samořiditelných aut pojede vše podle pravidel, teda pokud nebudete mít třeba úmyslně hacknuty software auta, tak aby některé věci rozhodoval jinak 🙂
Budou sdílet informace, takže plánované objíždky budou vědět dopředu. Ty nečekaně vzniklé nasdílí, takže většina těch samořiditelných rovnou pojede jinudy…….tak jsem se nějak zasnil, no 🤔
Pokud byli uvedeni v příslušném povolení ke zvláštnímu užívání komunikací, tak provoz řídili oprávněně (§ 79, odst. 1. písm. m zákona 361/2000 Sb.).
Jízda křižovatkou na červenou, tedy nic na co byste u ostatních řidičů aut nebyli zvyklí. Nejen v Brně. 😀
Ale že by cyklisti jezdili podle předpisů za sebou a nejezdili vedle sebe tak, že zaberou celou šířku pruhu, jak je vidět z videa. Pokud to je takto v jejich představě, tak si měli zabezpečit provoz Policií, jako to je u jiných takovýchto akcí. Nechci řidiče omlouvat, jelikož jsem na místě nebyl, ale fungovala informovanost o tom, že nějaká cyklojízda bude a řidiči zvolí jinou trasu?
Kristova noho, to je přece ohlášená a schválená akce za asistence policie ČR. Je to úplně stejné jako ohlášená demonstrace a doposud u nás žádný řidič do “ pěší “ demonstrace nikde nenajížděl a nepřejízděl účastníky. Nebo snad ano? Celé to živí anticyklistická hysterie , to je rámci vyspělého světa takove “ naše maločeské národni specifikum“, hysterie na které se dokonce dá doplout až do europarlamentu v Bruselu, tedy města kde takový český anticyklopolitik musí trpět jako zvíře. Vždyť tam jezdí na kole každé ráno tisíce lidí ido úřadů obsluhujících jeho místo a celé město je tak cyklistické, že místní… Číst vice »
Jenže tohle bohužel spoustě lidí nevysvětlíte. Ne že by to nedokázali pochopit, ale oni to pochopit nechtějí. Zamrzli v 60. letech a nepřiznají si to.
popravdě v šedesátých letech jsem ještě po Praze na kole nejezdil, až od sedmdesátých ale klidně můžu říct, že na kole se po Praze jezdilo i v šedesátých letech, mám pár o dost starších kamarádů cyklistů . V těch letech neměla auto doslova každá nula jako dnes a většina lidí se o auta tak bála, že z nich sundávala na parkování stěrače a antény ( když to šlo) . Ne vážně , na cyklisty se tehdy sice v rámci opatření v provozu kašlalo, ale na druhou stranu provoz byl tak slabý, že se po Praze jezdilo pohodlně a dobře .… Číst vice »
Jojo, to sundávání stěračů se mi vybavilo, ale mám pocit až s 80. roky. Taky si člověk musel dopředu rozmyslet, kde natankovat. Non stop benzínky na každém kroku fakt nebyly. Pamatuju si dvě konkrétní, kde člověk na víkend měl poslední šanci v sobotu dopoledne. No a pokud jde o hustotu provozu, tak to máte naprostou pravdu. Já se nebál po Brně. Kdysi….
Cyklista je stejný účastník provozu jako auto. Pokud jede stejné množství aut, taky do nich nebudete najíždět. Kdyby tam jelo několik koňských povozů, které jsou ještě pomalejší, taky do nich nebudete najíždět.
Vy a ten milostpán z článku jste si prostě chtěli vybít zlost a cyklisti se vám hodí. Machrujete předpisy, ale jsem si jistý, že vy sám je nedodržujete zcela.
Deset let stary pripad!
Řidiči, kteří využijí svoje auto k zastrašování nebo najíždění na jiné lidi, páchají násilí se zbraní v ruce a zaslouží si přísnější trest.
A nemusí přitom vůbec dojít ke zranění. K odsouzení za trestný čin stačí i pomalá a málo nebezpečná jízda, kterou chce řidič zastrašit například úředníky nebo policisty.
Rozhodl o tom Nejvyšší soud v případu řidiče BMW, který v Praze najížděl na policejní hlídku. Soud muži s definitivní platností potvrdil podmíněný trest půlročního vězení za trestný čin násilí proti úřední osobě.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ceska-ekonomika/soud-auto-je-zbran-i-kdyz-jede-jenom-pomalu-a-nezrani/r~i:article:769808/
Na policejní hlídku…. Tento detail mi říká že , bohužel, vysledek u občana bude úplně jiný…
V Moravském krasu si myslí že silnice patří jen pumpičkářům a jezdí dva nebo tři vedle sebe a když zatroubíte tak ukáží fakáče. To samé je na lesní cestě z které si udělají závodní dráhu a když tam jedete že služebním autem tak vám nadávají co děláte na cyklostezce přitom to není. No někteří by měli jít na psychotesty.
Použití zvukového výstražného znamení je, domnívám se, možné jen v případě nutnosti k odvrácení hrozícího nebezpečí, případně je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla (to snad jen mimo obec). V čem konkrétně spatřujete nutnost troubit na cyklisty, které předjíždíte? Nemluvě o tom, že je určitě velice příjemné, když vedle Vás zatroubí z ničeho nic auto, což asi úplně nečekáte. Taky nejsem nadšen, když mi cyklista překáží (a překáží mi vždy), ale nikdy bych si nedovolil na něj troubit – a nebo po něm něco házet z okýnka či použít vhodně nasměrovaný ostřikovač čelního skla (mimochodem použití takového zařízení bylo… Číst vice »
zažil jsem, na našem polesí takového pána, který se služebním autem přímo pred námi asi 50 metru( jel jsem na kole s 3 syny a manželkou) rozehnal troubením a zuřivým blikáním skupinu maminek s kočárky a dětí na odrážedlech , prostě jel troubil a nezastavil, ohodil je navíc z louže Tak jsem zahnal rodinu do příkopy a postavil se s kolem naštorc, vylezl z toho brunátný dědek který mumlal o tom, že veze zvěři krmení a že ho všichni zdržujou , tak mu povídám : milý pane tohle je značená turistická trasa, navíc ty děti co jste zlil a vytlacil… Číst vice »
Chybí to nejpodstatnější – ten les byl veřejný nebo soukromý?
Ten pán nebyl vlastník, ale jen zaměstnanec státních lesů ( dle průkazu který neochotně vytáhl když po něm „skákaly“ ty maminy ) Klánovické polesí není soukromé ani náhodou …
To je navíc u nás nepodstatné. Veřejná přístupnost krajiny platí snad už od Marie Terezie.
To je jedno, u nás můžete do lesa vyjma obory a podobných případů kamkoliv
Když jsem onehdá po podobné cestě musel projet, tak jsem poprosil zdálky ty turisty, co tam šli, jestli by se nemohli stáhnout k jedné straně, že opatrně projedu. Klakson kór v lese – no to je vůbec hovadina. Velice opatrně, pomalu kolem nich projet, hlídat si zrcátka, a všechno je OK.
Ukázkový psychopat bez sebekontroly – sebrat papíry a poslat na ústavní vyšetření.
Jezdím po Praze často autem, občas na kole. Vybírám si kam na kole z domova pojedu, podle cíle. Pro to, abych chtěl jet na více míst na kole, by muselo město udělat více. Cykloakce mi nevadí a účastníky chápu. Nicméně už jsem takovouto akci (blokování dopravy) zažil a bylo to velmi vyhrocené. Na některých účastnících je vidět, jak chtějí škodit. Pokud se to sejde s řidičem ve stresu, tak se střet velmi přiblíží. Chce to, pokud to jde, klid na obou stranách a hodně tolerance. Tím vůbec řidiče auta v článku neomlouvám!! Jen by se pořadatelé těchto akcí měli uvědomit,… Číst vice »
nemáte dojem, že “ řidiče ve stresu“ potkáváme čím dál častěji ? Osobně ten dojem mám, nezáleží na tom jestli jedu autem nebo na kole či sleduji cvrkot z autobusu nebo tramvaje, to co člověk vidí když sleduje některé účastníky provozu je slušně řečeno na facku. Před 30 roky to většinou byli mladí nařvaní týpci v ojetině dovezené z Německa doplnění o brunátné pány v klobouku. Dneska je to už jedno, mladá řidička ve veselém autíčku nebo usedlá dáma ve voze lepší značky či tatík vezoucí děti se k ostatním účastníkům provozu chovají drsně a derou se “ dopravním proudem“… Číst vice »
Díky, něco takového jsem chtěl napsat. Sám používám asi všechny dostupné druhy dopravy (tedy mimo vrtulník a soukromý tryskac:)
Koukám, že rádoby cyklisté si zase vykládají zákon po svém. Kdo může zastavovat vozidla a řídit provoz je zde:
https://www.dopravni-pravo.cz/dopravni-kontrola/kdo-muze-zastavovat-vozidla/
Nejblíže k tomu má „Průvodce vedených nebo hnaných zvířat“. Joke 😀
Ty další osoby byste mohl trochu víc rozvést?
Pokud umíš číst, tak ty ostatní osoby jsou tam uvedené.
Ostatní osoby jsou oprávněny zastavovat vozidla pouze za určitých okolností
Takže ne, nejsou uvedeny. Vy číst umíte?
Všechny osoby označím čísly, ať je to jasné i pro méně chápající. Oprávnění zastavovat vozidla má bez dalšího pouze příslušník Policie ČR (1) a příslušník vojenské policie (2). Ostatní osoby (3) jsou oprávněny zastavovat vozidla pouze za určitých okolností. Zastavit vozidlo je oprávněn: 1) Policista v uniformě – zastavit vozidlo je tedy oprávněn pouze policista v některém ze Uniformastejnokrojů, jejichž podoba je upravena ve vyhlášce ministerstva vnitra. Proto pokud by Vás zastavovala osoba, která by neměla některý z uvedených stejnokrojů (např. pouze černé tričko se žlutým nápisem „POLICIE“), nejste povinni této výzvy uposlechnout. 2) Vojenský policista v uniformě – opět… Číst vice »
Nevím, proč to označujete čísly, když v zákoně je to označeno písmeny. Vaší pozornosti doporučím zejména písmeno m).
„ten, kdo je uveden v povolení zvláštního užívání pozemní komunikace spočívajícího v pořádání sportovní, kulturní, náboženské, zábavní nebo obdobné akce podle zákona o pozemních komunikacích, dosáhl-li věku 18 let,“
Podle Vašeho výkladu bych asi měl přejet i řidiče trolejbusu, nasazujícího sběrač.
Policajt to není, zelenou mám, tak co mi může nějaký týpek ve vestě….
Proč bych ho měl přejíždět? Je to překažka provozu, takže pokud bude možnost, tak ho objedu anebo počkám až je nasadí. Ale zastavit mě dle zákona nemůže, ostatně ani nevím jak by zastavoval auta, když bude nasazovat ten sběrač 😀
Úplně normálně rukou, než vstoupí do vedlejšího pruhu.
Tak on nikam vstupovat nemusí, tykadla se nasazuji za trolejbusem a tam ho dojedou auta, která ho vhodným způsobem objedou, nikdo nikoho nezastavuje.
Oni vždycky nejsou ty dráty nad vozem, takže možnost, že řidič při nasazování klaxků musí vlézt do vedlejšího pruhu potkáte dříve než se nadějete 😀
Není tomu vždy. Trolejová stopa se od trolejbusu může vychýlit i o 3 metry, takže klidně může řidič vstoupit i do vedlejšího jízdního pruhu. Za vozidlo jde tehdy, pokud manipuluje se stahováky nebo aby chytil lana, která k přeložení sběračů potřebuje.
Řidiče trolejbusu nasazujícího sběrač objedete spolu s trolejbusem jako překážku na pozemní komunikaci, stejně jako například porouchané auto, čekající na odtah, tak jednoduché to je.
No, není. Viz výše.
No já tyhle akce moc nemusím, protože je organizují „jiní“ lidé. Navíc, pokud je to v provozu, tak i když je to řádně nahlášené, účastníci akce mají povinnost neomezovat plynulost provozu. A pokud jsou v provozu, měli by dodržovat pravidla. Tzn. jet za sebou a u pravého okraje vozovky. Jenže se to zvrhlo do nátlaku na řidiče a jednomu to zvedlo adrenalin. Nechtěl nikoho přejet. Jen chtěl projet. A pokud je to akce v běžném provozu, tak by snad její účastníci měli umožnit projetí. Jinak je to totiž jen alternativa přilepení k vozovce.
Chudáci policisté mají plno práce s vyšetřováním tohoto případu – a přitom se mohli jen podívat na Váš příspěvek.
Ale pokud jste u toho byl – pak samozřejmě beru své tvrzení zpět.
A nemohli by se tím řídit i řidiči, že budou v běžném provozu ostatním účastníkům provozu umožňovat projetí?
Mně by čistě ze zvědavosti zajímalo, co táhlo hlavou spolujezdkyni 🤦
Totální pocit studu nad nesmyslným jednáním a agresivitou svého partnera. Taky jsem zažil a hanbou bych se nejraději propadl na místě do země, byť chování jiné osoby není moje odpovědnost. Přitom stačí dodržet jediné: “Mysli, než promluvíš.”
Mám řidičák na všechno co jezdí a sám jezdím na všem, co má kola. Takže můžu komentovat. 🙂 Kolik zrůdností zažiji od řidičů aut, když jedu na motorce, kolik schválností od cyklistů mám na kameře v autě a když jedu na kole, dostávám čočku od motorkářů, i od automobilistů. Když jedu na bruslích po stezce, jsem otravnej hmyz pro cyklisty a pro chodce. Když je vedle silnice cyklostezka, cyklista po ní nejde, protože ho chodci zdržují, ale že on zdržuje provoz na silnici, to mu nevadí. Já tyhle aktivistický akce moc nemusím, protože se tam většinou schází mimoni, co mají… Číst vice »
Zajímalo by mě, jak by to vypadalo, kdyby fakt měli jet poctivě za sebou a tudíž by vytvořili kilometr dlouhou kolonu, kterou by nebylo možné předjet. Tím, že si stoupnou 3 vedle sebe a zaberou jen jeden pruh, tu kolonu zkrátí na třetinu a protisměr se dá pořád využít na předjetí.
Mluvíte mi z duše, a to jezdím výhradně kolmo. V podstatě pro všechny kategorie řidičů a vozidel platí: nebejt k*k*t a nebrat si víc, než potřebuju.
Ale to bychom se vůbec mohli začít bavit o o učení Gutha-Jarkovského, Ladislava Špačka a slušném chování obecně.
Přesně na tohle se cyklojizda snažila upozornit a máme to tady. Řidiči jsou často arogantní a nerespektují cyklisty. „Mě se nic nestane, vyfič“ Buď si budou muset tito řidiči sáhnout do svědomí, nebo postavit cyklostezky. Ale ani jedno se jim zatím moc nechce
Zato teď je budou mít všichni rádi a budou k nim laskaví a ohleduplní! Palec nahoru!
Jako kvůli čemu ta ironie? Co lepšího navrhujete než takhle poukazovat na problém, který nikdo neřeší. Nikdo se nikam nelepil na silnici. Půlku odpoledne o víkendu jsme jeli po centru Brna, takže jsme nic neblokovali
Já jsem se toho neúčastnil na žádné ze stran, takže se do detailního porovnání ani nebudu pouštět. Rozdíl mezi lepením se k silnici a projetím na kole je samozřejmě zjevný i „od stolu“. Intenzita celé akce a tím i jejích následků bude mezi těmito případy velmi rozdílná. Princip je ale pořád stejný. Ať už propagujete jakoukoliv myšlenku, na začátku máte tři skupiny: 1) lidé, kteří vás podporují, 2) lidé, kteří vás nesnáší, 3) lidé, kterým jste lhostejní. Na začátku je vždy nejpočetnější ta třetí skupina. Pak uspořádáte nějakou pouliční demonstrativní akci ve snaze přelít hlasy ze třetí skupiny do první.… Číst vice »
Budete muset. Nic jiného vám ani nezbývá.
Pár spoluobčanů se rozhodlo uspořádat si na veřejné silnici happening. Ve stejné době se na stejném místě vyskytl jedinec, který chtěl silnici užít k účelu dopravy. Bohužel to byl pruďas, takže to dopadlo, jak to dopadlo.
Diskuse se samozřejmě zvrhla v obvyklý boj auta vs. kola. Ale situace by byla v principu stejná, kdyby místo cyklistů byli chodci nebo osoby pořádající veřejný piknik uprostřed cesty a místo řidiče cyklista. Právo na shromažďování je v demokracii důležitá věc, která musí být zachována za každou cenu. Jak ale lidem vysvětlit, že nemá sloužit k vysírání, to nevím.
Nebyla by stejná. Částečné nebo úplně uzavírky komunikací se konají stejně. Jestli vás vysírá, že se uzavře celá ulice, v Brně např. kvůli oslavám DPMB, tak je problém ve vás.
Furt říkám, že Rallye nepatří do měst. A každé léto tady vysírají několik dní vkuse.
Silnice ve meste neslouzi jen k autodoprave. Je to verejny prostor kde je v demokracii povolene, samozřejmě po radnem nahlaseni, provadet cokoliv jineho. Majovy pruvod, zavod motokar, politickou demonstraci anebo hromadny cyklopruvod.
V ten kratky moment tam projizdejici auto proste nepatrilo. Nemelo na to pravo.
Muž vpravo má bicykl nezpůsobilý provozu na veřejných komunikacích. Chybí přední bílá odrazka, oranžová odrazka ve výpletu a blatníky.
Dívám se pozorněji, a možná je to žena. Každopádně bicykl je nezpůsobilý, může být tedy pouze veden. Ovšem vypadá to, že na něm osoba jela, soudě podle dolních končetin po obou stranách rámu.
Blatníky nejsou povinné. Všechny odrazky je možné nahradit jinými reflexními prvky o předepsané velikosti. Pán má na sobě reflexní vestu, tj. má náhradu za přední, zadní i boční odrazky.
Neni tomu tak..
Totální blbost. Zmiňované platí pouze pro chodce za snížené viditelnosti mimo obec. Rozhodně ne pro šlapky ….
Zkuste si o tom nejdřív něco zjistit. Já jsem to před napsáním svého příspěvku udělal, takže to určitě zvládnete i Vy.
> být vybaveno přední odrazkou bílé barvy, tato odrazka může být nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností, které mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty
> mít na paprscích předního nebo zadního kola nebo obou kol nejméně jednu boční odrazku oranžové barvy na každé straně kola, které mohou být nahrazeny odrazovými materiály umístěnými na bocích kola nebo na bocích plášťů pneumatik nebo na koncích blatníků nebo bočních částech oděvu cyklisty;
A ani blatníky nejsou povinné.
Obdobných vlastností, ano. Je ta vesta certifikovaná? Zdá se mi, že je opotřebovaná a již nemá obdobné vlastnosti.
A copak odrazky certifikované jsou? Takže proč by musel nahrazovat něco necertifikovaného certifikovaným?
je to blábol, já mám třeba na kole samolepky a trubičky na drátech které splňují požadavky a stejně sem tam narazím na staromilného troubu v uniformě kterému to musím vysvětlit a ukázat jak to funguje ( ideálně večer kdy si na mě posvítí) . Blatníky jsou asi stejně povinné jako zástěrky, které z osobních aut , k všeobecné škodě, zmizely. Mimochodem navíc mám na kole krom stáleho světla i blikačku bílou vepředu, červenou na nosiči a červenou v přilbě. Jezdím ve vestě a přilbu mám polepenou reflexními pruhy na botách mám vzadu červenou odrazku, z boku oranžový pruh a na… Číst vice »
Pár nadšenců si udělá každoročně akci na veřejné komunikaci. Řidič , který chvátá, znervozní a vynucuje si průjezd. Proč si pořadatelé nevyžádali asistenci POLICIE na částečnou uzávěru ? Ta by nedočkavce uzemnila. Navíc, když divoch najel na kolo účastníka , by to řešila jako dopravní nehodu a už by tak nechvátal. To ale neznamemá, že účastnici akce mohou nedodržovat dopravní předpisy. Přestáváme být na sebe ohleduplní.
Policie odmítla asistenci z důvodu nedostatku personálu vzhledem k povodním 🤷♂️
Proč má někdo, kdo si vyjede jen tak, potřebu omezovat někoho, kdo někam potřebuje dojet, jel v klidu a na čas do doby, než ho někdo nesmyslně omezil. Silnice jsou od toho, aby sloužily k dopravě. Když si s kolem stoupnete na koleje a pojedete po pražcích, že si chcete jen tak vyjet a přejede Vás pendolino, tak to bude taky vina všech ostatních a ne stupidní chování cyklolidí?
Tpo ako fakt na propagacnim videu jedou cykliste opakovane na cervenou? Nevidim tam nikde slozky IZS ridit dopravu….
A k panovi – je to magor. Jedna vec je, zda cykliste dodrzuji ustavonevi o provozu na pozemnich komunikacich (jizda ve skupine atd – ono je hezke, ze je to radne nekde nahlasene, ale o tom ten ridic nemusi vedet), druha agresivni chovani, ktete je absolutne neomluvitelne. Doufam, ze pan prijde o ridicak – psycholog mu urcite da spravny posudek.
Pán by – i v zájmu spolujezdkyně – neměl v tomhle stavu řídit. Pokud se mu takové chování stává častěji, tak je chyba jinde.
Taky se vám zdá, že se nároky na získání ŘP snižují a tudíž častěji potkáváte lidi z článku?
Někdy mám pocit, že v dnešní době se ŘP dostává v 18 automaticky. Což je pro ostatní účastníky dost nebezpečné.
Kdyby jen v 18…
Co myslíte tím snižují? Z mé zkušenosti, když jsem potkal nějaké hovado, to bylo 40+, což jsou lidé, kteří dělali řidičák na přelomu tisíciletí.
Po přečtení diskuze se člověk vlastně nediví, že to na silnicích vypadá jak to vypadá.
takoví muži musí mít zákaz řízení. snad budou mít čas přemýšlet o starostech cyklistů.
A jak se z mesta na ty mimomestske komunikace s kolem dostavate? Teleportem?
Rekreační pumpičkáři nepochopi, ze nekdo muze kllo vyuzivat jako prakticky prostredek pro dopravu do prace nebo skoly.
Kolo je v prvé řadě dopravní prostředek a spousta lidí ve městech jej používá ke každodennímu dojíždění. Bohužel jsou neukázněnými řidiči často přehlíženi a leckdy úmyslně ohrožováni. Tyto cyklojízdy mají připomínat, že jsou cyklisté právoplatnými účastníky siličního provozu a že silnice nepatří jen autům. Mohly by se konat každý měsíc.
Ano kolo je dopravní prostředek a ten, kdo na něm jede je ŘIDIČ!!! Tak by se cyklisté jako řidiči také měli chovat. Velká část z nich se však chová bezohledně a neprosto nepředvídatelně pro ostatní účastníky silničního provozu. Ignorují ta nejzákladnější pravidla provozu např. jízdou na červenou, jízdou po chodnících a přechodech pro chodce, kde jsou přesvědčeni, že mají přednost, jízdou více cyklistů vedle sebe apod.. A odtud pramení averze řidičů automobilů vůči cyklistům.
Pokud si do toho vašeho výlevu dosadím řidiče, vychází mi stejný výsledek. Opravdu jedna skupina nemá co vyčítat té druhé. Řidiči aut mají řidičák, ale stejně se podle toho nechovají, tak kde je ten rozdíl?
Takže se v podstatě chovají jako řidiči…
Ano, postavili jsme si ulice, kam se na kole odváží leda sebevrah … a pak jsme převelice udiveni, že se cyklisti chovají jako sebevrazi. Čekal snad někdo něco jiného?
400 000 , zapamatujte si to toto číslo. To je počet evidovaných a policií či státními organy řešených přestupků a trestných činů v rámci porušení zákona o používání veřejných komunikací za jeden rok . Průměrný počet bodových jednání je cca 600 za den . Letos v lednu jen policie ČR vybrala na pokutách dvakrát tolik co v loňském. Počet řidičů kteří na místě přišli o papíry za rychlost drakonicky roste…
To by museli pumpicky jezdit dle dopravnich predpisu, aby je ridici aut respektovali…
Chvilku po silnici chvilku po chodniku – cervena? ignor
To by museli ridici jezdit dle dopravnich predpisu, aby je pumpicky respektovali. Chvilku na zelenou, chvilku na cervenou, predjizdeni na plne care, nedodrzeni bezpecne vzdalenosti atd. Sami maji maslo na hlave a chcete moralizovat. 🙁
Souhlasím. Někteří to možná označí za „whataboutismus“, ale tady si prostě nemá kdo co vyčítat. Řidiči, kteří sami porušují zákony, vymáhají zákony po cyklistech. Fakt vtipné. 😀
Mohl byste prosím svůj výlev dát přečíst návštěvníkům našeho kraje po dobu konání rallye? A trochu to i rozvést ohledně hluku a „vytuněných“ vraků? Nebo se na ně dopravní předpisy nevztahují a dělat hluk, smrad a jezdit po městě jako po závodišti i po půlnoci je v tomhle případě v pohodě?
Takže když potkáte řidiče v autě, který podle předpisů nejezdí, tak ho taky respektovat nebudete? A co vy? Dodržujete všechny paragrafy nebo si vybíráte, co se vám hodí? Ono je totiž důležité i to, kdo ty ostatní účastníky hodnotí. Jinak jste pokrytec s kýblem másla na hlavě.
Ještě lepší by bylo, kdyby se konala výstavba bezpečné oddělené infrastruktury pro cyklisty. A to ne primárně ústně, ale mechanicky a neustále, nejen před volbami.
Já nechápu, kde řidiči jako Vy berou tu energii provokovat ostatní účastníky provozu. Pak se strašně diví, jak se jejich miláčkům ubírá místo. Ale naštěstí je to krok správným směrem a tzv. zklidňování dopravy se snaží řidiče s auty krotit, protože sami takové sebereflexe nejsou schopni.
provokativní jizdy automobilstů se pořádají denně a to vám nevadí
Kde?
všude v ČR….je to vážný problém
Provokuje vas kdyz nekdo v nedeli porada ve meste kratky pruvod?
Video je samozřejmě zveličené, ale dobře ilustruje, co se děje s psychikou člověka, když usedne za volant a během chvilky získá neuvěřitelnou moc, kterou v mnohých případech není schopen ovládnout. Z 50. let z USA. Goofy – Motormania
https://www.youtube.com/watch?v=mwPSIb3kt_4
Jak kterého člověka. Pocit moci v autě opravdu nemám, není k tomu žádný důvod.
Paní v mercedesu je vyloženě nadšená že svého manžela/přítele,👌
Ta se jen schovává,aby ji někdo nevyfotil a nepoznal co má doma za vola.
Tak asi s ním nežije kvůli povaze ale tomu mercedesu a podobným věcem, dobře jí tak.
Třeba je to jen známý, který ji zrovna veze. Nemusí s ním žít.
Hele když si sednu s takovým prasetem do auta, něco je špatně i semnou… Slušný člověk odvoz takovým hovadem kulantně odmítne.
Jojo, to nadšení z ní přímo čiší 🤔
Dle českého trestního práva se považuje auto za zbraň. Suma sumárum, lze toto jednání považovat za pokus o vraždu.
O vraždu určitě ne, o ublížení na zdraví, možná i těžké, teoreticky ano.
Arogantní idiot v ojetém Mercedesu s koupenou značkou. Tím bych to uzavřel…
Ano taky mě to po shlédnutí fota napadlo… Borka hlavu v dlaních jakože, „bóže, že já jsem si raději nevzala Pištu Hufnágla“…
Podle toho druhého videa cyklisté projíždějí na semaforu červenou. Pokud tam není policie/městská policie, která má při řízení provozu na křižovatce přednost před semafory, tak nikdo jiný z účastníků provozu nemůže předpokládat, že když mu svítí zelená, tak se na něj vyřítí kolo. Takto mohli ohrozit například maminku s dětma, která začala přecházet přechod pro chodce na zelenou.
V křižovatkách stáli organizátoři v reflexních vestách, kteří zablokovali jízdu aut na zelenou v inkriminovanou chvíli. (možná tam byla i letos policie, to nevím, ale organizátoři toto ošetřují dobře).
Jinak victim blame vám jde na jedničku!
Podle videa tam žádná policie nebyla, naopak stáli cyklisté přes celý jízdní pruh, tedy ani žádný organizátor ve vestách, toto je pouze obyčejná překážka provozu (kterou cyklisté tvoří často) a řidič ji má povinnost objet, aby neblokoval plynulost.
A malé děti na přechodu, které jdou na zelenou by asi rovnou přejeli!
Takže chápu dobře, že mohu nahlásit jízdu Prahou, kdy za běžného provozu bude moci kolona aut projíždět na červenou, když na křižovatky dám nějaké organizátory s vestou?
Presne tak!
Ano, nahlásit to můžete. A dle trasy vám pak PČR řekne, jestli vás blázna pak doprovodí, nebo bude věřit ve vaše organizační schopnosti.
Btw kdyby tam PČR byla, udělala by něco lépe? Vždyť by zablokovala dopravu stejně, jak to dělali ti organizátoři..
Na zaklade jakeho prava clovek na kole blokoval krizovatku?
Na zaklade jakeho prava ma ridic automobilu pravo zavrazdit cyklistu?
Práva shromažďovacího?
Btw kdesi zde zazněl i paragraf silničního zákona, který toto povoluje..
Zadny „organizator“ nema pravo ridit svetelnou krizovatku.
A to fakt vjel v Mercedesu na cyklostezku a najížděl do cyklistů?
V Paříži běžné cyklisté majimod všech ohled. A s tímto medvidkem by tam byl za socku. Být na champs elysee si nekoupí .
A můžeme ty cyklostezky v Brně vidět?!
Za to tam bojují asi, aby se jich za svého života vůbec dočkali….
V Pardubicích se pořádají jízdy cyklistů, koloběžkářů a bruslařů napříč víkendovým městem několikrát do roka. Ale vždycky je peloton krytý zepředu, zezadu a při průjezdu frekventovanými křižovatkami městskou policií. Uniforma působí na exoty výrazně silnějším dojmem, už proto, že nikdo za volantem nemůže tvrdit, že neměl žádný zákonný důvod neznámého člověka ve výstražné vestě poslouchat.
Ale takhle to je naprosto v pořádku. Když to je o víkendu, v klidu, v plné organizaci, neřeknu vůči tomu ani popel.
Však to bylo o víkendu a byli tam pořadatelé, měli to řádně povolené.
Však taky nemá žádný důvod poslouchat někoho ve vestě!
Zrovna jdu kolem stavby. Chlap ve vestě blokovat cestu, aby osmikolový MAN mohl na stavbu. Nemáme ho tedy příště uposlechnout?🤦
Banujete za slušně vyjádřený názor na Facebooku, ukňouranci?
Tahle stránka jde poslední dobou dobře do háje…
Banujeme idioty, tedy i vás. Dekujeme za vaši starost, návštěvnost díky pečlivému banování vám podobných roste.
sám jsi idiot admine
Mírni se
Vy musíte byt trol, to není možné
Zklidni hormon.
Tos mu to natřel.
Někteří diskutéři jdou taky poslední dobou dobře do háje. 🙁
Někteří řidiči, zejména řidiči černých BMW, Mercedesů a Audi by si měli uvědomit, že cyklista má stejné právo na té vozovce být jako oni, respektive dle myšlení, kde zatím nejsme má přednost! Dokonce i hlouček cyklistů jedoucí v houfu, protože nikde není, krom dálnic minimální předepsaná provozní rychlost vozidel má právo na té vozovce být.
Nenálepkujte prosím, stejnou kravinu udělá i řidič jedničkový oktávky, nebo hyundaie. Je to o lidech !!, ne autech.
Má životní zkušenost říká, že v průměru je nejvíc ovádů přesně v těchto typech aut od těchto značek.
Moje zivotni zkusenost zase rika, ze pokud obcas nahodou potkam na silnici fakt slusneho ridice, tak většinou je to clovek prave v luxusnim novem sedanu. Zajisteny, spokojeny, nenervujici se.
Je jich malo, ale jsou tu.
Což je tvrzení popisující naprosto jiný jev, než o kterém se bavíme, že.
Souhlas
Stejnou kravinu občas udělá i řidič sebemenšího auta. Ale s mnohem menší pravděpodobností.
Procento řidičů luxusních/drahých/na-dojem aut dělajících takové prasárny je větší, než kolik procent takových aut jezdí na silnicích. Uživatel „změna je na dohled“ to napsal správně, nenálepkoval všechny řidiče daných značek.
Ale shodneme se doufám na tom, že značka auta apriori nedělá z řidiče idiota. A barva tuplem.
Apriori značka rozhodně nic o řidiči neříká.
Je to samozřejmě vždy o lidech, ale rizikovost chování s nárůstem výkonu motoru se bohužel zvyšuje. Víc než s konkrétní značkou to tedy souvisí s výkonem motoru. Vyjmenované značky ale mívají obecně vyšší výkon motoru.
Můžete tenhle svůj superblábol nějak doložit?
Takže ne. Ne že by to nebylo předem jasné.
Párkrát už mě na kole řidič auta ohrozil, ale ani v jednom případě to nebylo BMW, Mercedes nebo Audi.
nasmíte ohrozit ani omezit jiné účastníky silníčního provozu
v nekterych pripadech omezit muze
No nemám ani jeden z výše uvedených vozů, ale bylo by fajn, aby jste zmínil i povinnosti. Třeba že se na červenou stojí a nebo že na chodníku nemáte absolutně co dělat.
Seznamte se se z. 361/2000 Sb. ať ze sebe neděláte idiota 😂
Ale je jasně dáno že cyklisté mají jet za sebou! Ne vedle sebe na červenou!
Ani nevím, že se taková akce v Brně pořádá. Ale příště to budu víc sledovat a rád se zúčastním. 🙂
Jak jsem psal už dříve, někteří řidiči nejsou kolegiální ani k ostatním řidičům. Jak by mohli pak respektovat ostatní účastníky silničního provozu? Patrně to budou takoví myslitelé, co si řeknou – ať si dělají, co chtějí, ale doma v ložnici. Jakým právem vůbec mají takoví lidé ostatním nařizovat, kdo má na té silnici být? Jestliže jako cyklista budu muset jet třeba po Kolišti, tak tam prostě pojedu. Není mi známý žádný předpis, který by to zakazoval.
Vždycky je to o vzájemném respektu. Cyklista se musí snažit jet tak, aby nevytvářel nebezpečné situace a musí si pořád říkat, že ON je ta slabší strana, řidič zas musí jet tak, aby ho neohrozil a uvědomovat si, že cyklista nemá tunu železa okolo. Jednoduchá matematika. Stěžovat si na řidiče z krchova moc nejde, a z invalidního vozíku toho taky moc nedokážu. A já jako řidič rozhodně nechci nikomu ublížit, nedej bože ho zabít.
Máte pravdu. A přesně tak si i počínám.
Tohle je o toleranci všech vůči sobě. Pokud jsem na kole, snažím se mezi cyklostezkami tou nejkratší trasou. Bohužel někteří takyřidiči po spatření kola uvidí rudě, rychle „musejí“ předjet a vzápětí stejně brzdí kvůli koloně. Tu kolonu mimochodem stejně předsedu, takže plýtvání palivem, zbytečné brzdění a zbytečný stres. Recept na 100% bezpečné ježdění ani po tolika desetiletích nemám. Vždycky je tu možnost, že třeba v autě i s rodinou narazíte na v…..
Předjedu, ne předsedu….
Má pravdu, předjedo. 😀
Však tohle přesně píšu. Chovat se opatrně a ohleduplně musí oba. A uvědomovat si tu zranitelnost.
Celá poznávací značka: [ABE 00791]. Nemáte zač.
Pod tou SPZ registr pojištění má sice mercedes, ale starou 190 s naftou.
Dálniční známku pán má, tak na něj asi půjde narazit i mimo Brno :'(
co je to SPZ?
RZNP jsou přenositelné.
Značky na přání přenesitelné jsou, ale v jednu chvíli na ní může být registrované jen jedno vozidlo.
Podle spzka.cz je to MERCEDES-BENZ S 350 D 4MATIC.
Co ta jizda na cervenou na kole? Vsem kdo jeli na kole a prejeli cervenou 6 bodu dolu…
Jsou ridici? maji ridicak? tak pokutovat
Cyklomor v praxi…..
Nebyl jste to vy v tom Mercedesu? Byla to nahlášená demonstrace v neděli odpoledne na Den bez aut v rámci evropského týdne mobility.
Jste na veřejné komunikaci, tak pro vás platí pravidla o provozu na pozemních komunikacích. Zjevně vy jste jeden z mnoha cyklistů, kteří červenou ignorují a v lepším případě alespoň zpomalí.
Pokud to měli nahlášené a asistovala policie, tak snad projet i mohou. Je to jak u cyklistických závodů apod.
Ano, je to zvláštní užívání pozemní komunikace, konkrétně podle § 25, odst. 6, písm. d zákona 13/1997 Sb., a je na to potřeba souhlas dopravního úřadu a policie.
policie neasistovala, jen prostě svou bezohledností omezují ostatní
To předpokládám mluvíte o IAD, která svou bezohlednosti a prostorovou náročnosti omezuje všechny ostatní 24/7. Cyklisti si tady jednou udělají cyklojízdu v neděli odpoledne na den bez aut, na par minut zablokuji křižovatku a vy tady budete knourat jako by vám někdo ukradl hračky. Bizar
Asi se hloupě zeptám, ale koho ta IAD omezuje?
Jezdí vám po cyklostezkách? Jezdí vám po chodnících?
Co se uklidnit a vzít existenci IAD na vědomí, smířit se s tím, že výrazná většina populace je automobilní, a existence aut je prostě daná a „rádoby vtipnými“ pozmámkami o tom, že někoho omezují, si nechal na schůzku aktivistů?
> Asi se hloupě zeptám, ale koho ta IAD omezuje?
V Brně a konkrétně na téhle křižovatce MHD. Několik hodin denně.
Já myslel, že jsme se domluvili, že na sebe nebudeme reagovat. Tak omezující je z mého pohledu v tom, že zabírá disproporční část veřejného prostranství. Připočtěte k tomu nehody, emise, hluk, zácpy blokující i MHD a dojdete k tomu, že IAD umí být skutečně velmi omezující. To, že vy to vidíte jinak je v pořádku, ale to neznamená, že já ji tak vidět můžu. Jako kdybych Vám chodil kolem domu, ohrožoval Vás na životě, vypouštěl jedovaté splodiny a vytvářel hluk ve dne v noci tak by Vám to přišlo taky omezující (pravděpodobně) „Výrazná většina“ se tak úplně nezakládá na pravdě.… Číst vice »
to jste se asi domluvil sam se sebou.
na demagogicke lzi reagovat budu.
Pokud si to nemapatujete, tak se tak můžeme domluvit nyní, obema nám to bude zjevně příjemnější. Jinak netusim, jaké lži mate na mysli, ale pokud jsem napsal něco co neodpovídá pravdě, tak se omlouvám a klidne me opravte. Jestli mate pocit, ze těmi “neduhy” IAD netrpí, tak oukej. Co se tyce te disproporcnosti záboru místa, tak tam vychazim z tohoto. (https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Allocation_of_Space_for_Transport_Infrastructure_-_Example_of_Berlin.png) . A koneckoncu taky z příčného profilu celkem libovolné ulice v ČR. Jestli je na tom něco demagogickeho nevím, spis se mi zda, ze sermujete s termíny, kterým úplně nerozumíte. Budiž.
Tak proč ty demagogické lži sám vypouštíte?
No to je opravdu hloupá otázka. Ty čekající tramvaje, autobusy a trolejbusy trčí v koloně jen tak z plezíru, co? Chodec se ještě mezi těmi auty proplete, ale co lidi v MHD?
Co se takhle uklidnit a vzít v potaz existenci i jiných druhů dopravy? Smiřte se s tím, že si nemůžete překážet, kde se vám zachce. 🙂
je ze narozdil od tech cyklistu, kteri silnici blokovali proto, aby “vy**rali”, tak auta na tu silnici patri.
I cyklisté na tu silnici patří. 😉
Kdyby chtěli vy**, tak to udělají ve všední den ve špičce a ne v neděli v sedle… 😉
Koho IAD omezuje? Všechny ostatní. Dá se to shrnout do – uhněte a nepřekážejte.
Parkování na chodníku. Parkování u přechodu tak že je pro chodce nižšího vzrůstu fyzicky nemožné se bezpečně rozhlédnout. Po 2minutovém čekání na zelenou na přechodu (už to je omezení, ale dejme tomu)… je přechod zablokován stojícími auty s ani ne půlmetrovými rozestupy. Pokud je uprostřed ostrůvek je nemožné aby všichni čekající na přechodu zvládli legálně přejít celou silnici najednou. Pokud počítáme mezi IAD i motorky, tak ano, osobně jsem viděl jet motorku po chodníku. Ne elektromotorběžku, velkou motorku se spalovacím motorem. Zablokování MHD a následné ujetí vlaku, s tím že další jede třeba až za hodinu… tramvaj na 20minutové jízdě… Číst vice »
Nebyl jste to Vy, kdo v jiné diskuzi psal, že autobus má za cyklistou jet pomalu a že holt počká? Najednou jeden člověk může omezovat spoustu jiných?
Nebyl. Tak mi laskavě necpete něco co jsem nenapsal.
taktak
Co to tady zkoušíte? Vy jste nebyl nikdy na žádném nahlášeném průvodu? Namátkou průvod z Albertova nebo Pride přeci taky jde po komunikacích (což by normálně neměli). To je jakobyste kritizoval běžce na pražském maratonu, co tam jako běhaj po komunikaci.
Pokud se koná nějaký masový pochod, tak se zavírají celé ulice. A v tomhle množství buďte rád, že si vyhradili jen jeden pruh.
Poslušnost si opravdu nemůžete vynucovat násilím. Tohle se neosvědčilo. Věnujte se vlastnímu dodržování pravidel silničního provozu. Uděláte líp pro všechny.
no a co? v ten moment zakon neplati?
V tomhle bych byl opatrný viz výš, pokud to bylo oficiální a to bylo, tak tam může být výjimka, ale musí to hlídat dopraváci.
Obecně to hlídat nemusejí, ale musí být souhlas policie (bez něj úřad nevydá povolení). U frekventovanějších komunikací ale typicky dohlížejí a řídí dopravu.
Pokud dopravu řídila policie, tak platí její pokyny. V tomto případě aby peleton co nejrychleji projel
O tom rozhodne policie, ne nějaký samozvaný soudce z auta.
divim se, ze se stavite proti soudcum z lidi, kdyz si tu sam na jednoho hrajete 😉
trosku nekonsistence, ne?
Nehraju, takhle to vidíte vy. 😉
No, neplatí..
Den bez aut jsem kdysi míval rád. Řada hejlů na to vždycky skočila a nechala auto doma, měl jsem pak krásně volný průjezd. Ale dnes už to nějak není ono a v Brně se jim to zjevně úplně zvrhlo.
Kolik bodů dolů dát řidičům, kteří sice do křižovatky vjedou na zelenou, ale nemůžu pokračovat dál a celou ji zablokujou pro druhý směr včetně šalin? Viz každodenní situace a křížení Koliště a Křenové.
Jo tohle je blbý. Zákon praví, pokud nemohu projet a opustit křižovatku, tak do ní nesmím ani vjet. Ale zkuste si to v reálném provozu, to co se za Vámi strhne je nepublikované. Troubit se bude všude okolo. Já se v podobných situacích snažím nevjet, ale najdou se borci, co vyjedou z vedlejšího pruhu a vosolej mě, ukážou fakáče a ještě trouběj jak idioti a pak v té křižovatce zůstanou.
Mimochodem, toto neplatí při odbočování vlevo. Bohužel až moc řidičů to nedodržuje vůbec
Řekl bych ne tak docela, ono je sice v zákoně napsáno, že si člověk při odbočování vlevo má najet do křižovatky a taky se to tak samozřejmě dělá, nicméně to pravidlo, že nemáte do křižovatky vjet, pokud jí nemůžete bezpečně projet platí fakticky taky.
Musím se na tohle přesně podívat. U těchto pravidel jde hlavně o to, aby křižovatka zůstala vždy průjezdná i s ohledem na vozidla IZS.
Nemáte pravdu, protože v pravidle o nesmět najet do křižovatky – https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361, § 22 Jízda křižovatkou, odst.3 „“Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. To neplatí, pokud řidič zastavuje vozidlo v křižovatce za účelem plnění povinností podle § 5 odst. 1 písm. h) nebo při odbočení vlevo podle § 21 odst. 5.““ je právě uveden odkaz na 2 výjimky kdy neplatí, a můžete hádat, co je ta 2. z nich asi zrovna za situaci – § 21 odst. 5: „“Řidič odbočující vlevo musí… Číst vice »
Sílu na to to přesně přečíst tu přesnou formulaci jsem ještě nenašel, takže díky za to :). Nicméně stejně si myslím, že v momentě, kdy vím, že to nestihnu projet, například díky silnému provozu v protisměru, bych do té křižovatky vjíždět neměl ač odbočuji vlevo, protože by se mi mohlo stát, že v mezičase padne zelená v druhém směru a já tam pak zůstanu. A tak to je dle mě i myšleno.
Napsal jsem to trochu nepřesně, mám na mysli, když jsem třeba čtvrtý, nebo pátý v řadě na odbočení vlevo a popojel bych jen kousek za čáru. Já prostě zůstanu za ní a teprve až když vidím, že to na sichr projedu tj mám zelenou a přede mnou se to hnulo, tak to projedu.
To neplatí pouze pro dávání přednosti dle zákona. A i při tom nesmí zablokovat volné jízdní pruhy.
To není pravda. Paragraf, který nařizuje nevjet do křižovatky pokud ji nemohu projet přímo obsahuje formulaci, že se to nevztahuje na odbočování vlevo
Vámi zmiňovaný parqagraf: Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. To neplatí, pokud řidič zastavuje vozidlo v křižovatce za účelem plnění povinností podle § 5 odst. 1 písm. h) (přechod) nebo při odbočení vlevo podle § 21 odst. 5 (protijedoucí).
Tedy jinými slovy – to, že odbočujete vlevo vás neopravňuje k najetí do křižovatky, když ji nejste schopen opustit, protože v tu chvíli jste nezastavil kvůli dávání přednosti, ale kvůli situaci za křižovatkou.
Všechny
Kolikrát tihle umělci stáli na přechodu tak, že nebylo možné přechod ani bezpečně projít. Když jsem jim naznačil, že si opravdu počínají blbě, byl jsem za idiota já, protože co oni chudáčkové mají dělat? Nejspíš jsem měl počkat nebo je přeskočit.
takove to hromadne akce zajišťuje policie uzavirajici komunikaci a jistici učastniki,tak semafor irelevantni
Já teda nevím, ale já tam vidím zcela jasně zastavený provoz v ostatních směrech, semafor tedy mohli v klidu ignorovat, protože doprava byla řízena jiným způsobem. Stejně jako když jde průvod nebo táhnou fotbaloví fanoušci městem nebo jedou v organizovaném průvod nevím třeba Harlejáři. Taky nemusí zastavovat na každém semaforu, když mají chráněný koridor (naopak je nežádoucí do toho vpustit dopravu).
jj přesně tak
Takoví jako Vy jsou důvod, proč už v ČR
nechci řídit.
Cyklojízda může být i přes červenou. Dále cyklista nepotřebuje řidičák.
Morem je spíše neexistující cykloinfrastruktura v Brně, na kterou se ta akce snažila poukázat. Kdyby šli pěšky a byla to normální demonstrace, vadilo by vám to taky tak moc? V neděli při minimálním provozu???
Takže to je důvod, aby to nich agresivně najížděl borec v Mercedesu?
Hezky sestřihané video. Nicméně je tam vidět každá křižovatka jízda na červenou, „pořadatelé“ co blokují provoz, vozidla na zelenou v křižtovatkách atd. Jak má řidič poznat, že je nějáká akce a ne že se někdo rozhodl si nárokovat silnici a nedodržovat pravidla, když tam není nikde policie. Taky bych si to nenechal líbit, ale co by mě předevšim nakrklo je jak se ten frajírek na kole na hlavní fotce opírá o auto, jako by bylo jeho, vrchol arogance a nevychovanosti. Už jen za to bych ho poslal do nemocnice. Jinak mi cyklisté nevadí – když mají rozum a dodržují předpisy,… Číst vice »
Každý cyklista přece nemá řidičák? Nebo se snad s řidičákama povinně rodíme? 😀
Přijde mi, že je na silnicích těchto agresivních vylízanců víc a víc, neustálé najíždění na auta před nimi, vynucování si předjetí, problikávání dálkovkami, cyklisty objíždějí sotva o půl metr…
Cyklisti?
Cyklisti najíždí na auta před nimi anebo problikávají dálkovými světly?
Myslím, že je u vás problém mezi židlí a klávesnicí.
Na dálnici mám za zadkem každou chvíli lepiče nedodržující bezpečnou vzdálenost. Ono to chce hlavně chladnou hlavu a zdravej selskej rozum a nenechat se vytočit. S těmi cyklisty je to nešťastné. Já to znám z obou stran a mám pro obě pochopení. Ten řidič mnohdy těch 1,5 metru na objetí prostě nemá a rozhodně za cyklistou nepojede 20 km v rychlosti 20 km/h. Na přehledném místě, velmi opatrně, se dá předjet i na menší odstup, ale hlavní je dát signál, nejet jak idiot a hlídat si každý jeho pohyb (hlavně aby se nelekl a nezmatkoval). Je to i o cyklistech,… Číst vice »
Tak vzhledem k tomu, že je na českých silnicích zhruba dvojnásobek vozidel jako někdy uprostřed 90. let, tak je logicky i víc ovádů. A tím spíš, že ten provoz je hustší a infrastruktura se nezlepšuje natolik rychle, aby to reflektovala, tak dochází víc ke konfliktům.
V tomhle máte pravdu. Jako každej, taky občas vidím rudě, když někde stojím. Ale dávám si bacha a do blba si omílám neomezit, neohrozit. Ale pořád říkám, je to o lidech. Čerstvý zážitek, vyjíždím z křižovatky na zelenou, mám volno, najíždím si správně na pruh za křižovatkou a vedle mě vcelku natěsno jede auto doprava. V tom se mezi nás nacpe ne cyklista, ale regulérní pumpičkář, v rozevlátým saku a snad dokonce s nějakou šálou, či co a plnou rychlostí vyletí přímo doprostřed křižovatky a překříží mi dráhu. Ano, to jsem opravdu viděl rudě, protože ten debil se mohl namotat… Číst vice »
Zatímco řidiči aut jsou vždy neomylní
Já přece nic takového netvrdím a ve výše uvedených příspěvcích jasně píšu, že to je o vzájemném respektu a ohleduplnosti. Jen jsem přidal příhodu z reálného provozu. Blbosti dělají obě skupiny, řidiči i cyklisté. Ze strany toho cyklisty to byla absolutní pitomost, která ho mohla stát život, nebo pěkných pár neděl ve špitále a stejně tak byla katastrofická pitomost toho řidiče v Brně, který mohl někoho svojí debilitou zranit, nebo dokonce zabít. V tom se doufám shodneme.
A proč tedy to slovo označení pumpičkář?
Protože to vyjadřuje to chování tohoto konkrétního cyklisty. Já tak označuju cyklisty – sebevrahy, co absolutně ignorují pravidla. A vůbec se nebráním označení autíčkáři pro podobné debily, jako ten v Brně. A opravdu neomylný není nikdo. Vědomě i nevědomě. Kolik chyb člověk udělá na kole i v autě a kolikrát si to ani neuvědomí.
Pak ale nechápu celou diskuzi. Žádná ze skupin není svatá, jedna hází vinu na druhou a ta si to logicky nenechá líbit. My dva se vždycky nějak dohodneme, ale nejsme typičtí reprezentanti skupiny, takže co ostatní? Já se nezaručím za všechny cyklisty a vy se nezaručíte za všechny řidiče.
Myslím,že se by slušelo se do flamewars nezapojovat. Měl byste zde být trochu víc jako nezávislá objektivní autorita. A pouze moderovat obě strany neřešitelného diskuzního konfliktu. Jen můj osobní názor.
Ban hlupáků je věc jiná…tam držím palce.
Jen poznámka, je úplně jedno v jakém autě ten dotyčný seděl. To není o autech a značkách, ale o lidech. Proto by správně v nadpise mělo být, že do účastníků najížděl neukázněný řidič, řidič osobního auta apod. To, že je řidič idiot, naprosto nezpochybňuji, to se nedělá. Jen mi hrubě vadí tohle vyvolávání podvědomého přirovnání, že řidič mercedesu = řidič prase. Fakt mám tyhle nadpisy rád – řidič luxusního vozu, řidič mercedesu, řidič BMW apod. Jednak to vidím na té fotce a jednak značka to fakt nezpůsobila. I s ohledem na to, že tohle prase bylo, zvlášť když viděl, že… Číst vice »
A kolik aut má zaměřovač na kapotě? 😀
Já to auto poznám. Ale nesnáším nálepkování a podvědomé vytváření závisti. Mercedesů je celá řada, od starých typů (veteránů), přes starší kategorie A,B u kterých se o luxusu nedá mluvit, po C, E, S a SUV GLA/B/C/E/S a G. A rozhodně neplatí, že co řidič mercedesu to debil. Už si rozumíme? Já taky neříkám, že co řidič audi to magor.
Tak ono to původně nebylo ani nálepkování, ale rozdělení dle společenského statusu. Pamatuji, že jako malý kluk mi strýc z Německa říkal, že i když na Mercedesa má, nemůže si ho koupit, protože by od sousedů dostal čočku, protože nepatří do skupiny, která si je kupuje. Ale když si koupí VW v plný palbě s úpravou od soukromé firmy, který stojí víc než ten medvěd, tak nikdo nic neřekne. Bohužel u nás na východě to bylo zelinářské a kolotočářské auto. No a tak se to s těmi vozy táhne.
Tak nemuselo by se to tam psát, je to vidět z fotky. Ale jakkoliv se to snažím nekastovat podle značek, v případě BMW mi opravdu často přijde že na tom něco musí být – auta bez blinkrů, auta bez handsfree, auta s asistentem dodržujícím odstup 2 metry na dálnici…
Hele já bych zas mohl přidat Superby a tak dále. Je to o lidech. Hehe ty blinkry – řekl bych, že do spoustu aut je snad nenamontovali, nebo jim na blinkry vypršelo předplatné :). Tohle je poslední dobou čím dál horší a zas – vůbec to není o značkách – jen za dnešek dva – jedno bylo VW (nějaký Polo či co) a druhej byl nějakej Citron.
Dost se to zhoršilo s nástupem automatů. Když už řidič nemusí dělat prakticky nic, proč by se namáhal s blinkrem?
To bych snad ani neřekl. To, že neřadíš ti naopak dává možnost se víc soustředit na jízdu a ne na fofr klacek aspoň takhle jsem to měl já. To, že někdo zapomene bliknout v takových těch klasických situacích na hlavní, která míří vpravo a doleva odbočuje vedlejší, to zas tak hrozné není. Horší je, když neblikají při předjíždění, objíždění apod.
ch jo, samozřejmě jsem zapomněl dopsat, že jsem měl na mysli situaci, kdy jedu po hlavní vpravo.
Možnost to dává, spíš se jí nevyužívá.
Mám dojem, že tady se nebliká naschvál. Ty ega řidičů jsou neskutečně vysoko v týhle době.
To je taková to „selektivní vidění“ … matláci jsou za volantem všech značek aut.
Klidně bych to mohl rozšířit o řidiče v klobouku v olítaných felicích a fabiích , a o dalších dvaceti skupinách v třiceti značkách auit.
Jen holt v těch BMW jsou ti troubové „víc vidět“, protože už tu pověst maj, a vidíme tam to, co chceme .)
Lidé tohoto typu by neměli mít vůbec možnost řídit cokoli nebezpečnějšího než odrážecí tříkolku. Rozhodně ne auto…
Ten facepalm spolujezdkyně je dokonalý a výmluvný.
Mercedesákovi by slušelo obvinění z pokusu o těžké ublížení na zdraví. Auto jako zbraň. Úmyslné namíření na člověka.