Do účastníků brněnské cyklojízdy najížděl řidič mercedesu. Snažil se je předjet, případ šetří policie
Agresivní řidič najíždějící do hromadné cyklojízdy v Brně. Foto: Brno na kole
Jednomu z pořadatelů muž v mercedesu přejel kolo.
Arogantní idiot v ojetém Mercedesu s koupenou značkou. Tím bych to uzavřel…
Podle toho druhého videa cyklisté projíždějí na semaforu červenou. Pokud tam není policie/městská policie, která má při řízení provozu na křižovatce přednost před semafory, tak nikdo jiný z účastníků provozu nemůže předpokládat, že když mu svítí zelená, tak se na něj vyřítí kolo. Takto mohli ohrozit například maminku s dětma, která začala přecházet přechod pro chodce na zelenou.
V křižovatkách stáli organizátoři v reflexních vestách, kteří zablokovali jízdu aut na zelenou v inkriminovanou chvíli. (možná tam byla i letos policie, to nevím, ale organizátoři toto ošetřují dobře).
Jinak victim blame vám jde na jedničku!
Podle videa tam žádná policie nebyla, naopak stáli cyklisté přes celý jízdní pruh, tedy ani žádný organizátor ve vestách, toto je pouze obyčejná překážka provozu (kterou cyklisté tvoří často) a řidič ji má povinnost objet, aby neblokoval plynulost.
A malé děti na přechodu, které jdou na zelenou by asi rovnou přejeli!
Takže chápu dobře, že mohu nahlásit jízdu Prahou, kdy za běžného provozu bude moci kolona aut projíždět na červenou, když na křižovatky dám nějaké organizátory s vestou?
A to fakt vjel v Mercedesu na cyklostezku a najížděl do cyklistů?
V Paříži běžné cyklisté majimod všech ohled. A s tímto medvidkem by tam byl za socku. Být na champs elysee si nekoupí .
V Pardubicích se pořádají jízdy cyklistů, koloběžkářů a bruslařů napříč víkendovým městem několikrát do roka. Ale vždycky je peloton krytý zepředu, zezadu a při průjezdu frekventovanými křižovatkami městskou policií. Uniforma působí na exoty výrazně silnějším dojmem, už proto, že nikdo za volantem nemůže tvrdit, že neměl žádný zákonný důvod neznámého člověka ve výstražné vestě poslouchat.
Ale takhle to je naprosto v pořádku. Když to je o víkendu, v klidu, v plné organizaci, neřeknu vůči tomu ani popel.
Však to bylo o víkendu a byli tam pořadatelé, měli to řádně povolené.
Banujete za slušně vyjádřený názor na Facebooku, ukňouranci?
Tahle stránka jde poslední dobou dobře do háje…
Banujeme idioty, tedy i vás. Dekujeme za vaši starost, návštěvnost díky pečlivému banování vám podobných roste.
sám jsi idiot admine
Mírni se
Vy musíte byt trol, to není možné
Někteří diskutéři jdou taky poslední dobou dobře do háje. 🙁
Někteří řidiči, zejména řidiči černých BMW, Mercedesů a Audi by si měli uvědomit, že cyklista má stejné právo na té vozovce být jako oni, respektive dle myšlení, kde zatím nejsme má přednost! Dokonce i hlouček cyklistů jedoucí v houfu, protože nikde není, krom dálnic minimální předepsaná provozní rychlost vozidel má právo na té vozovce být.
Nenálepkujte prosím, stejnou kravinu udělá i řidič jedničkový oktávky, nebo hyundaie. Je to o lidech !!, ne autech.
Má životní zkušenost říká, že v průměru je nejvíc ovádů přesně v těchto typech aut od těchto značek.
Moje zivotni zkusenost zase rika, ze pokud obcas nahodou potkam na silnici fakt slusneho ridice, tak většinou je to clovek prave v luxusnim novem sedanu. Zajisteny, spokojeny, nenervujici se.
Je jich malo, ale jsou tu.
Což je tvrzení popisující naprosto jiný jev, než o kterém se bavíme, že.
Souhlas
Stejnou kravinu občas udělá i řidič sebemenšího auta. Ale s mnohem menší pravděpodobností.
Procento řidičů luxusních/drahých/na-dojem aut dělajících takové prasárny je větší, než kolik procent takových aut jezdí na silnicích. Uživatel „změna je na dohled“ to napsal správně, nenálepkoval všechny řidiče daných značek.
Ale shodneme se doufám na tom, že značka auta apriori nedělá z řidiče idiota. A barva tuplem.
Apriori značka rozhodně nic o řidiči neříká.
Párkrát už mě na kole řidič auta ohrozil, ale ani v jednom případě to nebylo BMW, Mercedes nebo Audi.
nasmíte ohrozit ani omezit jiné účastníky silníčního provozu
v nekterych pripadech omezit muze
No nemám ani jeden z výše uvedených vozů, ale bylo by fajn, aby jste zmínil i povinnosti. Třeba že se na červenou stojí a nebo že na chodníku nemáte absolutně co dělat.
Ani nevím, že se taková akce v Brně pořádá. Ale příště to budu víc sledovat a rád se zúčastním. 🙂
Jak jsem psal už dříve, někteří řidiči nejsou kolegiální ani k ostatním řidičům. Jak by mohli pak respektovat ostatní účastníky silničního provozu? Patrně to budou takoví myslitelé, co si řeknou – ať si dělají, co chtějí, ale doma v ložnici. Jakým právem vůbec mají takoví lidé ostatním nařizovat, kdo má na té silnici být? Jestliže jako cyklista budu muset jet třeba po Kolišti, tak tam prostě pojedu. Není mi známý žádný předpis, který by to zakazoval.
Vždycky je to o vzájemném respektu. Cyklista se musí snažit jet tak, aby nevytvářel nebezpečné situace a musí si pořád říkat, že ON je ta slabší strana, řidič zas musí jet tak, aby ho neohrozil a uvědomovat si, že cyklista nemá tunu železa okolo. Jednoduchá matematika. Stěžovat si na řidiče z krchova moc nejde, a z invalidního vozíku toho taky moc nedokážu. A já jako řidič rozhodně nechci nikomu ublížit, nedej bože ho zabít.
Máte pravdu. A přesně tak si i počínám.
Tohle je o toleranci všech vůči sobě. Pokud jsem na kole, snažím se mezi cyklostezkami tou nejkratší trasou. Bohužel někteří takyřidiči po spatření kola uvidí rudě, rychle „musejí“ předjet a vzápětí stejně brzdí kvůli koloně. Tu kolonu mimochodem stejně předsedu, takže plýtvání palivem, zbytečné brzdění a zbytečný stres. Recept na 100% bezpečné ježdění ani po tolika desetiletích nemám. Vždycky je tu možnost, že třeba v autě i s rodinou narazíte na v…..
Předjedu, ne předsedu….
Má pravdu, předjedo. 😀
Však tohle přesně píšu. Chovat se opatrně a ohleduplně musí oba. A uvědomovat si tu zranitelnost.
Celá poznávací značka: [ABE 00791]. Nemáte zač.
Pod tou SPZ registr pojištění má sice mercedes, ale starou 190 s naftou.
Dálniční známku pán má, tak na něj asi půjde narazit i mimo Brno :'(
co je to SPZ?
Podle spzka.cz je to MERCEDES-BENZ S 350 D 4MATIC.
Co ta jizda na cervenou na kole? Vsem kdo jeli na kole a prejeli cervenou 6 bodu dolu…
Jsou ridici? maji ridicak? tak pokutovat
Cyklomor v praxi…..
Nebyl jste to vy v tom Mercedesu? Byla to nahlášená demonstrace v neděli odpoledne na Den bez aut v rámci evropského týdne mobility.
Jste na veřejné komunikaci, tak pro vás platí pravidla o provozu na pozemních komunikacích. Zjevně vy jste jeden z mnoha cyklistů, kteří červenou ignorují a v lepším případě alespoň zpomalí.
Pokud to měli nahlášené a asistovala policie, tak snad projet i mohou. Je to jak u cyklistických závodů apod.
Ano, je to zvláštní užívání pozemní komunikace, konkrétně podle § 25, odst. 6, písm. d zákona 13/1997 Sb., a je na to potřeba souhlas dopravního úřadu a policie.
policie neasistovala, jen prostě svou bezohledností omezují ostatní
To předpokládám mluvíte o IAD, která svou bezohlednosti a prostorovou náročnosti omezuje všechny ostatní 24/7. Cyklisti si tady jednou udělají cyklojízdu v neděli odpoledne na den bez aut, na par minut zablokuji křižovatku a vy tady budete knourat jako by vám někdo ukradl hračky. Bizar
Asi se hloupě zeptám, ale koho ta IAD omezuje?
Jezdí vám po cyklostezkách? Jezdí vám po chodnících?
Co se uklidnit a vzít existenci IAD na vědomí, smířit se s tím, že výrazná většina populace je automobilní, a existence aut je prostě daná a „rádoby vtipnými“ pozmámkami o tom, že někoho omezují, si nechal na schůzku aktivistů?
> Asi se hloupě zeptám, ale koho ta IAD omezuje?
V Brně a konkrétně na téhle křižovatce MHD. Několik hodin denně.
Já myslel, že jsme se domluvili, že na sebe nebudeme reagovat. Tak omezující je z mého pohledu v tom, že zabírá disproporční část veřejného prostranství. Připočtěte k tomu nehody, emise, hluk, zácpy blokující i MHD a dojdete k tomu, že IAD umí být skutečně velmi omezující. To, že vy to vidíte jinak je v pořádku, ale to neznamená, že já ji tak vidět můžu. Jako kdybych Vám chodil kolem domu, ohrožoval Vás na životě, vypouštěl jedovaté splodiny a vytvářel hluk ve dne v noci tak by Vám to přišlo taky omezující (pravděpodobně) „Výrazná většina“ se tak úplně nezakládá na pravdě.… Číst vice »
to jste se asi domluvil sam se sebou.
na demagogicke lzi reagovat budu.
Pokud si to nemapatujete, tak se tak můžeme domluvit nyní, obema nám to bude zjevně příjemnější. Jinak netusim, jaké lži mate na mysli, ale pokud jsem napsal něco co neodpovídá pravdě, tak se omlouvám a klidne me opravte. Jestli mate pocit, ze těmi “neduhy” IAD netrpí, tak oukej. Co se tyce te disproporcnosti záboru místa, tak tam vychazim z tohoto. (https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Allocation_of_Space_for_Transport_Infrastructure_-_Example_of_Berlin.png) . A koneckoncu taky z příčného profilu celkem libovolné ulice v ČR. Jestli je na tom něco demagogickeho nevím, spis se mi zda, ze sermujete s termíny, kterým úplně nerozumíte. Budiž.
taktak
Co to tady zkoušíte? Vy jste nebyl nikdy na žádném nahlášeném průvodu? Namátkou průvod z Albertova nebo Pride přeci taky jde po komunikacích (což by normálně neměli). To je jakobyste kritizoval běžce na pražském maratonu, co tam jako běhaj po komunikaci.
Pokud se koná nějaký masový pochod, tak se zavírají celé ulice. A v tomhle množství buďte rád, že si vyhradili jen jeden pruh.
Poslušnost si opravdu nemůžete vynucovat násilím. Tohle se neosvědčilo. Věnujte se vlastnímu dodržování pravidel silničního provozu. Uděláte líp pro všechny.
no a co? v ten moment zakon neplati?
V tomhle bych byl opatrný viz výš, pokud to bylo oficiální a to bylo, tak tam může být výjimka, ale musí to hlídat dopraváci.
Obecně to hlídat nemusejí, ale musí být souhlas policie (bez něj úřad nevydá povolení). U frekventovanějších komunikací ale typicky dohlížejí a řídí dopravu.
Pokud dopravu řídila policie, tak platí její pokyny. V tomto případě aby peleton co nejrychleji projel
O tom rozhodne policie, ne nějaký samozvaný soudce z auta.
No, neplatí..
Kolik bodů dolů dát řidičům, kteří sice do křižovatky vjedou na zelenou, ale nemůžu pokračovat dál a celou ji zablokujou pro druhý směr včetně šalin? Viz každodenní situace a křížení Koliště a Křenové.
Jo tohle je blbý. Zákon praví, pokud nemohu projet a opustit křižovatku, tak do ní nesmím ani vjet. Ale zkuste si to v reálném provozu, to co se za Vámi strhne je nepublikované. Troubit se bude všude okolo. Já se v podobných situacích snažím nevjet, ale najdou se borci, co vyjedou z vedlejšího pruhu a vosolej mě, ukážou fakáče a ještě trouběj jak idioti a pak v té křižovatce zůstanou.
Mimochodem, toto neplatí při odbočování vlevo. Bohužel až moc řidičů to nedodržuje vůbec
Řekl bych ne tak docela, ono je sice v zákoně napsáno, že si člověk při odbočování vlevo má najet do křižovatky a taky se to tak samozřejmě dělá, nicméně to pravidlo, že nemáte do křižovatky vjet, pokud jí nemůžete bezpečně projet platí fakticky taky.
Musím se na tohle přesně podívat. U těchto pravidel jde hlavně o to, aby křižovatka zůstala vždy průjezdná i s ohledem na vozidla IZS.
Nemáte pravdu, protože v pravidle o nesmět najet do křižovatky – https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361, § 22 Jízda křižovatkou, odst.3 „“Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. To neplatí, pokud řidič zastavuje vozidlo v křižovatce za účelem plnění povinností podle § 5 odst. 1 písm. h) nebo při odbočení vlevo podle § 21 odst. 5.““ je právě uveden odkaz na 2 výjimky kdy neplatí, a můžete hádat, co je ta 2. z nich asi zrovna za situaci – § 21 odst. 5: „“Řidič odbočující vlevo musí… Číst vice »
Sílu na to to přesně přečíst tu přesnou formulaci jsem ještě nenašel, takže díky za to :). Nicméně stejně si myslím, že v momentě, kdy vím, že to nestihnu projet, například díky silnému provozu v protisměru, bych do té křižovatky vjíždět neměl ač odbočuji vlevo, protože by se mi mohlo stát, že v mezičase padne zelená v druhém směru a já tam pak zůstanu. A tak to je dle mě i myšleno.
Napsal jsem to trochu nepřesně, mám na mysli, když jsem třeba čtvrtý, nebo pátý v řadě na odbočení vlevo a popojel bych jen kousek za čáru. Já prostě zůstanu za ní a teprve až když vidím, že to na sichr projedu tj mám zelenou a přede mnou se to hnulo, tak to projedu.
To neplatí pouze pro dávání přednosti dle zákona. A i při tom nesmí zablokovat volné jízdní pruhy.
Všechny
takove to hromadne akce zajišťuje policie uzavirajici komunikaci a jistici učastniki,tak semafor irelevantni
Já teda nevím, ale já tam vidím zcela jasně zastavený provoz v ostatních směrech, semafor tedy mohli v klidu ignorovat, protože doprava byla řízena jiným způsobem. Stejně jako když jde průvod nebo táhnou fotbaloví fanoušci městem nebo jedou v organizovaném průvod nevím třeba Harlejáři. Taky nemusí zastavovat na každém semaforu, když mají chráněný koridor (naopak je nežádoucí do toho vpustit dopravu).
jj přesně tak
Takoví jako Vy jsou důvod, proč už v ČR
nechci řídit.
Cyklojízda může být i přes červenou. Dále cyklista nepotřebuje řidičák.
Morem je spíše neexistující cykloinfrastruktura v Brně, na kterou se ta akce snažila poukázat. Kdyby šli pěšky a byla to normální demonstrace, vadilo by vám to taky tak moc? V neděli při minimálním provozu???
Takže to je důvod, aby to nich agresivně najížděl borec v Mercedesu?
Přijde mi, že je na silnicích těchto agresivních vylízanců víc a víc, neustálé najíždění na auta před nimi, vynucování si předjetí, problikávání dálkovkami, cyklisty objíždějí sotva o půl metr…
Cyklisti?
Cyklisti najíždí na auta před nimi anebo problikávají dálkovými světly?
Myslím, že je u vás problém mezi židlí a klávesnicí.
Na dálnici mám za zadkem každou chvíli lepiče nedodržující bezpečnou vzdálenost. Ono to chce hlavně chladnou hlavu a zdravej selskej rozum a nenechat se vytočit. S těmi cyklisty je to nešťastné. Já to znám z obou stran a mám pro obě pochopení. Ten řidič mnohdy těch 1,5 metru na objetí prostě nemá a rozhodně za cyklistou nepojede 20 km v rychlosti 20 km/h. Na přehledném místě, velmi opatrně, se dá předjet i na menší odstup, ale hlavní je dát signál, nejet jak idiot a hlídat si každý jeho pohyb (hlavně aby se nelekl a nezmatkoval). Je to i o cyklistech,… Číst vice »
Tak vzhledem k tomu, že je na českých silnicích zhruba dvojnásobek vozidel jako někdy uprostřed 90. let, tak je logicky i víc ovádů. A tím spíš, že ten provoz je hustší a infrastruktura se nezlepšuje natolik rychle, aby to reflektovala, tak dochází víc ke konfliktům.
V tomhle máte pravdu. Jako každej, taky občas vidím rudě, když někde stojím. Ale dávám si bacha a do blba si omílám neomezit, neohrozit. Ale pořád říkám, je to o lidech. Čerstvý zážitek, vyjíždím z křižovatky na zelenou, mám volno, najíždím si správně na pruh za křižovatkou a vedle mě vcelku natěsno jede auto doprava. V tom se mezi nás nacpe ne cyklista, ale regulérní pumpičkář, v rozevlátým saku a snad dokonce s nějakou šálou, či co a plnou rychlostí vyletí přímo doprostřed křižovatky a překříží mi dráhu. Ano, to jsem opravdu viděl rudě, protože ten debil se mohl namotat… Číst vice »
Zatímco řidiči aut jsou vždy neomylní
Já přece nic takového netvrdím a ve výše uvedených příspěvcích jasně píšu, že to je o vzájemném respektu a ohleduplnosti. Jen jsem přidal příhodu z reálného provozu. Blbosti dělají obě skupiny, řidiči i cyklisté. Ze strany toho cyklisty to byla absolutní pitomost, která ho mohla stát život, nebo pěkných pár neděl ve špitále a stejně tak byla katastrofická pitomost toho řidiče v Brně, který mohl někoho svojí debilitou zranit, nebo dokonce zabít. V tom se doufám shodneme.
A proč tedy to slovo označení pumpičkář?
Protože to vyjadřuje to chování tohoto konkrétního cyklisty. Já tak označuju cyklisty – sebevrahy, co absolutně ignorují pravidla. A vůbec se nebráním označení autíčkáři pro podobné debily, jako ten v Brně. A opravdu neomylný není nikdo. Vědomě i nevědomě. Kolik chyb člověk udělá na kole i v autě a kolikrát si to ani neuvědomí.
Myslím,že se by slušelo se do flamewars nezapojovat. Měl byste zde být trochu víc jako nezávislá objektivní autorita. A pouze moderovat obě strany neřešitelného diskuzního konfliktu. Jen můj osobní názor.
Ban hlupáků je věc jiná…tam držím palce.
Jen poznámka, je úplně jedno v jakém autě ten dotyčný seděl. To není o autech a značkách, ale o lidech. Proto by správně v nadpise mělo být, že do účastníků najížděl neukázněný řidič, řidič osobního auta apod. To, že je řidič idiot, naprosto nezpochybňuji, to se nedělá. Jen mi hrubě vadí tohle vyvolávání podvědomého přirovnání, že řidič mercedesu = řidič prase. Fakt mám tyhle nadpisy rád – řidič luxusního vozu, řidič mercedesu, řidič BMW apod. Jednak to vidím na té fotce a jednak značka to fakt nezpůsobila. I s ohledem na to, že tohle prase bylo, zvlášť když viděl, že… Číst vice »
A kolik aut má zaměřovač na kapotě? 😀
Já to auto poznám. Ale nesnáším nálepkování a podvědomé vytváření závisti. Mercedesů je celá řada, od starých typů (veteránů), přes starší kategorie A,B u kterých se o luxusu nedá mluvit, po C, E, S a SUV GLA/B/C/E/S a G. A rozhodně neplatí, že co řidič mercedesu to debil. Už si rozumíme? Já taky neříkám, že co řidič audi to magor.
Tak ono to původně nebylo ani nálepkování, ale rozdělení dle společenského statusu. Pamatuji, že jako malý kluk mi strýc z Německa říkal, že i když na Mercedesa má, nemůže si ho koupit, protože by od sousedů dostal čočku, protože nepatří do skupiny, která si je kupuje. Ale když si koupí VW v plný palbě s úpravou od soukromé firmy, který stojí víc než ten medvěd, tak nikdo nic neřekne. Bohužel u nás na východě to bylo zelinářské a kolotočářské auto. No a tak se to s těmi vozy táhne.
Tak nemuselo by se to tam psát, je to vidět z fotky. Ale jakkoliv se to snažím nekastovat podle značek, v případě BMW mi opravdu často přijde že na tom něco musí být – auta bez blinkrů, auta bez handsfree, auta s asistentem dodržujícím odstup 2 metry na dálnici…
Hele já bych zas mohl přidat Superby a tak dále. Je to o lidech. Hehe ty blinkry – řekl bych, že do spoustu aut je snad nenamontovali, nebo jim na blinkry vypršelo předplatné :). Tohle je poslední dobou čím dál horší a zas – vůbec to není o značkách – jen za dnešek dva – jedno bylo VW (nějaký Polo či co) a druhej byl nějakej Citron.
Dost se to zhoršilo s nástupem automatů. Když už řidič nemusí dělat prakticky nic, proč by se namáhal s blinkrem?
To bych snad ani neřekl. To, že neřadíš ti naopak dává možnost se víc soustředit na jízdu a ne na fofr klacek aspoň takhle jsem to měl já. To, že někdo zapomene bliknout v takových těch klasických situacích na hlavní, která míří vpravo a doleva odbočuje vedlejší, to zas tak hrozné není. Horší je, když neblikají při předjíždění, objíždění apod.
ch jo, samozřejmě jsem zapomněl dopsat, že jsem měl na mysli situaci, kdy jedu po hlavní vpravo.
To je taková to „selektivní vidění“ … matláci jsou za volantem všech značek aut.
Klidně bych to mohl rozšířit o řidiče v klobouku v olítaných felicích a fabiích , a o dalších dvaceti skupinách v třiceti značkách auit.
Jen holt v těch BMW jsou ti troubové „víc vidět“, protože už tu pověst maj, a vidíme tam to, co chceme .)
Lidé tohoto typu by neměli mít vůbec možnost řídit cokoli nebezpečnějšího než odrážecí tříkolku. Rozhodně ne auto…
Ten facepalm spolujezdkyně je dokonalý a výmluvný.
Mercedesákovi by slušelo obvinění z pokusu o těžké ublížení na zdraví. Auto jako zbraň. Úmyslné namíření na člověka.