Do Tyrolska dorazila první jednotka Siemens Desiro ML, spojí Innsbruck a Kufstein
Cityjet aneb první jednotka Siemens Desiro ML pro Tyrolsko. Pramen: ÖBB
Stejně jako v sousedním Vorarlbersku budou v Tyrolsku jezdit Desira ML ve čtyřvozové verzi se 290 místy k sezení.
MInulou neděli jsem jel z Jižního Tyrolska nejdřív Stadlerem SAD, pak Talentem ÖBB a nakonec Desirem ML ÖBB. To Desiro bych jako cestující hodnotil nejhůř, Stadlera nejlíp.
Bohuzel to tak je. Stadlery v Jiznim Tyrolsku jsou hodne povedene, obcas s nimi take jezdim to Sterzingu, Bozenu atd. Jsou tiche, jizda s nimi je plynula a bez vrzani, ktere je slyset v Desiru ML. A rozvrzeni sedacek je mnohem logictejsi. Doufejme, ze tahle nova varka Desira ML se nekterych problemu zbavi (specialne to skripani a prapodivne poskakovani na vyhybkach). Stadler je taky k videni na linkach BRB z Kufsteinu do Mnichova a take jsou to velice pekne vlaky.
Co je špatného na novém regiopanteru?
Nyní tří vozový jezdí do Č.Velenic od Vídně, časem budou čtyř vozový jezdit Linec – Č.Budějovice.
Nebudou.
Před měsícem jsme jeli na posilovém spoji Innsbruck – Kufstein (paradoxně v kategorii CJX – CityJet Express) různorodou soupravou starých Bmz a Bpmz taženou Taurusem. Tak asi s takovými věcmi chtějí skoncovat. Těmhle Desirům ML je těžko něco vytknout.
To ani nemusel byt posilovy spoj. CJX1 jezdi normalne i s jinymi soupravami. Ja vim o spoji ktery vyjizdi z IBK v 17:00 a do Kufsteinu prijede v 17:48. Kazdy den (respektive vsedni den) jezdi klasicke soupravy s uzamcenymi zadnimi vagony.
Kdo ví, jestli jsou to tak povedené a spolehlivé jednotky jako naši RegioPanteři a navíc za tak rozumnou cenu. Snad se v Siemensu inspirovali i interierem RegioPanterů, který je etalonem přívětivosti a pohodlí. Škoda, že nenakoupili jednotky v Plzni a dali přednost této garážové výrobě… Chjo…
🙂 směju se s Váma, ty stolky jsou u Panterů náramně povedené… .-)
Koše na odpadky pod oknem u některých sedaček taky. Po cestě na takovém místě jsem zbytek dne kulhal a od té doby si tam v Panterovi nesedám. Skoro bych přál tvůrci strávit na takovém místě několik hodin denně. Ne v klidu, ale během jízdy.
Teď vážně ‐ čistě ze zvědavosti by mně zajímalo, jaké tyto jednotky zvládnou oblouky. Pominu-li rozdílnou napájecí soustavu, tak mohou teoreticky na Bechyňku? Nevíte prosím někdo?
Např: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwiC1oGmv-GAAxVuh_0HHXl8C78QFnoECAwQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.vbb.de%2Ffileadmin%2Fuser_upload%2FVBB%2FDokumente%2FBahnverkehr%2Fnetz-elbe-spree-anlage-faktenblatt-odeg.pdf&usg=AOvVaw1ljfQ-UEXWRgKlibFnVtT4&opi=89978449
Tam je ale Desiro HC, Stadler KISS a LINT 54
Např:
Cokoliv co má Jacobs podvozky, by bylo ideální.