Do trasy Pražského okruhu mezi Běchovicemi a D1 zamíří bagry. Začne archeologický průzkum

Úsek Pražského okruhu Modletice - Běchovice, vizualizace. Pramen: ŘSDÚsek Pražského okruhu Modletice - Běchovice, vizualizace. Pramen: ŘSD

Jde o nejdůležitější chybějící část tuzemské dálniční sítě podle dopravního zatížení.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Já když se dívám na mapu, tak nejlepší trasa z Plzně do HK je přes jižní spojku. Kdyby se ten okruh tak blbě netočil okolo Jesenice, tak by to možná bylo výhodnější po okruhu.

ZdendaP

Z Plzně do HK se bude jezdit po severní části okruhu. Tedy budou-li bohové milosrdní a ta severní část okruhu vůbec vznikne. Aktuální plán zprovoznění je 2030, ale všichni víme jak to chodí. Odpor je obrovský a ŘSD zatím nemá v ruce ani EIAu.

Dan

Nebojte se, při pružnosti realizace staveb a budování infrastruktury u nás, se obchvatu nikdo z nás nedožijeme. Nebo stačí, když se Jarda odlepí od nějakého uměleckého díla a nafotí „modráska“ ze skleníku Fata Morgana v Troji a bude tvrdit, že je z této oblasti a je konec…

Michael

Půl miliardy za kácení dřevin a archeologický průzkum, to je slušná práce…

Martin

Vždy když jedu kolem Modletic, tak se dívám doprava a představuju si, že nebudu muset k Chodovu, Spořilovu, na spojku….

Jen se teda bojím, že to stejně zašpuntuje napojení na Kbelskou 🙂

platamond

Nazašpuntuje. Kbelská směr jih stojí skoro celý den, a na sever obvykle celé odpoledne.

Přikrčenec

Je to paráda. Už aby se stavělo. Ale jen nechápu, jak se dá archeologický výzkum dělat bagrem. To přece v té hromadě hlíny, kterou vyrejou, tak se třeba ten úlomek 1000 let staré vázy nebo kus prstu praotce Lecha ztratí. Nebo dokonce poškodí tím bagrem. Nevo tu vyrytou hroudu někam hodí na zem a vrhne se na to tlupa archeologů a ti to pak přebírají jak čočku? To by ale trvalo celé tisíce let!😳

LadaH

Nejprve se odstraní svrchní vrstva půdy ve které se žádné nálezy neočekávají.

Jiří Kocurek

Skrývka ornice. Ornice se jmenuje podle činnosti zvané orání, což značí, že je přeorávaná snad každoročně, snad už od dob Přemysla Oráče.
Tohle je moderní koňský pluh z 19. století, Přemysl Oráč neměl takový, nesázel ani brambory: https://www.youtube.com/watch?v=19eIlLqD-7A

Jiří Kocurek

Pokud tam něco je, tak to bude pod vrstvou ornice. Mohla tam být třeba keltská osada, což je například tohle pole: https://mapy.cz/s/popojuhovo

LKB

Rekl bych, ze jste pouzil dobry priklad pro vysvetleni nutnosti archeologickeho vyzkumu, tj. misto, kde driv bylo osidleni a dnes je pole. Ale Stare Zamky u Lisne sice pravdepodobne v minulosti byly keltska osada, ale pozdeji take slovanska osada a posledni dolozene osidleni bylo v dobach prvnich Premyslovcu a nejvyznamnejsi asi bylo v dobe Velkomoravske rise.

Kodl

Radku zasloužíš sochu! Díky moc!

Honza11

Třeba na Spořilově.

Tomáš Flaška

Obávám se, že nějací fanatici se tam přilepí k pampeliškám a zase se o půl roku posunem.

Jiří Kocurek

Tak v tom případě bude do Velikonoc klid.

Hafan

Vydrzte, Radku a cela bando, co tu 511 na RSD delate!
Fandime vam!
(Podepsana asi tezka vetsina ctenarstva zdopravy.cz a dalsich par milionu lidi 😀 )

Cekame na to v Praglu a okoli jak na smilovani. Tak snad bude vse uz klapat.

Juraj

Ač v principu souhlasím a 511 nepochybně uleví hlavně východní části Jižní spojky, neupínejte k tomu moc velké naděje na okamžité zlepšení v Praze.

V této části Prahy je třeba hodně tragická ulice Přátelství, která trápí Uhříněves i Měcholupy, ale ta se nezlepší vůbec nijak. Opravdu to pocítí hlavně ten Chodov a Spořilov, a i to méně, než si představujete.

Hafan

Zazrak samozrejme necekam, ale solidni efekt ubytku kolon kamionu ano. Myslim, ze realny efekt te stavby tusime oba asi stejne realisticky.
Zkusenosti z Jizni spojky po otevreni jizni casti SOKP nicmene mluvi samy za sebe. 🙂

Yetty

Nebojte, za chvíli dorazí příznivci indukce, a ti nám to vysvětlí 🙂

Petr David

Promiňte, ale příznivců indukce je tady plná diskuze.

Yetty

Zrovna v této kupodivu ještě ne. Asi maj někde sjezd. Ale to neznamenal, že nepřijdou zítra.

Petr David

Tak já teda nevím, ale snad to čtu správně. Indukce (v dopravě) je jasně definovaný termín, který, jak to vnímám já, popisuje nárůst dopravy nabídkou nové kapacity. Takže PŘÍZNIVEC indukce rozšiřování dopravy tleská. Tak jste to myslel?
Aby bylo jasno, nijak nezpochybňuji potřebu okruhu, jen jsem nepochopil kam vaše poznámka směřuje.

Yetty

Ne, nemyslel. Přečtěte si to ještě
jednou. Třeba pak pochopíte.

Petr David

Tak víte co? Zkusme to jinak. Vysvětlete prosím mne, jak je vidět nechápavému, kdo je vlastně ten příznivce indukce. Díky.

Yetty

Bože,, přešlápněte si.

Zatím je tu diskuse, kde vesměs všichni vítají dostavbu okruhu z Běchovic k D1. A zatím se neobjevil žádný indukcionista, volajíci po zrušení stavby, protože to způsobí nárust dopravy v Praze, kolaps jižní spojky a další blbiny (je jich tu spousta, jen se zatím nějak neprojevili).

Už to chápete?

Petr David

Já to chápu od samého začátku, z odpůrce idndukce uděláte příznivce. Nic si z toho nedělejte, každý z nás se splete, jen někdo si to nepřizná.

Yetty

Cože?

Pepa z depa

No tak jsi se spletl jako obvykle. Ale to se ti stává pravidelně.

Petr David

Určitě se můžu mýlit a proto se i vás zeptám na vysvětlení pojmu „příznivec indukce.“

Yetty

Pořád jste si nepřešlápl?
Příznivcem indukce je ten, co do každé stavby nové silnice háže vidle, volá po zrušení s argumentem, že díky indukci to zhorší dopravu přinejmenším v půlce republiky..

Snad už konečně pochopíte.

Petr David

Jestliže někdo do něceho háže vidle, tak je jednoznačně nepříznivcem jím očekávaného jevu. Příznivcem dopravní indukce múže být tak akorát masochysta.

Yetty

vzdávám to.

Juraj

Teď nevím, jestli toho ignoranta hrajete, nebo opravdu nechápete rozdíl mezi meziměstským dálničním propojením a městskými komunikacemi.

Dopravní indukce je fakt, jehož efekty můžete vidět každý den v celé Praze. To neznamená, že by někdo zpochybňoval význam objízdných tranzitních tras, pouze existenci dálnic ve městě.

Ostatně i proto píšu, ať lidé příliš nepropadají ažbudeokruhismu. SOKP 511 něco vyřeší, ale na celkovém provozu v Praze se moc neprojeví.

Yetty

Ano, jsem naprostý ignorant.

On snad někdo očekává, že vylepší dopravu v Praze? Má pocit, že to je jen falešné dilema odpůrců aut, aby měli o čem diskutovat. Ale věřím, že ani oni tohle nevymyslí.

Nicméně to, že výrazně ulehčí Jižni spojce je nepopiratelný fakt. A spoustě lidí (v podstatě celá oblast od Bohnic, Letňan, Černéjo mostu a dalších) zjednoduší cestu směr D1. A to je jeden z výrazných dopravních směrů.

Takže si nechte indukci doma na jindy.

ZdendaP

Když se do mapy podívám, kudy vede de ulice Přátelství a kudy povede 511, tak si naopak myslím, že té může dostavba 511 dost ulevit.

Na Průmyslovou a Jižní spojku, to od Říčan bude jistě o dost rychlejší po D0 a Štěrboholské spojce, než po I/2, Přátelství a Kutnohorské.

Jinak máte pravdu, ale to říkáte něco, co musí být zřejmé úplně každému. Východní okruh samozřejmě zlepší situaci východě města. Málokdo asi očekává cokoliv jiného.

Otakar

Jen, aby do toho nějakej pošuk z Chabrů nehodil vidle.

L.

Haleluja!

Yetty

Jestli jim do toho ještě nějaký ******* hodí vidle, osobně ho půjdu zaškrtit.

Emanuel

To je vynikající zpráva!

Ještě kdyby se v příštích letech pohla středočeska D3 a D53, tak ty největší dopravní dluhy snad budou vyřešeny.

Jan

D53?

Pako

Taky píšu double-datel dvěma ukazováčky a taky mi občas ten pravý předběhne ten levý. Zřejmě mělo být D35.

Lysimachia

Nebo D52. A teď babo raď.

Sova

Ještě severní část D0, bez ní to bude stále jen provizorium.

Jiří Kocurek

To sice ano, ale ten průser jméněm Jižní Spojka konečně přestane být průserem.

Honza D.

Průser Jižní spojka se přeměňuje na Kbelská.
Dokud nebude pokračování od Satalic dál a na druhé straně od Ruzyně, bude to stále jen polofunkční komunikace.

Honza D.

…přejmenuje….
Ach ty chytré telefony. 😁

Oldřich Sládek

To už je i dnes. Ale máte pravdu, bude to ještě horší. Kbelská je velký problém.

Petr L.

Ano, nezachrani to sice prujezd z D1 na D8, ale z D3/D1 na D11 a D10 aspon trosku ano…. a hlavne naopak…

Jan

Jen houšť!

IBM

…a větší kapky!