Do trasy Pražského okruhu mezi Běchovicemi a D1 zamíří bagry. Začne archeologický průzkum
Jde o nejdůležitější chybějící část tuzemské dálniční sítě podle dopravního zatížení.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypsalo první velkou zakázku pro stavební firmy na práce v trase budoucí části Pražského okruhu v úseku SOKP 511 mezi Běchovicemi a dálnicí D1.
V zakázce s odhadovanou cenou 488 milionů korun hledá firmu na zemní práce spojené se záchranným archeologickým výzkumem. Od září již běží soutěž s předpokládanou hodnotou 352 milionů korun na samotný archeologický výzkum.
I když stavba ještě nemá povolení, půjde o první větší ruch stavebních strojů v celé trase budoucí klíčové části okruhu. „Bude se jednat o první velké kopání v trase. Proběhne kompletní archeologický výzkum v celé trase. Nyní už budeme zahajovat kácení mimolesní zeleně,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Vydání stavebního povolení ŘSD očekává v prosinci letošního roku, požádalo o něj v červnu.
ŘSD stále počítá s tím, že roky odkládaná stavba by mohla příští rok začít. Aktuálně má už vykoupeno 75 % potřebných pozemků. „Zároveň probíhají i převody pozemků od státních institucí. Budou se řešit věcná břemena a nájemní smlouvy,“ dodal Mátl.
ŘSD dokončilo průzkumy ke stavbě Pražského okruhu, našly se hlavně magnety pro krávy
Úsek Pražského okruhu Modletice – Běchovice označovaný číslem 511 bude měřit 12,6 kilometru. Aktuálně jde o nejdůležitější chybějící část tuzemské dálniční sítě podle dopravního zatížení. Tranzit tak proudí přes pražskou část Spořilov a po Jižní spojce. Předpokládané náklady činí téměř 12 miliard korun, hotovo by mělo být dle dnešních odhadů v roce 2027, tedy 17 let po posledním stříhání pásky na Pražském okruhu. V roce 2010 prezident Václav Klaus otevřel úsek mezi D5 a D1.