Do Švédska zamíří dalších 13 jednotek KISS, budou jezdit u hlavního města

Stadler KISS pro AB Transitio. Foto: Stadler RailStadler KISS pro AB Transitio. Foto: Stadler Rail

U stejného dopravce jezdí již 53 jednotek Stadler KISS.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Samo

Mälardalstrafik nie je dopravca ale organizátor. Dopravcom Mälartågov je Transdev. Ide teda o podobný model ako v juhomoravskom kraji.

N.N.

S drobným rozdílem, že v JMK jezdí státní dráhy a ve Švédsku nikoliv.

Berhof

V JMK byla na provoz Moravií vypsána soutěž, ČD nabídli nejlepší cenu

Jiří Urban

Nevím jestli to byl tento dopravce, ale svézt se elefantem na letiště 200km/h byl super zážitek.

Danny

Jsem zvykly na londynske ceny letistnich vlaku, ale presto musim rict, ze me jizdenka na arlanda expres prekvapila:D

panda

Ten je drahy, lepší je jet normálním vlakem, co na Arlandě zastavuje. Ale ano, i tak je tam extra letištní přirážka, co má to letiště splácet…

zyx

Mě přijde velmi zvláštní, že státem/veřejně vlastněné letiště na jedné straně vybírá vstupenky na nástupiště (bylo to přes 70 sek) a dále uděluje výhradní licenci na provozování Arlanda Express, kde má výrazný vlastnický podíl. A výsledkem je, že i přes veřejnou kritiku se dopravce nesnaží o jakekoliv úspory. A vůbec nevypadá to na nějakou změnu.

Zajímalo by mne, jak se situace změní až za pár let na Ostlänken se otevře stanice poblíž letiště Skavsta, které není státní, zda se tam přesune výraznější část letů.

Kubrt

Úplně „příměstská regionální doprava“ to není, Mälartåg jsou ekvivalentem řekněme našich pomalých rychlíků z Prahy do Děčína. Ano, při pohledu na mapu Švédska jsou to linky kolem Stockholmu, ale délkou 100-150 km a stavící jen ve větších sídlech.
https://en.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4lardalstrafik#