Do středočeského zastupitelstva míří zdražení jízdenek PID. Pocítí ho hlavně ti, co jedou jen kousek
Jednotka 471 CityElefant mezi Berounem a Prahou. Foto: PID
Nejlevnější 15minutová jízdenka zdraží ze 14 na 20 Kč, půlhodina bude za 30 Kč
Likvidace fungujícího tarifu a cenotvorby v přímém přenosu. Hrůza.
Já chtěl jet jednou od nás ze vsi do Prahy VHD. Kámen úrazu vzniknul v tom že po mě chtěl někdo neustále vědět nějaké pásmo. Já věděl odkud jedu a místo kam jedu ale rozhodně netuším jestli to je pásmo jedna nebo dvě stě. Takže raději v autě ač občas člověk hopsa po Bělohorské ale v pohodlí a ve svém.
Nikdo nic takového nechce.
To teda chce a hned řidič v autobusu, že nemůže znát všechny zastávky ve všech pásmech, já zas neznám pásma a kde jaká zastávka tam je
Řeknu zastávku a hotovo, nikdy nikdo po mě žádné pásmo nechtěl. Zase když ale jezdím častěji, tak si to pásmo není problém zjistit a zapamatovat.
To ale funguje len pri ceste bez prestupu, nie?
Inak súhlasím s radou nižšie, riešenie je použiť appku ktorá cestovné sama vypočíta. Nie je nevyhnutné si v nej ten lístok aj kúpiť, stačí ju použiť na zistenie aký lístok treba a ten si potom vyžiadať u vodiča.
Kupte si jízdenku v aplikaci Lítačka a máte vystaráno, a žádné pásmo znát nemusíte, stačí, že ho zná aplikace.
Zdražení v nějaké míře, ale jo proč ne. Aspoň se to bude dobře pamatovat. Ti co jezdí pravidelně mají kupon, ti co jezdí na lístek si holt koupí kupon. Více mě straší to zrušení pásem. Na jednu stranu je to super. Už teď narážím na nesmyslnost pásem, kdy se člověk potřebuje dostat z bodu A do B zastávek ve stejném pásmu, ale musí mít „pásmo navíc“ protože tam na jednu zastávku spoj zajíždí. Pouze časová platnost by toto řešila. Ale zase bduu platit navíc za zpoždění spoje (které jak mám dopředu predikovat?), či za „výletní spoje“, které objíždí každou ulici,… Číst vice »
Návrh Středočeského kraje je rozpočtově zodpovědný, i veřejné finance by se měl spravovat zodpovědně a ne jak nám to tu léta předváděl Babiš se Schillerovou. SID by ale s PIDEM měl tvořit jeden ucelený systém a tak tomu dnes není. Území Středočeského kraje je ekonomicky diskriminováno Prahou samotnou a pes je zakopaný v RUD. Praha má dnes cca 11% obyvatel ČR, nicméně z výběru daně z příjmů a DPH čerpá 20%. A pak holt si může snadno na úkor republiky dovolit to, co si dovoluje – držet nesmyslnou cenotvorbu roční lítačky 10,- CZK/den. Stačí zajít na stránky ROPIDu a složit… Číst vice »
Až po slovo opačná souhlas, dále už je to spíše nářek člověka, který by stejně rád všude jezdil autem. V tom městě je pomalu více aut než lidí, a s tím je potřeba něco dělat – do sítě MHD se naopak konečně investovat začalo.
„je rozpočtově zodpovědný“ // chtěl jsem napsat, že to se uvidí, kolik lidí bude pak jezdit a o kolik se zvýší (nebo naopak sníží) tržby. Ale když tím lidé jezdit nebudou, tak mají záminku, aby to mohli zrušit a pak by neplatili nic, což by bylo rozpočtově nejzodpovědnější (a přijde mi, že tam se snaží Středočeský kraj cílit).
ze ty budes z brna?
Musím teda ještě říct, že mě šokovalo, že většina uživatelů PID nemá očividně vůbec ponětí o tom, jak jízdenky v PID fungují. Vždycky, když jsem jel 3xx, lidi hlásili Praha, načež jim řidič vydal jízdenku do pásma 0/B, a na konečné na metru zase všichni tito lidé běželi k automatům. Kromě lidí, co kombinovali s lítačkou, to byla fakt pokaždé naprostá většina
Ono se v tom taky orientují jen šotouši, pro běžného uživatele je to šileně komplikované.
V tom se orientuje každý, kdo tomu věnoval 3 minuty života.
Je to tak šíleně komplikované, že by to pochopila i cvičená opice. Běžní uživatelé jsou pouze extrémně líní. I pro ty to je ale aplikace PID lítačka, která tomu běžnému uživateli, při cestě z bodu A do bodu B naservíruje přímo pod čumák vhodnou jízdenku.
Protože řidič jim vydá na konečnou která v těch linkách je OB nebo B1 jako linky na černý most a metro je pásmo P
Ale kdyby řekli kouzelnou větu „včetně metra“ tak jim v pohodě prodá za 60 a mají to z pásma 2 až na celou prahu. Ridici v buse prodají všechno, stačí jen otevřít pusu 🙂 Ale většina lidí opravdu netuší jak ty pásma fungují. Neví ani že existuje aplikace PidLítačka, bojí se jezdit vlakem, protože tam přece nekoupí lístek a na zastávce není automat. Chtělo by tu informovanost zlepšit.
Řidič by ovšem mohl rovnou nabídnout jízdenku i na pásmo P.
No a neměl by se řidič rovnou každýho rovnou ptát, jestli chce sedačku u okna nebo do uličky, zda nechce cestující kafíčko a zda nemá ztišit hlášení zastávek, aby to náhodou někoho nerušilo? To se nedá.
Martin V.
Uz ted to mam do Prahy (20km) za 60. Mozna by pak byla lepsi spolujizda. Auta tu jezdi jedno za druhym…
Já to mám za 50 Kč ačkoliv jsou to 4 km a na kole to jezdím za 15 minut, je to z pásma 1 do P (když jednu stanici metra dojdu pěšky, je to za 30). Moc se mi to nelíbí, holt z výchozího i cílového pásma jedu jen kousíček. Taky se mi moc nelíbí ten souběh městských a příměstských linek, každé v jiném pásmu – když popojedu vlakem a přestoupím na bus k metru, v případě příměstského busu je to pořád za 30, ale za úplně stejný městský bus stejnou trasou to pak znamená 50.
Jo, každý bydlí na kraji nějakého pásma. 🙂
No a když zdraží, budou ty spoje jezdit aspoň častěji. Už teď mi to kapacitou vytížení přijde ve špičkách a i o víkendech okolo Prahy na hraně kapacity. Vždyť tu statistiku musí ROPID mít, v autobusech jsou čítače, kamery,, odbavujeme se elektronicky … Začínají dojíždět silné ročníky na střední školy. To je pak opravdu komfort za všechny prachy.
Nepřijde mi to výrazně jiné než v jiných S-Bahnech na západě. Každý by rád svou ctyřku volnou, ale to nejde…
Copak 4, ale kdyz se odpolednim spojem do Usti ve ctvrtek a patek ani neda projit casto (a je jedno zda S nebo R linka), tak i nemysliciho napadne, ze mozna jeden vuz navic by neuskodil
Tohle mě hrozně štve v Praze. Zatímco místní cestují 10Kč za den, tak víkendový návštěvník zaplatí víc jak 12x tolik a tento rozdíl chtějí zastupitelé dále navyšovat. Třeba ve Švýcarsku je to obvykle 3x-5x (pro místní), V Paříži je taky rozdíl cca 6x, a můžu pokračovat. Každopádně dvanáctinásobek?!
Jako rodilý Pražák souhlasím. Roční klidně zdražit, jednorázové revidovat – pokud nechceme být jen „disneylandem“. Bohužel jsem měl tu čest sem pár let jezdit jen občas, případně hostit své návštěvy odjinud, a užil si s tím své.
Denní jízdenka za 120 Kč po Praze je v podstatě zadarmo.
Roční jízdenku bych zdražil tak o 1000 Kč.
Souhlasím, buď zdražit celoroční a nebo jízdné zrušit úplně. Už teď město dotuje MHD z nějakých 84% (po započtení dohadu nákladů na výběr jízdného) a to procento každý rok roste.
Ach jo, zdražovali nedávno a už tak je PID dražší než většina ostatních IDS (kromě cest typu Mělník-Kolín)
A Vy si můžete na území PIDu vybrat jiný IDS? Že řešíte cenové rozdíly? A co takhle kvalita jednotlivých IDS?
Můžu jet na tarif ČD
A ten je levnější kde? Navíc dojedeš do Prahy na nádraží a pak co?
Pak bude v Praze 😉
Je fakt, že kvůli takovým nápadům, jako dojet na Letňanské Pole a tam pozorovat Sysly(hlavně nezaplatit MHD), se už do tarifu PID zaváděla pásma B a 0.
Omyl. To se zavádělo, aby se v Praze mohlo vybírat dvakrát tolik. Čtyři pásma v jednom. A aby to neplatil člověk jedoucí na okraj – třeba do Čakovic. Ostatně pokud má člověk cíl u nádraží, je nesmysl připlácet celou Prahu; lepší je pár zastávek dojít pěšky.
Ano mohu jet na IDS IDOL
Pokud jseš z Libereckého kraje tak ano můžeš
Aneb mazejte z vlaků do aut!
Jasně, denní dojížděči přece používají 15minutové jízdenky…
Bingo 🙂
Mraky lidí teď dělají napůl na home-office a pro ně může být problém dát třeba 120 Kč za den jen za PID. Já to převážně řeším jízdou na kole, která je v mém případě i rychlejší než PID, ale teď v zimě zatím nevím (minulé dvě zimy nás drželi doma tak nějak pořád).
Stejná blbost jako v mhd v Praze kde zrušili 15 minutovou jezdenku a nejlevnější je na 30 minut za 30 Kč. Když jedu jednu nebo dvě stanice tak jsem nucen jet na černo protože fakt nebudu platit za 30 minut..
Protože když si půjdu koupit do obchodu jenom dva rohlíky, můžu je taky ukrást. Protože to jsou jenom dva rohlíky.
Je to služba, za kterou normální člověk zaplatí.
Nežijeme v pohadkovém světe..srandisto.
Ne, je to jako zaplatit balík šesti a čtyři buď prodat nebo nadrobit ptáčkům.
Přesněji řečeno, pravděpodobnost potkat revizora během těch 15 minut je tak nízká, že se to za 1 tisíc vyplatí.
Nicméně to už si můžu rovnou koupit čtvrtletní…
Většina měst v celé Evropě má v nabídce jízdenku pouze jednu, už možnost krátké jízdenky na 30 minut je luxus. To chcete mít jízdenky na 5 minut, nebo co?
Ne stačila by 15 min za 15 Kč.
Absolutně nerentabilní
Nemyslím si,hodně lidí tak jezdí na černo.
Ve vlaku to ani nemusí být načerno, jenom zcela legitimní čekání na průvodčího.
Když potřebuji popojet dvě zastávky, ani mě nenapadne čekat na tramvaj nebo bus.
No, ve vnějších pásmech tramvaj abychom pohledali a jedna zastávka busem může být docela daleko… Co tam máte dále?
Řeč byla o MHD v Praze
To už je lepší, třeba u tramvají, tu jednu zastávku dojít pěšky 🙂
Když pospíchaš a zrovna ti jede tramvaj tak ji použiješ ne?
Přijde na to. Ale nepředpokládám že by predřečník jízdou jednu zastávku spěchal pořád.
Ve vnějším pásmu?
Za 40 korun na jednu zastávku? To raději přijít ještě v akademické čtvrthodince. Spěchat lze ostatně leda do hrobu.
Proč za 40 Kč, když existuje i levnější lístek za 30 Kč? Ale kdo chce holí mlátit, psa si vždycky najde, že…
Kolik, že je tramvajových linek ve vnějších pásmech PIDu?
Kolega výše psal o jizdence na mhd v Praze.
Tak jednou pojedeš za litr.
To spíš vyhraješ v loterii
Teď už ne.
bože, my jsme národ.. máme nejlevnější mhd široko daleko, navíc mhd v kvalitě a rozsahu, ve kterém by nám mohla závidět i většina evropy… a stejně remcáme a remcáme 😀
Ano roční tramvajenka je hodně levná oproti jizdenkam
Jaký má vliv „roční tramvajenka“ na ceny ve vnějších pásmech?
Sakra, čtete vůbec někdo ty články celé nebo panu Sůrovi stačí psát titulky???
Nejde o reakce na srovnání s vnitřními pásmy?
Spousta vymetáků a mimo špičky nepřípoje. Jinak větší množství spojů na území Prahy je dáno hlavně větší poptávkou, z niž by se to mělo zaplatit. Ostatně do nejnarvanějších spojů se člověk někdy nevejde (zvláště, pokud lidé zůstanou jak tupci ve dveřích – čím více jich vůz má, tím volněji je paradoxně na sedačkách…).
Jednu zastávku jdi pěšky.
Já nemám Lítačku a občas nemám čas jít pěšky z hlavního na Florenc. Máte pocit, že si dovolím jet na černo? Jízda netrvá ani jednu minutu…
Z hlavního nádraží na Florenc je to pěšky minimálně 10 minut. Pokud mi uspořených 10 minut stojí za 30 korun, není co řešit. Nebo si můžete vzít kolo a máte to skoro stejně rychle a zadarmo 😀
Od nas je to do Prahy tak 40 minut a listek plati 2,5 hodiny…
Co takhle si koupit roční jízdenku, vyjde na nějakých 10 Kč na den. Stále nic?!?
4 jizdy mesicne, pouze prestup na vlak.
A pak budou překvapeni, že se na jízdném vybere stejně, nebo i míň.
A kdo Vás ve vnějším pásmu pustí do busu bez kontroly???
Jde spíš o přesednutí do aut, než o jízdu busem načerno. Jinak do busu je sice potřeba předložit/koupit jízdenku, ale řidič už neřeší, jestli cestující jede jen podle jízdenky nebo déle (ostatně si cestující může dokoupit jízdenku přes mobil během jízdy, takže je nesmysl, aby se řidič zdržoval průběžným kontrolováním cestujících – při kontrole revizorem se ale cestující musí prokázat platnou jízdenkou).
No je ti nápad, kvůli urychlení odbavení nástup všemi dveřmi. Už to tady myslím taky prolítlo.
Určitě by to nástup všemi dveřmi chtělo. Mnohde by to výrazně zrychlilo busy.
Gratuluji k nápadu století. To už se po vsi nebude dát jezdit vůbec i ten největší hlupák si spočítá že za dvě jízdenky má skoro litr benzínu.
Proto si všichni koupí roční kupón… Proč si myslíte, že v Praze si lidi kupujou taky raději celoroční Lítačku za 3650Kč, než aby si každej den kupovali lístek ráno za 40kč na 90 min a odpoledne za 40 Kč na 90 min…. tedy denně za 80kč, měsíčně za 1600kč a ročně za 19200 kč … a to jsou jen pracovní dny – když můžou mít za všech 365 dní cenu 3650kč za roční Lítačku…
No to je v Praze. U nás je MHD kupon za měsíc za 300 a lítačka na PID také cca za 300.
Za 600 měsíčně mám 15 litrů benzínu a to na to poskakování po vsi stačí.
„To už se po vsi nebude dát jezdit vůbec“
Co přesně vadí? Že jiní budou po silnici jezdit taky? Choďte po vsi pěšky a máte po problému.
No tím autobusem, se nebude dát jezdit. Osobně si užívám 40cetimístné limuzíny s řidičem. Zrovna v pátek jednu plechovku řidič při výjezdu ze zastávky MHD nabral..
Ten, který si doteď na vesnici kupoval na jednu zastávku jízdenku pro jednotlivou jízdu, tak si jí koupí i příště.
A u možného přechodu na „mamatatataxi“. Ona se nám vesnice taky změnila… Podražil i benzín / nafta…
Ano změnila, naše vesnice (30000 obyvatel), zažívá každodenně dvakrát únikovou hru , tedy ráno a večer.
To jsem tedy zvědav, co z toho vyleze.
Jednotné předplatné pro celé PID je na krátké dojíždění nevýhodné, takže lidi přejdou na levnější jednorázové jízdenky, a na dlouhé vzdálenosti to zas bude extrémně nevýhodné pro kraj.
U jednotlivých jízdenek je pravda, že pásma v současném podání jsou dost nespravedlivá. Ale časová platnost zase přináší jiné nespravedlnosti – připlácím, když autobus kličkuje, připlácím za dlouhý přestup, připlácím za zpoždění, cena za rychlejší spoj bude jiná než za pomalejší, apod.
Fakt jsem tedy zvědav, co z toho vyleze.
tak to máte ale i dnes, kdy se může stát že stačí pásmová, ale ne časová platnost jízdenky…
Já jsem zvědavý, jak se k tomu postaví Praha.
Všechny strany ještě nedávno tvrdily, že zdražovat nehodlají – ani jednorázové jízdenky, ani předplatné.
Tak si koupit celorocni atd
Zónový tarif pro dlouhodobé jízdné, kilometrický tarif (měřený vzdušnou čarou, ať neřešíme závleky) pro jednotlivé jízdné.
Je to borec. Přesně pochopil, že tu doplatkovou 15min. jízdenku do/z prvního pásma k pražské „výhodné Lítačce“ využívá skoro celá Rudná, Ořech, Zbuzany, Chýně, Hostivice, Horoměřice, Líbeznice, Hovorčovice, Přezletice, Zeleneč, Jirny, Úvaly, Říčany, Průhonice, Jesenice, Břežany, Černošice… zkrátka velké procento příležitostných jezdičů. Takže ta má být napálena o 42,5 %! Komu se kupón úplně nevyplatí (nejezdí vyloženě pravidelně), bude mít zas o důvod víc vzít auto. Pro naše „rodinné“ cesty za babičkou z příměsta se úpravou cen srovná to, co dáme za PID jízdenky (nepočítaje pražský kupón), s náklady na benzín. A dojezdový čas s PIDem 2,3-2,5x delší. (Uznávám, srovnání… Číst vice »
Starosta Úval zdraží nevíce jízdné cestujícím právě z Úval.
To je zajímavé tedy….
Naopak, Úvalům to zlevní o 2 Kč. Nyní nelze ve vlaku využívat nejlevnější jízdenku, nově půjde (což platí i pro některé další obce ve výčtu výše)
Aneb revoluce požírá své děti 😁
Proboha, neblbněte. Ty vyjmenované obce mají tak obrovský úspěch s patnáctiminutovkou právě proto, že to auto není kam dát v Praze a ostatně zkuste se z Černošic nebo Říčan dostat ve špičce do Prahy…
A kam ta auta v Praze narvou?
Mnoho firem má už soukromé parkoviště.
A ta už jsou plná. Takže kam se naskladaji ta další auta?
Zase dostanou pár lidí do aut..
Bylo jedno město, zavedlo MHD zdarma. Kolony nezmizely, městká kasa se prohla, v MHD se před dešťem schovávali bezdomovci a vozili se dokola.
ValMez ty autobusy financuje prý z pokut…
Co navrhujete? Nahradit některé nízkokapacitní vlaky autobusovou dopravou?
Loni ve Středočeském kraji na jednoho občana vynaložili:
1790 Kč na dotování regionálních vlaků
1333 Kč na dotování regionálních busů
V Olomouckém kraji, který je silně zadlužený a proto šetří, je poměr opačný. Po přepočtu na jednoho občana OLK loni dali:
1299 Kč na dotování regionálních vlaků
1618 Kč na dotování regionálních busů
v roce 2018 stč kraj venoval jen na opravu silnic , ktere autisti poničili 3,5 miliardy. k tomu nove silnice , zimni udrzba , atd . skody na soukromem majetku nedohledatelne. tak tato částka , bez vyše uvedeného děleno 2 mio obyvatel ( jako že v stč kraji jich tolik nebydli) znamená ze 1750kč na osobu bylo na udrzbe silnic utraceno.
obycejne statisticke cislo. stejne jako vase. mene aut – mene rozbitych silnic , zadna potreba novych , . pan borecky ucpe silnice vice nez jsou.
Cesky stat v roku 2018 vybral na spotrebnej dani z paliv 91.8 miliardy Kc. Takze v prepocte na obyvatela je to nejakych 8660 Kc len na spotrebnej dani. Plus na tom je este DPH a dalsie dane, ktore boli vybrate takze kludne sa mozeme bavit o sume 10 000 Kc na obyvatela.
Jenže ve Středočeském kraji se do silnic dávat hodně musí. Ty silnice jsou v hrozném stavu a řekl bych, že ani za minulého režimu se do nich moc nedávalo a Středočeský kraj tak měl jedny z nejhorších silnic. Řeší se to postupně až dnes a nedá se dělat nic jiného. Po těch silnicích nejezdí jen osobní auta, ale jezdí tam zásobování, autobusy a teď pozor: Hasiči a sanitky.
Už vidím obtloustlého, smradlavého a vypelichaného šotouše, který nadává na Boreckého, ale pak najednou má infarkt a teprve tehdy mu dojde, že vlakem se k potřebné lékařské pomoci prostě nedostane :-).
Je krásné, že umíte tak pěkně gůglit 🙂
Nicméně chce to i souvislosti. S-bahn v Olomouci a ve Středočeském kraji na linkách do Prahy je jako peklo a nebe…
Středočeský kraj nemá své legislativní centrum, tím je Praha a oba tyto státní útvary mají odlišné Rozpočtové Určení Daní. Problémy Prahy (vysoké nájmy, vylidňování) řeší Středočeský kraj a to za menší peníze, než má klasický kraj se svým přirozeným centrem (třeba zrovna Olomoucký).
Řešení je jednoduché –> sloučit RUD Praha+Středočeský kraj do jednoho celku.
Příčina = masivnější používání dražších vlaků než busů
Následek = vyšší jízdné.
P.S. S-Bahn do Olomouce (Přerov/Lipník/Hranice, Prostějov, Šternberk/Uničov, Mohelnice) mi nepřipadá špatný
P.P.S. Sloučení krajské středočeské a městské pražské kasy do jedné je otázkou vůle voličů. Jsem přespolní, tož jsem zticha.
Revoluce požírá své děti.
No jo, ve Středočeském kraji jsou železnice intenzivně využívány drahými regionálnimi vlaky.
Po přepočtu na jeden kilometr železničních tratí jezdí regionální vlaky Středočeského kraje (skoro) 2x častěji než jezdí regionální vlaky v Ústeckém kraji nebo Jihočeském či Vysočinském kraji.
Ano, jezdí 2x častěji, ale i tak jsou 2x plnější…
Vy máte údaje o vytížení regionálních vlaků v
– Ústeckém
– Jihočeském
– Vysočinském kraji?
Pokud ano, tak Vás poprosím o odkaz na tyto údaje. Díky.
Kefalín, čo vy si tak predstavujete po tým „Vysočinským Krajom“ ???
Cityelefanty údajně přepraví 25% všech cestujících ČD.
Jasně, pár jich jezdí na Ostravsku, některé zajíždí do Ústí a Pardubic, ale to gro bude ve StČ kraji a Praze.
Oproti počtům cestujících u Prahy budou počty cestujících na Vysočině téměř zanedbatelné, odhadoval bych.
To je pravděpodobné, ale údaje o využití regionálních vlaků ve Vysočinském kraji prostě by bylo potřeba, aby šlo srovnávat… proto jsem se dotázal předřečníka, když srovnává využití vlaků, aby uvedl zdroj.
Je krásné srovnávat Středočeský kraj s krajema co mají míň jak polovinu obyvatel (Ústecký má lechce nad polovinu) + nějakou komoleninou kraje Vysočina. Je celkem logický že Středočeský kraj jako největší a nejlidnatější kraj ČR ve spojení s Pražskou aglomerací bude mít 2x a i víckrát častěji vlaky než ostatní kraje. 😉
Využití tratí regionálními vlaky v jednotlivých krajích je v přepočtu na jeden kilometr železniční tratě.
Možná jste nemyslel celkový počet obyvatel, ale hustotu (což je klíčové aby se naplnil kapacitní vlak).
A ještě spíše bych dodal spádovost = že kvůli vyšším platům v Praze se vyplatí středočechům dojíždět na větší vzdálenost a proto je potřeba v StČ kraji kapacitní, relativně rychlá, doprava do Prahy.
A jsme zpátky u toho, že náklady na vlaky jsou výrazně vyšší než na autobusy. A pokud využití vlaků je nízké, tak holt jízdné je hodně drahé.
„Je dobře, že si to každý kraj dělá po svém“ – to jsou vaše slova. Tak proč zase spekulujete?
Příčina = masivnější používání dražších vlaků než busů
Následek = vyšší jízdné.
Taky s nima jezdí mnohem víc lidí.
zdroj prosím. Děkuji.
Počet obyvatel St.Č. kraje + výrazná spádovost do Prahy.
Takže zdroj nemáte. Jen hádáte, když srovnáváte jak málo/moc cestujícií využivají regionálni vlaky v různých krajích
A vy máte co? Svoje dojmy?
Fakta.
Např. monitor.statnipokladna.cz
Pán má „Vysočinský kraj“… 🙂