Automobilový průmysl Automobily Lidé

Do Škody Auto se vrací Martin Jahn, v představenstvu bude poprvé žena

Sériová výroba modelu Enyaq iV. Foto: Škoda Auto
Sériová výroba modelu Enyaq iV. Foto: Škoda Auto
Jahn se do představenstva vrací po 13 letech, Wojnar v automobilce končí.

Představenstvo největší tuzemské firmy čeká od března velká personální změna. Do nejvyššího vedení Škody Auto zasedne Martin Jahn, který už v automobilce dříve působil. Novou členkou představenstva bude Maren Gräf. Z vedení naopak odchází služebně nejstarší člen představenstva Bohdan Wojnar a Alain Favey.

Změny v představenstvu dnes oznámila Škoda Auto v tiskové zprávě. Maren räf, dosud vedoucí HR koncernového top managementu, převezme funkci členky představenstva za oblast řízení lidských zdrojů. Dosud tuto pozici zastával Bohdan Wojnar, který se po deseti letech rozhodl automobilku opustit. V oboru zůstane: bude nadále prezidentem Sdružení automobilového průmyslu. Za Wojnara automobilka výrazně navýšila počet zaměstnanců: z 27 tisíc na 42 tisíc lidí. Příchod Maren Gräf znamená, že poprvé v historii bude v představenstvu Škody Auto žena.

Do automobilky se současně vrací někdejší vicepremiér Martin Jahn, který převezme funkci člena představenstva pro prodej a marketing od Alaina Faveye. Ten zůstane v rámci koncernu Volkswagen, zatím není jasné na jaké pozici.

„Mezi Jahnovy hlavní úkoly bude patřit další digitalizace oblasti prodeje, vývoj nových obchodních modelů pro společnost Škoda Auto, rozvoj našeho podnikání prostřednictvím pronikání na nové trhy a další posílení naší orientace na zákazníky,“ řekl předseda představenstva Thomas T. Schäfer.

Maren Gräf je profesí právnička, v koncernu Volkswagen svoji kariéru zahájila v roce 1999 ve společnosti Volkswagen Immobilien, nejprve v právním oddělení a poté jako asistentka výkonného ředitele. V letech 2002-2005 působila v personálním oddělení společnosti Volkswagen AG ve Wolfsburgu, v roce 2005 se vrátila do společnosti Volkswagen Immobilien na pozici prokuristky. Zde byla odpovědná za řízení lidských zdrojů, právní záležitosti, komunikaci a marketing i za rozvoj podniku. V letech 2012 až 2015 Maren Gräf pracovala ve společnosti FAW-Volkswagen v čínském Čchang-čchunu a působila jako vedoucí rozvoje managementu v oblasti řízení lidských zdrojů. V srpnu 2015 se vrátila do Wolfsburgu, kde převzala pozici vedoucí rozvoje managementu v oblastech výroby a logistiky, výroby komponentů a elektromobility. V listopadu 2018 byla jmenována vedoucí HR vrcholového managementu koncernu VW. Kromě těchto pozic je Maren Gräf také členkou dozorčí rady společnosti Wolfsburg AG.

Martin Jahn v letech 2006-2008 působil jako člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO pro oblast lidských zdrojů. Poté byl jmenován výkonným ředitelem společnosti Volkswagen Group NSC v Moskvě, kde byl odpovědný za prodeje koncernových značek. V letech 2010 až 2016 působil jako výkonný ředitel společnosti Volkswagen Group Fleet International v německém Wolfsburgu a jeho hlavní odpovědností bylo řízení celosvětových firemních prodejů koncernu Volkswagen. V roce 2016 se přestěhoval do čínského Čchang-čchunu, kde převzal pozici výkonného viceprezidenta pro prodej a marketing a výkonného ředitele značky Volkswagen ve společnosti FAW-VW. S Martinem Jahnem ve funkci viceprezidenta si firma FAW-VW vybudovala pevnou pozici na čínském trhu SUV, úspěšně uvedla na trh a rozvíjela značku Jetta a realizovala řadu projektů v oblasti digitalizace provozně-obchodních činností.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ros

KAŽDÝ ŘÍDÍCÍ ČLÁNEK BY SI MĚL ALESPON 14 DNÍ VYZKOUŠET PRÁCI U PÁSU,ABY BYL V OBRAZE.

David

Ty si taky dobrej článek. Vypni si capslock.

GPGP

KAŽDÝ PRACOVNÍK U PÁSU SE MŮŽE STÁT ŘÍDÍCÍM ČLÁNKEM, CHCE TO UČIT SE, ZNÁT JAZYKY A MÍT ŠTĚSTÍ 🙂

RHood

A to štěstí bych vyjadříl tímto. Být hodně servilní a léz tam kam ani slunce nesvití.

jura

Pevne verim, ze pani je tam pro sve pracovni schopnosti. Nikoliv pro to, ze je zena.

Greta

To si pište, je to žralokyně, jejímž úkolem je zvýšit produktivitu práce, tedy vyhodit většinu z těch cca 15tis.lidskych zdrojů, které nabral Wojnar.

jura

Mno jo no. A co ma Skodovka, potazmo Volkswagen delat, kdyz je ideologicky rozhodnuto o zaniku automobiloveho prumyslu v Evrope a presunu do Ciny (tzv. Green Deal)? Je to podnik, ne charita.

Kalina

Gigafactory se nově staví právě v Berlíně, takže vaše tvrzení značně kulhá. A je pochopitelné, že kdo chce významněji prodávat v Číně, musí tam i vyrábět, to je přirozené a logické.

jura

Jo a proto se Musk nedavno chlibil prvnimi lodemi nalozenymi jeho auty vyrobenymi v Cine a plujicim do Evropy.

Kalina

Jelikož Gigafactory Berlín je teprve ve výstavbě, je aktuální dovoz z Číny opět logický a pochopitelný.

J.D.

Samozřejmě, protože EU si dělá co chce, za nevěřícného přihlížení zástupců dvou největších zemí – Německa a Francie, které také nemají žádné automobilky, natož se státní účastí a i kdyby některé měli, určitě budou tak neschopné v lobbingu, aby alespoň základně hájili svá práva. Oh, wait…

jura

Mno a proc tedy de facto zakazuje EU vyrobu aut?
Proste socialisti. Snazi se ozebracit stredni tridu, aby meli dostatek nesvobodnych otroku, kterym lze lehce vladnout. A s prumyslem v Cine si piste, ze jsme jen otroci. Nic vic.

J.D.

Pokud tomuto opravdu věříte, tak doporučuji vyhledat odbornou pomoc. Zcela vážně.

Milan

Vzhled může mýlit, ale na té fotce vypadá paní Gräf jako že kdo s ní nebude souhlasit, toho sežere zaživa.

Herold

A článek jste četl?

jura

Cetl. A proto to pisu. Cetl jste muj prispevek?

Greta

Jste mimo Juro, úkolem automobilek není vyrábět auta, ale vydělávat peníze a to jde u elektromobilů lépe, protože mají větší marže. Úkolem nového vedení Škoda Auto je katovat kosty a udržet tržby, aby VW Group měl co rozdělit.

stanik

Nejen vydělávat peníze výrobou, ale i dávat lidem práci a tím i výdělek !!! A to zatím ŠA v pohodě plní. Pokud pan JURA je chovancem v Kosmonosích tak se jeho příspěvkům nedivím.

David

Proč doufáte? Máte akcie Škody nebo VW? Pokud ne, tak je vám do toho… nic.