Do Rožmitálu se v sobotu vrátí osobní vlaky
Motorový vůz 810 v Rožmitálu pod Třemšínem. Foto: Ondřej Švandelík
Sezonní spoje mezi Rožmitálem a Březnicí budou zajišťovat České dráhy s Regionovou.
Sezonní spoje mezi Rožmitálem a Březnicí budou zajišťovat České dráhy s Regionovou.
Počítám, že za pár hodin se zde objeví Koro a bude se ptát, proč se vrací osobní doprava do takové díry, jako je Rožmitál 🙂
Jen s tím tarifem bych se nechal inspirovat Trhovým Štěpánovem.
SČK nedá ani korunu, tak nač uznávat PID?
Přesně tak. Ať s tím už nejede vůbec nikdo.
Je jedině dobře, že tam tarif PID bude platit. Je dost nanic, když všude kolem platí a na jedné lince nikoli. To je právě rozdíl od Trhového Štěpánova, kde mám pochybnosti o smysluplnosti zavedení víkendového provozu, když tam PID platit nebude.
Jojo, uz vidim ty lidi, co maji predplatne jizdne PID, ze misto autobusu pobezi na vlak, za ktery budou muset platit dle zlodejny TR 10.. To bude doslova narvano :-). Odhaduji to na pruvodciho a 1 rezijkare v prumeru v 1 smeru :)… Ne, zcela vazne a bez nadsazky, pokud ten vlak ma byt alespon trochu vytizen, bez platnosti tarifu PID je to bez sance. Rozhrkana regioniva za TR10 holtatraktovni oro bezneho cestujiciho neni, bohuzel 🙂
Omlouvám se, že to dám sem. Nemám kontakt na redakci:
Poškození trakčního vedení nákladním vlakem jiného dopravce ve stanici Otrokovice a následná
porucha zabezpečovacího zařízení ve stanicích Tlumačov a Otrokovice po požáru rozvodné skříně.
Správa železnic s.o. pracuje na odstranění poruchy.
jj, vzhledem k tomu, že jde letos o 22. případ poškození TV dopravcem, tak jsme to už ignorovali.
OK, rozumím. Já to sem dával kvůli tomu, už teď se kvůli výlukám jezdilo místy po jedné koleji a že poškození TV následoval požár rozvodné skříně zab. zař.
Dle SŽDC je škoda v řádu desítek milionů.
Hlavně na stránkách SŽ stále visí optimistické hlášení o konci mimořádnosti ve 14 hodin:)
což je smutné, když už včera na Twitteru psali, že je to na několik dní. Na druhou stranu, ne vždy se termín opravy rovná termínu omezení – nekdy se provoz obnoví provizorně.
Správa železnic změnila termín ukončení mimořádnosti z dnešní 14. hodiny na 31. srpen. No comment.
Trať Březnice – Rožmitál se bohužel ukázala neekonomickou a je to pravda. Ale rozhodně bych zachoval víkendovou dopravu na úkor busů. Brdy mají potenciál pro turisty. Ideálně přípoj od spoje „Cyklo Brdy“ a další dopoledního dopravce Arriva. Zpět také tak, více vlaků nebude mít významu. Rožmitálka neosiří, zatím. Palec nahoru !
„To je pravda“ za stávajících okolností (levné silnice, neřešení důsledků). Město si sice „prosadilo“ turistické vláčky, ale ani je nenapadne protáhnout po svém okraji trať zhruba o 800 metrů blíže ke svému centru, natož zavést vlečku do průmyslového areálu jižně od stanice. A stát pak nenapadne upravit hlavní trať od Berouna k Protivínu, aby mohla být dálková doprava vedena přednostně po kolejích, nýbrž tím směrem staví další dálnici.
A netvrdí šotouši že dvě dálnice směrem na Budějice jsou zbytečné, tak proč by tam měly být dvoje dálkové koleje?
Jedny slouží především pro rychlé spojení Prahy s Budějovicemi (a také obsluhu větších měst cestou), ty druhé především pro napojení měst jako Příbram nebo Písek na Prahu a Budějovice.
A u těch dálnic to tak snad není?
Jenže jedna z těch dvou dálkových kolejí je srovnatelná s dálnicí jen v části své trasy a ta druhá je srovnatelná akorát tak se silnicí 3. třídy. A silnic II. a III. třídy, které tato místa také spojují, je podstatně více než jsou ony dvě koleje.
Podstatné ovšem je, že mezi Prahou a Budějocvicemi není pustina, ale jeda obec vedle druhé. A tak ty cesty propojují sousední vesnice. A jelikož jsou kolem vesnic pole, tak je potřeba se na to pole taky nějak dostat. Od toho ty cesty vznikly.
PS: Kolejový kombajn? Ne asi, leda tak v šaškecu. 😀
O tom protažení trati jsme se se zastupiteli bavili. Ale je to blbost. Muselo by se udělat zapojení na druhou stranu do Příbrami, komplet srpizovat trať, a stejně by to pořád bylo poměrně pomalé, protože silnice vede víceméně rovně. Navíc město fakt nemá sílu ani možnosti na vypapírování železniční trati, to je v česku vyhrazené akorát státnímu Molochu. Trať má význam turistický a městotvorný, ale hlavnímu přepravnímu proudu tady sloužit neumí, zase slouží třeba nákladní dopravě.
A máte prosím představu, jak to tam s tím nakladem vypada?
Nepravidelně se odváží dřevo. Štěpka z místní pily u nádraží se vozí do plzeňské teplárny kamiony. Před rokem 1989 byla nákladní doprava silná, odvážely se především výrobky rožmitálského Agrostroje. A to přestavovacími vlaky s přepravou cestujících. Osobní přepravu zajišťovaly motorové vozy a u velké části spojů motorový vůz zároveň táhl několik nákladních vagonů. Cestujících bylo extrémně málo vždy, ale díky tomuto smíšenému provozu se dařilo po dlouhé roky osobní přepravu udržovat. Po privatizaci podniků tak jako všude jinde nastal prudký úpadek nákladní přepravy. Firmy tam samozřejmě jsou, ale o existence železnice nemají ani netuší.
jen at se trati začne dařit, spiš at prosadí redukci těch autobusů, at tu trasu jezděj lidi vlakem 😉
Nejdřív by museli prosadit takové úpravy železnice, aby ty vlaky byly lépe použitelné. A to „se nechce“, protože by pak (teprve) možná jezdilo méně aut.
Ne že bych to neuvítal, ale zrovna toto byla asi jedna z mála zrušených lokálek, kde zrušení tolik nepálilo. Upřímně – Rožmitálu by železnice pomohla, pokud by vedla na hlavní koridor Praha Plzeň
Když jsem tam byl v době pravidelného provozu, vystoupil v Skuhrově starší muž, který byl v Rožmitálu nakupovat. Myslíš, že mu to dělá radost, když teď musí na autobusovou zastávku Podhora ?
Dost možná mu to v součtu metrů vyjde lépe.
Jenom jeden? Fajn, tak mu zaplaťme taxíka. Taxi za 120-150 Kč/km zní jako pražská letištní mafie.
I kdyby to bylo za 150 Kč/km, furt to pojede jen v době, kdy bude potřeba.
Určitě schytám hodně mínusů, tak do mně: místní lidé obvykle nemají na dopravní obslužnost stejný názor jako kraj, okres a nebo stát. A ani ten jejich názor není jednotný. Předpokládám, že hlavní účel je zachovat trať provozuschopnou. Co si budeme povídat – SŽ známe. Politici se mění, ekonomika taky.
Tu trať drží při životě nákladní doprava, z tohoto pohledu osobní vlaky potřeba nejsou. Jako častý a dlouholetý návštěvník Rožmitálu (rodiče tam mají chalupu a část příbuzných) můžu s klidným svědomím prohlásit, že posledních několik dekád, od rozvoje autobusů ČSAD směr Příbram a Praha a rozšíření dostupných osobních aut, ta trať obyvatele Rožmitálu valně nezajímala a už před 30 lety tam ve vlacích jezdil počet cestujících na prstech jedné ruky. OK, chápu turistický potenciál a respektuju vůli města utratit tímto způsobem své peníze, ale rožmitálské občany tahle aktivita osloví spíš v symbolické rovině, než že by po letech začali ten… Číst vice »
no nevím jak moc při těch návštěvách koukáte kolem sebe, ale jste poněkud mimo…
rozvoj busů směr Praha? jste spíš chtěl říci jejich likvidace ne? dříve jezdilo několik přímích linek a i docela často, zrušeno komplet, samozřejmě se dá přestoupit v Příbrami, ale tomu bych rozvoj neříkal….
máte představu o nákladní dopravě? já sice ne, ale o nějakém návalů nákladů jsem neslyšel
Mluvím o době rozvoje autobusové dopravy v 60. letech, ne o nějakých dnešních fluktuacích.
Nával nákladů – to asi ne, ale manipulák tam párkrát týdně jezdí, trať se nijak zásadně nerozpadá, takže zrušení trati na stole není.
To ne, zato se pak ta auta ve větších městech nehnou, a pobyt na jimi přetížených ulicích je pomalu za trest.
Jenže tohle nejsou vlaky zaváděně kvůli rožmitálským občanům, ale kvůli turistům směřujícím na Brdy.
omg, víte kolik šotoušů bude mít z tohohle mokrý sny 😀 😀
Před volbami se často vyhazují peníze za nesmysly. Však z cizího krev neteče, že…
Např. do Nepomuku kvůli tomu ….vili JR 🙁
Tohle nejsou nesmysly. Turistické vlaky o víkendech tam smysl mají a i v minulých letech jezdily vytížené (narozdíl od vlaků ve všední dny, které skutečně vozily vzduch). A 814 bude vhodnější vozidlo i pro přepravu kol.