Do provozu se vrátilo páté pendolino, dvě zůstávají mimo provoz
Pendolino 680.001 při zkušební jízdě po opravě. Pramen: České dráhy
Z preventivních důvodů byl vyměněn také trakční motor a celá hnaná náprava.
Z preventivních důvodů byl vyměněn také trakční motor a celá hnaná náprava.
No dnes jsem skanzen viděl i zevnitř. . Ráno jsme na Paris Est ukecali nadšeného pilota a projeli se 3 m na stanovišti původního TGV. Teď sedíme v ICE 3 generace, (407) s konstrukční rychlosti 320 a je to hlucnejsi, a houpavejsi, než včera v TGV Duplex nahoře . I když interiér ICE působí o 20 let mladší. Za 2 hodiny nás čeká ICE 4 generace, tak bude srovnání se současnou výrobní radou. Otázku už jsem dnes dostal. V tom TGV si v těch 320 propadáte jak v B v 80 km/h na trati do Havlickova Brodu. V ICE v… Číst vice »
Takže ten odpolední Interjet z Prahy do Ostravy zůstane, chápu- li to dobře. A já si ho v Olomouci zvěčnil jako cosi mimořádného, co bude brzy minulostí…
https://youtu.be/2xqS5ttodv8
Chápal bych nahrazení poměrně nízkokapacitních jednotek Pendolíno jinými vlaky, ale hlavně na srovnatelné úrovni kvality, jako třeba soupravy InterJet. Měly si jich ČD objednat více, aby byly nějaké na záskok za provozované na svých linkách a za Pendolino. Těch též moc do rezervy není. Ale na jedno zapomněli!! Mělo to být včas vyhlášeno v jízdním řádu a SŠ upozorněním, jaké změny to pro cestující znamená. Hlavně povinné rezervace, počet míst pro kočárky a bicykly a tak. Pak by bylo vše v pořádku. Ale bohužel, ČD stále jaksi nechtějí pochopit, že nejhlavnější pán je jejich platící zákazník!
Ty ses fakt chytrej
Pochopil jsem z toho správně, že na západ už bude zase jezdit Pendolino a ne jiný komfortní stroj. Vtipný byl vlak vyšší kvality, který nahrazoval teď v sobotu Pendolino, na trase Cheb – Plzeň se prý skládal ze tří souprav Regionov….
Tomu věřím těm regionovam, CD jsou schopny,kdekoli dopravního zvěrstva..
jasně, lepší když nepojede nic.
jen tu zase nějaký Zdeněk bude vykřikoval nějaké bláboly o tom, jak to, že nejede nic.
Regina je ostuda.
Ale lepší než žádný vlak.
Když má Leo pokaženou pohřební šalinu, tak ruší spoje. Dtto obdobně u žluťáka.
Nějaký gwann (úmyslně píšu malý g) si o mně svá ústa otirat nebude
Tak jestli byly čisté…….😂😂
Je až neuvěřitelné co je v České Republice možné, celá kauza se přešla bez jednoho vyšetřování kontrolních orgánů. Neumím si představit co by se stalo, kdyby se v těch cca 130 km/h co jednotka jela urval kardan a nedej bože zpříčil a zarazil pod pražce. V Německu když se stalo něco na jednom ICE tak se odstavilo vše co jezdilo proběhlo šetření, vše se kontrolovalo a až následně šli všechny jednotky do provozu. Opravdu žijeme v kocourkově..
Na toto je samozrejme mysleno. Kardan tam nevisi v cele delce jen tek ve vzduchu ale jsou pod nim kapsy, do kterych si v pripade zlomeni lehne.
No, tu klec jsem si prohlédl na vlastní oči, a pokud by se ten kardan urval ve 130km/h, tak z té klece mnoho nezbyde…
A přitom by si stačilo prohlédnout fotky a takovouto „věc“ by jste vůbec nemusel psát a ještě by jste dostal odpověď.
:-DDD
To je ale blbost :-DDD
Ma tu někdo zkusenosti s novými Interjety? Zajímá mne srovnání s Railjety a Pendoliny.
Pro cestující je interjet ideální a dost komfortní (srovnatelně s pendolinem), pro personál nic moc vzhledem k absenci pořádného a bezpečného zázemí.
Ideální. Tak s takovými slovy bych šetřil. Internet má pohodlnější sedačky, ale nemá žádnou jídelní část a zoufale tam chybí oddělení jednotlivých oddílů. Například dětské kino s dětským oddílem jsou naprosto neoddělené od zbytku.
A hlavně tam není ani tichý oddíl….
souhlas, vzhledem k tomu že cestující jsou vůči sobě dost bezohlední
Dětské kino není odděleno ani v Pendolinu ani v Railjetech, ale tam se počítá půlka vozu jako dětský oddíl. Nejlepší to má nějaký kupéčkový vůz, kde je kupé uprostřed přestavěno na kino a jde to dveřma zavřít.
V prvním Railjetu co tu byl kdysi na výstavě (a bylo možné se s ním cestou z/do Vídně svézt) mělo Kinderkino rozměr 2-3 pseudooddílů a bylo plně uzavřené, pokud mně pamět hrubě neklame…
Asi klame, není to oddělené ani v Rakouskem, ani v našem. Ale klid, jedeme teď v nejdražším ICE 3 generace, rambajs dost velky a detsky oddíl má jen skleněnou poloprepazku jako Raljet
Nemáte to náhodou 3 sedačky vs. 4 sedačky (Pendolino x InterJetu) vedle sebe? Tzn. u našeho prudce anorektického národa chápu, že si ani nevšimnete. 🤭👍
Interjet oproti Railjetu vypadá nově. Sedačky jsou pohodlnější, ale zase nemá jídelák. Jinak mezi rj a Interjetem není žádný větší rozdíl.
Jídelák bych z railjetu vyhodil, akorát tam zabírá místo pro cestující.
Pendolino má i ve dvojce 2+1, což je pro osamocené cestovatele prostě plus. InterJetu chybí narozdíl od RailJetu business část jedničky. Myslím, že 6 sedadel tam klidně dát mohli, protože tu jedničku jak je jen tak nezaplní, tudíž by o nic nepřišli a mohli by i získat. Jinak InterJet a RailJet jsou defakto hodně podobný, rozdíl je v sedačkách – InterJet mi přijde malinečko pohodlnější a určitě je hygieničtější ta koženka v oblasti hlavy. Má navíc ty okna s nepokovenou pavučinou, takže je celou cestu k dispozici mobilní signál. A taky voní novotou, i to se počítá. Pro mě je… Číst vice »
Souhlasím, ale velká přednost Pendolina je naklápění. Je to pohodlné jak to krásně dokáže eliminovat odstředivou silu v oblouku ..navíc rychlost.
Jakou rychlost? Jízdní doba Pendolina z Olomouce do Prahy je 2:22, stejně jako u IC 500 nebo ostatních IC.
Momentálně, vzhledem k tomu, co se koridoru děje, máte pravdu. Ale dříve jezdilo Pendolino z Ostravy do Prahy se jezdilo pod tři hodiny.
Jednička jezdí ve špičkách jako je neděle odpoledne z Plzně do Prahy standardně plná.
Railjet – pro mě jednoznačně nejpohodlnější a velmi příjemná jízda, vč. dostatku místa pro zavazadla.
Pendolino – vysoká intenzita vnitřního osvětlení ve voze, o světelné pohodě zejména za tmy nemůže být řeč. Obtěžující LED osvětlení v rámu okna – přestože cestující může využít individuální čtecí lampičku, nedostatek místa pro větší zavazadla…
Cesta ze Slovenska do Prahy je pro mě za tmy za trest a to vše kvůli přesvícenému interiéru.
video-trip-rep
Vagony polského PKP IC (Varšava-Vídeň přes Ostrava, Břeclav)
https://www.youtube.com/watch?v=FT7IL49eWIg
Co to sem cpete? Tohle nikoho nezajímá.
Když už umíte číst ještě se naučte chápat psaný text.
Předřečník se ptal na 3 typy vagonů, které jezdí v ČR.
Docela slušné bývají i uvedené vagony Ostrava-Břeclav (polské PKP IC).
Předpokládám, že předřečník do těch končin má cestu, když jej zajímají vlaky projíždějící Ostravou a Břeclaví.
video-trip-rep
Pendolino ETR470 (příbuzné Pendolinům ČD)
https://www.youtube.com/watch?v=Ja64VY0dcWw
Sedačky v Interjetu ve 2. třídě pocitově vypadají jak z devadesátek a uši podhlavníků jsou pocitově dost tvrdé a nedobře tvarované. Podhlavníky tak nějak nižší, než by bylo potřeba. V první třídě pro změnu je na kraji vozu přilehlém ke druhé třídě zázemí pro minibar, takže cestující nastupující do vozu v Praze většinou přelézají zboží na podlazu minibairstu, kterýho ho tam rovná. Tohle se mělo dát na druhou stranu vozu směrem k lokomotivě, kde by to ničemu nepřekáželo. Snad to bude u těch nových souprav jinak, ale trochu o tom pochybuju. Hlavně zpočátku občas nefungovaly vstupní dveře a docela by… Číst vice »
Kysna a pojezd jsou Zýmenc, ty jsou skvělé. Sedačky jsou antiergonomický ultralowcost Borcad a klimatizace je pravděpodobně dílo Škodovky. Velmi se totiž podobá topení vozů od soudruhů z VEB Wagonbau Budyšin – je nejúčinnější u středu vozu a její účinnost směrem k představkům klesá. Uprostřed vozu také sedí plechová hojně děrovaná a nechutně hlučná škatule, která má s klimatizací nejspíše něco společného. Lepší jet autem a většinou i busem.
Věčný kverulant. Tak si tím busem jezděte.
Tak, kam jezdí mezitrysky, já jezdím autem. Vlak v těch směrech není konkurenceschopný. Mimochodem zítra do Vídně letím.
TM a náprava se měnili nejen z preventivních důvodu, ale také proto že měli jisté zjevné menší poškožení.
Neměl byste prosím nějaké fotky? Taková závada není sranda a ani to není každý den.
To radši ne.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-odlozily-kvuli-nehode-pendolina-vydani-dluhopisu-122027/
Když se podívate na foto ve článku, tak co je tam nové, tak to tam úplně chybělo.
Prodat, dokud ještě by teoreticky mohl být slušná tržba za Pendolina. A splatit dluhy.
Za minulé pololetí se zhoršila „ztráta ze snížení hodnoty“. Dle znaleckého posudku byla tato ztráta odhadována:
K 31.12.2021 ve výši 388 mil. Kč
K 30.6.2022 ve výši 574 mil. Kč
Zdroj: Výroční zpráva ČD 2021 a Pololetní zpráva ČD k 30.6.2022
btw ta poslední 12mld Kč emise s úrokem 5,6% dělá 1,8milionu Kč každý den.
Zatím ČD ještě mají čas = Nemusí urgentně prodávat.
Ale už dnes musí aktivně nabízet těm pár dopravcům, u kterých Pendolina připadají v úvahu.
O Pendolina měl zájem Jančura. Tak třeba tam. 😀
Ne to už nikdo nekoupí.
Trenitalia provozuje spoustu podobných Pendolin.
Takže třebas německá pobočka fy Trenitalia (Ländernbahn atp.)
https://www.zelpage.cz/zpravy/1692?id=1692&lang=cs&size=100
To nikdo nekoupí. Není to tak dávno, co nebízeli Pendolína Švýcaři. No, nakonec je seštrotovali.
Za mě jsou pendolína furt to nejlepší co na českých kolejích jezdí společně s Railjetem. Z Ostravy do Prahy ničím jiným než Pendolínem nejezdím. Tramvaji přijedu na Svinov tak určitě další tramvaji nebudu pokračovat do Prahy a Regiojet, to už by musela být fakt nouze, případně všechno jiného vyprodané abych tím riskoval jízdu.
Každopádně ano, prodal bych to všechno a nahradil leteckou dopravou PRG-OSR, protože za současného stavu jízdní doby v průměru 3:30 + průměrně 30-45 minut zpoždění k tomu je hnus vůbec po Republice cestovat vlakem.
Pendolino z pohledu cestujícího není špatné.
Akorát ČD jsou silně zadluženy (a krom toho musí brzy zaplatit za nově objednané vlaky), takže vzhledem k prudkému nárůstu „ztráta ze snížení hodnoty“ Pendolin
Cože? Takže ČD mají prodat všecky Pendolína a …. nahradit tím leteckou dopravu? Nebo mají ČD prodat cizí majetek?
Ne, píše, že to mají ČD nahradit leteckou dopravou, tj. asi mají nakoupit a provozovat letadla.
Ne, ani jedno. Prostě nahradit těžce nespolehlivou osobní železniční dopravu leteckou a klidně ať to lítá třeba LOT.
Ještě pár let takového marasmu na železnici a myslím že by do toho šel za určitých okolností i ten Ryanair. Když může létat Kraków – Poznań tak proč ne Praha – Ostrava.
A cena bude stejná? A spolehlivost se zvýší, protože lety se nikdy neruší a zpoždění v letectví je naprosto výjimečná událost?
Slovo republika se v češtině píše vždy malým počátečním písmenem.
Pendolina jsou stejný průser jako Railjet – kdyby se jich koupilo 20 – 30 bylo by rozumné je mít a udržovat, ale jinak je to ekonomický průser. To stejné je Railjet – opět jen 7 jednotek místo 20 – 30 .. V tomto je krásný vzor OBB tam když se něco jde kupovat tak se to bere ve velkém množství. Navíc Rakousko je menší země s menším počtem obyvatel, tak jak je možné, že to tam jde a u nás ne? Výmluvu na komunismus neberu, jsme již 30 let od revoluce a za 30 let nejsme schopni dorovnat nebo předhonit… Číst vice »
Protože je u nás stále staré myšlení, to ještě stačí, se to opraví a bude to jezdit dál. Viz přestavba přes 30 let starých 163 na 363 s ETCS.
Ad uvedený příklad s loko
Co byste navrhoval?
Poslat je do států, kde mají = a není potřeba ETCS. Tady jako náhradu nové mašiny (Vectron, TRAXX, atd.)
Vždyť ta přestavba stojí skoro jako polovina nového Vectrona.
Který stát provozuje radu 16x? Slovensko a?
Ano, cena není dobrá. Ale umíte spočítat, zda se náklady na přestavbu s údržbou vyplatí či nevyplatí oproti kupní ceně a udrzbe vectrona? A nezapomeňte, že by vám je taky nemuseli včas dodat
Co třeba Polsko? Ano, je tam nutná předělávka, nestojí ale 40 míčů.
Railjet = platforma Viaggio Comfort. Celkem jich ČD budou mít 279 v 37 soupravách. Že se nakupují postupně je pak důsledek financování. I OeBB je nakupují postupně po sériích.
Rozdrobit zakázku na víc menších = tudíž nemít na výběr z více dodavatelů. To prostě chceš.
Je tu příklad dánské DSB, které vybíralo od 3 dodavatelů (vybralo Talgo) https://www.railjournal.com/fleet/dsb-shortlists-coach-bidders/
Nebo, že 6 jednotlivých zájemců (provozovatelé MHD) sloučili své poptávky a uzavřeli jednu velkou kumulovanou rámcovou smlouvy (vyhrál Stadler s CityLink).
Aha, takže Axel tu neustále motá, jak se ČD zadlužují, ale přitom mu vadí když se nakupuje postupně dle možností financování. (Stejně jako další dopravci). Takto se sám zamotat do svých názorů. 🙂
Oba uvedené příklady (vlaky Talgo a CityLink) byly vyřešeny rámcovou smlouvou = dopravci nakupují POSTUPNĚ dle možností financování.
Akorát na rozdíl od ČD v obou případech se vybíralo z více nabídek.
Neboť výběr z jedné nabídky není výběr.
Ty máš problém, že neustále diskutuješ o věcech, kterým vůbec nerozumíš. I ta rámcová smlouva se musí soutěžit dle ZoVZ a ten třeba Stano uje i podmínky a rozsahy rámcovek na základě určitých kritérií. No nic, na další tvoje nesmysly z edav nejsem a tedy ani nereaguji. Tolik zbytečného času nemám.
Všech 5 soutěží ČD, které skončily rámcovou smlouvou na vagony/vlaky byly sjednány na 8 let.
Přestože Zákon o zadávání veř. zakázek říká 4 roky…. ve výjimečných případech delší dobu.
Takže nerozumím co chcete sdělit.
Kritizuji, že výběr z jedné nabídky není výběr.
K tomu je úplně jednoduché vysvětlení a možná tím urazím spoustu lidí, ale je to můj názor. Za mě ve vrcholných pozicích ČD a jistě i SŽ sedí absolutně neschopní lidi, já věřím tomu, že tam sedí lidi ve věku 60+, tzn. lidi co už se tam drží právě více než těch 30 let (od komunismu) a mají furt stejné historické názory a tak to taky vypadá. Jsou to lidi kteří ví houby o tom jak funguje moderní západní železnice, protože nemají žádné jiné zkušenosti, než právě jen 30 let zkušenosti z českého prostředí. Věřím, že kdyby tam byli mladí… Číst vice »
Tak on to rozhodl ministr Žák ze Zemanovo vlády která nikdy nedostala důvěru. Jinak by jich bylo 16 a jezdili by i na Budapešť.
Přesně tak, tohle je další odměna za volbu toho odporneho dědka
Však jich mohlo být 15 těch RailJetů, ovšem jistý výrobce do toho začal strkat nos.
a jistý politik
To ano. Ale Axel stejně napíše že by to v takovém množství nemělo cenu kupovat protože v ČD jsou v dluzích a jeste naopak musí vlaky prodávat 😀
Za počet pendolin podekujte ODS a socanum, za počet railjetu pak hradnímu alkoholikovi a jeho ministrů dopravy.
Ono se těžko cokoliv dohání, když čeští voliči furt převážně obdivuji vychlastaneho arogantniho lineho jajinka, bývalého estebaka podnikajícího dodnes v estebackem stylu, který lze snad i při pozdravu a jiné kusy jim podobne patřící do panoptika hrůz. A v ODS dodnes vladnou kmotri poplatni 90.stylu. a tak se dá pokračovat.
Jenže to by lidi museli do těch stran masové vstupovat a podobně relikty výpraskat. To by znormanelo snad alespoň tu tzv.demokratickou část politických stran. S voliči Zemana a Burese nelze dělat nic.
Naopak koupit další a mít flotilu co dokáže obsluhovat území od Chebu po Košice. Spojovat když je potřeba.
Myslíte koupit další naklápěcí vlaky?
Kolik nových naklápěček byste si představoval?
A kde na to vzít peníze?
Bude zájem cestujících platit dostatečně vysoké jízdné, aby se investice vrátila?
Ano další naklápěcí vlaky. Pro ČR udělání věc.
Pardon: ideální věc
Že jsem tak smělý a kdo za posledních 20 let si je objednal? Vždyť i Poláci je mají bez klopení.
Poláci je mají bez klopení asi proto že tam jsou samé přímé tratě ne 😀
Jinak netuším kdo si je objednal, ale taky netuším co to má společného s náma.
Tak vám odpovím: NIKDO!
Tam jsou tak velké náklady na údržbu, že se jich buď zbavují, nebo je nechávají pouze dojezdit.
Drahé to možná je. Ale je to taky jediná možnost jak krátit za rozumných nákladů jizdni doby např na trati Brno Česká Třebová. Nebo by to při vyšším počtu kusů pomohlo i na Plzeň Cheb.
Poslední objednávka klopidel v Evropě je 3.série ETR610 pro SBB – viz níže: SBB využily opci a 30. ledna 2015 objednaly 4 další jednotky v ceně 120 milionů švýcarských franků. Jednotky jsou shodné s druhou sérií a byly objednány v očekávání zvýšeného počtu cestujících po otevření nového gotthardského tunelu, zejména pro možnost posílení vybraných spojů nasazením spojených jednotek ve dvojité trakci. Jednotky byly dodány v období říjen 2016 – únor 2017 – viz níže: https://cs.wikipedia.org/wiki/ETR_610 ETR675 pro Polsko a Italo nemá naklápění, čili to nelze brát jako dodávku naklápěcího vlaku, stejně tak AVANT-114 pro RENFE – viz níže: https://en.wikipedia.org/wiki/New_Pendolino#ETR_675_(Italy) Poslední… Číst vice »
Za posledních 20 let třeba Angláni.
Tak třeba na trase Praha-Ostrava, která je kapacitně na hraně (možná spíš za hranou), je Pendolino zcela nevhodně nasazené a ty časové úspory jsou tak minimální.
A kde to pendolino mezi Prahou a Ostravou klopí? A jak to zrychlí cestu oproti klasice? Takže nevyužitá investice.
Hele, ty jeden rozumbrado, chvíli premyslej a treba se podívej na trať cca v úseku Choceň- Brno. Stačí na mapě.