Do provozu se vrátil první Elefant po instalaci ETCS. Zatím má systém vypnutý
Depo ČD v Michli. Menší hala slouží k údržbě regionálních jednotek, především CityElefantů. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
U 16 nejstarších jednotek, které byly dodány v letech 2000 až 2005, dráhy s doplněním ETCS nepočítají.
Podle mě je nainstalování Etcs do ešusů moc pozdě . Mělo se začít dřív. Mě zajímalo jestli se počítá s instalací etcs i do tý 471 se nedávno na hlaváku vybouralala?
Ono se s dřívější instalací mělo začít u všech řad, nejen u 471.
U té nabořené 066 se s instalací původně počítalo (66 > 16 🙂 ), teď se nejprve musí rozhodnout, jestli 66 vůbec přežije. Pokud ano, tak ETCS dostane.
Děkuji za informaci,teť je otázka jestli to 066 přežije nebo ne .
nemá jedna starší 471 nové čelo?, dalo by se vyměnit a tu starší odepsat
Dokud 1. série jezdí, tak z ní nikdo nic odebírat nebude. A problém 066 zřejmě nebude jen pomačkané čelo.
za 100 mega asi nebude jen čelo promačklé
kdyby to byly jen plechy tak cena bude desetinová
To ale mohlo dopadnout i tak, že teď by se řešil projekt na upgrade s výslednou cenou na dvojnásobku.
Pozdě je to pro všechny. Je krásné, že byl v roce 2017 vyhlášen termín přechodu k 1.1.2025, ale do roku cca 2021 vůbec nebyl k dispozici produkt, tedy mobilní část systémové verze 2. Pro část výrobců lokomotiv navíc něco takového, jako retrofit již používaných vozidel se ukázal jako nezajímavý a produkt prostě vůbec není k dispozici. A dotační programy se taktéž nepřetrhly, přišly pozdě a zdaleka nejsou pro všechny. A již vůbec nejsou určené pro vozidla registrovaná jinde než v ČR a jinde dotační programy ještě nejsou, protože je čas. Příkladem budiž Slovensko.
Když bylo přesně nula Ešusů s ETCS, nedělal jsem si o výhradním provozu iluze. Přece by neodstřelili celej Ropid.
Přiznávám, teď to začíná být zajímavé.
Budu sledovat.
Ještě… Jak souvisí neinstalace do prvních 16 jednotek s jejich gravitačním wc?
Nebo mají ještě něco jinak?
Nesouvisí to nijak s WC ale protože jsou nejstarší a po rekonstrukci Berounské trati by měli být vyřazeny úplně
Ano, mají toho prý jinak víc. V jejich případě by patrně nemohla být použitá sériová implementace jako u těch pozdějších, nemám to ale ověřené.
Jinak o zahájení výhradního provozu jako takového není potřeba pochybovat. Jen je otázka rozsahu, a jestli úderem 1.1. nebude na menšině tratí zahájen s jeho okamžitou výlukou. Třeba to ale nebude potřeba.
Ví někdo, proč to musí být na dveřích? Mě jako běžného cestujícího to nemusí zajímat, leda jen v tom, že by mě mohly dráhy vyhodit kdekoliv.
To je tam pro fíru, aby věděl, že je tam něco jinak.
Lepí se to dobře 20 let.
Když se kdysi zaváděly nekovové Rubos na Esa, nebo začínaly Amee, Bmee, Bymee, tak bylo pozdvižení, že to nebrzdí. A nikde ani zmínka.
Tehdy také vznikla památná věta, že princip kotoučové brzdy je rozložit rychlost na teplo a smrad.
Jenže kdo to nevěděl, ten si to odsr..kákal.
Takže je dobře, že tato pomůcka je.
A nebyla by taková nálepka lepší na stanovišti?
Neřekl bych, že ta nálepka zkušebního provozu souvisí s ETCS. My máme Interpantery v režimu switch off bez nálepek. Stejně tak, když se rozjížděli esa. Je možné , že se to týká zkušebního provozu nějakého jiného zařízení v jednotce. Možná vlakového zabezpečovače LS06, protože jestli se nepletu je to první kus s LS06. Ale při zkušebním provozu ETCS se tyhle nálepky rozhodně nevylepují….
A proto to všechna esa ČDC měla na dveřích ( 4 x ) . A bez toho nebyl možný zkušební provoz ……
přesně tak, je to kvůli LS06
Docela mě pobavilo: „Zkušební provoz do 30.06.2025“. Pak schválení Drážním úřadem. Ale už 1.1.2025 se s tím počítá na S1!
No problem, Nové spojení bylo ve zkušebním provozu snad 10 let, pokud tam není pořád.
Už není, je už asi dva roky zkolaudováno. Jen tam od desíti večer do šesti do rána nesmí nákladní vlaky, což byla podmínka uvedení do trvalého provozu.
Podle té druhé samolepky je to 471.046
Zázrak!
Chtělo by to co nejrychleji uvádět do provozu, už mne štve jak jezdí nezdvojené ve špičku a člověk pak stojí někomu na noze protože jeden je fakt dost přeplněný… Tak šup, šup 🙂
No víc asi pomůžou nové Pantery, které navýší kapacitu v okolí Prahy. Na montáží ETCS se Ešusy budou střídat a jejich počet se nezvýší.
Nepomůžou. Uvolněných osm kusů půjde na nový provozní model na 231.
No a to právě uvolní z téhle trati slony na jiné.
Totiž: uvolní se z t091 a mají přibýt nejen na t231, ale i na t221.