Do přípravy středočeské D3 znovu zasáhlo MŽP. Územní řízení nemůže pokračovat
Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD
Nejde o jedinou komplikaci v přípravě dálnice. Řeší se i možná podjatost Středočeského kraje v územním řízení.
v posazavi je teren podolovan od tezeni ve stredoveku, je to drahy, malo obydleny, nevede to kolem zadneho vetsiho sidla…
Hrůza, zase někteří škodiči to budou blokovat. Měli by se setkat s ostatními lidmi a viděli by jaký názor na ně máme. Prostě hrůza škůdci.
V této lokalitě (Kamenný Přívoz) mám chatu a umím si představit jak by probíhala příprava stavby a stavba samotná fluktuace zahraničních dělníků v blízkém okolí
staví se D4, která nad ČB bude propojena se stávající D3, takže jih Čech s Prahou spojen 2) obchvat Olbramovic dokončen u Bn má být I/3 rozšířena, takže chybí pouze obchvat Miličína. 3) poddolování na Posásaví je tak rozsáhlé, že se nedoporučuje zde stavět. ŘSD má oficiální zprávu. 4) Proč raději nepostavit vnější středočeský okruh a dopravu odvézt pryč, pokud tedy o to doopravdy všem jde 5) Napojení D3 u Jesenice je kapacitně nesmysl 6) Velká část kamionů patří zpět na dráhu, koridorů na to máme dost. Na I/3 stačí ještě vrátit značky zákazu vjezdu traktorů, to hustotu dopravy kolem… Číst vice »
Dálnice D3 je s definitivní platností schválená, její vedení západním Posázavím naposledy potvrdil dokonce i ústavní soud. Odpůrci už se nemají kam odvolat, takže budou již pouze zdržovat. Vybudování dálnice však již nezabrání. 1) D4 neobslouží velké aglomerace kolem Benešova, Tábora atd. 2) Obchvat Olbramovic je pouze dvoupruhová komunikace, na I/3 přesahují intenzity 25 tis. vozidel, což může vyřešit pouze čtyřpruhová komunikace. Vzhledem k hustému osídlení podél současné I/3 je nereálné již na čtyřpruh rozšířit, proto se také bude stavět D3 v západní variantě. Tím bude vyřešen i problém Miličína. 3) Nesmysl, který tvrdí aktivisté ve svých studiích. Studie ČVUT… Číst vice »
Jdete na to moc vědecky. Když je to pro auta, tak to má na mnoho lidí stejný efekt jako nápisy v Kauflandu „sleva, akce !!!“ apod.
Tvorba nesmyslných variant je jednou z „moderních“ metod jak něco blokovat…
1) staví se D4, která nad ČB bude propojena se stávající D3, takže jih Čech s Prahou spojen 2) obchvat Olbramovic dokončen u Bn má být I/3 rozšířena, takže chybí pouze obchvat Miličína. 3) poddolování na Posásaví je tak rozsáhlé, že se nedoporučuje zde stavět. ŘSD má oficiální zprávu. 4) Proč raději nepostavit vnější středočeský okruh a dopravu odvézt pryč, pokud tedy o to doopravdy všem jde 5) Napojení D3 u Jesenice je kapacitně nesmysl 6) Velká část kamionů patří zpět na dráhu, koridorů na to máme dost. Na I/3 stačí ještě vrátit značky zákazu vjezdu traktorů, to hustotu dopravy… Číst vice »
1)Máte prosím jiné mapy, kde dálnice D4 vede do ČB? D4 nevede ani do Písku, konci nad Pískem, kde následně vede silnice I/4 na Strakonice, Volyni a Strážný. 2) pomůže obcím a ne transitu a hustotě 3) vždy to jde, navíc pokud se to ví předem tak to není až taková věda. 4) Pražský okruh se musí postavit bez ohledu na D3 5) není to pravda, pokud bude současně řešen pražský okruh v trase D1-D11 6) asi jste dlouho vlakem nejel a neznáte realitu železnice. Bylo by to sice fajn ale realita tomu neodpovídá. Kapacita nestačí. A u Benešova mě… Číst vice »
Se nedivim. Uplnej nezmysl toto trasování přes Posázaví. Taková kravovina. Ma se to napojit na D1 někde u 34 km. To snad vidí každej
Boha jeho to je ale … . D1 je přetížená!!!!!!!!! Kapacitně na to nestačí.
Ale neni. I kdyby dostavet další pruh od Mirosovic je furt lepší než si ničit Posázaví. A taky levnější.
Ale Posázaví se neničí, jen nad ním bude most, aby vozidla nejezdila v údolí řeky.
Pane profesore 😀 .
Ale D1 je přetížená.
Nevadí, pan profesor prostě odvolá přetížení😃
Ale není. Už jsem to řekl dvakrát, co je na tom k nepochopení? Aspoň by se pořádně využila. Tady kvůli pomatenejm betonarum budem decimovat Posázaví. Ať si vybetonujou svojí zahradu a pěkně za svý.
Můžete to říct kolikrát chcete, ale tvrdá data mluví jasně.
Ano, tvrdá data hovoří jasně. Dojde k nevratnému poškození oblasti Posázaví.
To už dávno poškozené je masovou výstavbou rekreačních objektů. O víkendu není pro sekačky, křovinořezy a rádia slyšet vlastního slova.
To nemůžete snad myslet vážně.
Dobre !👍😜 kdo po ni toužíte!, postavte si ji na zahradě.Uz za Hitlera plánovali, ze před Benešovem umně na Mnišek a dojede do Prahy po D4.
A jestli má někdo kritiku k projektu z okupace, tak podle toho 80-90 % projekty dodnes stavíme.
Vy jste asi taky produkt okupace. Ale sovětské.
A ja se uz skoro bal, ze tu nekdo nevytahne komunismus. To by nebyla spravna debata bez toho.
Komanči stavěli dost rychle. Ale zase neuměli jiný věci. Připouštím, že v něčem byli fakt machři. Dneska jsme machři zase na něco jinýho, ale nejsme dobří stavitelé.
V zadrátování hranic, v likvidaci opozice, v kolaboraci se Sovětským svazem a obecně v potírání veškerého chování, které by se dalo považovat za charakterní a nekomoušské. Zapomněl jsem na něco? A beztak lépe stavěla Třetí říše.
Třetí říše stavěla naprosto brilantně. Vysávala zdroje z celé Evropy a měla tolik vězňů, kteří de facto pracovali jako otroci. To se to potom staví, když se platí jen žrádlo a hlídači. Takže na tom není nic k obdivu. Na komunistech ovšem taky ne, můj komentář měl mít pejorativní charakter. Jinak úplně nejbrilantnější z naší strany by bylo, aby stavební zákon nebo vůbec zákony byly čitelné a jednoznačné. To by byl právní počin století.
Stavěli tak rychle, že D5 do Bavor dotáhli až k Bavoryni.
Tvl, tady se zas dneska votevíraj stavidla moudrosti.
Úřední šiml řehtá na plné obrátky, kolony u Benešova bohužel také…
Ministerstvo životního prostředí a vůbec ekologisté (záměrně neříkám ekologové) jsou inkvizitoři 21.století a brzditelé pokroku. Ale musíme si uvědomit, že jsme si to jako občané udělali sami, když jsme si zvolili lidi, kteří prosadili nejasné a děravé zákony.
Nebojte se, nový ministr bude nejlepší odborník a vše vyřeší. (Smějící se smajlík – nebo plačící ???)
Hladík alias Brněnský Mr. Tunel jednoho done položí i Jurečku.
Jakože by MŽP mělo ignorovat příslušný předpis a umožnit pokračování? Myslíte, že je lepší, aby to potom došlo k soudu a vrátilo se to zpět?
Jo, tak si to tu nejeden místní mozkoborec představuje. Se divim, že tu eště v diskusi nezazněl obligátní požadavek na to, ať soudy souděj ve propěch státu a některý skupiny obyvaztel ať přijdou o jakýkoli práva.
Ale je fakt, že jsem to ještě nedočrt do konce.
Máme krásnou zemi, ústavní soud rozhodne o trasování dálnice a někdo se odvolává k MŽP. Osobně se domnívám, že by bylo zajímavé podat na správní soud podnět od ŘSD rozhodnutí MŽP, které je v rozporu s rozhodnutím ústavního soudu. Z toho by mohl být zajímavý výsledek.
Jinak se ukazuje, že by se mohla urychlit výstavba úseků od hranic Jihočeského kraje do Václavic a myslím, že by zřejmě nikdo neprostoval proti dřívější kolaudaci. Navíc by to výrazně pomohlo Miličín a dalším obcím v okolí I/3.
Cílem příspěvku bylo předvést průměrný právní analfabetismus v ČR?
První odstavec byl povzdech nad stavem, kdy snaha několika lidí omezuje většinu obyvatel žijící v těsném okolí I/3.
Tak jste si na noerfovi pošmáknul a teď zkuste navrhnout něco i vy. Jak by se to mělo řešit, pane právní experte ?
Ten Roman Andres musí být velmi prostý člověk, když napíše, že „stát selhává v případě řešení neutěšené situace na silnici I/3 u Benešova a Miličína“ když právě D3 v předmětném úseku by tranzitní dopravu odvedla z těchto obcí.
Nepsalo se tu nedávno že je vse vyřešeno a nelze uz nic menitz?
To je pravda, trasa je definitivně stanovena a měnit se nic nebude. Může se ovšem zdržovat a to klidně ještě mnoho let.
A tak tomu i bude, chalupari a jina eko verbez se o to bohuzel postara 🙁
V článku podle mě chybí podstatná informace a to, že zrušení rozhodnutí o vyjímkách z ochrany ZCHDŽ se týká pouze úseků 0301-0303. Úseky 0304-0305 Václavice – Voračice – Nová Hospoda mají pravomocné vyjímky od 08/2022, ale na ně byla podána žaloba k soudu. U 0304-0305 tak může teoreticky začít územní řízení, ale jak píše Radek Mátl – zřejmě teď řeší otázku podjatosti. Jinak podjatost nestanovil soud, ale v jiném případě stavby SOKP 511 ji konstatoval nějaký úředník – blbec na MMR před 2 lety a proto nové vydání ÚR místo HMP musel vydat JČ Kraj. Ta systémová podjatost je v… Číst vice »
Zpřesnil jste to čísly úseků, ale ta informace v článku je … od začátku.
Před rokem 30 tady výstavba nezačne.
Zdá se, že to bude jeden z posledních úseků dálnic, který bude hotov.
V Čechách povedou souboj o poslední místo středočeská D3 a severní část D0. Na Moravě se o stejný titul utkají D55 skrz Bzeneckou Doubravu, jižní tangenta na D52 a D49 u hranic se Slovenskem (ta je ovšem plánována jen jako 2+1).
Zapomněl jste na D43, minimálně v úseku Bosonohy – Kuřim
Žádná dálnice D43 se stavět nebude, místo ní nyní stát počítá se silnicí I/73.
Pokud se na této trase nekopne do doby, než budeme na 70 – 80 % dostavěnosti sítě, tak je celkem možné, že se to opět přehodnotí.
Na Moravě to bude naprosto jednoznačně poslední úsek I/73 (D43) a to D1-Kuřim přes Bystrc. Jestli tomu bude něco konkurovat, tak bych si vsadil spíše na tu D55. Jižní tangenta na D52 sice bude pozdě, ale ne kvůli odporu, ale proto, že příprava je teď na samém začátku. V Čechách souhlas.
Psal jsem jen o dálnicích. Silnice I/73, ač čtyřpruhová, dálnicí nebude.
Původní silnice i/43 bude někdy kolem 2030 svedena na i/14(směr Liberec) kvůli nebezpečné krizovatce v Třebovicích, ale jestli se tak přejmenuje celá to nevím.
D52 snad do roku 2030 bude (asi s vyjímkou přes nádrž, ale to už se něják přetrpí).
Obecně se mi nelíbí stavba zbytečných dálnic a betonování krajiny a jsem tak třeba i proti rozšiřování D10 na 6 pruhů (raději bych investoval do železnice), ale i pro mě je D3 důležitá a podporuji její stavbu, protože si nedovedu představit, že mezinárodní dálniční tah E55 vedoucí z jihu Itálie, přes Rakousko až k Miličínu a z druhé strany z jihu Švédska přes Dánsko a Německo do Prahy, bude mezi Miličínem a Prahou přerušen a veden jako silnice I. třídy v těsné blízkosti středně velkých sídel středočeského kraje (Miličín, Bystřice, Benešov, Poříčí/Čerčany). Prostup D3 krajinou tunelem u Jílového a vysokým… Číst vice »
Rozšiřování D10 na 6 pruhů není na úkor železnice. Na železničním spojení Prahy s Mladou Boleslaví se pracuje taky .
Pracuje se na tom tak na 10%. Doteď nemá jediná stavba tím směrem ani připravenou dokumentaci pro územní rozhodnutí. I po dostavbě všech staveb (Všejanské spojky, Bezděčínské spojky a elektrizace) se však počítá s průměrnou cestovní rychlostí okolo 80km/h.
Ja chapu ze se tomu nekdo brani, ale jak muze rict „Stát připravuje předraženou středočeskou D3, která ničemu nepomůže, a přitom zcela selhává v případě řešení neutěšené situace na silnici I/3 u Benešova a Miličína“?
To si jako fakt mysli ze to nicemu nepomuze a ze pokud by to zitra stalo, tak se u Benesova nic nezmeni?
Přesně tak. Takovéto zcestné a zjevně lživé argumenty berou těm odpůrcům jakoukoliv relevanci. Že tam tu dálnici nechtějí chápu, že takto lživě argumentují už ne.
Vidíte v plánku u článku, jak dle plánů nesmyslně D3 zahýbá západně přesně pod střed jihu Prahy, kde není a ani nikdy nemá být kapacitní propojovací komunikace – tzv. radiála mezi vnějším tzv. velkým dálničním Pražským okruhem D0 a vnitřním tzv. malým Městským okruhem? Navíc myslíte si (jako ŘSD A MD) také nesmyslně, že všichni od jihu Čech chtějí jen do Prahy, ale již nikdo „jen“ kolem ní na D10 (do Mladé Boleslavy až Liberce) či D11 (do Nymburka, Hradce Králové – Náchoda – Trutnova – Polska / Pardubic – Vysokého Mýta – Svitav, a klidně až Olomouce a Ostravy… Číst vice »
Proč by tam něco směrem do centra mělo být? Kamiony udělají v Jesenici vlevo/vpravo v bok a rozjedou se po okruhu. Osobáky si poradí, optimalizovat trasu podle hustoty provozu umí lecjaká navigace už dlouho.
Narážka je na dnes již nepruchozi 4 proudovou radikálu Vídeňská
No vždyť její ne/existence právě nesouvisí s D3…
Zapomněl jste vypnout CAPS LOCK.
V Rakousku si prý váží zemědělské půdy a přírody, proto nešetří a dělají tunely. Ještě že my si jí vážit nemusíme.
Pche. My pripravujeme na D0 tunel pod udolim! Kde to v Rakousku najdete?
A na D3 už ho dokonce stavíme.
Ta námitka o zaujatosti je naprosto absurdní – jasně že je středočeský kraj zaujatý – chce dálnici ve svém kraji postavit, takže už z principu je pro její stavbu nakloněný. Nebo si snad ti vysíra*i myslí, že nejlepší by bylo aby kraj dálnici chtěl, ale zárovneň byl proti ní?
Může tu někdo vysvětlit, jak je to s tou podjatostí? Kraj si schválí zásady územního rozvoje, kde pro dálnici vymezí koridor a tam podjatý být nemůže, ale když chce dálnici umístit v rámci územního řízení, tak to nejde, protože může být podjatý? Co je to za nesmysl?
Samozrejme je to naprosty nesmysl a proti smyslu preneseni vykonu statni spravy. Kraj nebo Praha ma zajem na tom, aby to vyhovovalo vetsine svych obyvatel a logicky ma zajem postavit stavbu dobre. Bohuzel toto bylo devalvovano rozhodnitim soudu a naslednych strachem samosprav pred zalobami.
Vítejte v České republice, země neomezených možností..
Spíš Česko: země příběhů.
kolosalni hovadina, kterou nedavno vymyslel nejaky soud. a jako vzdy, zcela beztrestna.
pritom uzemni prislusnost uradu je jasne dana pravnim radem a jejich „podjatost“ v pripade verejnych staveb je dana verejnym zajmem.
Přesně, ad absurdum by se o správních řízeních na území třeba Jihomoravského kraje mělo rozhodovat v Karlových Varech a hlavního města Prahy třeba v Brně.. protože viděno touto optikou je každý kraj při rozhodování o umístění staveb na svém území vždy podjatý… Kocourkov
Ekoterorismus v praxi 😡
Zaplat pánbůh za nej. Ale neboj, za. Těch 50 let kecu si Praha vygenerovala 400000 vlastních NIMBY, především z jižní části Prahy, kteří si to tu rozkopat nenechají, protože zde mají chaty a chalupy
Pro mě je stále ve světle problémů liniových staveb naprosto nepochopitelné, že si tento stát se svými institucemi stále troufá na výstavbu VRT. Vždyť je to naprosté Sci-fi.
Přesně tak
Pro mě je zas nepochopitelný ten český přístup „stejně se to nikdy nepostaví“, „postaví, ale nedožijou se toho ani moje děti“. Jasně, kdo nic nedělá tak nic nezkazí, ale takhle bychom ještě běhali v džungli po vyšlapaných stezkách. Chceme mít rychlou a moderní dopravu? Ano, tak pro to musíme něco udělat a problémy se budou řešit podle toho jak na ně přijde a tlačit na zryclení procesu, zlepšení legislativy. Ne to předem vzdávat.
A kdo tady neco vzdava? Vsichni konstatujeme, ze v aktualnim ceskem pravnim marasmua dzungli je tato a i jine stavby nepovolitelna a nepostavitelna.
Asi tak neprovedeitelná, jako koridor do Budějovic: https://mapy.cz/s/luzocokaga
ohrožený druh … chatař pražský? to asi ne, ne? 🙂
On ten pribeh je v podstate porad stejny. Par (skutecne doslova par) profesionálních vysir*cu, par desitek nimbystu, které nikdo nevolil se na liniovou stavbu snese jak mouchy na ho*no, vyuzije kazdou skulinu beztvarého a nejasne definovaného povolovacího procesu k napadani a zpomalovani pripravy. Zbyvajicich zhruba deset milionu obyvatel, kteří si ve volbách zvolili politiky (at uz si o nich myslime cokoliv), kteří ridi statni aparat jenz buduje a stavi infrastrukturu, teda tech deset milionu i ti politici jen bezmocne sleduje vysir*ce. Dalnice se nakonec stejne postavi, jen o mnoho let později a draz. A vysir*ci se presunou na jiny projekt…
chyba je ze povolovaci proces je rozdrobeny mezi nekolik resortu, kde pracuji lidi za tabulkove platy. tyto resorty spolu nemluvi a proces end-to-end nikdo neanalyzoval, ani presne neurcil obsah jednotlivych kroku a jejich vzajemnou konzistenci.
takze, to co vidite, je de facto „pruzkum bojem“ a podle toho to vypada.
A nejhorší je že alespoň nějaké zlepšení, které mohl přinést nový stavební zákon, se stopne jen proto, že to připravila jiná vláda než aktuálně vládne.
Kdyby D3 nebyla blbost, tak souhlasím, jenže ona to blbost je, tak diky za ne.
V čem je D3 blbost?
Třeba trasováním 🙂 o to cele jde ..
Tohle uz je naprosto absurdni debilita a ukazka totalni neschopnosti ceskeho statu, uradu a ministerstev, ze kterych si kazdy jouda muze pomoci soudu delat dve desetileti toaletni papir.
Toto opravdu nema obdovy. Ceska republika -> zeme nekonecnych snu a moznosti.
Toto se proste nepodari postavit za soucasne legislativy nikdy, to proste nikdy nebude mit konec.
Tito svati bojovnici budou do sve smrti bojovat za svou pravdu a za svou viru (coz je extremni odpor proti teto a i jinym dalnicim).
Mě by se tahle dálnice docela hodila. Na druhou stranu je logické, že se dostane na řadu až jako jedna z posledních. Je tak drahá, že se postaví 3x víc jiných dálnic.
Navíc je nesmysl otevřít D3 bez současného dokončení D0 mezi D8 a D1.
Buďte v klidu obojí následujících deset let nehrozí
Nesouhlasím – jsem přesvědčen, že za 10 let se minimálně bude stavět D0 od své křižovatku s D1 severně ke své křižovatce se Šterboholskou radiálou u Běchovic, ale tam jsou příravy tak daleko + nejsou skutečně reálné možnosti jiného trasování, že za 10 le ten úsek může být již i nějaký čas v provozu, byť ještě v trochu přepracované podobě než je dnes navržena (může být v terénních zářezech až povrchově stavěných tunelech místo na náspech v daných místech dosud plánovaných).
K čemu je pro dostavbu D3 nutné dokončit D0. Navíc pro D3 zcela irelevantní úsek mezi D8 a D1?
Kapacita a tranzit přes Praha Chodov). A jestli jste proti, fajn uděláme na týden blokádu a pak Až budeme mít v obchodech prázdné regály uvidíte, jak je to důležité místo
Podívejte se napřed na mapu dálniční a silniční sítě, popřemýšlejte a teprve potom pište příspěvek. Vyjdete z toho líp.
Kde jsou ty časy, kdy bylo všude volno a silnice se do map mohly rýsovat podle pravítka. Nejkratší spojnice mezi body A a B. Dneska, kdy je všechno zastavěno, se každá nová silnice podobá hořickému závodu 300 zatáček Gustava Havla. Viz třeba Turnov-Jičín.
A jako by nestačilo vyhýbat se obydleným oblastem, ještě se musí kličkovat mezi různými brabci a chrobáky.
Jojo, taková SJM byla taky kreslená podle pravítka a jak se vyvedla!! Pravda, při realizaci došlo k trapným ústupkům, například NM a Státní opera zůstaly zachovány, namísto aby vyklidily prostor, takže Legerova nemá ideální průběh.
Právě že dřív se stavělo levně a jezdilo se po vrstevnicích, železnice tím trpí dodnes. To až dnes umíme nejen nakreslit přímku, ale i ji postavit. Proto nám přibývají nové tunely, mosty, zářezy. Otázka je za jakou cenu jsme ochotni to stavět a jak se vypořádáme s negativními dopady na životní prostředí, což se evidentně děje. Pokud bychom se snažili, tak jde stavět i ohleduplně, ohrožené druhy přemístit, zajistit jim náhradní lokalitu, postavit ekodukty, nestavět za každou cenu přes národní parky nebo je podtunelovat a podobně. Obecně bychom měli žít v harmonii s naší planetou a ne proměnit republiku v… Číst vice »
Jo, kde jsou ty časi si vždycky říkám když jedu po nějaké silnici v rovině, která sebou hází zleva doprava a ještě je úzká na žebřiňák … Myslím že těch silnic co se dělali podle pravítka bohužel moc nebylo. Za první republiky to byly silnice co měly napájet dálnici a potom už je velmi významné stavby jako D1. Když vidím jak se staví dálnice dneska, tu obchvat, támhle přeložka a jedou to celý propojíme, takže se to pak kroutí krajinou jak had (třeba D4 kolem Čimelic) tak to je celkem bída. Zlatá D3 kde se to staví opravdu jako dálnice… Číst vice »
Dokud nám budou vládnout ekologové, D3 se prostě nehne…
Spíše dokud tady bude naprosto debilní stavební zákon
Oživil bych trošku petici za dostavbu D3 ve Středočeském kraji, už tam moc podpisů nepřibývá, přitom je bez pochyby řádově více podporovatelů než odpůrců stavby.
https://www.petice.com/dostavba_d3?s=76606892
Právě jsem podepsal
Kde je antipetice? Dodám 10000 podpisu
Dnešní 1/3 ničí Posázaví u Čerčan, Poříčí nad Sázavou a Konopiště, dopravne zcela nevyhovuje a více než 100tis trvale žijících obyvatel u této silnice denně prosí Boha, aby už konečně vyrostla D3 ve stabilizované trase, známé 50 let. Nová D3 od Jesenice přes Jílové. Maršovice je nutnost, přistoupil bych k vyvlastňování pozemku a ke stavbě ve státním zájmu bez ohledu na nějaké spolky a tzv alternativy.
Státní zájem = zájem části lidí jezdit všude auty? No…
Ano, přesně tak, až bude většina proti dálnicím, zvítězí ve volbách zelení ekoteroristi a nic se stavět nebude.
Dobrá zpráva pro celý jih Prahy mezi Chodovem a Vltavou.
Ppřesně, protože není plánována žádna spojnice- tzv. radiála od D3 mezi D0 a vnitřním Městkým okruhem, tak většina aut směřujících z D3 dle zastaralých plánů na D0 napojené u Jesenice by jela buď pod D0 na D1 a jejím přivaděčem přes Chodov do nitra Prahy nebo nevyhovujícími málo kapacitními komunikace obytnou zástavbou přímo od jihu!
Zato teďka všichni co jedou po I/3 do Prahy jezdí po vyhovujících kapacitních silnicích, které se vyhýbají obydleným místům (třeba magistrála, Spořilov)
Takže opět jen obstrukce, která pouze oddaluje, ale nic víc. To se opravdu domnívají, že se s tím ŘSD nevypořádá. Ale uznám, že někdy tu právní munici v střílet museli.
Dálnice je nakreslena padesát let, všichni to ví, nechápu proč se řeší nějaké spolky, alternativy, to je zcela zbytečné a jen to prodražuje budoucí stavbu.
Protože svět se neustále vyvíjí, a co bylo snem lidí před 50 lety, kdy si stávající objemy dopravy snad ani nedovedli představit (proč také), může být dnes pro některé i noční můrou (když vidí, jak to vypadá ve skutečnosti).
Já si v mládí taky nedovedl představit, že telefon jednou budu nosit v kapse, a nebudu hledat nejbližší budku, a že bude něco chytřejšího než programovatelná kalkulačka. Ale že bych z toho měl noční můry jako ty z jakékoliv silniční dopravy, tak to v žádném případě.
o tom vývoji to přece je a proto se dnes nestaví budky podle plánů starých padesát, protože dnes už je to hovadina. Taky byste nebyl nadšenej, kdyby se místo vysílačů tahaly dráty pro pevný přípojky, protože tak to někdo před padesáti lety vymyslel.
A je tedy chaluparus sazaviensis protestantis chráněný nebo ne? To se nikde nedočtu 🤔
Dlouhodobě vymirající. Oni nakonec prohrají.
A vy ta auta nacpete úplně všude, chápu. 🙂
Na praní používáš valchu nebo Perobot po babičce?
Nepere, špína mu vlezla do kebule a pak blouzní. Podle mě má nějakou poruchu. Možná ho s přihláškou do autoškoly vykopli hned mezi dveřmi, tak si léčí mindráky tady.
Hádám, že v pračce určitě nemá spalovací motor.
a když se mu pračka rozbije, tak mu ji dovezou vlakem na nádraží a on ji na dvoukoláku dotáhne domů… nebo si pro ni dojede vlakem přímo k výrobci a vlakem si ji odveze domů, 4x přesup nevadí…… 😉
A vy opravdu fungujete bez všeho co má na kolech gumy? Včetně všech služeb a zboží?
Ne! Jen to ne! František musí gumu použít, protože jestli se tohle rozmnoží…
Františku, dopijte kakao a běžte si lehnout. Dnes už je toho na Vás moc..
Bohužel chyba je v legislativě, stačí aby vzniknul jeden spolek pochybných aktivistů, kteří jsou přesvědčeni o své pravdě, a veřejná stavba má problém. To samé v Ostravě, kde pomatená architektka Vysloužilová úspěšně blokuje novou tram. trať a o blokacích staveb dálnic na Moravě ani nemluvě.
Jenže zatímco tramvajová trať může alespoň částečně řešit problémy s IAD, stavby dalších dálnic je mohou naopak prohlubovat. nedával bych to do jednoho balíku.
Jak nová dálnice D3 zhorší problémy s IAD kolem Jílového?
Indukceeeeee!!!
Dedukceeeeee!!
Na druhou stranu, kdyby to mělo ŘSD správně připravené, nemělo nesrovnalosti v posudcích, rozhodl by soud/úřad v jejich prospěch a připravovalo by se dál. Ať se na mě p. Mátl nezlobí, ale tohle vypadá jako klasické tlačení na sílu, my jsme přece stát, nám to schválit musí. Ne nemusí, alespoň pokud se úředníci a soudci budou řídit podle práva… Za komančů by si tohle nikdo nedovolil 🙂
Ta rozhodnutí, která MŽP shodilo, nevydalo ŘSD, ale Krajský úřad v Plzni. Ten je za ta rozhodnutí odpovědný a pokud v nich bylo nějaké pochybení, neměl je vydávat, ale vyzvat ŘSD, ať to doplní. Z článku ovšem není zcela jasné, co přesně se tam MŽP nelíbilo, takže těžko soudit. Zvláštní je zejména to, že na 3 úseky rozhodnutí shodil, zatímco na 2 potvrdil.
Ono je pro ŘSD těžké připravit aktuální posudky když pak se každý krok v rámci přípravy zdrží několik let na kraji/soudu. Takže je velkou otázkou nakolik to je vina ŘSD a nakolik jen důsledek toho jak u nás funguje povolování liniových staveb.
Chce to zákony jako v Polsku a bylo by to.
Jo jo. Pár rychlých tratí (ideálně přesměrovaných do polí) a zbytek auta, auta, auta. Nu, můžete tam přesídlit, alespoň dostanete lepší potraviny, než které si od nich vozíme (žel ještě převážně kamiony) my. 🙂
Bez – přinejmenším – Vestecké spojky ta dálnice stejně nemá valný význam dále než po cca Jílové.
Tak to je největší úlet, co dnes mohu slyšet. Děkuji, že už hledat nemusím.
Dokazete nejak racionalne vysvetlit vas blabol?
O kolik to zkrátí cestu mezi hlavním vstupním bodem do Prahy (Chodov/Spořilov) a Meznem oproti benešovské trase, když ta dálnice skončí napojením na okruh a do skutečné Prahy bude třeba jet značnou oklikou (nebo teoreticky postát si na Vídeňské)?
Ano, někam na levý břeh to výrazné zlepšení bude, ale kolik lidí z Tábora, BN a okolí (CB apod. budou mít D4) má vzhledem k tradičnímu napojení na jihovýchod Prahy vazby zrovna tam, aby to stálo za ty prachy…?
Zhruba 6 min, kdyz to na D1 a I/3 jede. Když nejede, 15 min. nemluvě o bezpečnosti, spotřebě. S Vesteckou spojkou tak 10 min minimálně.
Co treba cisty tranzit? Co treba levy breh? Co treba vychod Prahy? Blik?
Vám asi uniká, že D3 je primárně kvůli tranzitu z Prahy na jih a opačně a ne kvůli tomu aby se lidi ze Střezimíře dostali rychleji k IKEMu …
Už teď se I/3 napojuje na D1 a ještě více ucpává šestipruh. Vůbec nechápu v čem by to mohlo zhoršit to, že se na D1 napojí až u Modletin (za předpokladu že Vestecká spojka nebude), případně pokud část aut pojede pak na západ po okruhu a pro ně to bude zkrácení a navíc to uleví D1 od Mirošovic …
Vestecká spojka bude, ale bohužel ne čtyřpruh.
Kdy konečně budou změněny zákony aby žádné takové úřadovaní, nebo ekoteroristické spolky, nebo spekulanti s pozemky a podobní mafiáni a šmejdi neměli možnost mít na odkladný účinek a řešilo se to při stavbě nebo po ní?
Zbývá jen popřát, aby v sousedství vašeho domu nikdy nikdo nepojal záměr, který by zásadně ohrožoval kvalitu vašeho života a cenu vašeho majetku.
Tím neříkám, že blokování D3 podporuju, to vůbec ne, ale obecně je žádoucí, aby se stavbou dotčené subjekty mohly ozvat a aby jim, v rámci konsenzu, bylo vyhověno.
Největší zásluhu na případném osekání práv „subjektů“ budou mít právě „subjekty“, které je nepoužívají k tomu, aby se „mohly ozvat“, ale k obstrukcím a šikaně. Rozjívenému dítěti taky odeberete hračku, když s ní začne ohrožovat své okolí…
ano rozjívenému dízězi seberu hračku, ale szejnou hračku nechám dítěti, které s ní jedná řádně – JE CHYBA POUZE STÁTU, ŽE NEUMÍ:
1.) SÁM DODRŽOVAT PŘEDPISY, KTERÉ SI STANOVIL, a toho pak zneužívají „rozjívené děti“
2.) SEBE I JINÉ SCHRÁNIT PŘED TZV. OBSTRUKČNÍM ZNEUŽITÍM PRÁVA JINÝMI!
No a jelikož je stát špatný rodič a neumí pravidla řádně nastavit a sám dodržovat, tak hračku radši sebere. Není to správně, ale nic to nemění na tom, že si za to „subjekty“ mohou samy. Kdyby toho využívaly jen v opravdu potřebných případech a ne kde se dá, jen protože můžou, tak nemusí mít pověst škodné a spoustu nepřátel. A třeba by v těch potřebných případech pak měly větší úspěchy, protože by jejich námitky někdo bral vážně a ne jen jako obstrukci.
No to jistě. Pak je otázka jakou relevanci má brojit proti něčemu co je v plánech desítky let. Když si koupíte dům za kterým je vytyčenej koridor pro ZVN vedení tak nechápu proč se pak divíte, když tam to vedení chce ČEPS postavit. To samé platí pro železnice, silnice, letiště …
A pokud vám vadí že vám někdo chce dát za barák silnici tak si máte stěžovat když se vytyčuje ten koridor a ne když se žádá o stavební povolení.
Na světě je spousta asfalto-betonových měst plných aut, můžete vyzkoušet – když je vám zrychlená železnice (pravda, s ořezanou možností nakládky a zastávkami místy danými do pustin – ale auto zjevně máte) tím směrem málo.