Do příprav vysokorychlostní tratě na Moravě už nezasahuje územní rezerva pro kanál DOL
Jednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche Bahn
Správa železnic uspořádala spolu s projektanty z Afry první online diskuzi o vysokorychlostní trati.
Cestovní doba z Brna do Olomouce 25 minut – to jedině kdyby Brno-Přerov bylo něco rychlejšího, než plánovaných Vmax=200kmh, ne?
Jen tato trať má 90km, novostavba bude o něco kratší, ale celou cestu se nepojede 200, a těch 25 minut mi vychází spíš na Brno-Přerov.
Mně teda moc nevychází ani Olomouc – Ostrava za 15 minut; za předpokladu vzdálenosti 100 km mi vychází průměrná rychlost 400 km/h:)
Má to být 80km. 320/80 = 4 -> 1h/4 = 15min….ale reálně bych to viděl na 20min, spíše 25min dle rychlosti do Olmíku.
Tak to sice vyhází, jenže váš výpočet předpokládá zrychlení z 0 km/h na 320 km/h za 0 s, stejně tak dobrždění v cílové stanici z 320 km/h na 0 km/h za 0 s. To je samozřejmě nesmysl. 25 minut už by reálných být mohlo.
Můj odhad je těch 25min. Těch 15min udělál někdo v PR oddělení.
Pořád lepší 25 min než teď.
Lepsi co je ted, nez virtualni hodnota v nejiste budoucnosti 😀
Těch 25 min. bude snesitelných 🙂
Ano, ale jen pokud „třista z místa“ a ještě navíc jen pokud trať hned za olomouckým zhlavím umožní „plnou“…
Brno-Přerov je nyní modernizace až na 200kmh, kde bude směs Os, R, Ex, nákladka, … vedle toho se plánuje další trať pouze na VRT a ta již bude 300+.
Jestli ta budoucí VRT z Brna do Přerova nedopadne spíš tak, že se v rámci jednoduššího projednávání přistaví další 2 koleje k té zmodernizované s tím, že se v místech malých poloměrů uhne z trasy, takže to pak mine třeba Vyškov a zleva lízne Přerov.
Tedy podobně, jak má vypadat Přerov-Ostrava. Kojetín-Přerov je přímka, tam by mohla být vyšší rychlost než 200 i v blízké době, jen chtít.
Nechápu proč by měla trať vedená z velké části podél dálnice mít nějaké velké problémy s projednatelností?
Bohužel, Brno-Přerov je vražda… je to jako (před tím než se postaví dálnice, s čímž se do budoucna stejně počítá to se neušetří jen odloží) přebudovávat krajovku na „barstardverzi“ silnice pro motorová vozidla (zastavení provozu, objížďka velkou oklikou) a PAK stejně stavět dálnici…
Přítom toto má veškeré nevýhody špatné posloupnosti (ve chvíli kdy kopneme do současné jednokolejky nebude jezdit absolutně NIC) a jediná „výhoda“ je že se udělá jen o něco menší investice a větší (VRT) se odloží do (nejisté) budoucnosti… jo a ještě „jistota“ že budou moct jezdit vlaky na Vyškov co čtvrthodinu 🙁
Ta trať má tu moc, že když tam pojedete pomaleji tak budete rychlejší.
Především: centrum Olomouce není totéž co železniční stanice Olomouc hlavní nádraží – to je hodně velký rozdíl.
I s tou Ostravou jsou to hausnumera. Vzdálenost podělená maximální rychlostí. Už fyzika ze základní školy obsahuje učivo o pohybu rovnoměrně zrychleném a zpomaleném.
Slavíč bude mít zase funkční železniční tunel 😀.