Do Pražské integrované dopravy se přesouvá první CityElefant z Ostravy, provoz posílí „honeckery“
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
Vozidla nasazovaná na trať 171 vykazují kvůli stavu infrastruktury více poruch.
Kdyby jezdil nějaký spěšný vlak začínající v Berouně a zastavoval by například v Řevnicích, černoších, Karlštejně.. prostě tam kde vystupuje a nastupuje hodně lidí.. myslím si že by to dost ulehčilo.
S omezením provozu přes odbornou hromadu šrotu pod Vyšehradem to povede ke značnému nárůstu automobilové dopravy v celé oblasti.
Honeckery? to ještě někde jezdí? já myslel, že vše šlo do pece už loni… ta česká železnice je fakt skanzen
To bude minimálně ještě dest let jezdit. Stejně staré koženky. Honekry maji kotoučove brdy a výrobně jsou mlači než koženky.
Krok zpátky pro hlavní město…
trochu přehnaná recenze
jako příměstská?proč ne,díky velkým nástupním prostorům rychlá výměna cestujících,tichý chod,nepíská to neb to nemá zdrže…já proti nim nikdy nic neměl.pamatuju je nové z fabriky
A to šplhání po žebříku do kurníku, tuplem na neperonizované 171 taky dobrý?
Nemá zdrže? Ono to nebrzdí?
Má kotouče jako třeba Elefant.
Pravda, Honecker nepíská při brždění jak kdyby chtěl přeřvat Judas Priest v jejich nejhlasitějších letech. To je tak asi jediné plus, které má.
Ještě má protismyk. 🙂
Staré kozženky maji taky protismyky.
Jako záloha jsou akceptovatelné, ale zase bych je příliš nevychvaloval. V létě je v nich nedýchatelno a špatně se větrají skrze vyklápěcí okna a rozmístění sedadel mi přijde taky dost nešťastné, pokud je vlak více obsazen. Záloha okay, ale v nejbližších letech bych je moc rád viděl zmizet z pravidelné dopravy, snad i více než béčka.
Stačí v nejbližších 10 letech?
Jak je vidět, doprava ve StČ kraji a Praze výrazně modernizuje….vozy B249 jsou zde standartem (viz nahrazení Panterů na Svitavách, či denodenní změna řazení na Vysočinách) a teď ještě tohle…. 🙂
Rychlíky Svitava a Vysočina vypravuje brno 😂
Honeckery? To jako fakt? No nevím, honeckerům jsme u nás dříve říkávali „dobytčák de luxe“.
Ano, sedět v tom na čtyřce po čtyřech se nedá 😛
Mě se tuhle ptal manželský pár ze zřejmě lepšího zahraničí, kdy přijede S7, když se přiřítila tahle hrůza (honeckery, nasazeno o vánočních prázdninách). Očividně je to vykolejilo, takový skanzen nečekali. No, taky vizitka ČR.
Proč tam nejezděj syslogrady, tedy Bmto?
Protože chybějí jak syslové, tak patra. Na části vlaků patra jezdí, ale soupravy jsou často kratší než mají být, někdy je to namíchané s honeckery v jednom vlaku. A často je vidět souprava se dvěma peršany, bez řídicího vozu.
by jsme jim říkali obyčejně,prostě Bymee
A nebylo by lepší zrušit tu nesmyslnou první třídu v příměstské tramvaji? To by asi problém vyřešilo ne?
Nejezdím tam pravidelně, takže nemohu zobecňovat, ale nedávno jsem tam zažil situaci, kdy při poměrně plném vlaku postupně nalezlo do jedničky docela hodně lidí, kteří do ní evidentně neměli jízdenku (bylo to lze vydedukovat z jejich rozhovorů). Nakonec to dorazila skupinka několika otců s dětmi na výletě, který tam vlezli úplně „na hulváta“, když jeden z otců pravil, že na „na nějakou jedničku jim sere“. Průvodčí se tam vůbec neukázal(a).
Takže úplně nevím, jak je to s dodržováním jedničky v narvaných vlacích ve špičce. Řekl bych, že nic moc.
Ano, zažil jsem toto několikrát. Namistrovaní otcové nebo matky, vědomě nalezou do první třídy s tím, že oni si můžou dělat co chtějí.
Klidně bych si za jedničku připlatil, ovšem ne dle tarifu ČD pro traťovky, to by byla šílená pálka. Kdyby se šlo cestou rozumného „PID“ příplatku (v úvahách to kdysi bylo!) a dalo se to načíst do Lítačky… Jinak podepisuju… Vážně se na to zvysoka. Výletnické rodinky s namachrovaným taťkou či maminama, když je všude jinde prostě narváno (když místo dvoješusu přijede „krátký“), v pracovní dny to samé v podání jiných koumáků. Průvodčí ne vždy stíhají, často jde – u té S7 například – o napěchovanou jednoešusovou soupravu, a kdyby se ta část koumáků neuchýlila do tzv. jedničky, lidi taky mohou… Číst vice »
Na nástupišti v Kyjich jsme nedavno malem zustaly, podarily se nam az x ty dvere. Narvano jak v Indii, s pruvodci jsme se celkem pobavili, aspon nebylo kam padat. V Libni se lidi museli prodrat skrz vagon, protoze nefungovaly dvere, i kdyz nechapu, jak se jim to podarilo, anebo jeli na Masarycku, kde jsme si prosli ‚koridorem smrti‘. Prazsky standart 😞
Bohužel, tento stav nám ČD nedělily tím, že posadit se do 1.třídy může kdokoliv….pak ho průvodčí poprosí, zda by si nedoplatil. Pak samozřejmě skupina cestujících (jako jsem já) má roční doplatek do 1.třídy a jde na stojáka…..bohužel (jedinná obrana, doplatit si ještě místenku za 35 Kč) takže jízdenka, doplatek a místenka…. Opravdu chytrý nápad od ČD (taktéž snížení příplatku za 1.třídu na 30 procent, což se na ročním doplatku také neprojevilo).
Tak to je snad normální, že se vleze do 1. třídy a pak se dokoupí příplatek.
Nevyřešilo.
Naopak, nové pantery budou mít 2 první třídy. A taky jen 3 vozy.
Určitě se zbaví nejstaršího. Výměna za jeté City Elefanty za nové Regio Pantery, to se bude v Ostravě líbit. Fakt ale je, že na Ostravu jsou Elefanty velké, nikdy jsem tam neviděl dva spražené a v okolí Prahy jsou ve špičkách dva málo.
Spřažené jezdí na Dny NATO.
Nebuďte naštvaný a závistivý, do Ostravy nejdou nové pantery, ale ojeté z Olomouce.
Proč z Olomouce?
Olomouc si nechá ty úplně nové protože Ostrava spadá pod Olomouc
Na trase Svinov-Opava jezdil v ranní i odpolední špičku Elefant narvaný k prasknutí. Je ale pravda že v první třídě bylo relativně volno, a bystřejší cestující si za 100CZK měsíčně koupil příplatek do ODIS 🙂
Akorát že ty nové pantery jsou uplně na Pikachu, kdyby to byly jako ty první, tak super, ale ty nové jsou hnus.
Raději budu jezdit autobusem než panterem.
Né…a proč. Jezdí li to, je to celkem v poho…. Určitě to lepší, co ČD provozují…..
Jestli se ti nelíbí panter, přijď se svézt IC 1504 „Wim Hof “ Votice město – Praha FJB. Komfortní vozy Bt, pro zpestření dnes netopící.
To ještě existuje? To bych rád svezl normálním Btčkem.
Tak co by Ti lidé chtěli? Asi Viaggio Comfort na každém spoji? Pro mně RegioPanter je moc pěkné svezení (jde o regionální dopravu)…nechápu.
Než tím nový asi jo. Ty se fakt nepovedly.
Co vám na nich tak vadí, že svou nenávist musíte ventilovat tak často?
škoda že jim místo 024 neposlali 055, ten by si v létě užili. Snad každoročně mu v hnacím voze chcípne klimatizace. 024 je/byl nejstarší moravskoslezský kus, ale zase celkem spolehlivý.
Jinak škoda, no. Až začnou jezdit v MSK výhradně dvouvozoví panteři, tak začnu jezdit autem. Výhoda elefantu bylo velký prostor, kde jsem si v klidu mohl vybalit notebook a pracovat, teď jak přijede panter tak je to sardinkárna a jsem rád když se tam s tím batohem mezi spoustu dalších lidí alespoň sednu, ale tím jak ten čas nemůžu zužitkovat, tak se ta výhoda prostě ztrácí.
Co první třída, tam by místo na práci nebylo?
Zlatá první třída v CityElefantu, v RegioPanteru tragédie. Ve druhém případě je to totální lowcost (prostorem, uspořádáním interiéru). A to jsou v novějších jednotkách v 1. třídě lepší sedadla, ale ani ta to nezachrání.
na těch pár sedadlech je samozřejmě situace o trochu lepší, ale ne o moc. Hlavně protože v MSK existuje ODIS Prima, který umožňuje tam jet víceméně komukoliv.
V MS kraji ale nemají mizet elefanty, jde jen o jeden kus který se turnusově stal nadbytečným
Dle toho jak jsou postaveny smlouvy v Pidu, tak po dokončení instalace ETCS v elefantech nám z Prahy zase jeden pošlou (ale jinačí 024 ETCS nedostane)
Samozdrejme pokud se do té doby nezdeformuje u nehody
Nadbytečný….. Hlavně, že se na žádost strojmistrů neustále neprovádějí opravy, protože není žádná záloha. Však cestující nemusí nastupovat všemi dveřmi, může jim donekonečna vypínat A/C, není dořešená neschopnost některých jednotek se spřahovat….etc. Ale hlavně, že mají jednotek nadbytek. Jakmile odjede, začnou zase jezdit peršingy s vozy. Už se těším…
Nedávaly se za tu 024 do MS kraje pantery z Brna?
Prý z Olomouce a do Olomouce se dávaly pantery z Brna.
Posledně jsem jel starším Panterem ze Svinova. Ptal jsem se fíry co to má být, byla to prý zápůjčka z Brna jako náhrada za ty dvě původní dvouvozovky jezdící do Mošnova, které byly na instalaci ETCS. Tak jestli ten informační šum s Brnem nevznikl takhle.
To taky vymyslel někdo chytrý, že do starších elefantů nedají ETCS.
Když se nad tím zamyslíte zní to celkem logicky…je to první série, která má gravitační WC a hlavně jinou starší elektrickou výzbroj než ostatní soupravy. Je to snaha unifikovat vozový park. Oni ty první soupravy dojezdí na S7 kde ETCS nebude ještě hooodně dlouho a bude to akorát na jejich plánovanou životnost.
Měli tam dát 058, aby se po letech zase vrátila do Prahy.
Nejspíše se všechny ostravské 471 budou stěhovat do Prahy
myslím, že by se „ku Praze“ měly přesunout všechny Elefanty a hlavně všechny Honeckery a nahnat do nich povinně všechny politiky a vedení ČD, ať ví jak se substrátu pohodlně jezdí do práce =) =)
Ono vůbec by české železnici prospělo, kdyby politici třeba týden museli jezdit vlakem. Celkem rychle by pochopili, jaké jsou problémy a co se má řešit.
Jen aby tu železnici komplet nezrušili s vidinou, že by ty problémy řešit navždy nemuseli.
Jezdím denně elefantem a jsem spokojený
Sysly s Honeckery jsou sysloidy, syslografy jsou s patrama.
A co ta dodávka nových panterů do Prahy? Neměla by právě tohle vyřešit? On to asi bude jeden velký průšvih, když místo 3vozových dvoupodlažních pantografů budou 3vozové jednopodlažní se dvěma prvními třídami.
Jinak teda chudinky bohumínské škatule, v Praze je čeká záhuba, stačí porovnat, jak vypadají ty v Bohumíně a jak ty v Praze. A vůbec, proč tam nejde třeba 058, ta je původně pražská.
3vozová jednopodlažní nahradí 3vozovou patrovou pouze mezi Kralupami a Ústím, tam je to žádoucí. A pak teda i mezi Pečkami a Kolínem v souvislosti s novým provozním konceptem.
Spěšnáky na Kolín má jezdit jen sólo panter?
Nebo to berete, že 2×471 nahradí 2×640.2?
Spěšňáky do Kolína mají jezdit spřažené dva dvousystémové třívozové Pantery až do Čáslavi a má to být 11 párů denně.
Já předpokládám že to budou především dva spřažené pantery. Však do Kolína jezdí dva spřažené ešusy.
dva spřažené ešusy sice jedou, ale jejich obsazenost z Českého Brodu je minimální,
Opravdu je žádoucí mezi Ústím a Lovosicemi jezdit hůř než dobytek na porážku? Ostatně to jsme už vyzkoušeli před 18 lety, když jelo 3vozové tornádo místo 4vozového, tak byl počet stojících osob stejných jako sedících.
058 nejde protoze ta ETCS dostane, 024 se už do MSK nevrátí protože bude bez ETCS
ETCS měly dostat všechny jednotky s uzavřeným systémem WC, tedy i 024. To se změnily plány?
Hlavně je totálnáí kravina vyřadit zánovní panťáky kvůli ETCS, i kdyby jezdily už jen 10 let, tak se to přece musí vyplatit, za 10 let odvozí tolik substrátu…
Proboha nikdo nic vyřazovat nebude. Jen nedostanou ETCS a budou řazeny do turnusu na S7 kde si ještě minimálně 10let pojezdí, protože tam ETCS jen tak nebude.
Přitom právě tohle se periodicky opakuje. Bohužel stále se musí vysvětlovat, že ten stejnosměr tak rychle pryč nebude, a že ty staré ešusy to v jízdách na určené trati bez ETCS nijak neovlivní.
Kdysi proběhla nějaká úvaha že by se Elefanty z OVY všechny stáhly do Prahy a do Ostravy by přišly nové Pantery. Už se od toho upustilo nebo je to stále ve hře?
Upustilo, smlouvy jsou postavene tak že se počítá s takovým stavem jaký je teď
To souviselo s tím, že Ostrava se měla celkem logicky přepnout mezi prvními uzly na 25kV. Pak to někdo nepochopitelně zrušil, a OVA má být 3kV ostrov obklopený 25kV.
Snad ten nesmysl brzo někoho přejde, uměle přecházet na 25 kV je totální kravina.
Už aby to bylo… 3kV je přežitek, poplatný své době.
Uměle to není. Pevná trakční zařízení nejsou na věky, včetně měníren a bludné proudy – vím, nejsou vidět.
Stěhuje se první nejspíše se přestěhují všechny popřípadě většina
S čím se ty dveře skříží a co z toho proboha vznikne? 🙂
S jezevcem nebo přímotopem, každopádně to nebude jic hezkého.
Myslím, že bývalé vlády před vládou p. Jiřího Rusnoka teď mají velmi hezkou vizitku, ty tratě se musí předělat, třeba i 070/071, zejména pražský úsek, který ve špičce nejvytíženější, i když to zní blbě, tak ta elektromechanika ze Satalic musí pryč, nemluvě o tom, že když zachováme stávající dopravní moment osobních vlaků, tak při zdvoukolejnění a elektrifikaci tratě získají prostor nákladní dopravci, kteří po modernizaci trati 072 Děčín-Ústí nad Labem Střekov-Všetaty-Lysá nd Labem-Nymburk-Poděbrady-Velký Osek-Kolín získají nové kapacity, kvůli kterým umožní rozvoj regionální osobní dopravy na trati 090 Praha-Roztoky u Prahy-Kralupy nad Vltavou-Ústí nad Labem-Děčín, který se ještě více rozšíří po… Číst vice »
Elmech jasně, pryč. Ale tím nepomuzete kapacitě. Je nutné trať že skal do Neratovic zdvojkolejnit a mít všechna nástupiště boční a ostrovní. Je to zkrátka typická příměstská dráha. Použil bych salámovou metodu, zkspacitnit nejdřív úseky, jde se má pravidelně křižovat/míjet a jejich okolí. Tím zkrátíme cestovní doby o pět minut. Dále zvýšit rychlost. Tím zkrátíme 3 až 5 minut. NP klimatizované soupravy s vyšším zrychlením. Další 3 až pět minut. Dostaneme se k úspoře asi 12 minut, což spolu s vyšší spolehlivostí, kvalitou vozidel zatraktivní cestování Nera – Praha a zvýší poptavku.
A teď mi řekněte, proč aspoň není 2. kolej od Skal do Satalic – tam se čekává dost často. Přitom by to akorát navázalo na modernizaci tratě od Vysočan…
Protože někdo musí alokovat peníze SŽ a ta současně pro naprostou podudržovanost a podinvestovanost sítě neví kam dřív skočit.
No jo, když ešus naložíte tak, že se prohejbá, to pak ty dveře muší bejt nakřivo.
Fakt mě bavíte, co se týče stavu GPK trati 171. je v podstatě dobrý. Svršek je sice za svou reálnou životností, ale blátivých míst je minimum a propadlé styky a lomené oblouky byly před více, než pěti lety hromadně vyřezány. Mnoho úseků (kilometrů) projeto čističkou. Stejně tak úsek Mstětice – Čelákovice a výměna roštů v obou kolejích Vysočany – Balabenka. Rovněž byla nejméně polovina úseků přebroušena včetně starých kolejnic. Na obou tratích již dávno tedy nejsou úseky, kde vlak skákal jak splašené koza.
Jj, kde jsou ty doby, kdy jsme za Karlštejnem skákaly v panťáku až na dorazy. 😁 Taky si myslím, že svršek se proti době, třeba před deseti lety, zlepšil.
Problémy s dveřmi mají Syslové. Pro jejich reko se vybraly vozy Bdt279, které měly z výroby nízkou tuhost skříně. Tento problém řešila žebrovaná střecha u vozů novějších sérií (Bdt280, Bp282).
Tím, že má Sysel dveře dvoukřídlé a posunuté více do prostředku skříně, dochází za jízdy k jejich poruchám z důvodu pružení skříně vozu. Že se poruchy Syslů projevují více v Praze než jinde ale nejspíš nebude ani tak o stavu tratí, jako o (pod)stavu údržby.
V Ústí potkat sysla, co nemá aspoň jedny dveře nefunkčním je v podstatě nemožné. Vyjímka není ani všechny 4 nefunkční.
Velmi dobře je to popsáno v ŽM 10/23 ☑️
Tam je někde stykovaná kolej? Starý svršek je akorát z Radotína do Karlštejna a i tak není zas tak špatný.
Pro onu samotnou nešťastnou jednotku, která z Ovy do Phy půjde, je to VELKÁ škoda. Ostravské jednotky jsou udržované (technicky i provozně) a co z ní v Praze brzy bude, se můžeme přesvědčit v každodenním provozu – viz https://www.facebook.com/kolmix.zprototypu/posts/pfbid02CW8fTKArGBeC42itpkVhd8bCp6Ftvt69jTgt4gTNy4t6c8aXguGsKUcByJW6bMMLl
Jo, údržba pražského depa je pověstná. Jednotka se tu dostane k pořádnému umytí jednou až dvakrát do roka.
To je asi tím, že mají panťáků málo a výkonů hodně, za éry žabotlamů to bylo uplně stejné, když se ještě nehrálo na ECM, tak byly třeba dvojnásobné proběhy, než se dostaly na opravy do Šumperka.
V Hošticích krávy také myli jednou do roka…
Ah ano, povestne bohuminske depo. Ja se samozrejme nedivim, ze ty vlaky jsou celkem ciste, venku s lidma jsem je jeste poradne nevidel, nepamatuju si ze bych kdy v ostravskem primestu mel jediny den bez nejake 460/Bdt/niceho.
Je fakt, že třeba v Krnově vidět nejsou. Ani do Frýdku nejezdí.
Takže zase starý šrot!!!!!
Presne. Muzeum zeleznicni techniky v Praze a Stredoceskem kraji
Jakej ŠROT, dneska by bylo ideální, kdyby byli ještě v provozu jednotky řad 451 a 452, protože je prostě poptávka
Prej ne, protože prej v Ostravě jednotky udržovali a v Praze nikoliv.
Ha ha. Jediné, co lze vidět a cítit, je že se v Praze začalo před pár lety kašlat na čištění interiérů a dopravce si nedokáže jednotky chránit proti vandalismu. Mám silný pocit, že tito řádí i přímo v depu.
Kdyby část ONJ, která byla postavena s ostnatým drátem, tak tolik problémů není, ten zásadní je v legislativě, kde dnes ostnatý drát se může používat pouze u vojenských nebo jinak důležitých objektů a zrovna depa a úderžbové základny dorpavců se mezi ně nepočítají
Ale houby zakazany, zakazany je tak maximalne okolo zvirat kvuli tomu, aby se zabranilo jejich poraneni.
Buďte rád, že tam nepošlou vyřazené jednotky 560 z Brna, že to ani udělat nejde. Ještě loni touhle dobou to byla nosná řada, jsou o 30 let starší.
Tak 560 nejdou, ale 460 by šly. To by ale byla protu vandalskou verbež škoda.
No rozhodně tisickrát menší šrot, než jaký s těch pražských Praha udělala.
Dělal jsem si zálusk, že by ČD mohly doplnit 18-žilový kabel do patrových vozů přesunutých z Vysočiny, které mají nedávno po dílnách a jsou tak vlastně čerstvější než pražská patra. Tuší někdo, kde je u „vysočinských pater“ zádrhel?
Vysočinská patra jsou šrot. A teď když to celý den a noc stojí na ONJ aby to udělalo dopoledne jeden šťouch do Kralup, to je poslední rána.
Nicméně ani šrotu stojícímu na dispečerce neuškodí kombinace rychlosti a bezpečnosti.
Zrovna z dispečerky pojede v noci, poveze někoho neznalého, cestující otevře dveře na druhé straně. Je to dispečerka, takže s nějakou pravděpodobností má „zpoždění“(hradí něco, co už mělo jet). Průvodčí se snaží rychle odmávat, strojvedoucímu to pojede, na průser vhodné podmínky.
Na základě čeho soudíte, že jsou šrot? Na vyvazovačce ve firmě 4rail byly všechny v letech 2021-2023…
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/provoz-a-technika/vylepsene-patrove-vozy-se-vraceji-na-trate/-26269/
Ty tam měli nechat.
Říkal jsem si kam se podějí syslí soupravy z ústecka až jich tam za necelé tři roky nebude potřeba a ejhle, ono je pražské příměsto ještě zužitkuje.
To se spíš zužitkují panteři, ne?
Evidentně všechno, co má kola. 😀 Každopádně tohle je dost validní point. Kampak asi půjdou pantery z Ústecka? 😯
Pokud vím já, tak mají jezdit na lince S4 společně s těmi které příjdou po roce 2025 do Prahy
To by bylo dobré, ale ty ústecké pantery budou ještě rok, po tom, co tam bude jezdit Žlutej ….. vázané na U1/U3, takže bude zajímavé, co s tím.
Za necelé 2 roky.
Myslel jsem, že s Honeckery bude v Praze konec. Ještě by to chtělo vyřešit R49, ty vozy jsou tak staré, že už tam toho moc nefunguje a když se jede z Říčan posledním vlakem do Prahy, tak už pochybuju, jestli dojedeme. Chtělo by to nové vlaky. Elefanty jsou na tom sice o mnoho lépe, ale nedojedou do Votic/Tábora a dualizace by byla asi neekonomická.
A nebude zrovna na této lince „za chvíli“ jezdit Panter?
Nebude, ten bude na kolínských Sp. S benešovskými nejsou žádné plány.
Aha, já myslel že bude na všech „elektrických“ Sp… tak nic
„Zatím“
Ne, honeckry jezdí dost často právě i na posilách S7 do Řevnic.
Dopoledne možná nějaký panter pojede do Řevnic.
Některé grafikony točily brněnské interpantery Brno – Prahlavní – Radotín – Prahlavní – Brno.
A náhrada klasikou s lokomotivou byl důvod odřeknout S7.
Ano ale myslím že to bylo jen brzy ráno, kdy souprava v Praze nocovala. Na jednom obratu do Radotína loni zase jezdila 814+814.2 z Pacifiku 🙂
Právě, na ranních posilách do Radotína vždy jezdilo zrovna to, co bylo k dispozici, ta regionova tam jezdí i letos.
Jednotky 640.2 budou jezdit na R41, S7 do Řevnice a na S4 do Kralup
Taky často na Sp do Hradce či Čáslavi, ještě, že na 070 jezdí hydry, bdtn a ABfbrdtn, které bych rád viděl zpět na lince R21 tu arriváckou šunku nenávidim a jízda do Tanvaldu je utrpení, 854 vyjede až nahoru do Harrachova potažmo do Sklarske Poreby, protože narozdíl od 845 má výkon a adekvátní převodovku, ne jak ty německý malý věci, které jsou dobré tak akorát pro polabskou nížinu, nejraději bych je stáhnul i z R26, protože trpěj i při průjezdu Brdskou vrchovinou
Tak to si moc neumím představit, když hydrokurvy mají obecně výkon uplně naprd, že „kopřivy“ jsou na tom ještě hůř.
Obávám se, že tu Honeckery vydrží, dokud je nenahradí EMU400. A to asi ani první desítka.
Osobně si mysílm, že nahrazovat řadu 471 řadou 640 atd je hloupost. Patrová jednotka se do Prahy a okolí hodí více…
Furt lepší, než nahrazovat řadu 471 řadou 650 (ehm, ehm, Ostrava, ehm).
Oni jsou schopní to nahrazovat syslografy 😉
Jezdí zdvojené, takže s kapacitou problém není
S1 provázaný oběh s S9, sobota 27. 1. Byla tam nezdvojená 650, viděno na vlastní oči.
Třívozová patrová jednotka se hodí tam, kde to část dne jezdí sólo a část ve dvojici. Což je asi nula tratí na Ostravsku (ale tehdy „nešlo“ koupit nic jiného) ale většina tratí okolo Prahy, právě kromě dlouhého ústeckého ramene, kde má smysl to nahradit 640 (a do Kralup zdvojit). Řevničáky až na ranní výjimky nevyžadují 2×471 a také tam zatím žádné 640 přijít nemají. Turnusová souprava má být sysel a 3 patra, což je o dost větší než jedna 471. Bohužel, reálná vypravenost se liší.
Možná by cestující na kralupské trati ocenili vvíc, kdyby místo zdvojování tam byl 15min. takt, jako i na jiných příměstských tratích.
Ale pak tu máš tu malou sprostou věc, která patří na šibenici a ta říká, že elefanti se v sedle ekonomicky nevyplatí na většině linek z Prahy do okolí, já souhlasím, ale prostě nám na jednom důležité místě sedí blb
Patrová jednotka se hodí tam, kde to vyžaduje délka nástupišť. Pokud je tato dostatečná, jsou patra zbytečná komplikace. Což je přesně případ S4.
Leckdo také ocení, že v patře vidí přes PHS.
… skříží … zkříží …
(předposlední odstavec)
A to jako někdo uspořádá tiskovku a na ní informuje veřejnost o osmnáctižilovém kabelu? 😀
Prosím o opravu na „vozidla nasazovaná“
Kdysi byly do Ostravy předány dva pražské slony, 057 a 058. Tak se pomalu vyrovnává skóre.
Nebyly předány, ale byly vyměněny za dva z výroby, tzn. Ostrava dostala místo fungl nových už půl roku jeté ( a vyzdobené) .
Buď už jsem to zapomněl, nebo ani nevěděl, díky. A které ty funglovky byly tehdy dodány do Prahy?
Asi ty 28, 29, 30. Ale moc to nechápu, proč Bohumín dostal starý, aby Praha mohla dostat nový?
Soudruzi z NDR zjevně nikde nepochybili, pouze dodali objednané civilně-sanitní vagóny nesmyslnými roztečemi mezi sedadly…
Spíš soudruzi z ČSSR byli blbí, že objednávku už po revoluci nestornovali.
Oni chtěli, ale ty vozy byly již v takové fázi rozpracovanosti, že by storno poplatky byly skoro stejně velké jako za pořízení samotného vozu 🙂
Na druhou stranu, kdyby ty vozy prošly okolo roku 2000 nějakou reko, tak by z nich mohly být na tu dobu slušné vozy na rychlíky. Samozřejmě by došlo ke snížení počty sedadel, ale dvoukřídlé dveře by byly oproti Bčkům výhodné, naopak by výstup jak do věže zas tak nevadil.
kdyby…kdyby se koupilo 20 Pendolín…kdyby se koupilo 30 Railjetů…nemá smysl řešit kdyby…ty vozy tu jsou, něco si odjely, a teď odejdou do šrotu.
Jo, to bych si i připlatil za první třídu. Hezky jen dvě kožená masážní křesla ke každému oknu. Minikupátka pro dva, stěny z kouřového skla, více druhů plynule regulovaného osvětlení, koberec, klimoska, perfektní odhlučnění, donáška jídla na místo, atd. Rozteče oken se totiž k ničemu jinému v dálkové dopravě nehodí.
🙂
Asi ano, ale okolo roku 2000 na takové věci nebylo pomyšlení. Asi by se to i hodilo okolo roku 2010 a pořád by se to nějakou dobu dobře využilo, ale tehdy se modernizovaly jiné věci, humanizovala Béčka a kupovaly ojeté vozy od ÖBB. Ale vlastně jedna taková modernizace vznikla, šlo sice jen o sedačky a okna, ale to bylo to nejpodstatnější.
Vznikla, a je asi škoda, že se v tom nepokračovalo. Přitom v tu dobu probíhaly rekonstrukce různých šrotových Bh na Bpee nebo co.
Však ty snahy o reko byly, ale skončily špatně. Buď se nikdo nepřihlásil, nebo ještě hůř, v půlce práce zkrachoval.
Možná vám ne, ale táhnout do Sysla kočárek s dítětem, nákupem popř. druhým potomkem, by se Vám taky asi nelíbilo…
Viz Ústí.
Tak oni prošly reko později, ale z toho se nic moc udělat nedá.
Tak spíš z ČSFR.
Prý to byl rozměr někam do Asie.
No, jsem zvědav jak dlouho zůstanou Moravskoslezské 471 v Praze čisté…
Ani den. :-/
Tak. A to bylo řečí o důkladném odstraňování a mytí. Většina je opět zmalovaná jak lunapark …
Jenže to nejde uhlídat. Vandalivé jsou v přesilovce.
… ano, těch umělců je vážně moc. Ale o zvýšené ostraze se mluvilo také …
Není jich víc než jinde ve světě. Jen je tu méně údržby.
Což může být také tím, že v zimě se to prostě blbě odstraňuje.
Pamatuji si, že před léty několik nových elefantů přišlo do Ostravy po několikaměsíčním provozu kolem Prahy. Jejich interiér byl po těch pár měsících v horším stavu než u těch ostatních, které na Ostravsku jezdily již několik let.
To je docela zajímavá věc. Přitom hned po revoluci byly bohumínské panťáky (tornáda) snad to nejhorší, co se dalo na síti potkat. A graffiti měl na sobě snad každý vůz.
Na tom nic zajímavého není.
Blbců se urodilo tenkrát víc na Ostravsku, teď kolem Prahy.
Zřejmě si s tím v Ostravě dokázali poradit. Tak by se Pražáci mohli inspirovat.
No v Praze to stálo za houby i tenkráét.
Takže to vylidňování z Ostravska bylo směr Praha?
panťáky tam přišly u ústeckého kraje, ale jestli vymydlené nebo vybydlené, to nevím.
Ale prd. Jezdily tam od výroby, ústecké navíc přišly až ke konci provozu.
9 ústeckých panťáků tam přišlo v roce 2007 v dobrém stavu. Jenže v té době akorát Bohumín přešel na nějaký nový systém údržby, tenkrát se o tom psalo, možná sám přednosta Podstawka o tom někde psal a od té doby se kvalita starých panťáků zlepšila o 1000 %.
Dost vidím souvislost s tou debilní kampaní ČD, která si vzala za cíl sprejery zesměšnit. A ti to teď ČD vrací. Tohle v národním dopravci vymyslel někdo, kdo nemá ani ahnung o psychologii.
Už vím, odkud se berou hlášky „z provozních důvodů dopravce“.
Ať je to cokoliv, může za to ČD. : – )