Do Pražské integrované dopravy míří 22 nových RegioPanterů, jezdit budou do Ústí a Čáslavi

RegioPanter pro Jihočeský kraj. Pramen: Škoda TransportationRegioPanter pro Jihočeský kraj. Pramen: Škoda Transportation

Uvolněné jednotky CityElefant pomohou na jiných tratích, například do Lysé nad Labem.

198 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bjorn

Staré dobré Elefanty, mnoho lidí si na ně zvyklo a pro mě se v nich cestuje velmi příjemně

SYN

Tak konečně že je taky ve středočeském něco dvousystémového… doposud to byl mrtvý cyklus – přepínat se nemohlo protože nebyly vozidla, a vozidla se nekupovala protože bylo všechno ss tak proč zbytečně utrácet že…

Josef Švejk

Ta světla těch RegioPanterů jsou hnusná. A jízdní vlastnosti oproti 471 horší.

SYN

To je opravdu těžko představitelné ty horší jízdní vlastnosti… Elefant byl tak „dole“ že je těžké ho překonat i schválně. Už jenom 50% hnaných náprav je zlepšení…

Jarda

Nezapomněli jste na rychlík „praha – Děčín“? Nikde v textu není zmíněn, ten by si ty nove jednotly zasloužil. To bude pořád jezdit to ohlušovadlo?

Sova

„Nasazování nových jednotek se promítne i do vyšší ceny výkonu. V roce 2025 kraj zaplatí oproti stávající úrovni o 385 milionů korun více.“

V některých částech kraje se škrtají celé linky s úsporou maximálně jednotek milionů, aby se mohly jinde vyplácet o několik řádů vyšší částky jen za obměnu vozového parku…

Jak je to tedy s těmi finančními problémy kraje? Máme? Nemáme? Nebo máme jen když se to hodí?

DuDr.

Vždycky je to o tom jak se říkalo „silnější pes ****“. Vlaky Čisovice – Dobříš vadí, zatímco vzduch do Sedlčan se vozit může jako když hrom bije.

Leinad

A takové tam jsou krásné nenávaznosti, spojení doporučované IDSK Pidlítačka ani nenajde (4 minuty na přestup bez čekačky).
Asi se čeká na to, že se i ve Voticích vykáže malá obsazenost.

Petr

Tam mají senátora.

smasska

Oprávněnost těch peněz si můžete zkusit odhadnout jednotkovým ušetřeným/nebo naopak vydaným nákladem na jednoho cestujícího skutečně přepraveného v odpovídajících vozidlech.

Juraj

To přeci není nic tajuplného.
Investuje se tam, kde je železnice prokazatelně konkurenceschopná, případně tam, kde existuje potenciál přilákat další cestující. Na takové R41 panter udělá mnohem lepší službu, než zachování prázdné 810 někde, kde každý stejně jezdí busem nebo autem.

xyz

Ve chvíli, kdy někdo tvrdí, že „nejsou peníze“, tak z takového tvrzení skutečně lze odvodit, jako by nebyly peníze vůbec na nic.

O. K., kdyby uvedl, že „peníze by nějaké byly, ale nemáme zájem je vkládat do slabě využitých vlaků s nízkým přepravním potenciálem“, tak by to byla pravda.

P. S. Zavedení těch Sp vlaků Praha – Čáslav může mít další konsekvence jako např. o něco menší kapacitní požadavky na linku R9 – nicméně ta má jiného objednatele + ty požadavky již byly napevno uvedeny v probíhající soutěži.

Ryk Mat

Podle vás mají tisíce lidí do smrti denně jezdit do práce a z práce strašlivými šroty proto, abyste vy a další šotouši mohli masturbovat u fotek prázdných šukafonů v zakopaných řitích? Podle vás má kraj nedostečnou nabídkou vyhánět do aut lidi, kteří by vlakem cestovali, kdyby v něm bylo místo proto, abyste vy a další šotouši mohli…? Buďte rád, že se kraj zdaleka nechová tak ekonomicky, jak by měl a nezařízne mnohé další tratě s 15 cestujícími na šukafon ve špičce. Jen idiot mrhá prostředky na nesmysly a ignoruje důležité potřeby.

Han van Meegeren

PID je až do Přelouče, tak by mohla zmizet i megaostuda Sysel + rekoHonecker.
Minulý týden opět nešly dveře, v Chvaleticích se nikdo nedostal ven a všichni jeli do Kojic. Ještěže se to zpět dá zvládnout i pěšky, ale s taškami nákupů to pro leckoho nebylo příjemné.
Smutné je, že ani personálu nebylo divné, že ve tři odpoledne nikdo ve Chvaleticích nevystoupil. Jak asi dělali úkony před odjezdem dle ČD D2…

CP1

To by se muselo rozlomit rameno Kolín – Č.T. a vrátit se k Pce – Praha a Pce – Č.T. (lámat to v Přelouči by byla blbost), ale to jsou jen úvahy,PID je možná integrován až do Přelouče, ale s objednávkou nemá nic společného, to má na starost PaK, takže na základě čeho by mělo dojít k náhradě syslů, když objednavatelem je jiný kraj? Proč by to vlakové četě mělo být divné? Ona je snad ve vlaku, aby laborovala, že nikdo nevystoupil. A úkony před odjezdem se jednoduše udělali z klasického Bdmtee, které nemělo blokované dveře za stání, pokud totiž… Číst vice »

Leinad

Takže úkony udělaly tak, že dveře neodblokovaly ani nezavřely.

CP1

Pokud skutečně budeme věřit variantě, že všechny čtvery dveře (Sysel + rekoHonekr) byly v poruše, i když se mi to zdá nepravděpodobné, jedny, dvoje ok, ale všechny?
Tak vlaková četa otevřela dveře u klasického Honekru, které se blokují pouze jízdou, viděla že nikdo nenastoupil, ani nevystoupil, tak odmávla odjezd (přeci porouchané dveře byly zavřené a zablokované).

Ondřej 2

Takže je to v pohodě. Mamina s nákupem a dvěma děckama jela o zastávku dál a zpátky pěšky, ale bylo to podle předpisů. To už je skoro jak ty ujetý vagóny na přejezdu.

Jarda00001

Na zdopravy.cz už proběhlo, že Pardubický kraj chce taky pantery (popřípadě jiné jednotky), kvůli nevydařené opravě Bdmtee.

Jan T.

Čím to, že ty dveře šly o zastávku dál? Ale pokud opravdu nejde nic otevřít, tak bych použil záchrannou brzdu, ať mě personál z toho vlaku nějak dostane.

Ryk Mat

Když se mi nepodaří otevřít dveře a vlak se rozjede dřív, než stačím vystoupit nebo nezastaví v zastávce na znamení, přestože plechová huba zaječela: „Zastavíme.”, tak ihned strhnu záchrannou brzdu. Personál pak přinutím, aby mě nechal z vlaku vystoupit. Zatím pohrůžkou stržení plomb nebo rozbití sklíčka vždy ustoupili, policii na mě nezavolali a vystoupit mě nechali. I když tedy sprostí byli pokaždé jako baBureš s hradní kun*dou dohromady.

Ondřej 2

Bojí se jak modrá guma záchranné brzdy 😂

MRC

Pokud vše funguje tak jak má, tak dveře otevírá strojvedoucí a vlaková četa na to má minimální vliv. Když vystoupí další dva vozy, tak ten třetí prostě pro vlakvedoucího nebude trnem v oku. Vliv předpisu D2 na toto je spíš minimální.

SYN

Kdyby nešly vůbec otevřít dveře (vícery než jedny) tak při rozjezdu strhnu záchrannou brzdu… to je přece nebezpečné jet se zablokovanými dveřmi, co kdyby došlo k nehodě!

Josef Švejk

Ovšem to je krok zpět, to už i ty 471 jsou o dost lepší.

CSI

Proč? Panter je mnohem modernější jednotka co umí respektovat 20. léta 21. st. Obsahuje snad vše co by snad dneska měla mít. 471 je kromě kapacity snad ve všem horší tak netvrďte že je lepší jak Panter.

MHD

Lepší chodové vlastnosti, méně pazvuků v interiéru, oddělené nástupní prostory, lepší výhled do krajiny z patra. Cestujícího se rozhodně nebude cítit pohodlněji z informace, že to má ETCS a moderní řízení a je to dvousystémové.

abc123

„Lepší chodové vlastnosti, méně pazvuků v interiéru, oddělené nástupní prostory.“ To je vtip?
Však 471 jsou tak líné.
Jediný pazvuk, kterým si tak mohou konkurovat je klima, jinak je nový panter daleko tišší.
Oddělený nástupní prostor? Moderní jednotky by si s rozdílem teplot měly hravě poradit, bez nutnosti zbytečných bariér v interiéru.
A potom design. Tam si v interiéru nemohou konkurovat.

CSI

Tak především budou cestující mnohem více spokojení, že to má nesrovnatelně lepší IS, pohodlnější sedačky ale i například fakt že cestujícímu se před ksichtem nezavřou dveře nebo to otevírání do VP a celkově pocit že to je nový dělá z Pantera mnohem lepší vozidlo. Věci jako že Panter má o 40 kW více atd. je zbytečné zmiňovat.

kix

lepší výhled do krajiny…tak to je fakt to nejdůležitější..ačkoliv uznávám, že ten výhled je fajn a v patře má člověk daleko více klidu (neotravují dveře a je tam menší frekvence výměny cestujících), ale to je prostě dáno koncepcí, nikoliv že by 471 byly nějak lepší

jal

Tady https://www.graffitistore.cz/5-spreje po té zprávě prý zvětšili sklad a navýšili zásoby.

CSI

Tak to je ale celkem smutné že musíte ničit veřejně prospěšnou věc než abyste si rozbili h*bu někde v nějaký rozbitý budově. Možná by se vám rozsvítilo 😃

Pitrys

Prima, nemusí krást Ešusy z MSK 👍

Leinad

Kolik jezdí Slonu do Čáslavy?

bvovka

Tam nedojede kvůli jednosystemovemu provedení stejně jako současný banán, který je však v mnohem horším stavu a po nasazení panterů již z Vršovic nejspíš nevyjdou.

Thom

Copak banán, ten na komfort cestujících nemá vliv, ale ty honeckery…

SYN

Tak ty by tam celkem dojely, teda kdyby je táhlo něco dvousystémového 🙂

Michal²

Do Čáslavy 0 a do Čáslavi taky 0

josef81

Nelítá už někde nákres Panthéra v Pidláku?

endy

Možná budou v modrém provedení

Osamělý Vlk

Nové jednotky už by měly být opravdu v laku PID. To, co zatím jezdí, má výjimku z jednotnosti zbarvení, ale nové vlaky by už měly být v nátěru PID, tedy včetně toho, co nasadí jeden méně kvalitní dopravce na S49.

Prokop Böhm

Kralupy nad Labem? Snad nad Vltavou. 🙂

David

Kraj neví, kde je.

Pierrot

Tak hlavně, aby se tam v některých zastávkách ty dva Pantery za sebou vešly. Jedná souprava má 80m.. třeba Žalov má na délku 158m..

MiK

Vzhledem k tomu, že kmenová souprava má 310 míst k sezení, kdežto posilová 460, viděl bych to na 3vozovej + 2vozovej… takže se tam určitě vejdou.

XXXD

Do STČ kraje jdou jen třívozové pantery (udávaná kapacita 230 míst k sezení na 1 soupravu, zdvojeně 460). 310 míst k sezení je udávaná kapacita Elefantu. Chce si to jen pořádně přečíst článek.

Petr

A kam byste s tou svou vozovkou jel pak. Do Ústí, zpět do Prahy?

Jiří Kocurek

Však ty dveře nejsou u spřáhla, ale víc jak 5 metrů od něj.

Pierrot

Ok, ale úplně prakticky to nezní. Ale třeba se tím urychlí příprava zastávky Vltavská. Jinak budou lidi na zastávce Holešovice skákat z výšky do kolejí…

Osamělý Vlk

Tak že se to nevejde čely ještě neznamená, že se všechny dveře nevejdou k nástupišti. Pokud to nebudou brát na ruku, jak se občas děje s Elefanty, tak by z těch jednotek měl být výstup a nástup v pohodě.

Michal

Ne všichni taky jezdí na cílovku,na elefantech je to občas docela boj a na Ústí ráno tuplem,zkusil jsem cílovku 2x i se sníženými procenty a stejně by to nezastavilo tam kde má,takže raději na ruku.

Han van Meegeren

Kéž by nejezdili.
V Týnci nad Labem zásadně jezdí ve směru do Pardubic téměř na konec perónu a cestující se nesmyslně musejí táhnout zpět. Taky tam nějaký dobrák kdysi postavil boudu.
V Kojicích domorodci řvou podobně, ale pány federanty to k požívání hlavy stejně nedonutí, natožpak aby to předělal ten packal, co to zpackal.
Táhne se to léta.
Jeden efekt tamní doprava s jízdním řádem jak noty nz buben přece jen má.
Většina obyvatel z obcí kolem trati se už na vlak vybodla a jezdí autem.

Petr

To není pravda, jsem z Týnce. Zastavují u podchodu, když už vyrazí. A nikdo tu hlavu nepožívá. Ale vy s tou svojí byste měl něco udělat

Han van Meegeren

Udělá se opatření.
Třeba jistý TÜRkysový dopravce příslušné dveře zamyká a odemyká.
K značnému pobavení cestujících.

SYN

640 ČD: 79 400 mm takže vám chybí 800mm k tomu aby tam vešla souprava dvou komplet celá, a pokud jde „jen“ o bezproblémový nástup/výstup, tak tam přebývají 4 metry. To by se mělo zvládnout…

Jelen

A co takhle raději nechat 471 na osobáky Praha – Kralupy, zavést tam pásmový provoz a pantery nasazovat na Sp vlaky Praha – (bez zastávek) – Kralupy – (se zastávkami) – Roudnice (případně dále Ústí)? Nejsem sice moc příznivec pásmových provozů dělaných tímto způsobem, ale zrovna tato trať se k tomu přímo nabízí a zrychlit spojení s Prahou od Nelahozevsi dále by nebylo na škodu. Osobáky Praha – Kralupy by pak v budoucnu mohly pokračovat dále do Slaného nebo Velvar, pokud se tedy tyto tratě někdy dočkají elektrizace.

xyz

Do Slaného a Velvar by, pokud už, bylo vhodné také vést zrychlené vlaky – tzn. takové, které mezi Prahou a Kralupy pojedou skoro bezzastávkově.

Zastavování v každé zastávce je z pohledu dostatečně rychlého, přímého cestování ze Slánska a Velvarska do Prahy nekonkurenceschopné jak časově, tak i takříkajíc pohodlím spočívajícím v četném zastavování.

M M

A z Litoměřicka jsou ty osobáky jakože konkurenceschopné, nebo v čem by to mělo být jinak?

smasska

Z Litoměřicka tam jezdí rychlík, pokud by toto bylo v pásmovém JŘ, tak přesto dojde k urychlení v trase Praha – Kralupy.

Jarda

Z Litoměřic jen nejezdí rychlík až do prahy, musi se prestupovat bud v melniku nebo kde, nebo jet do ústí a pak se vrace prazakem zpatky, coz je časově nahovno.
Hodně lidí tak využívá bus, asi libereckeho kraje, posledne jsem ho videl s polepy idol.

smasska

Proboha, jaké Ústí nebo Mělník? Normálně do Lovosic a odtamtud R20.

xyz

Z Litoměřicka do Prahy by nebyly časově konkurenceschopné ani osobáky pásmující v Kralupech.

Nicméně nemám problém dodat, že stejně tak z obcí mezi Kralupami a Roudnicí je pro cesty do Prahy ryzí courák příliš pomalý.

Adam Ř

Je to rozumné. Ještě bych teda mezi Prahou a Kralupama zastavil v Roztokách, ale jinak nedává smysl, že cestující do Nelahozevsi a dál musí první část cesty jet přípražskou pseudotramvají

Míra

Helefenty do Lysý? A do Řevnic budou pořád jezdit prehistoriká patra, která vezou dvě lokomotivy. To jako fakt?

Georg

nebojte, do revnic budou jezdit ty nejvetsi elefantovraky, ktere nebudou dostavat etcs.

Neodrážet Nespouštět

Radotínské TGV Duplex nechte bejt. 7000kW na dvě patra jsou super. Jezdí to sice pomalu a jenom občas, ale alespoň to stejně žere. Energetická krize jako by nebyla 🙂

Han van Meegeren

To je houby.
Kolín – Nymburk má Duplex hybridní, heč!
Tam jdou s dobou. Když na silnici hybridní auta, tak to by bylo, aby to Náhrobní popravce také nezvládl!

DuDr.

To co myslíte už nějaký čas není duplex (tedy patrák).

kix

si jako myslíte, že když to má takový výkon, že to taky tak bere? jakože ty dvě 162 jedou pořád na plno? spotřeba se zvyšuje jen o to, že se tam vozí místo jednotky dvě skoro 90t závaží, nikoliv o maximální výkon lokomotivy

SYN

a plus klidová spotřeba, to není úplně málo…

Leinad

Dvě lokomotivy to má jenom když zrovna mimořádně nejde sysel nebo dálkové řízení, to se stává maximálně 5× týdně.

Han van Meegeren

Sysel je zajímavé vozidlo. Schéma zapojení platí pro cca 1 – 3 ks, další mají jiné a nikdo neví, pro které kusy platí to, co dílna má. Pras Šumperk nespolupracuje a výsledky vidíme denně v provozu.
Přesto se ČD drží Schadewerke zuby nehty.

Kupec pryč, Socdem pryč.
Netuším, čím to ještě bude.
Ne, Panter fakt není dobré vozidlo.

Osamělý Vlk

Tak tím, že bude snad víc Elefantů, bude možné poslat tyhle soupravy jinam, kde to mají k modernizaci vozového parku dál.

Rabín

Ví někdo, kde jsou Kralupy nad Labem? 🙂

Hodně štěstí

Vedle Ústí nad Vltavou. 😂

MOS

Možná nám to přeloží PŘEKLÁDACÍ zpráva k dodatku.

Gajda

ChatGPT určitě ví

jyřýk

Na jedný trati jsou Kralupy nad Vltavou, Bohušovice nad Ohří, Ústí nad Labem… není to jednoduchý 🙂

Petr

A rychlíky do Ústí a Děčína budou pořád jak z minulého století. Ach jo.

Vojtaano

Sice jsou Bee a B z minuleho stoleti ale ČD teď momentalne nic lepsiho k mani nemaji. A aby to vyhral zlutak a pak v lete ve spicce zkracoval Labe z 7 na 2 vagony to radsi pojedu sam ve svym kupecku v B. A i kdyby ČD lepsi vagony meli stejne to zaplati danovej poplatnik, bo ČD je statni podnik. Chudej stat, stary vagony. Neda se nic. Ale i na Labe casem dojde.

Rudolf Tuček

České dráhy nejsou státní podnik ale akciová společnost, kde 100% akcií vlastní stát.

Georg

tak dekujeme za vysvetleni, ale nejak jsme si tim uplne nepomohli, ze? 🙂

SYN

takže zisk bere stát (teda, až někdy nějakej bude) a jmenuje asi dozorčí radu, ale jinak mu už několikrát vzkázali ať drží ústa že „voni musej dbát na dobro akcionářů“ 🙂

Luboš Beneš

ČD tam kdysi jezdili i jen s 1 vozem z kopřiv….tak pro úplnost.

Michal²

Nejezdili, souprava 163+Bdt jezdila na R Střekov (Ústí – Lysá – Kolín)

Erik85

Musíte vydržet. Aktuálně se vyrábí 180 vozů které uvolní současné vozy z trasy Praha – Hamburg a Praha – Budapešť. Tyto vozy pak propadnou na rychlíky. Kéž by ty vozy tady byly již zítra.

Dudr.

Stejné pohádky byly už ke slyšení při výrobě 50 vozů interjet a nasazení interjetů vůbec nic nezměnilo, naopak se béčka rozhojnila více než dříve..

Twix

Je to i protože se většina páteřních linek rozrůstá o vozy, těch 50 kousků se tam celkem dobře rozpustilo…

Flatt1

Do hry vstoupilo ECM a nestíhačka opraven. Nic jiného v tom není.

Bram

Do hry vstoupila lemplárna ČD, které si myslely, že ECM zase nějak na poslední chvíli přečurají, jenže se trochu spletly….

Erik85

Takže ČD mohou za to, že třeba Knorr-Bremse i další dodavatelé mají problémy s dodávkami dílů pro výrobce i dílny v rámci celé Evropy??

Georg

jo to urcite, leda by se zase nekde zhorsil spravkovy stav nebo tak neco…

Leinad

Některý grafikony vyšly oběhy tak, že se i na rychlících oběvoval Elefant. Taky se kvůli tehdejší R4 (dnes R20) očíslovaly sedadla(místenky).

Jeffer

To bolo pre viac vlakov. Jednu dobu jazdila dvojica ešusov pravidelne v piatok posilový rýchlik Praha–Český Těšín (a v nedeľu späť – v GVD 2009 to bol obrat R 1541/R 1540).

Facepalm

Jo, to by dobrej očistec to trefit.

Leinad

Proti tehdy pravidelným béčkům a áčkům na IC a EC to moc neuráželo.

Litovel

Ano, přes Ostravu-Vitkovice. Jednou jsem vyzkoušel.

Josef Švejk

Co to má společného s tím, kdo ty vlaky objednává?

Luboš Beneš

Všechno, bohudík. Plzeňský kraj má v elektrický trakci vše nové s klimou, a motorová jde v kvalitě taky nahoru. Kdo objednává a platí ten i diktuje co má jezdit. A nebo platí a je jim vše jedno.

Nikola

Očekával bych, že se místo zdvojování jednotek půjde cestou zkrácení intervalu z 30 na 15 minut, třeba formou vložených Sp v úseku Kralupy-PHA. Pomohlo by to přeplňovaní R Labe a mohlo by to zatraktivnit cestování za Kralupy…

Jan

Je otázka, jestli na takový interval je kapacita tratě a dost strojvedoucích.

Anonym ze severu

Spíš bude ten problém kapacita tratě. ŽUP je už teďka dost přetížený a pro náklady (během dne) skoro neprůjezdný. Viz. vyjádření pana Sládka.
https://zdopravy.cz/boj-o-koleje-v-praze-nakladni-dopravci-chteji-zamezit-planum-na-nove-osobni-vlaky-98072/

VTT

Čtvrthodina je i na jiných tratích a nikdo se nad tím nepohoršuje. To vyjádření p. Sládka se týká tangent přes Malešice.
Na druhou stranu, je tam už linka Roztoky – Libeň.

Twix

No nepohoršuje… na Český Brod jsou 3 koleje, na Říčany se k předjetí využívá 4-kolejný úsek v Praze a na Řevnice to musí být 10-20 aby to vůbec vyšlo. Na Lysou nejezdí rychlík a moc nákladu taky ne.

VTT

Čtyřkolejka se používá spíš na předjetí Sp expresem ve směru do Prahy.
A především, z Prahy do Benešova je to dál, než do Kralup.

jouda

Tak hlavně na Lysou máme rekonstrukce trati, kroutíme už pátý rok. 🙂

Elb

Do Kralup mimo špičku stačí i Regína, zato Pantery by se v tu samou dobu využily na všech dalších hlavních směrech, kde by se Elefantům zvětšovala časová okna na čím dál více nutnou údržbu a provozně by to beztak bylo taky levnější, na koridoru do Kolína nebo při přestavbě do Berouna by pak rychlejším rozjezdem a rychlostí mohla stahovat zdejší neustálá zpoždění. Jinak, jak umí Elefanty komunikovat s Pantery?

Umbridge

Těžce. Jsou to dvě různé zvířátka.

Plecháč

Různé generace Panterů spolu neumí komunikovat, tak s Elefanty asi těžko.

Georg

a proc by s nima meli komunikovat?

Vojtech

Zjevně nápad spojit panter a slona, kde za Kralupy pojede jen panter

Elb

Tak ono v dobách, kdy pochcípá více Slonů za sebou a na zdvojených vlacích pak jezdí jen jedna jednotka, tak i Slon s Panterem by bylo citelné zlepšení.

Leinad

Protože jsou od stejného výrobce. A navíc byly verze (971 na Slovensko) které umí WTB s více mašinami?
Nevidím moc důvodů, aby si dneska dopravce dával na vozidla požadavek „nesmí umět wtb uic, nesmí být kompatibilní.“
A konktétní využítí třeba obě zvířátka z Prahy do Kralup, dále do Ústí samotný Kočičák zatímco se Slon vrací?

smasska

Proč by se spolu nutně musela z hlediska SW bavit vozidla, která dělí více než 20 let?

Elb

Polsední slon 2013, první panter 2011..

smasska

Fajn, navržená ta vozidla byla prosím kdy? Kdy byl vyroben poslední kus je poměrně irelevantní…

Twix

Ten slon z roku 2013 musí především komunikovat s prvním slonem z roku 1999.

Gus

Hlavně zapomínate na to že ešusy mají svorkovnice zboku a pantery nad spřáhlem

Vojta

Jsou někdy i návrhy té linky R41 po prosinci 2024. Budou do Čáslavi jezdit, stejně jako teď do Kolína, 4 páry těch Sp nebo má dojít k nějakému rozšířeni?

starší pán

Ano, jsou.

JiVe

Tenhle článek je vysloveně krmení pro Vtvt a on tu není… To je pech.

Pája

V klidu, on dorazí. Pasažérské vláčky on miluje a sedačkokilometry přepočtené na autobusky mu tady přece určitě nějak nevychází 😆😆😆

Jiří 3

2 hodiny a stále nic, třeba je to noční živočich.

Ondra Burgr

Však on přijde, neboj se . A zase to tu celý zaplevelí svýma domněnkama

bvovka

Nevíte kdy dorazí emu 400 ? Od roku 2026 elefanty kvůli jednosystemovemu provedení za Radotín nedojedou

Honza D.

2026 bude někde cestou z Prahy do Berouna střídavina? Optimisto 🙂

bvovka

Mělo by to být v úseku Beroun – Radotín (nechápu proč tomu SŽDC říká Černošice), konverze se netýká skoro hotového úseku Smíchov Radotín.
Mimochodem na Wikipedii se píše že z Berouna do Popovic byl navrácen stejnosměr. Je to pravda nebo troll

Dudr.

Pouze se při rekonstrukci posunul styk soustav takže stejnosměr teď dosahuje na zastávku Králův Dvůr. Dříve byl styk soustav mezi touto zastávkou a Berounským ranžírem.

Georg

2026 max po karlstejn, kamarade.

XXXD

Aktuálně běží výběrko, takže když to půjde dobře, tak se letos podepíše smlouva a za cca 3 roky by se mohly dostat první jednotky do provozu (konec roku 2026).

smasska

To tedy fakt nevím, odkud tento předpoklad máte. SČK nemá důvod u ČD požadovat tři roky před koncem smlouvy nová vozidla s životností 30 let, která by musel odkupovat nový dopravce. No a když Praha/SČK před rokem 2029 nic neobjednají, vozidel bude 0, podmínky VŘ to umožňují.

Oldřich Sládek

Přepnutí Beroun – Smíchov až někdy 2030.

Rychlíky Praha - Ústí - Děčín máte na mysli?

Rychlíky Praha – Ústí – Děčín máte na mysli?

NN linka s4 která jezdí každou půlhodinu do Kralup a každý druhý pokračuje do Ústí. I když vim že jeden jede až do Děčína, ale od Ústí vynechává zastávky (myslím že staví jenom v Povrlech.)

Anonym ze severu

Jojo, Elefant je o půlnoci kapacitně z Ústí do Děčína vyloženě potřeba. 😀 To samé ve 4 ráno.

Leinad

A jak to vychází oběhově, vyplatilo by se poslat tam něco menšího? (Nevím, ptám se)

oce

Chtělo by to neškudlit a dát na pantery antigrafitti nátěr, jinak to bude jezdit věčně zmalované, jako ešusy 😡

Financ

Existuje něco takového a je to funkční a efektivní?

oce

Existuje a je to funkční. Viz. 471 061 (v PID nátěru).

Ondra Burgr

Výborný nápad, ale známe to.. na to nejsou peníze a hlavně zavládlo by to smysl

Anonym ze severu

Budou v novém PID schématu nebo si ÚK prosadil tu svou zelenou? 😅

XXXD

Osobáky do Ústí řeší Středočeský kraj, takže bych řekl, že budou v PID barvách.

Pozorovatel

Vzhledem k tomu, že až do Ústí má smlouvu Středočeský kraj s ČD (a Ústecký kraj pouze proplácí výkony Středočeskému kraji), tak lze očekávat, že budou ve schématu PID.

Další věc je ta, že mezi oběma kraji nepanují zrovna nejlepší vztahy (viz spor o tratě 110 a 124).

Jiří Kocurek

Tak proč tam Borecký nezavede přestupy jako je zavedl v Berouně? Přece pořád čteme, jak se na hranicích kraje musí přestupovat a Borecký to zase porušuje! 😀

Pája

Pssst, nebo si to někdo přečte a pak mu to poradí 😃

Jiří Kocurek

Myslíte, že se to před ním doteď dařilo utajit? Co když si koupil tištěný jízdní řád?

Twix

Přestupy v Berouně jsou od konce roku 2003. Ty klasiky na příměstu už v té době byly dost nešikovné. Boreckýho bych z toho ale nevinil 🙂

VTT

Ona je taky otázka, jestli jsou šikovné ešusy severně od Kralup.

Twix

To víme od začátku že nejsou (ale asi pořád lepší než to zase trhat v Kralupech nebo Roudnici) a proto budou nahrazeny, totéž na Ostravsku kde jsou také nešikovné ale nic lepšího „nebylo“.

Pája

Rovnou dostanou graffiti už od výrobce, aby se s tím sprejeři nemuseli dřít 😆😆😆

Richard

Jak to je vlastně s tou ramcovkou na pantery? 27 Olomoucký kraj, 2 Moravskoslezský, 7 Královéhradecký, 22 teda Středočeský a ty zbývající 2 teda Zlínský? Tam jich má ale, pokud vím, být více…

Kování

Zlín jich má 6, Hradec 4.

Richard

To stále o jeden nevychází a navíc, Hradec měl mít původně 7, ne?

David S.

7 je dohromady i s dvouvozovýma

Alex

Na Hradecku se dostanou na trat Chlumec nad Cidlinou – Týniště nad Orlicí?

Kování

Pardon, Zlín mělo být 5.

Zapa

A na Řevnice se v nejbližší době počítá tedy s čím? Tam vyjdou ty zbylé ešusy, nebo se stále bude zkoušet štěstí se syslografy? Já chápu, že ty patra mají jen 100 a jinam už se nehodí, zároveň si však myslím, že kdyby se k syslům sehnaly „lepší vozy“, nejspíš Honeckery, tak to na ty Sp stačí.

Twix

Ono tam kolikrát v těch soupravách jezdí víc Honeckerů než pater, takže to už je skoro tak nějak splněno…

Zapa

Mě spíš šlo o to, že jsou u Syslů poměrně dost poruchové dveře, takže tím, že by přešly na Sp, tak by se ani tolik nepoužívaly, jako na zastávkových vlacích.

XXXD

Tak sysly jsou ale jen na 140 km/h u těch spěšnáků na Kolín asi chtějí vlaky na 160 km/h.

Jako také bych na posilových vlacích do Řevnic ocenil něco lepšího než kombinaci pater, honeckrů a syslů s lokomotivou, která zavisí na tom, co je v danou chvíli vůbec nějak rozumně provozuschopné, takže když má člověk štestí, tak občas jede i ten Elefant.

Na druhou stranu zase chápu, proč jdou ty nové pantery spíš na spěšňáky na Kolín. Ačkoli cestující na 171 jsou teď biti nadvakrát jak stavem trati (alespoň už se začalo s rekonstrukcemi) tak i vozidly.

Twix

Jo aha já špatně četl, myslel jsem že mluvíme o tom co by mělo jezdit na Řevnice. Jinak souhlas že dveře syslů by se pokud možno neměly raději používat…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Zase ten Borecký!

Karel

Borecký s pid nic nemá.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

LOL

Jiří Kocurek

Realitu je potřeba popřít, aby mylné představy neutrpěly újmu?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jednou to je nepřítel, tak je to nepřítel!

noerf

Mě se líbí, že kraj počítá s odpisy vlaků v délce 35 let, smlouvu s dopravcem do roku 2029, tedy cca 4 roky provozu jednotek. Navíc v roce 2027 dojde jsou tam zvláštní výkyvy cen ve ohledně objednávané dopravy.
Logicky mě tedy napadá otázka, proč se nesoutěží dopravci na 15 let (což je reálná doba odpisů). A pak nesoutežíme znova.

55p

protože ČD mají smlouvu z přímého zadání, kde je délka omezena na 10 let.

Tomariero

Ne nutně, je tam limit že smlouva musí být maximálně do roku 34 s tím že lze nejpozději uzavřít do roku 24. Viz prodloužení smlouvy v Jihočeském kraji.

noerf

Ten problém je, že v roce 2020 – 2033 budou soutěže a budou objednatelé soutěžit nové vlaky nebo cokoliv co jezdí.
A co když vyhraje dopravce dopravce, který za deset, patnáct let odepíše nové vlaky a bude levnější než stávající dopravce s vlaky, které jsou pět let staré a jednotky současného dopravce nebude chtít, protože se mu nevyplatí (jednotný typ, servis, atd.)

Pavel

Kralupy nejsou nad Labem, nýbrž nad Vltavou 🙂

Libcha

CO se týče těch spěšňáků, je to pro mě překvapující. Řekl bych, že alespoň část jejich souprav má miniaturní oběhy „ráno tam a odpoledne zpět“ s denními proběhy pod 200 km. Já bych tedy nová vozidla nasazoval primárně tam, kde budou celý den „lítat“, aby si vydělaly na odpisy, a na posilové doplňkové spoje klidně nasazoval „múzeum“, dokud to jde.

Hajnej

Ony mohou být promíchané s těmi kralupskými a mít ty „miniaturní“ oběhy jen ráno nebo večer a v druhé půli toho turnusového dne údržbu.

Geralt

Na Sp by byly vhodné elefanty, jenže neumí AC.

starší pán

Myslím, že na polovině Sp ty 471 zatím zůstanou a budou obracet v Kolíně.

starší pán

Plánovaný koncept R41 rozhodně není ve stylu „ráno tam a odpoledne zpět“. S1 bude přes den obracet v Pečkách.

Kubrt

Dneska to je tak, že dvě soupravy mají „miniaturní oběh“ a jedna jezdí celý den, ale jak píšou předřečníci, v době nasazení 640 to bude všechno jinak.

Kámo

Bylo by dobré je nasadit i na Benešov a protáhnout až do Votic. Jinak třeba SP na Benešov je eso nebo 162 a klasická souprava a za den najedou více než 200km. Několikrát denně točí Bn- Praha hl.n. a mašiny musí objíždět soupravu, přivazovat, dávat topný kabel, …

Twix

Souhlas, a tím bych také okomentoval tu větu v článku, že v rámci PID na koridorech nasazují ČD to nejhorší na Sp na Kolín – tyhle Sp na Benešov jsou podle mě ještě o trochu horší matroš.

Tazatel

V Bdt se dají aspoň pořádně otevřít okna, v honeckerech ne

Jiří Kocurek

Především jsou tam lepší sedačky než v Bdmtee, je na nich o dost víc místa, 4 dospělí si tam neomlátí kolena.
Jen nástup a výstup je úzkýma dveřma, ale zase tam nejsou tak vysoké schody. Pro přepravu kočárků obojí mínus.

Ohledně hnojení kolejiště: http://www.vladanfoto.cz/files/10_2022_poricany_kolin/150.025-00-1997-08-09-pecky-tatce-0018z.jpg

Twix

To je pravda, Honecker má zase aspoň trochu klidnější chod. Pokud tím Sp jedu až za Benešov, kde to uhání celou dobu víc než stovkou, tak upřímně nevím jestli si chci radši otevřít okno v Bdt nebo v Honeckerovi. Nevyvětrá ani jedno a Bdt bude asi hlučnější.

VTT

Jo, je fajn, když si někdo koncem října otevře okno, protože „je mu vedro“, sedne si tak, aby na něj netáhlo a vyvětrá celou půlku vozu – krom toho svého místa (sedí přece tak, aby na něj netáhlo). A na připomínku, že venku je okolo deseti stupňů, což není dobrá teplota na otvírání oken vlaku, se tváří, jak kdyby ho někdo vraždil.

Granja

Výstižné a hluboce pravdivé.

VTT

Jo, to by mě taky zajímalo, co je za plány s benešovskými Sp. Mně se tak zdá, že jsou pořád někomu trnem v oku a nejradši by je zrušil.
Teď jsou tam nejhorší vozy, po covidu trvalo déle, než na kolínské větvi, než byly znova zavedeny…
Dneska měl Sp v 18.15 (číslo si nepamatuju) celé tři vozy (2x Bdt+AB). Večer se to vejde, ale ráno bude masakr.
Mimochodem, to objíždění je trochu eliminované tím, že „vlaky proti srsti“ jezdí přes Malešice – aspoň se mi to zdá z jízdního řádu.

Geralt

Je to dobře. Zrovna na kralupské trati se ukazuje kvůli velké hustotě zastávek zásadní nevýhoda dvoupatráků na zastávkových osobácích – zoufale pomalá výměna cestujících.

Huh

+ by se mělo provést zamyšlení nad Úholičkami. Obrat cestujících tragický, jen to zdržuje.

Mirek

Obrat cestujicich je mozna na teto trati nejmensi, ale siroko daleko neni zadna jina hromadna doprava, na autobus pres kilak do kopce, u zastavky lze navic vidat radu zaparkovanych aut od cestujich vlakem…

Spis mi vrta hlavou, zda bude mensi kapacita stacit o vikendu v sezone, kdy timto smerem vyrazi hodne lidi na vylety?

Geralt

Pokud by to nestačilo, mohly by tam o víkendech vyjet zpátky 471. O víkendu jich je menší potřeba a mnoho jich je odstavených.

XXXD

To už by možná bylo skoro lepší postavit lávku u Úholiček a zrušit zastávku Řež, ačkoli ta má také svůj smysl, jelikož jsou tam hned u lávky výzkumné ústavy.

mic

Lávka z Řeže do Úholiček by určitě bodla. Ale tu první rozhodně nerušit, ta obsluhuje jiné lidi než by obsloužila ta hypotetická…

Kubrt

Stávající zastávku Řež opravdu nerušit…
Jen pro doplnění; historicky, před výstavbou lávky a zastávky Řež (kolem 1959, s budováním Ústavu) byla dopravní obsluha tehdejší spíše rekreační osady Řež realizována přívozem od zastávky Žalov.

G-man

Zastávka na znamení. Neztratí se spojení a (dle Vás) u většiny vlaků se projede.

Twix

Kromě pomalé výměny cestujících, která ale bude problémem na pár vybraných zastávkách (jinde jich zas tolik nenastoupí aby to zdržovalo), bych to ale spíš viděl na časté těžkopádné rozjezdy velké soupravy co má jeden hnací vůz.

Karel

Jen tak dál panteři … Ok