Do Prahy začne létat Etihad, nabídne čtyři lety týdně

Boeing 787-9 společnosti Etihad Airways. Foto: EtihadBoeing 787-9 společnosti Etihad Airways. Foto: Etihad

Novou pravidelnou linku obslouží Boeing 787-9 Dreamliner.

160 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Johnyka

Tak to máme z dálkovek zatím potvrzené Toronto, Abu Dhabi… Není tu nějaký insider, že by nám prozradil o jakých nových dálkových letech se ještě jedná ? Díky.

Lokeťák Mirek

Když se řekne Etiad tak si vybavím Lucii Skořepovou https://youtu.be/8xKIGWSgYgs?si=uNP0ayL5bLMKmVRk

Zdeněk

Takový krok lze jen vítat, zvýšená konkurence je jen ku prospěchu cestujících. Třeba to přiměje Emirates, aby upustily od nechutné praxe, kdy si u nich koupíte letenku a nakonec letíte jejich dceřinou nizkonákladovkou Flydubai.

Pavel

Tak jestli si neumíte ověřit při nákupu letenky, jaká společnost let operuje, tak to je smutné.

Air Traveller

Co je na te praxi nechutneho?

Normalni codesharing – na to, ze letite fly dubai, jste upozorneni uz pri nakupu.

A peijde mi, ze jsounty letenky, pokud jde o c/s s fly dubai , i levnejsi.

Y.K.

Nechutná praxe je spíše nedávat si pozor co kupuji a pak brečet v diskusi. 🙂 Emirates nemá od čeho upouštět, někomu se to může hodit kvůli času nebo ceně, jiný prostě najde spoje letěné přímo Emirates. Je to prostě nabídka, kdo ji neocení ji nekupuje.

Apex

Nechci se EK zastávat, ale pokud si kupujete letenku u EK přes web, tak tam je jasné upozornění, že daný let je provozován Flydubai… Takže opravdu o žádnou nechutnou praxi nejde. Pokud si kupujete letenku od cestovky, tak je povinná vás na to upozornit. Takže spíše záleží na tom, který let vám více vyhovuje.

Průvodce původní Aleš

Dokonce i na Kiwi to je při rozkliknutí detailu vidět. Předpokládám, že to tedy bude vidět u všech prodejců :-)))(Zkusmo jsem se ještě podíval na Expedii, tam je to i bez rozklikávání). Ale proč rozklikávat nějaké detaily, že 🙂

Braník

Žasnu jak v podstatě jedna dobrá zpráva pro cestovatele,o milovníku letectví nemluvě, tady v diskuzích vyvolá vlnu házení špíny,osočování a metání hnoje,který se mnohdy ani původní zprávy netýká. Je mi z toho na blití. A než mi začnete radit,odpovím si sám. Ano číst to nemusím,ale někdy se naivně domnívám,že se třeba dovím něco zajímavého…..

Jirka

Obávám se, že tím definitivně zhasne naděje na návrat A380 do Prahy 🙁

Apex

Tomu tak být vůbec nemusí, naopak, v rámci rodinného pošťuchování mezi šejky by naopak EK mohli mít motivaci tu 380 poslat… Ostatně, o něčem se už i hovoří, ale řeší se to, aby byla PRG obsluhovaná verzí s F/C/Y a ne verzí jen s C/Y…

Jirka

Takže místo toho, abyste byl rád, že se zvětší konkurence mezi dopravci, tím že do Prahy začne létat další top světová aerolinka, je pro Vás důležité, aby do Prahy začalo A380?

Air Traveller

Hele, jsou i tací. a je jich dost.

V jedný jakože „fandové letectví“ facebookové skupině opravdu před asi 2 týdny brečeli, když .. tuším, že někdo (Katar? ) přidával nové rotace z/do prahy.

Regulerně tam zaznívaly komentáře, že kvůli konkurenci už sem asi A380 nepoletí.

KrizeVychodniSpolecnosti

Vy jste ten typ člověka, který absolutně ve všem vidí negativum. Lítá víc společnosti – špatně, nelétají nové společnosti – špatně, lítá méně společnosti – taky špatně, zeměkoule se točí – taky špatně…

Jirka

A nejhorší na tom, je že já mám stejné jméno, jako výše zmíněný kolega.

Braník

A 380 od 12/2024 do PRG konfigurace C/V bez F

Braník

Pardon myšleno Y né V. samozřejmě

Jan

Emirates a Etihad jsou mi k ničemu… Nejsou členy žádné aliance…

Dominic

V dnešní době jsou už aliance přežitek…

Air Traveller

Dovolil bych si nesouhlasit.

Někdo, kdo (a to nemyslím v žádném negativním kontextu) luxuje akce lowcostů, a zpáteční letenka za víc, jak 29€ je pro něj sprostáý slovo, je neocení.

Cestující, kteří ale častěji létají dál s klasickými dopravci, jsou aliance docela fajn. Ne, že by v rámci aliancí codesharovali všichni se všema, ale codesharing je tam mnohem rozšířenější, než kdyby se jednalo o spoluprace mimo aliance.

No, a v neposlední řadě, pro cestujícího, který častěji využívá klasické dopravce, a má nějaký status, jsou aliance jedna z nejúžasnějších věcí, které jsou.

Dominic

To ano, ale v poslední době se aerolinky do aliancí moc nehrnou (když nepočítám SAS) a upřednostňují menší skupiny které si codesharují lety a mají možnost přesouvání/čerpání mílí mezi sebou.

Air Traveller

Tak on ani ten sas se nikam nehrne … SAS se jenompřesunul z *A do ST (v souvislosti se vstupem KL/AF do SASu).

Ze ST do *A se zase přesune nejspíš ITA (jako důsledek akvizice ze strany LHG).

Jinak nějaké exity z aliancí se nedějou,…

Dominic

Třeba LATAM opustil Oneworld a místo toho aby se přidal ke Skyteamu tak upřednostnil užší spolupráci jen s Deltou-Airfrance/KLM

Jan

No tak LATAM vystoupil hlavne kvuli te uzsi spolupraci s Delta. Predtim byl na stole podobny podnik s AA, ale to bylo smeteno urady v Chile… Nebyt toho, tak v OW nejspis porad jsou…

Jan

Ony se i hrnou, ale zakládající členové s právem veta přímou konkurenci moc přijímat nechtějí. Například Cathay údajně blokuje vstup China Southern a StarLuxu do OneWorld…

Palecek.m

S obema aerolinkama se dostanete defacto do celeho sveta, zadnou alianci nepotrebujete

Jan

Tenhle argument částečně beru možná leda tak u Emirates…

Air Traveller

Jako ze treba z cech se budeme trmacet
do usa ci jizni ameriky pres dubai?

Apex

LAX přes DXB nebyla špatná zkušenost 😂, zvláště , když to celé bylo na 380, ale uznávám, že to asi není masová záležitost.

Air Traveller

v C nebo F klidne a s radosti 🙂

Zdeněk

To jistě ne, přes Dubaj to už je hodně velká oklika. Ale třeba přes Istanbul s Turkish už to dává smysl.

Jan

Ale Turkish jsou zároveň i členy *A.

Palecek.m

Tak pokud potrebujete aerolinky z perskeho zalivu pro prepravu do Jizni Ameriky, tak pro Vas v soucasnosti nemam reseni. Ale verim, ze to zvladnete

Air Traveller

Nějak je k tomu nepotřebuji (nejsou členy žádné aliance, takže jsou mi k ničemu), ale … je to jen reakce na to, že se s oběma dostaneme do celého světa… a v mém vesmíru „celý svět“ zahrnuje i obě ameriky.

Johny Guza

Nepotřebuji být členy alianci. Mají svých kapacit a letu dost.

Jirka

Jednoznačně aliance jsou přidaná hodnota. Nicméně si myslím, že Emirates a Etihad je asi úplně nepotřebují a je možné, že jejich pravidelní cestující také ne.

Pavel

Určitě to bude přínos, jen mně není jasný termín. Autor píše, že budou létat od 2.června. Buď tedy létají nebo až za rok!?

Jan Sůra

2025.

Davo

Pan Pos by se mel hlavne starat o to aby bylo dostatek nakladacu, dobre placenych. Zasluhu na tom nema zadnou, jen chrli PR blaboly…

Air Traveller

neměl by se o počet nakladačů spíš starat ředitel handlingu, než ředitel letiště?

nebo snad se ve škodovce o dostatek dělníků stará Oliver Blume?

VíKo

👍

Jano

Riaditel letiska a jeho provozni šef su presne tí,ktorí na danom stave nesú vinu. Šéf handlingu je len figurka ,ktorá plní ich vlhké vízie o nákladových položkách letište(majitelom handlingu CAH je letiste Praha) …a potom ho ako prvého hodili cez palubu. Zrovnanie so Škodovkou je trochu mimo mísu..

Tomáš

Zákazníkovi je celkem jedno, kdo nebo proč může za problémy na letišti. Zákaník vidí jen to, že v Praze nedostane kufry.
Nebo v mém případě, vidím, že zavazadlo zničené Deltou mi v NYC odmítli odškodnit, ale v Praze při návratu u stejného zavazadla mi pár stovek Kč na nové dali.

Dominic

Zákazník handlingu je aerolinka a ne cestující

Apex

Za zničená/poškozená zavazadla vždy odpovídá dopravce, s tím letiště už vůbec nemá nic společného

Apex

CSAH je samostatná firma, akciovka, takže odpovědnost jde za vedením této společnosti. Že je letiště akcionářem není až tak důležité, ostatně akcionář zasáhl v rámci svých kompetencí a provedl změnu ve vedení (jakkoliv diskutabilní). To není jako v BTS, kde je handling přímo součástí letiště.

Air Traveller

právě jste se zařadil do skupiny (dle některých diskutjících (cituji))

„evidentně pod povrch a do vztahů, resp. kšeftů mezi nima nevidíte“…

Apex

Vždyť ano… Co bych o tom s třicetiletou praxí mohl vědět.

V.N.

Vrcholový šéf zodpovídá za všechno. Pokud by škodovka zkolabovala díky nedostatku personálu, bude se kývat židle nejen pod personální šéfkou, ale i pod předsedou představenstva firmy Škoda.

Air Traveller

Proboha , tak ještě jednou, speciálně pro vás, pokud jste to nepochopil.

Je letiště Praha.
Je handling (samostatná právnická osoba), který je vlastněn letištěm Praha.

Je Volkswagen
Je škodovka (samostatná právnická osoba), která je vlastněna Volkswagenem

takže ano, při nějakém průseru by se mohla kývat žídle pod představenstvem škodovky (nikoli volkswagenu)… a tou škodovkou je v našem případě kdo ? nooo, CAH.

J.J.

Tomu rozumíme, ale evidentě pod povrch a do vztahů, resp. kšeftů mezi nima nevidíte

Dominic

Co si aerolinka zaplatila a smluvně ošetřila to má, proč jiné aerolinky i u CAH problémy neměli?

Pavel

Je mimo diskuzi…před 2 týdny odlet z MUC, zpoždění 50min vinou nenaložených zavazadel, při návratu 55min čekání na kufry po přistání. Je to všude podobný.

Davo

Nese vinu pos, ryba smrdi od hlavy.

Adam

Podle originálního info byla plánovaná A321neo, ale očividně si nejsou jistý zda do nich dají dostatečnej produkt (údajně nový lie-flat) ale hrozí, že se to ještě změní od srpna..

Otakar Fink

Tak to bude chuťovka. Asi jako Qatar. Taky posílá A 320F

Michal

Qatar posílá Dreamliner 789…

Honza

Jojo, jednou týdne, jinak to lítá 788 a ten rozdíl oproti 789 je žalostný.

Pavel

Oni mají v 789 lepší seating ? 788 opravdu není nic moc.

Otakar Fink

Někdy asi jo. Ale já byl smolař😁

Honza

Skvělá zpráva.
Je ještě na stole varianta co se řešila v minulosti, že Qatar by mohl mít mezipřistání při letu do USA v PRG?

Dominic

Není

Apex

O QR jsem v této souvislosti neslyšel, ale uvažovalo se o EK a dokonce byla v relativně pokročilé fázi jednání s AZAL o propojení jejich letů z GYD via PRG, ale tehdy to narazilo na nesouhlas americké strany s udělením přepravních práv na úsek z PRG do JFK… myslím, že by to vyžadovalo lobbing, jako si (asi) zařídili Řekové a Italové :-).

V.N.

Špičková zpráva. Konkurence při letech do Asie , střední a jižní Afriky či Austrálie bude vyšší, tudíž i cena letenek by mohla být nižší. Doufejme, že z Prahy se bude moci jednou létat za stejné ceny, jako například z Vídně či Mnichova.

Santi

Včera jsem zkoušel letenky Praha/Vídeň – Vancouver.. Praha o 2000 Kč levnější než Vídeň. Ne vždy je pravda, že Vídeň je levnější.

pacicka

No v říjnu jsem letěl do Filadelfie přes Londýn, zpět ze Seattle přes Helsinky. Z/do Berlína, bylo to nepochopitelně 9500 Kč levnější než z Prahy 🙁

Air Traveller

kupoval jsem na rijen letenku do abu dhabi.

a nejak neuveritelne to bylo z prahy o 2 tisice levnejsi, nez z vidne.

a ted vcil mudruj

J.J.

Vídeň > Praha, smiřte se s tím konečně

Air Traveller

Nebudu se s tim smiřovat, když to není pravda 🙂

Právě kupuju letenku na SXM – v termínu, kdy chci letět (konec listopadu), je levnější Praha o asi 3tis na letenku, než vídeň .)

snažit se můžete jak chcete, ale opakováním se z výmyslů pravda nestane.

V.N.

Nepředpokládám, že nástup Etihadu na linku Praha-Abu Dhabi bude mít nějaký vliv na cenu letenek do Vancouveru.

Jirka

Já jsem si srovnával jen obyčejný Frankfurt a nestačil jsem se divit, jak tam má Austrian z Vídně napálené ceny. LH z Prahy byla o polovinu levnější.

ivan

Vždycky ne, ale většinou ano. To je aspoň moje zkušenost.
Ze začátku jsem se nebránil létat z/do Prahy, ale nikdy mi nevyšla Praha levnější. A dneska už mě ani nenapadne uvažovat o Praze. Ztráta času pro mě.
Můj názor a moje zkušenosti. Jestli má někdo jiné zkušenosti a vyhovuje mu létat z Prahy, tak ať si létá.
Buďme rádi, že máme možnost volby a každému podle jeho chuti.

Air Traveller

No vidíte, a zrovna dneska kdybyste kupoval letenku do té Antálie, tak by vás vyšla z Prahy o 2tisíce levnějc.

Čekal bych, že když jste takový expert, jakého ze sebe děláte, tak takovou chybu neuděláte.

ivan

Přestaňte tu mlátit prázdnou slámu a dejte validní argumenty, žádal jsem vás o termíny.
A místo toho píšete zbytečnou omáčku. Teď máte možnost ukázat, jak je Praha levná, respektive stejně drahá jako Vídeň, tak toho využíite 🙂

Air Traveller

vždyt tam ty termíny máte. včetně cenovek. co chcete víc?

číst to neumí, ale chytrej jako rádio.

lvy

Dneska je Vídeň již většinou vždy dražší.

Air Traveller

Tuhle obsesi vídní a její neustálé omílání v každém článku, kde se řeší Praha, moc nechápu. Existuje nějaký reálný důvod, proč by měla být Praha za každou cenu ve všem levnější, než vídeň? že máte (a nejen vy) neustále potřebu tohle mantru omílat? na čem tu touhu stavíte? Krom toho, je to mantra úplně zbytečná, i z Prahy se dá často letět levněji, než z vídně – je to jako v čemkoli jiném – někdy je levnější vídeň, někdy Praha, a většinou jsou ceny víceméně stejné. a nezaznamenal jsem, že by si vídeňáci permanentně stěžovali, když zrovna je situace taková,… Číst vice »

V.N.

Uklidněte se trochu. To, že vyšší konkurence znamená nižší ceny, to je realita. A to nejenom v letecké dopravě. A o ničem jiném můj příspěvek není. Pokusně jsem se podíval do vyhledávače. Požadavek – Bangkok někdy kolem 10.1, tam a 20.1. zpět. Cena z Prahy 17.835 Kč, cena z Vídně 13.763 Kč.

Air Traveller

ja jsem celkem vyklidneny 🙂 ale osvěta plačkám, co furt opakují nesmysly o Vídni, aniž by znali realitu, je potřeba.

PetrN

Osvěta a lhaní fanatickeho zastánce predrazenych smartwings a pražského letiste, na 95 lrocemt zaměstnance jednoho z uvedených, je něco zcela jiného. Obecně vzato je praha proste dražší, i když pochopitelně existují výjimky. Jinak by cesi z Vídně neletali, ne? 😀

Air Traveller

vyjimky … kdyby slo o vyjimky, uznam, ze pravdu mate. onomáe o vyjimky nejde.

Y.K.

Obecně vzato nemáte pravdu. Zejména co se týče dálkových letů. Letos jsem hledal hodně Asii a ani jednou nenašel z Vídně výrazně levnější než z Prahy.

Jiná věc je boj LC ve Vídni, ale to je specifikum tamního probíhajícího boje o pozice.

V.N.

Já jsem si hledal ve vyhledávači české větve cestovky TUI zájezd někdy na období podzim/zima na Srí Lanku nebo Thajska. TUI do těchto destinací žádné chartery neorganizuje, své klienty tam posílá běžnými linkami. U každého zájezdu lze zvolit odletové letiště. Nenarazil jsem na zájezd, který by byl s odletem z Prahy stejně drahý anebo levnější ve srovnání s německými letišti čí Vídní. Obvyklý rozdíl u stejného zájezdu, ale s rozdílným odletovým letištěm je nějakých 4-8.000 Kč v neprospěch Prahy. Pokud si vezmeme čtyřčlennou rodinu, dostáváme se někam mezi 16-32.000 Kč , což už je docela dost peněz.

Apex

No, jestli to nebude tím, že si cestující doplácí za úsek z Prahy někam, odkud pak TUI provozuje lety s nasmlouvanými partnery…

Y.K.

To není klasická letenka. To je velmi specifický případ charteru. TUI z Prahy pravidelné lety nemá, pokud je mi známo a codeshare se na to neuplatňuje, takže zřejmě prostě platíte běžnou extra letenku do Vídně a to se prodraží.

Řeč je o klasických linkových letenkách co si najdete na webu aerolinek, Pelikánu, Studenu Agency, Google flights a tak.

Jano

Češi z Vídně nelietajú. Maximální juho- Moraváci a Slovàci.

Tomáš

Nebo také Češi z jižní Moravy. Ale jen ti, kterým nevadí, že podporují bývalou okupační mocnost. Ostatní létají normálně z Prahy.

ivan

Aha, že naposledy jsem ve VIE potkal týpka z Plzně, co letěl do Švédska.

Air Traveller

Ty jo .. a já jednou potkal týpka z čech na letišti Mehrabád v Teheránu … a taky z toho nevyvozuju, že všichni češi lítaj přes teherán.

ivan

Tak ty ses dobrej chudáček 😀 😀 😀

Y.K.

Ještě jestli tam nedoletěl letadlem z Prahy. 😀 To pak jaksi není let z Vídně, ale přes Vídeň.

mlokXCM

Hele, označením „Češi“ se zpravidla myslí občané České republiky. Někdo jimi opravdu myslí jen obyvatelé Čech, ale to jsou menšinové případy, a navíc to tak nebylo myšleno ani teď.

Apex

Predražené pražské letiště… Čekal jsem, kdo to vytáhne…. Takže co třeba tohle z minulého týdne: https://www.aero.de/news-48153/Lufthansa-sieht-mehr-Chancen-in-Prag-als-in-Leipzig.html
Nebo si myslíte, že šéf LH kecá?

Davo

Ja treba radeji poletim z Prahy i kdyz to bude o 5 tis levnejsi z VIE platit vlak, mozna hotel a riskovat problem po ceste… asi tak. Navic ten ztraceny cas cestou ma pro me vetsinou vyssi hodnotu nez nejake drobne.

ivan

Když je Praha tak levná, mohl byste mi, prosím, najít zpáteční letenky do Turecka na září (přílet do Istanbulu a odlet z AYT či obráceně)?
Potom to klidně můžeme porovnat s tím co jsem zaplatit za letenky z Vídně. Z toho letiště kam vede železnice a kde nemusejí chytat vodu do kyblů, když trošku zaprší 😀
Kdyby se nedařilo nic najít, tak k té AYT můžete přidat DLM a ADB 🙂

Air Traveller

Tak např.l kombinace PRG/VIE-istanbul a zpátky AYT-PRG/VIE

data letů: 20-27,9

Z Prahy (turkish airlines oběma směry) 6 791 Kč

Z vídně (ty samé dny) nejllevnější opět turksih airlines 8604

vynechal jsem několik levnějších variant (z obou dvou letišt), které byly lowcost skládačkou, a v úvahu bral jen lety na jedné letence.

(krom toho z Prahy tam byla ještě o 400 Kč levnější kombinace s lufthansou, ale lítat do turecka přes německo a švýcarsko mi přišlo poněkud přízemní)

takže smolík.

ivan

V první řadě, díky že jste přijal mojí výzvu.
Nicméně zohledněte i ty levnější varianty a ne že si vyberete nejlepší evropskou aerolinku, tak aby se to hodilo Vám. Pěkný pokus, ale bohužel tohle neprojde.
Smartwings v září lítají do Antalye od 7600, Turkish za 6800. No co dodat 😀

ivan

A Turkish snad mají odbavené zavazadlo už v základní ceně ne? Takže cena u Smartwings plus 1300 a jsme na krásných 8900CZK

Air Traveller

Ufff… co to melete?

proč do toho taháte smartwings? o těch přeci řeč vůbec nebyla. Řeč byla o tom, jestli je levnější Praha nebo Vídeň, dle vašeho zadání.

A prostě Praha je na zadaný termín levnější, než Vídeň.

chápu, že jste smutný, že jsem vám zboural bábovičku „praha je nejdražší“, ale tímhle to už neokecáte.

ivan

Vy jste říkal, že smartwings je nízkonákladovka, tak uvádím ceny za které lítají. Ať každý si udělá svůj názor. Že to nezapadá do Vašeho narativu a musíte se snížit k tomu, že urážíte ostatní není můj problém.
Nic jste nedokázal. Vybral jste si náhodně jede termín, který se vám zrovna hodil a na tom stavíme vaši argumentaci. Letenku za 6800 si nechte, já sehnal z Vídně za krásných 85 EUR. Zpáteční.

Air Traveller

cože?

vždyť o smartwings jsme se tady vůbec nebavili, natož o tom, kdo je lowcost, a kdo ne.

prostě jsem , přesně tak jak jste požadoval,
našel aktuálně nejlevnější letenky z Prahy a Vídně na termín, který jste chtěl.

když si tady hrajete na takového odborníka, tak byste měl vědět, že to, za kolik jste koupil letenky před bůhvíkdy, je zcela irelevantní, protože se ceny mení, a nikdo už nedohledá, za kolik byly tehdy letenky z Prahy.

Davo

Proc jste tak neslusny a povyseny ? Copak se co to melete neda rict jinak?

Air Traveller

neda.

PetrN

A vidíte Vídeňaky, kteří by jezdili létat z Prahy? Já teda ne. Naopak prazaku leticich z Vídně jsou mraky. To asi o cenové hladině docela svědčí, ne? To, že občas najdete letenku levněji z Vídně neznamená, že cenová hladina obecně je srovnatelná. Protože fakt není.

Air Traveller

mate dost zkreslene predstavy o poctu prazaku ve vidni – je jich dost zanedbatelne mnozstvi.

Twix

Možná počítá ty Pražáky, kteří tam přiletěli s Austrianem a přestupují dál…?

Air Traveller

raději to asi nechci vedět, co do toho počítá.

asi měsíc, měsíc a půl zpátky tu byla i statistika (myslím, že to někdo vytáhl do komentářů), kolik procent cestujících ve vídni je ze slováče, z čech apod.,

a pokud me pamět neklame, tak čechů jdoucích přes letiště (a nebyli to tranziti, ale opravdu vystup/nastup) bylo docela málo – a pokud odečtu tu většinu z čechů, kteří tam přijeli z Brna (a Moravy), tak na pražáky zbyla 1, 2 stovky denně.

což možná jsou pro někoho „mraky“, ale jinak je to zcela zanedbatelné množství.

ivan

To by mě fakt zajímalo jak se ve statistikách zachytí kdo přijede z Brna a kdo z Čech. Jak a podle čeho se to určí.

Air Traveller

Pokud mám (např. ) 100 000 cestujících ve vídni, kteří jsou z české republiky, dá se celkem jednoduše (a stačí na to opravdu selský rozum) říct (a bude to realita), že většina z nich samozřejmě budou lidi z bližšího okolí, a lidi z okolí vzdáleného 3+ hodiny budou výraznou menšinou. a na to ani nepotřebujete IQ nad 100.

ale jinak samozřejmě, pokud věříte, ze této skupiny bude 50% z Prahy a 50% z Brna, tak si tomu věřte. je to vaše právo.

prosím, opravdu zapněte to kulatý na krku. Ono to často docela pomáhá

ivan

Vy a Vaše argumentace mě opravdu baví 😀 Nejdřív se oháníte statistikou, exaktní vědou, a když máte dokázat Vaše tvrzení, tak přejdete na selský rozum a urážky. Doporučil bych Vám to samé, ale ve Vašem případě se již mnohokrát ukázalo, že Vám to nefunguje a v nejbližší době fungovat nebude.

Y.K.

To teda fakt nevím kolik Pražáků se nutně trmácí do Vídně. Můžete specifikovat ty mraky? Něco jiného je jižní Morava, tam to má logiku už jen kvůli vzdálenosti.

marty-t

Podle mne se prostě občas objeví lepší nabídka z Prahy, občas z Vídně. My z Brna o tom víme své… Z Vídně je však pravděpodobnost levnější letenky zejména v málo atraktivní časy větší, protože tam kromě 69 letadel Austrianu bázuje 19 letadel i Ryan a 7 Wizz (když tak mne opravte) a ta letadla chtějí zaplnit i v šest ráno… A to, že Vídeňáci mají menší ochotu kvůli pár uśetřeným Éčkům jet do Prahy souvisí s jazykovou bariérou, vyšší kupní silou a třeba i tím, že můžou jet třeba do mnohem většího Mnichova pokud chtějí nutně 4-5 hodin strávit před… Číst vice »

Ondřej

Ano, je hlavním městem o několik řádů chudšího státu než Vídeň a globálně mnohem méně významné město než Vídeň, proto každý počítá s tím, že by mohla být teoreticky levnější. A nikdo moc nechápe proč je to přesně naopak, to je jak s těma potravinami.

Air Traveller

“o nekolik radu chudsiho statu” … bacha na ty cizi termity, aby ste se pak nebyl … no, jak to rict..

bohatost statu opravdu s cenou letenek fakt nesouvisi 😉

“kazdy”? leda vy a par dalsich snilku.

J.J.

Takže každý jste vy a pár dalších snobů co se vysmívá těm co chtějí ušetřit?

Air Traveller

Asi mi to budete muset vysvětlit.

Jak z někoho může dělat snoba tvrzení, že z vídně je to občas levnější, většinou stejně drahé, a občas dražší, než z Prahy?

J.J.

Úpně jednoduše – nekriticky obhajujete vysoké ceny letenek z Prahy a především Smartwings.

Air Traveller

Prosím, ukažte mi jediný příspěvek, kde obhajuju vysoké ceny letenek z Prahy….

Twix

Opravdu s tímto každý počítá? Pak by třeba letenka do Amsterdamu měla být výrazně dražší než do Bělehradu… hm, překvapivě je naopak levnější, čím to?

Y.K.

Proč by měly být z toho důvodu levnější? Náklady na let jsou menší? Nebo na posádky?

To byste mohl čekat, aby tu iPhony byly levnější. Nejsou.

Tomáš

Právě proto se musíme snažit do Prahy přetáhnout velký business. Mrakodrapy už jsme před 20 lety promeškali (ty jsou teď ve Varšavě a firmy v nich jim děkají ten ekonomický zázrak), ale pořád ještě můžeme udělat kvalitní právní prostředí pro podnikatele, abychom každý týden nečetli, že Češi zakládají firmy v Nizozemí, protože tam mají lepší stabilitu, daně, podmínky atd.

J.J.

Normální člověk zas nepochopí vaši obsesi posměšnými a ironickými komentáři ze kterých jde jasně vyčíst myšlení ve smyslu „jak může nějaká socka letět z Vídně když je to jenom o pár tisíc levnější“

Air Traveller

zklamu vás – z vídně jsem letěl nespočetněkrát. a taky z mnichova. a občas z frankfurtu. I z berlína.

takže ano, přiznávám se, jsem socka 🙂

takže by mě fakt zajímalo, kde jste to vyčetl.

ivan

V klidu. AT je takový všeználek co se musí ke všemu vyjadřovat, ale přitom jeho argumenty dost často neobstojí. Pár takových lidí jsem potkal v reálném životě a opravdu to v jejich společnosti moc dlouho nejde vydržet. Mají svou pravdu a nedokážou připustit, že by se mohli taky mýlit.

Honza

Největším problémem Prahy je Smartwings. Mají tu velký monopol, bohužel neumí nic jiného než ACMI a proto spojení se světem vypadá, tak jak vypadá. Přitom to není špatná aerolinka.

Adam

Pardon, ale to je zase blábol!

Martin

V cem maji Smartwings monopol? Oni snad brani jinym leteckym spolecnostem letat z Prahy kamkoliv? Nebo brani cestovnim kancelarim uzavrit smlouvy s jinymi leteckymi spolecnostmi?

testovací objednávka

SW tu nemají monopol, natož „velký monopol“.
Když už používáš cizí termity, zjisti si alespoň, co to znamená. Nebudeš zbytečně za blbce.

Air Traveller

Ten monopol SW spočívá v čem?

Vůbec, jak má vliv ACMI na to, kdo a jak sem létá?

Honza

Prakticky všechny české cestovní kanceláře mají smlouvu s QS a tím téměř nemohou využít služeb jiných leteckých společností. To je asi ta nejviditelnější věc. Další jsou dumpingové ceny za služby Letišti Praha skrz jejich dceřinou společnost Czech Airlines Handling a jiné benefity od letiště, které značně pokřivují trh. Nejhorší je, že všichni víme o tom vážném incidentu, kdy letadlo QS minulý rok bylo několik desítek metrů od kolizního kurzu do terénu v blízkosti letiště Skyros, ale všechno se to ututlalo, protože existuje kamarádšovtví mezi QS/LKPR/ÚCL/ÚZPLN ještě jako pozůstatek divokých devadesátek. Chápu, že na papíře všechno vypadá normálně. Ale tohleto prostředí… Číst vice »

Bóbika

A teď to za tu pravdu schytáte. Ještě nutno připomenout kamaráčoft pana ředitele letiště a pana majitele Smartwings.
Několik desítek metrů… 60 metrů to bylo, je tak?
Jenže tohle prostě zaslepencům nevysvětlíte.

Katka

Zdravím Honzo, ráda vám za Čedok upřesním, že jako cestovní kancelář nemáme žádnou podmínku, že s nikým jiným létat nemůžeme, naopak spolupracujeme s různými aerolinkami, je to třeba Corendon, Freebird, SunExpress, Fly Lili, Neos, v zimě to byl LOT, bloky máme i na pravidelných linkách. Smartwings jsou největší dopravce u našich charterů, ceníme hlavně flexibilitu, ale každá sezona se domlouvá zvlášť a záleží na podmínkách a kapacitách, co potřebujeme.

Prngr

Myslím, že mu to nevymluvíš …

Davo

Souhlasim s Vami, SW ma vyhodu, ze pro CK je flexibilnensi nez zahranicni charter dopravci a prirozene radeji jedna se SW v ramci celeho baliku letu, nez individualne treba s Corendon, TunisAir apod. Chybi tu konlurence ve smyslu bazovana letadla TUI ci cokoli podobneho. Pravidelkam SW opravdu nebrani, sam je ani moc delat neumi to vime vsichni. Zadna alliance, zadna C class, fqtv apod. Takze ano, SW ma trochu vyhodu, nikoliv asi monopol.

Apex

QS má svůj obchodní model, kam C, členství v alianci nebo fqtv prostě nezapadají a nemá pro ně smysl…

Davo

Vsak jo, ja jim to neberu… at si delaji co chtej.

Kamil Novotný

Já bych se zeptal., když je ten SW tak drahý a hrozný, proč třeba TUI z Prahy používá také SW a ne svou flotilu?

Air Traveller

At se snažím sebevíc, tak logika, jak smartwings mohl díky letišti praha ututlat incident v řecku (který spadá primárně do kompetence řeckých úřadů a UCL je k řešení přizván, neb se jedná o incident českého letadla) … to musí být hodně divoké 🙂

tyhle konstrukce o tom, jak smartwings brání cestovkám používat jiné společnosti, často se objevující „zaručené pravdy rádoby insiderů“ tvrdící, jak smartwings zabránil konkurenci létat do prahy .. to je vždycky taková zábava 😀

J.J.

Zábava je číst vaše komentáře kde si hrajete na odborníka a víte o tom hovno 🙂

Air Traveller

Ano, máte pravdu. Spletl jsem se. K vyšetřování není přizván UCL, ale český UZPLN.

Jarda

Chovejte se aspon slusne. 🙁

StonyCZ

Muzu poprosit o nejaky detaily k tomu incidentu v Recku? To mi nejak uteklo.

Průvodce původní Aleš

Můžete toto nějak víc rozvést?
„Prakticky všechny české cestovní kanceláře mají smlouvu s QS a tím téměř nemohou využít služeb jiných leteckých společností. To je asi ta nejviditelnější věc. „

Jiří

No konečně ☺️

Jockey

Skvělá zpráva ! z Vídně i Mnochova mají mnohem lepší ceny než EK nebo QR, snad budou mít super model. Mají dost času si najít klientelu a udělat marketing, dost často mají i vejmi zajímavé akce do Abu Dhabi, na webu měli nedávno akci s kufrem i za 6500 Kč, tohle Emirates nikdy neudělá. Myslím, že na ten connection lidi mít určitě budou. S Emiráty to bude trošku horší, protože kdo by chtěl po příletu 2h do Dubaje autobusem

Apex

No, ale asi i proto jsou na tom ekonomicky mnohem hůře než EK. Na druhou stranu ale asi EK nezbyde, než na to zareagovat a cenově se trošku umravnit…byť třeba QR nebo TK je k tomuto kroku moc nedonutili

J.K.

No ale! Velká radost. 🙂

Braník

Letenky už jsou na stránkách Etihad v prodeji.

Jan

No, do června mají ještě hodně času na to si to rozmyslet…

Davo

To ale nejni Smartwings nahoda

Ondra

Všechny dálkovky jen na Východ, do Ameriky vše sezonní.

Air Traveller

No jo, on krom jiného bude i dost zásadní rozdíl v sezonnosti těhle dvou destinací – Asie je defakto celoroční záležitost (navíc jak katar, tak dubai, tak etihad jsou /budou převážně pro tansit), v zimě pak je snad ještě větší sezona, než USA. Pro evropu je amerika v zimě těžká offseason, kdy počty přepravených cestujících padají globálně. takže se není co divit, že to pro ně není zajímavé, tím spíš, že z Prahy se do USA dostanete celoročně víc, než pohodlně, s jedním přestupem přes mnoho okolních letišt. a tranzitu přes USA se spousta lidí vyhýbá kvůli nutnosti ESTY/víza, imigrační,… Číst vice »

Air Traveller

oprava –

v zimě pak je snad ještě větší sezona, než USA.

má být

v zimě pak je snad ještě větší sezona, než léto

Zdeněk

Souhlas, ale ta ironie má účet Ondry už je zbytečná..

Vilda

Předposlední odstavec je hloupost. Esta a imigrační je posledních cca 15 let úplná brnkacka a mate pravdu, z Prahy je v podstatě všude daleko… 😁 USA pro cesty do střední i jižní Ameriky je nejlepší. Cenově určitě a vyplatí se i s jedním noclehem ve Státech.

Air Traveller

fakt mi nemusite vysvetlovat, jaka je to brnkacka, litam do usa pravidelne

ale pro spoustu lidi je to proste opruz, kterymu se chteji vyhnout.

a ja se jim nedivim – sice je to formalita, ale fronty na imigracnim jsou porad velke.

Průvodce původní Aleš

Fronty na některých US letištích na imigrační brnkačka nejsou a fakt nechápu, proč bych měl při přestupu international/international procházet imigračním, pokud je alternativa.

Jakub

Buďme rádi za to, co je. Oznámených dálkovek je teď (v pražském měřítku) hodně a pokud to těm linkám půjde, nebojím se, že by něco celoročního přes Atlantik nepřišlo. 🙂 Nemluvě o tom, že americký aerolinky teď stejně nemají dost letadel.

Jirka

Nejen na východ, ale taky na jih. Uvědomte si, že Emirates, Qatar i Etihad mají obrovskou síť linek do regionu od Afriky, přes celou Asii až po Austrálii. To je region kam se 1. létá na dovolené celoročně a za 2. tam žijí dobré 2/3 obyvatel této planety, jejichž životní úroveň postupně roste, nebo je vysoká.