Do Prahy začne létat Etihad, nabídne čtyři lety týdně

Boeing 787-9 společnosti Etihad Airways. Foto: EtihadBoeing 787-9 společnosti Etihad Airways. Foto: Etihad

Novou pravidelnou linku obslouží Boeing 787-9 Dreamliner.

Odebírat
Upozornit na
guest
51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Davo

Pan Pos by se mel hlavne starat o to aby bylo dostatek nakladacu, dobre placenych. Zasluhu na tom nema zadnou, jen chrli PR blaboly…

Air Traveller

neměl by se o počet nakladačů spíš starat ředitel handlingu, než ředitel letiště?

nebo snad se ve škodovce o dostatek dělníků stará Oliver Blume?

Adam

Podle originálního info byla plánovaná A321neo, ale očividně si nejsou jistý zda do nich dají dostatečnej produkt (údajně nový lie-flat) ale hrozí, že se to ještě změní od srpna..

Honza

Skvělá zpráva.
Je ještě na stole varianta co se řešila v minulosti, že Qatar by mohl mít mezipřistání při letu do USA v PRG?

Dominic

Není

Apex

O QR jsem v této souvislosti neslyšel, ale uvažovalo se o EK a dokonce byla v relativně pokročilé fázi jednání s AZAL o propojení jejich letů z GYD via PRG, ale tehdy to narazilo na nesouhlas americké strany s udělením přepravních práv na úsek z PRG do JFK… myslím, že by to vyžadovalo lobbing, jako si (asi) zařídili Řekové a Italové :-).

V.N.

Špičková zpráva. Konkurence při letech do Asie , střední a jižní Afriky či Austrálie bude vyšší, tudíž i cena letenek by mohla být nižší. Doufejme, že z Prahy se bude moci jednou létat za stejné ceny, jako například z Vídně či Mnichova.

Santi

Včera jsem zkoušel letenky Praha/Vídeň – Vancouver.. Praha o 2000 Kč levnější než Vídeň. Ne vždy je pravda, že Vídeň je levnější.

pacicka

No v říjnu jsem letěl do Filadelfie přes Londýn, zpět ze Seattle přes Helsinky. Z/do Berlína, bylo to nepochopitelně 9500 Kč levnější než z Prahy 🙁

Air Traveller

kupoval jsem na rijen letenku do abu dhabi.

a nejak neuveritelne to bylo z prahy o 2 tisice levnejsi, nez z vidne.

a ted vcil mudruj

V.N.

Nepředpokládám, že nástup Etihadu na linku Praha-Abu Dhabi bude mít nějaký vliv na cenu letenek do Vancouveru.

Jirka

Já jsem si srovnával jen obyčejný Frankfurt a nestačil jsem se divit, jak tam má Austrian z Vídně napálené ceny. LH z Prahy byla o polovinu levnější.

Air Traveller

Tuhle obsesi vídní a její neustálé omílání v každém článku, kde se řeší Praha, moc nechápu. Existuje nějaký reálný důvod, proč by měla být Praha za každou cenu ve všem levnější, než vídeň? že máte (a nejen vy) neustále potřebu tohle mantru omílat? na čem tu touhu stavíte? Krom toho, je to mantra úplně zbytečná, i z Prahy se dá často letět levněji, než z vídně – je to jako v čemkoli jiném – někdy je levnější vídeň, někdy Praha, a většinou jsou ceny víceméně stejné. a nezaznamenal jsem, že by si vídeňáci permanentně stěžovali, když zrovna je situace taková,… Číst vice »

V.N.

Uklidněte se trochu. To, že vyšší konkurence znamená nižší ceny, to je realita. A to nejenom v letecké dopravě. A o ničem jiném můj příspěvek není. Pokusně jsem se podíval do vyhledávače. Požadavek – Bangkok někdy kolem 10.1, tam a 20.1. zpět. Cena z Prahy 17.835 Kč, cena z Vídně 13.763 Kč.

Air Traveller

ja jsem celkem vyklidneny 🙂 ale osvěta plačkám, co furt opakují nesmysly o Vídni, aniž by znali realitu, je potřeba.

PetrN

Osvěta a lhaní fanatickeho zastánce predrazenych smartwings a pražského letiste, na 95 lrocemt zaměstnance jednoho z uvedených, je něco zcela jiného. Obecně vzato je praha proste dražší, i když pochopitelně existují výjimky. Jinak by cesi z Vídně neletali, ne? 😀

Air Traveller

vyjimky … kdyby slo o vyjimky, uznam, ze pravdu mate. onomáe o vyjimky nejde.

Y.K.

Obecně vzato nemáte pravdu. Zejména co se týče dálkových letů. Letos jsem hledal hodně Asii a ani jednou nenašel z Vídně výrazně levnější než z Prahy.

Jiná věc je boj LC ve Vídni, ale to je specifikum tamního probíhajícího boje o pozice.

Davo

Ja treba radeji poletim z Prahy i kdyz to bude o 5 tis levnejsi z VIE platit vlak, mozna hotel a riskovat problem po ceste… asi tak. Navic ten ztraceny cas cestou ma pro me vetsinou vyssi hodnotu nez nejake drobne.

PetrN

A vidíte Vídeňaky, kteří by jezdili létat z Prahy? Já teda ne. Naopak prazaku leticich z Vídně jsou mraky. To asi o cenové hladině docela svědčí, ne? To, že občas najdete letenku levněji z Vídně neznamená, že cenová hladina obecně je srovnatelná. Protože fakt není.

Air Traveller

mate dost zkreslene predstavy o poctu prazaku ve vidni – je jich dost zanedbatelne mnozstvi.

Twix

Možná počítá ty Pražáky, kteří tam přiletěli s Austrianem a přestupují dál…?

Air Traveller

raději to asi nechci vedět, co do toho počítá.

asi měsíc, měsíc a půl zpátky tu byla i statistika (myslím, že to někdo vytáhl do komentářů), kolik procent cestujících ve vídni je ze slováče, z čech apod.,

a pokud me pamět neklame, tak čechů jdoucích přes letiště (a nebyli to tranziti, ale opravdu vystup/nastup) bylo docela málo – a pokud odečtu tu většinu z čechů, kteří tam přijeli z Brna (a Moravy), tak na pražáky zbyla 1, 2 stovky denně.

což možná jsou pro někoho „mraky“, ale jinak je to zcela zanedbatelné množství.

Y.K.

To teda fakt nevím kolik Pražáků se nutně trmácí do Vídně. Můžete specifikovat ty mraky? Něco jiného je jižní Morava, tam to má logiku už jen kvůli vzdálenosti.

Ondřej

Ano, je hlavním městem o několik řádů chudšího státu než Vídeň a globálně mnohem méně významné město než Vídeň, proto každý počítá s tím, že by mohla být teoreticky levnější. A nikdo moc nechápe proč je to přesně naopak, to je jak s těma potravinami.

Air Traveller

“o nekolik radu chudsiho statu” … bacha na ty cizi termity, aby ste se pak nebyl … no, jak to rict..

bohatost statu opravdu s cenou letenek fakt nesouvisi 😉

“kazdy”? leda vy a par dalsich snilku.

Twix

Opravdu s tímto každý počítá? Pak by třeba letenka do Amsterdamu měla být výrazně dražší než do Bělehradu… hm, překvapivě je naopak levnější, čím to?

Y.K.

Proč by měly být z toho důvodu levnější? Náklady na let jsou menší? Nebo na posádky?

To byste mohl čekat, aby tu iPhony byly levnější. Nejsou.

Honza

Největším problémem Prahy je Smartwings. Mají tu velký monopol, bohužel neumí nic jiného než ACMI a proto spojení se světem vypadá, tak jak vypadá. Přitom to není špatná aerolinka.

Adam

Pardon, ale to je zase blábol!

Martin

V cem maji Smartwings monopol? Oni snad brani jinym leteckym spolecnostem letat z Prahy kamkoliv? Nebo brani cestovnim kancelarim uzavrit smlouvy s jinymi leteckymi spolecnostmi?

testovací objednávka

SW tu nemají monopol, natož „velký monopol“.
Když už používáš cizí termity, zjisti si alespoň, co to znamená. Nebudeš zbytečně za blbce.

Air Traveller

Ten monopol SW spočívá v čem?

Vůbec, jak má vliv ACMI na to, kdo a jak sem létá?

Honza

Prakticky všechny české cestovní kanceláře mají smlouvu s QS a tím téměř nemohou využít služeb jiných leteckých společností. To je asi ta nejviditelnější věc. Další jsou dumpingové ceny za služby Letišti Praha skrz jejich dceřinou společnost Czech Airlines Handling a jiné benefity od letiště, které značně pokřivují trh. Nejhorší je, že všichni víme o tom vážném incidentu, kdy letadlo QS minulý rok bylo několik desítek metrů od kolizního kurzu do terénu v blízkosti letiště Skyros, ale všechno se to ututlalo, protože existuje kamarádšovtví mezi QS/LKPR/ÚCL/ÚZPLN ještě jako pozůstatek divokých devadesátek. Chápu, že na papíře všechno vypadá normálně. Ale tohleto prostředí… Číst vice »

Bóbika

A teď to za tu pravdu schytáte. Ještě nutno připomenout kamaráčoft pana ředitele letiště a pana majitele Smartwings.
Několik desítek metrů… 60 metrů to bylo, je tak?
Jenže tohle prostě zaslepencům nevysvětlíte.

Katka

Zdravím Honzo, ráda vám za Čedok upřesním, že jako cestovní kancelář nemáme žádnou podmínku, že s nikým jiným létat nemůžeme, naopak spolupracujeme s různými aerolinkami, je to třeba Corendon, Freebird, SunExpress, Fly Lili, Neos, v zimě to byl LOT, bloky máme i na pravidelných linkách. Smartwings jsou největší dopravce u našich charterů, ceníme hlavně flexibilitu, ale každá sezona se domlouvá zvlášť a záleží na podmínkách a kapacitách, co potřebujeme.

Prngr

Myslím, že mu to nevymluvíš …

Davo

Souhlasim s Vami, SW ma vyhodu, ze pro CK je flexibilnensi nez zahranicni charter dopravci a prirozene radeji jedna se SW v ramci celeho baliku letu, nez individualne treba s Corendon, TunisAir apod. Chybi tu konlurence ve smyslu bazovana letadla TUI ci cokoli podobneho. Pravidelkam SW opravdu nebrani, sam je ani moc delat neumi to vime vsichni. Zadna alliance, zadna C class, fqtv apod. Takze ano, SW ma trochu vyhodu, nikoliv asi monopol.

Air Traveller

At se snažím sebevíc, tak logika, jak smartwings mohl díky letišti praha ututlat incident v řecku (který spadá primárně do kompetence řeckých úřadů a UCL je k řešení přizván, neb se jedná o incident českého letadla) … to musí být hodně divoké 🙂

tyhle konstrukce o tom, jak smartwings brání cestovkám používat jiné společnosti, často se objevující „zaručené pravdy rádoby insiderů“ tvrdící, jak smartwings zabránil konkurenci létat do prahy .. to je vždycky taková zábava 😀

Jiří

No konečně ☺️

Jockey

Skvělá zpráva ! z Vídně i Mnochova mají mnohem lepší ceny než EK nebo QR, snad budou mít super model. Mají dost času si najít klientelu a udělat marketing, dost často mají i vejmi zajímavé akce do Abu Dhabi, na webu měli nedávno akci s kufrem i za 6500 Kč, tohle Emirates nikdy neudělá. Myslím, že na ten connection lidi mít určitě budou. S Emiráty to bude trošku horší, protože kdo by chtěl po příletu 2h do Dubaje autobusem

J.K.

No ale! Velká radost. 🙂

Braník

Letenky už jsou na stránkách Etihad v prodeji.

Jan

No, do června mají ještě hodně času na to si to rozmyslet…

Ondra

Všechny dálkovky jen na Východ, do Ameriky vše sezonní.

Air Traveller

No jo, on krom jiného bude i dost zásadní rozdíl v sezonnosti těhle dvou destinací – Asie je defakto celoroční záležitost (navíc jak katar, tak dubai, tak etihad jsou /budou převážně pro tansit), v zimě pak je snad ještě větší sezona, než USA. Pro evropu je amerika v zimě těžká offseason, kdy počty přepravených cestujících padají globálně. takže se není co divit, že to pro ně není zajímavé, tím spíš, že z Prahy se do USA dostanete celoročně víc, než pohodlně, s jedním přestupem přes mnoho okolních letišt. a tranzitu přes USA se spousta lidí vyhýbá kvůli nutnosti ESTY/víza, imigrační,… Číst vice »

Air Traveller

oprava –

v zimě pak je snad ještě větší sezona, než USA.

má být

v zimě pak je snad ještě větší sezona, než léto

Zdeněk

Souhlas, ale ta ironie má účet Ondry už je zbytečná..

Jakub

Buďme rádi za to, co je. Oznámených dálkovek je teď (v pražském měřítku) hodně a pokud to těm linkám půjde, nebojím se, že by něco celoročního přes Atlantik nepřišlo. 🙂 Nemluvě o tom, že americký aerolinky teď stejně nemají dost letadel.

Jirka

Nejen na východ, ale taky na jih. Uvědomte si, že Emirates, Qatar i Etihad mají obrovskou síť linek do regionu od Afriky, přes celou Asii až po Austrálii. To je region kam se 1. létá na dovolené celoročně a za 2. tam žijí dobré 2/3 obyvatel této planety, jejichž životní úroveň postupně roste, nebo je vysoká.