Do Prahy míří další korejský dopravce, Asiana získala práva na spuštění linky ze Soulu
Boeing 777 letecké společnosti Asiana Airlines v Ostravě. Foto: Vojtěch Očadlý
Se třemi lety týdně by pětihvězdičková aerolinka na trase doplňovala Korean Air.
Tyjo, bylo by fajn kdyby do toho Soulu lítal ještě nějaký další dopravce…připadá mi že těch letů z PRG-ICN je málo…
Člověče takto komplexní analýza trhu… žasnu. Zvažte práci pro nějakou aerolinku na oddělení plánování/bizdev, lidí s takovými schopnostmi je jako šafránu.
Tak zase na druhou stranu fúzí Asiany a Koreanu vznikne obrovská síť, tzn. 7 letů týdně do Soulu s podstatně lepší možností návazných letů než s nějakým lowcostem.
Snad se časem dočkáme i těch STARLUX Airlines…
Tak určitě, zemi, kde je nejvyšším standardem jen a pouze Smartwings… 😀
Takže Asiana tedy dosahuje maximálně úrovně Smartwing. Zajímavé…:D
Nekrmte trolla
Nejsou náhodou Starlux z Taiwanu?
Podmínka Evropské komise ke sloučení Korean Air a Asiany byla ta, že na všechna evropská letiště, kam létá KE i OZ, musel začít létat další dopravce (T’way), aby tam KE neměl po sloučení monopol.
Tak moc nechápu, proč zrovna Asiana začne létat do Prahy, když po sloučení tu bude mít KE monopol, pokud převezme sloty po OZ a bude létat denně. Nějaká výjimka od Evropské komise?
Po fúzi přejdou všechny sloty na Korean Air a Tway, který kolem Prahy krouží, nebude mít šanci. Další podpásovka lowcostům v Praze. Ostatně to šéf letiště v jednom rozhovoru řekl, cílem je movitější klientela…
ta varianta, ze tway o povoleni letat sem nepozadal, vas nenapadla?
Pokud podpásovka, tak na korejské straně. PRG je v zásadě jedno, kdo bude létat. Tady jde čistě o to, že pro KE je PRG zajímavá destinace a tak si ji chce ochránit. Vzhledem k tomu, že rozhodnutí o fúzi bylo již schváleno příslušnými orgány, tak pro PRG neplatí podmínka, že by KE musela pustit sloty T’way. Jde o stejný princip, jaký se odehrál s ČSA. Už v minulostí měla Asiana zájem létat PRG, ale volné sloty obsloužila OK, kde byl KE akcionář. Navíc si nemyslím, že by long haul low cost byl taková cenová bomba, protože do provozu se promítá… Číst vice »
musel zacit? nebo mohl zacit?
Takhle to nebylo. Podmínkou Evropské komise bylo, že po sloučení KE přenechá sloty ve čtyřech městech (tuším Řím, Barcelona, Frankfurt plus ještě jeden) právě Tway a také, že KE prodá cargo divizi Asiany.