Do Prahy dorazily z Turecka první autobusy Iveco Streetway s nouzovým brzděním a detekcí ospalosti
Pražské Iveco Streetway se systémem ADAS. Foto: DPP

Letošní dodávky standardních dieselových autobusů už budou pro DPP zatím poslední.
Turecké autobusy jsou krokem zpět. V ČR jsou dvě firmy, které vyrábí výborné busy a zaměstnávají pracovníky žijící v ČR.
Ano, jedna z těch firem v ČR je Iveco – dodává DPP autobusy Streetway z Turecka a Urbanway z Francie.
Vozy nejsou vybaveny nouzovým brzděním, pouze výstrahou pro ostatní že vůz nouzově brzdí. Automatické nouzové brzdění je ve vozidle kde většina cestujících stojí a drží se mastné tyče není úplně dobrý nápad.
Ted ještě vlaky, kde si bude muset fira jednou za hodinu fouknout
Například v Lochovicich je zkušební dejchatko při nástupu do služby.
Detekce ospalosti?!? To jako, že bus uprostřed šichty řekne , že je řidič ospalí a že dal nepojede. No jestli to bude fungovat jako ve všech osobních autech, které při plynulých zásazích od řidiče občas blikají o 106, tak to budou řídiči jistě nadšení. Ještě, že mají ty zastávky, kam se musí zajíždět/vyjíždět. Ještě bych jim za každou hlášku strhával plat :-).
Pokud to bude fungovat dobře, tak to samozřejmě význam má, protože mikrospánek bývá příčinou těch nejtěžších nehod (náraz v plné rychlosti). Nepředpokládám, že by to řidiči bránilo pokračovat v jízdě, nejspíš to bude jen svítit a pípat nebo tak něco.
Mám v autech detekci ospalosti asi 10 let a celkem se mi aktivovala cca 5x. A vždy to bylo ve chvíli, kdy jsem byl unavený a věděl jsem, že to zbytečně tlačím na delších cestách. Jestli vám bliká o 106, máte trhaný způsob řízení (zbytečně zásahy do volantu – zlozvyk z doby škody 105).
Souhlasím. 9,5 roku staré auto. Tři upozornění
Mě se to jednou v půjčeném autě aktivovalo při pomalé jízdě v mlze, kdy tuto nejistotu chápalo jako únavu.