Do Prahy dorazily z Turecka první autobusy Iveco Streetway s nouzovým brzděním a detekcí ospalosti

Pražské Iveco Streetway se systémem ADAS. Foto: DPPPražské Iveco Streetway se systémem ADAS. Foto: DPP

Letošní dodávky standardních dieselových autobusů už budou pro DPP zatím poslední.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vacátko

Turecké autobusy jsou krokem zpět. V ČR jsou dvě firmy, které vyrábí výborné busy a zaměstnávají pracovníky žijící v ČR.

Twix

Ano, jedna z těch firem v ČR je Iveco – dodává DPP autobusy Streetway z Turecka a Urbanway z Francie.

slfi

Vozy nejsou vybaveny nouzovým brzděním, pouze výstrahou pro ostatní že vůz nouzově brzdí. Automatické nouzové brzdění je ve vozidle kde většina cestujících stojí a drží se mastné tyče není úplně dobrý nápad.

David

Ted ještě vlaky, kde si bude muset fira jednou za hodinu fouknout

platamond

Například v Lochovicich je zkušební dejchatko při nástupu do služby.

martin.gth

Detekce ospalosti?!? To jako, že bus uprostřed šichty řekne , že je řidič ospalí a že dal nepojede. No jestli to bude fungovat jako ve všech osobních autech, které při plynulých zásazích od řidiče občas blikají o 106, tak to budou řídiči jistě nadšení. Ještě, že mají ty zastávky, kam se musí zajíždět/vyjíždět. Ještě bych jim za každou hlášku strhával plat :-).

Luk

Pokud to bude fungovat dobře, tak to samozřejmě význam má, protože mikrospánek bývá příčinou těch nejtěžších nehod (náraz v plné rychlosti). Nepředpokládám, že by to řidiči bránilo pokračovat v jízdě, nejspíš to bude jen svítit a pípat nebo tak něco.

Jacek

Mám v autech detekci ospalosti asi 10 let a celkem se mi aktivovala cca 5x. A vždy to bylo ve chvíli, kdy jsem byl unavený a věděl jsem, že to zbytečně tlačím na delších cestách. Jestli vám bliká o 106, máte trhaný způsob řízení (zbytečně zásahy do volantu – zlozvyk z doby škody 105).

Igelkott

Souhlasím. 9,5 roku staré auto. Tři upozornění

Pavel

Mě se to jednou v půjčeném autě aktivovalo při pomalé jízdě v mlze, kdy tuto nejistotu chápalo jako únavu.