Do Prahy dorazily z Turecka první autobusy Iveco Streetway s nouzovým brzděním a detekcí ospalosti

Pražské Iveco Streetway se systémem ADAS. Foto: DPPPražské Iveco Streetway se systémem ADAS. Foto: DPP

Letošní dodávky standardních dieselových autobusů už budou pro DPP zatím poslední.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Máme to v Německu na Mercedesech a teď i na nových MANech, a je to děs!!! Do města nepoužitelné. Najíždíš do zastávkového zálivu, kde čekají cestující (kupodivu), a systém ti dupne na brzdu! Cestující na zastávce totiž vyhodnotí jako překážku. Ti, co stojí v autobuse padají jako, no jako kaštani. Vůz jede po silnici, kolem jsou sloupy veřejného osvětlení, značky, stromy, parkující auta, takže neustále vříská alarm detekce cyklistů. Start-stop systém vypíná okamžitě, takže při pomalém dobržďování do zastávky se motor sekne a cestující opět padají. Vozy po cca 100 000 kilometrech už ztrácení výkon. Zatímco normální bus startujete na… Číst vice »

Liboros

autobus a Turecko, to nejde dohromady… jezdící cirkus na kolech a hlavně úplně zbytečně, máme tuzemské kvalitní výrobce…

Martin

A kolik ta legrace bude stát? pořád slyšíme, jak DPP je v Praze ve ztrátě a koupí se autobusy až v Turecku..

Pavel

Pro zajímavost. V Norsku jsem měl tu možnost jezdit elektrickými autobusy (Solaris) vybavené detekcí chodců a detekcí únavy. Při každém nástupu služby jsme detekci únavy hned vypínaly, protože hlasitě pípala i když jste se například dívali déle do strany v křižovatce. Detekce chodců bohužel vypnout nešla. Občas se spustila i když nikde nikdo nebyl. Říkali jsme že vidí duchy…Nehledě na to, že chodce stejně detekovala až příliš pozdě.
Možná od tohoto výrobce ty technologie budou třeba fungovat, ale ještě bych tomu dal čas a nechal řídit nás řidiče.

Pat

Zase pokud to vyloženě nezpůsobuje nebezpečí (což jsem z vašeho příspěvku nevyčetl ani tak ani tak, kdyztak mne opravte), tak není důvod to neinstalovat alespoň pro zpětnou vazbu ke zlepšení služby

Pavel

No vždy jsem se leknul, bylo to dost nepříjemné. Samozřejmě se to určitě dalo nastavit na nižší tón. Ale nikdo se k tomu z vedení neměl. Naštěstí se to dalo vypnout. Hlídání chodců už tak nepříjemný zvuk nebyl. S tím se dalo žít.

Leinad

Chodce detekuje „pozdě“ – to je vlastnost nouzovýho brždění, nemá to zasahovat při běžný jízdě, má to brzdit prudce při průšvihu. Beru pokud před vás v noci skočí sebevrah a systém stejně zasáhne až po vás, je to blbě.

Pavel

To byla detekce pouze zvuková. Vůz to naštěstí nebrzdilo.

Vacátko

Turecké autobusy jsou krokem zpět. V ČR jsou dvě firmy, které vyrábí výborné busy a zaměstnávají pracovníky žijící v ČR.

Twix

Ano, jedna z těch firem v ČR je Iveco – dodává DPP autobusy Streetway z Turecka a Urbanway z Francie.

Jan T.

Kdyby takhle uvažoval každý tak hlavně zkrachuje naše ekonomika závislá na příjmech z exportu českých firem.

slfi

Vozy nejsou vybaveny nouzovým brzděním, pouze výstrahou pro ostatní že vůz nouzově brzdí. Automatické nouzové brzdění je ve vozidle kde většina cestujících stojí a drží se mastné tyče není úplně dobrý nápad.

David

Ted ještě vlaky, kde si bude muset fira jednou za hodinu fouknout

platamond

Například v Lochovicich je zkušební dejchatko při nástupu do služby.

martin.gth

Detekce ospalosti?!? To jako, že bus uprostřed šichty řekne , že je řidič ospalí a že dal nepojede. No jestli to bude fungovat jako ve všech osobních autech, které při plynulých zásazích od řidiče občas blikají o 106, tak to budou řídiči jistě nadšení. Ještě, že mají ty zastávky, kam se musí zajíždět/vyjíždět. Ještě bych jim za každou hlášku strhával plat :-).

Luk

Pokud to bude fungovat dobře, tak to samozřejmě význam má, protože mikrospánek bývá příčinou těch nejtěžších nehod (náraz v plné rychlosti). Nepředpokládám, že by to řidiči bránilo pokračovat v jízdě, nejspíš to bude jen svítit a pípat nebo tak něco.

Jacek

Mám v autech detekci ospalosti asi 10 let a celkem se mi aktivovala cca 5x. A vždy to bylo ve chvíli, kdy jsem byl unavený a věděl jsem, že to zbytečně tlačím na delších cestách. Jestli vám bliká o 106, máte trhaný způsob řízení (zbytečně zásahy do volantu – zlozvyk z doby škody 105).

Igelkott

Souhlasím. 9,5 roku staré auto. Tři upozornění

Pavel

Mě se to jednou v půjčeném autě aktivovalo při pomalé jízdě v mlze, kdy tuto nejistotu chápalo jako únavu.