Do Prahy dorazila flotila nových elektrobusů SOR. Z Plzně přijely na jedno nabití

Výrobce už v minulých týdnech v Praze testoval funkčnost vozidel na nabíjecí infrastruktuře.
Do pražských garáží dopravního podniku v pátek dorazily poslední vozy z 18kusové objednávky nového typu elektrobusu SOR ENS 12, dříve označovaného také jako SOR NS 12 electric. Vozy s výzbrojí Škoda Electric budou umístěny většinou ve Vršovicích, dva míří do Hostivaře a čtyři na Klíčov.
Podle webu Busportál většina z nich dojela do Prahy z Plzně po vlastní ose, čímž se ověřilo, že elektrobusy zvládnou požadovaný dojezd 100 km na jedno nabití.
V následujících dnech bude probíhat proces přejímek vozidel a po jejich registraci je DPP začne postupně během listopadu nasazovat do provozu na pravidelných linkách. Měly by se objevit například na linkách 213, 154 nebo nově na 185.
Výrobce už v minulých týdnech v Praze testoval funkčnost vozidel na nabíjecí infrastruktuře dopravního podniku.
DPP uzavřel s libchavským výrobcem SOR rámcovou smlouvu na dodávku až 100 nových elektrobusů už v říjnu 2023. První závazná objednávka na zmíněných 18 kusů však následovala až o rok později.
Hodnota objednávky je 256,8 milionu korun, jeden elektrobus bez dobíjecího příslušenství vyjde na 14,1 milionu korun. Náhradní sada baterií stojí 2 miliony korun.
Dopravní podnik bude nákup elektrobusů financovat z dotace udělené Státním fondem životního prostředí. Z programu TRANSGov na čistější provoz městské hromadné dopravy získal tento týden na nákup standardních elektrobusů celkem 800 milionů korun.
Dalších 58,5 milionu má jít na pořízení midi elektrobusů, 844 milionů pak na standardní a kloubové bateriové trolejbusy.
Pro DPP půjde o druhý model elektrobusu. Už od roku 2022 jezdí elektrobusy Škoda 36 BB, ty se ale ukázaly jako velmi poruchové. Jejich provozuschopnost se podařilo zlepšit až po loňském kompletním stažení všech kusů na opravy do Plzně. Problém s elektrobusy Škoda se týkal hlavně v Turecku vyrobené karoserie Temsa.
Škoda se na současném kontraktu pro SOR podílí, dodává kompletní elektrickou výzbroj. Elektrobus má kapacitu 29 sedících, celkově nabízí místo pro 92 cestujících. Vybaveny budou synchronním motorem s permanentními magnety od Škody. Výrobce poskytuje záruku 66 měsíců.





