Do Prahy dorazila flotila nových elektrobusů SOR. Z Plzně přijely na jedno nabití
Elektrobus SOR ENS 12. Foto: DPP - Ondřej Kubát

Výrobce už v minulých týdnech v Praze testoval funkčnost vozidel na nabíjecí infrastruktuře.
Vypadá to dobře. Pořád nechápu i vzhledem k ceně to liberecké “lpění” na muzeálních tramvajích 🤔
Mám úplně zkažený den 😀
Přerozchodovali aby mohli mít moderní tramvaje výrobce, který neumí úzké. Proto tam musí jezdit historické kousky.
A kde že se to bude dobíjet???
100 km dojezd?? Kolik vezl cestujících?? Žádné?? Tak to potom ano , nádhera.
Já tomu stále už mnoho let „nerozumím“, proč elektrobus nebo kloubový autobus stojí nevim, 14 milionů a blbá tramvaj 80 milionů. co je na tom o tolik dražšího.
Ve zkratce:byrokracie…..ona tramvaj je jinej oddíl na který se vztahují jiné normy (daleko přísnější)než na elbus(pozor nezaměnit s parciálním tykadlákem-to je totiž taky drážní vozidlo)
Všecho drážní je minimáně o řád dražší. Autobus stojí 10 mega, lokomotiva 100 mega a to jsem ještě možná z levného kraje. Zase autobus se kupuje tak na 10-15 let, tramvaj nebo lokomotiva na 40.
…a možná si i zatopili…🤣
Asi hloupý dotaz, ale z fotky prostoru pro řidiče to vypadá, že ma plyn na pravé noze a brzdu na levé. Je to tak u elektrobusu?
Ne, má plyn i brzdu na pravé noze, to na levé je k odhlášení výchozí zastávky
Pedál pro levou nohu aktivuje automatické hlášení zastávek. Brzdu a plyn to má normálně vpravo (plynový pedál není na forografii vidět).
Ne. Vše pravou.
Aneb jak Praha zase rozkrádá peníze tenhle šrot je předražený a čínský výrobce Yutong. Dokáže ten autobus vyrobit mnohem levněji zrychlejší dodávkou a zlepší garancí a mnohem modernějšími bateriemi Ytong jako výrobce elektrobusů začal vyrábět elektrobusy kdy ještě ostatní nevěděli vůbec co to elektrobus je jejich elektrobusy jezdí v Norsku v Kazachstánu v Rakousku a různě v zemích kde je opravdu zima a zvládnou mnohem víc kilometrů než tyhle šroty takže důkaz že se zase někdo napakoval
Nic proti zdravé konkurenci a máte v pravdu v tom, že Čína je v elektromobilitě dost napřed a nám v tomto ujel vlak. Nicméně pokud to všechno bude vyrábět Čína, tak nejen v průmyslu může poslední leda tak zhasnout… (Čímž neříkám, že všechno má dodávat “jediný správný dodavatel” Škoda).
…a proč se tedy Yutong do té soutěže nepřihlásil a nevyhrál ji? Pokud je levnější, spolehlivější…
Důkaz že se někdo napakoval jste vy, jak můžete mít názor o kterém si někdo má myslet, že je správný, když ani neumíte ovládat svůj rodný jazyk?
Tohle bude nějaký čínský AI bot. Podívejte se na tu zvláštní gramatiku.
To není bot, pan jenom volí Macinku a to mu odpálilo půlku mozku
Teď to řeší automobilky a majitelé solárů, modemů apod. Pokud si něco koupíš v Číně, tak jednoho dne tam někdo „zmáčkne tlačítko“ a nic nebude fungovat a nastane tu chaos. Stačí se podívat, co zvládá zajistit za chaos Donald Trump. Všichni hned řeší F35. A to je USA samozřejmě zcela v jiném levelu spolehlivosti než Čína.
No to musíme zatleskat 90km a nezadřeli se ani ložiska nebo něco neupadlo
A co si kdy vyrobil nebo dokázal ty, žvsnile?
Je to super. Jen aby nám na to stačily naše tepelné elektrárny.
Tak snad nová vláda (zase) nezruší další jaderné bloky.
Je sice pravda, že kvůli ANO se stopl tendr na dostavbu ETE5&6, na druhou stranu provedlo značnou část přípravy na stavbu EDUII, která nicméně nebude prakticky zdroj nový, ale pouze náhrada za dosluhující EDU 1-4.
Zrovna teď, v sobotu večer – ideální čas na nabíjení v kombinaci s nižším vypravením – tvoří uhlí a plyn něco kolem čtvrtiny energetického mixu, a to i při zohlednění dovozu elektřiny z Polska (pokud jsou ElectricityMaps rozumně přesné).
Zanedlouho snad naběhne další jaderný blok na Slovensku a uvidíme, jak se nová vláda postaví k Dukovanům. Tyhle bonmoty bude možná lepší si nechat do hospody, tam to ocení víc.
ElektricityMaps je dost slušně přesná, ale to určitým lidem nevysvětlíte – ti si stále myslí, že jedeme hlavně na uhlí, ale to už dávno není pravda – máme v nich ale dost velkou výkonovou rezervu. Jinak jim také nevysvětlíte, že existuje něco jako propojená synchronní soustava a my jedem do stejné sítě, jako Maroko, Alžírsko, Tunisko, Turecko a skoro celá kontinentální Evropa a uhlí už je celkově v mizivém procentu (jen Polsko, Německo a trochu my – pak malé státy na Balkáně a to je konec. Takže velkou část výkonu drží právě čisté jádro – jak naše, tak slovenské, švýcarské… Číst vice »
V této chvíli – 22:45 jedou „Naše tepelné elektrárny“ – zřejmě jste myslel uhlí – na 1,82 GW, což je 21% naší okamžité spotřeby, zbytek je z jiných zdrojů (jaderné, vodní, větrné, plynové), i když i jaderné a plynové elektrárny jsou v podstatě tepelné, jen se tam „topí“ něčím jiným. A u uhelek je současná výroba pouhých 22 % instalovaného výkonu – informace lze najít na Internetu.
Jaderné elektrárny se taky řadí mezi tepelné… 😉
Přečtěte si můj příspěvek celý, prosím, znovu, ne jen první řádku…
Dají tomu na střechu fotovoltaické panely.
Porad ty horolezecke sedadla vzadu.
Celých 90km,tak to se vážně vyplatí.
Další předražené nesmysly.
Kde se píše, že dorazily s prázdnou baterkou?
Píše se, že dorazily skoro všechny, takže několik asi tu cestu nedalo. Zase bez cestujících (navíc po zřejmě dálnici tj. víceméně po rovině) podle mě neni problém vymáčknout i daleko větší dojezd, než jaký by měl být v provozu (s cestujícími v městském provozu). Proto mě zaujalo to slovní spojení „skoro“ všechny.
Ne, dorazily všechny, z toho většina po vlastní ose, zbytek tedy asi na tahači nebo nějak podobně.
dojezd 100km? – není to moc?
Pro autobus MHD?? Nejdelší linka měří 27 km. Na konečných bude dobíjení.
Třeba Škoda 36bb mají podobný dojezd, takže asi záleží, na jakou linku je to nasazované, jaké jsou tam možnosti dobíjení apod.
Ale to není dálkový autobus na dálnici. Bude poskakovat po městě. Po městě ujet 100 km to už je sakra doba. A na konečných se stejně bude postupně dobíjet.
Ještě, že máme Mercedesy Conecto hybrid v Jablonci.
bohužel..elektro tu bylo jen na ukázku
z plzně do prahy, takže asi 90 kilometrů, tak to se dají použít asi tak na půlku linky, to není moc
Která linka v Praze má 180 km? Kromě toho nikde není napsáno, že to dojeli na doraz, jen že to je garantované minimum.
Misto na nohy skoro zadne, ulicky uzke, hlavne vzadu sedici pres stojici nemohou vystoupit, dvere uzke, interier jak v krematoriu, pocitove svadi k nasili…
Hm, nenahrávejte gaunerům výmluvy…
Jestli někoho svádí k násilí interiér nového autobusu MHD, tak by měl vyhledat lékařskou pomoc.
To se ne za řešit autem, pohodlí i prostoru dostatek.
Musím říct, že se těším, vypadají hodně dobře. Jsem rád, že mají i více sedaček díky tomu, že zde není palivová nádrž a věž motoru. Musí také pochválit ty předsuvné dveře.
Problem je velikost a rozmisteni tech sedacek, pristup k nim … Vetsinou je to pro jednu tlustou a vedle kabelku/nakup. Skvele jsou i sedacky tak, ze nohu musite dat sikmo, protoze pulku prostoru na nohy zabira topeni
Asi máte velkou prdel jako ta bába o které píšete…😆
No tak to je něco z Plzně do Prahy jedno nabíjení nabíjení ?
V Praze to bude jezdit na kratších linkách, takže ano, je to dlouhá vzdálenost 😉
Škoda, že to nepřijelo ve špičce pracovního dne… Po hodině popojíždění by to zůstalo na suchu u Zličína a museli by doběhnout technici s prodlužovačkama 🤣
Proč by mělo zůstat na suchu? To není diesel, kde furt bublá motor a žere i na volnoběh a hodně při pomalé jízdě. Elektrická vozidla při brždění energii vyrábí, při menší rychlosti je menší aerodynamický odpor a spotřeba také malá. Leda by tam měl řidič topení na plný koule v celém autobusu, aby tu energii protopil, ale to by v těch zácpách musel stát hodiny.
No v Praze bude stát v kolonách.Hodiny.A hodiny.
Ale možná bude vybaven prodluzovačkou,aby zvládl alespoň jednou projet.
Když elektrobus stojí v koloně, nespotřebovává naftu. Ani elektřinu. Resp. elektřinu spotřebovává jen na chlazení nebo topení. A v té koloně nebude stát hodiny v kuse – dojede na konečnou a tam se dobije.
Teda Miroslave, dneska co výrok, to perla.
Kromě již uvedeného ještě řekněme, že autobusy mají v Praze docela hodně vyhrazených pruhů a preferenci na křižovatkách. Nějaké kritické body sice jsou, ale vesměs moc ne na 154 a 213.
To tedy nevím, kdy jste jel naposledy autobusem v Praze. Že se v kolonách postává je smutná pravda, ale hodiny?
V zimě s topením nebo v létě s klimatizací?
Kapacita baterky někde u 200kWh, na udržení teploty v létě/zimě 2kW stačí, to máme nějakých 100h, dost přepal na těch max 30 minut, co to v koloně nabere. Hlavní část práce klimy a topení se odehraje na nabíjecím stanovišti ze sítě. Tam kde normální bus pustí v zimě 30kW bufík a v létě to nemá šanci na volnoběh vychladit.
Proč by měli být blbí a zbytečně prodlužovat práci řidičům tím, že je pošlou do kolon? Přičemž ten čas navíc by řidičům museli zaplatit a bylo by to tím pádem dražší.
Vážně: Proč hnát smluvní přepravu takovéto zakázky v pátek v dopravní špičce, aby člověk řidičům ničil nervy a bral čas zbytečným postáváním v kolonách?
Naplánovat to se zbytečným rizikem selhání jen proto, aby se někdo mohl posmívat, že to selhalo?
Píšou, že do Prahy dojela většina z nich. O ostatních nepíšou nic
Píšou, že do Prahy dojela většina z nich po vlastí ose. Zbytek tedy nejel po vlastní ose.
Chápu to jiak. Většina dojela po vlastní ose, ale menšině se to nepovedlo, zřejmě nějaké potíže.
Proboha… Ty ostatń dojely třeba na tahači. Ale proč si nekopnout do elektra za každou cenu…
Tak to chápete špatně.
Projevují se u vás jisté psychosomatické potíže, kdy si na základě popisu skutečnosti bájíte vlastní neskutečné představy, doporučuji navštívit lékaře.
https://www.sor.cz/wp-content/uploads/2019/11/NS_12_electric_CZ_NEW2_LoRes_23.10.2019.pdf
242kWh/388kWh…není důvod, aby to nedali…
Ale to je jiná konfigurace (i s jinou výzbrojí), dle smlouvy mají:
Celková kapacita: 308 kWh
Dostupná kapacita: 197 kWh
Typ: UVES ( UVES Energy Gen 3.0)
Výrobce: Impact
Dojezd: 100 km
Předpokládám, že dojezd 100 km je garantovaný minimálně na část životnosti vozidla (nevím jaké podmínky si tam diktují, ale čekal bych i v zimě /vedrech při zajištění komfortu), takže nový ebus s novou baterií by měl mít bohaté rezervy.
Spolupracuje ještě Škodovka vůbec s jiným busvýrobcem než SOR?
Občas se solarisem, ale už ne tolik jako dřív
Tak trolejbusy s kastlí Solarisu půjdou do Ostravy. Ale za mě se Sorem nemám nejmenší problém, tahle značka se opravdu vyhoupla a myslím, že i předčila některé výrobce.
Které?
V čem?