Do Prahy dorazila flotila nových elektrobusů SOR. Z Plzně přijely na jedno nabití
Elektrobus SOR ENS 12. Foto: DPP - Ondřej Kubát

Výrobce už v minulých týdnech v Praze testoval funkčnost vozidel na nabíjecí infrastruktuře.
No to musíme zatleskat 90km a nezadřeli se ani ložiska nebo něco neupadlo
Je to super. Jen aby nám na to stačily naše tepelné elektrárny.
Tak snad nová vláda (zase) nezruší další jaderné bloky.
Je sice pravda, že kvůli ANO se stopl tendr na dostavbu ETE5&6, na druhou stranu provedlo značnou část přípravy na stavbu EDUII, která nicméně nebude prakticky zdroj nový, ale pouze náhrada za dosluhující EDU 1-4.
Zrovna teď, v sobotu večer – ideální čas na nabíjení v kombinaci s nižším vypravením – tvoří uhlí a plyn něco kolem čtvrtiny energetického mixu, a to i při zohlednění dovozu elektřiny z Polska (pokud jsou ElectricityMaps rozumně přesné).
Zanedlouho snad naběhne další jaderný blok na Slovensku a uvidíme, jak se nová vláda postaví k Dukovanům. Tyhle bonmoty bude možná lepší si nechat do hospody, tam to ocení víc.
ElektricityMaps je dost slušně přesná, ale to určitým lidem nevysvětlíte – ti si stále myslí, že jedeme hlavně na uhlí, ale to už dávno není pravda – máme v nich ale dost velkou výkonovou rezervu. Jinak jim také nevysvětlíte, že existuje něco jako propojená synchronní soustava a my jedem do stejné sítě, jako Maroko, Alžírsko, Tunisko, Turecko a skoro celá kontinentální Evropa a uhlí už je celkově v mizivém procentu (jen Polsko, Německo a trochu my – pak malé státy na Balkáně a to je konec. Takže velkou část výkonu drží právě čisté jádro – jak naše, tak slovenské, švýcarské… Číst vice »
V této chvíli – 22:45 jedou „Naše tepelné elektrárny“ – zřejmě jste myslel uhlí – na 1,82 GW, což je 21% naší okamžité spotřeby, zbytek je z jiných zdrojů (jaderné, vodní, větrné, plynové), i když i jaderné a plynové elektrárny jsou v podstatě tepelné, jen se tam „topí“ něčím jiným. A u uhelek je současná výroba pouhých 22 % instalovaného výkonu – informace lze najít na Internetu.
Porad ty horolezecke sedadla vzadu.
Celých 90km,tak to se vážně vyplatí.
Další předražené nesmysly.
dojezd 100km? – není to moc?
Pro autobus MHD?? Nejdelší linka měří 27 km. Na konečných bude dobíjení.
Třeba Škoda 36bb mají podobný dojezd, takže asi záleží, na jakou linku je to nasazované, jaké jsou tam možnosti dobíjení apod.
Ještě, že máme Mercedesy Conecto hybrid v Jablonci.
bohužel..elektro tu bylo jen na ukázku
z plzně do prahy, takže asi 90 kilometrů, tak to se dají použít asi tak na půlku linky, to není moc
Misto na nohy skoro zadne, ulicky uzke, hlavne vzadu sedici pres stojici nemohou vystoupit, dvere uzke, interier jak v krematoriu, pocitove svadi k nasili…
Hm, nenahrávejte gaunerům výmluvy…
Jestli někoho svádí k násilí interiér nového autobusu MHD, tak by měl vyhledat lékařskou pomoc.
Musím říct, že se těším, vypadají hodně dobře. Jsem rád, že mají i více sedaček díky tomu, že zde není palivová nádrž a věž motoru. Musí také pochválit ty předsuvné dveře.
Problem je velikost a rozmisteni tech sedacek, pristup k nim … Vetsinou je to pro jednu tlustou a vedle kabelku/nakup. Skvele jsou i sedacky tak, ze nohu musite dat sikmo, protoze pulku prostoru na nohy zabira topeni
No tak to je něco z Plzně do Prahy jedno nabíjení nabíjení ?
V Praze to bude jezdit na kratších linkách, takže ano, je to dlouhá vzdálenost 😉
Škoda, že to nepřijelo ve špičce pracovního dne… Po hodině popojíždění by to zůstalo na suchu u Zličína a museli by doběhnout technici s prodlužovačkama 🤣
Proč by mělo zůstat na suchu? To není diesel, kde furt bublá motor a žere i na volnoběh a hodně při pomalé jízdě. Elektrická vozidla při brždění energii vyrábí, při menší rychlosti je menší aerodynamický odpor a spotřeba také malá. Leda by tam měl řidič topení na plný koule v celém autobusu, aby tu energii protopil, ale to by v těch zácpách musel stát hodiny.
No v Praze bude stát v kolonách.Hodiny.A hodiny.
Ale možná bude vybaven prodluzovačkou,aby zvládl alespoň jednou projet.
Když elektrobus stojí v koloně, nespotřebovává naftu. Ani elektřinu. Resp. elektřinu spotřebovává jen na chlazení nebo topení. A v té koloně nebude stát hodiny v kuse – dojede na konečnou a tam se dobije.
Teda Miroslave, dneska co výrok, to perla.
Kromě již uvedeného ještě řekněme, že autobusy mají v Praze docela hodně vyhrazených pruhů a preferenci na křižovatkách. Nějaké kritické body sice jsou, ale vesměs moc ne na 154 a 213.
V zimě s topením nebo v létě s klimatizací?
Proč by měli být blbí a zbytečně prodlužovat práci řidičům tím, že je pošlou do kolon? Přičemž ten čas navíc by řidičům museli zaplatit a bylo by to tím pádem dražší.
Vážně: Proč hnát smluvní přepravu takovéto zakázky v pátek v dopravní špičce, aby člověk řidičům ničil nervy a bral čas zbytečným postáváním v kolonách?
Naplánovat to se zbytečným rizikem selhání jen proto, aby se někdo mohl posmívat, že to selhalo?
Píšou, že do Prahy dojela většina z nich. O ostatních nepíšou nic
Píšou, že do Prahy dojela většina z nich po vlastí ose. Zbytek tedy nejel po vlastní ose.
https://www.sor.cz/wp-content/uploads/2019/11/NS_12_electric_CZ_NEW2_LoRes_23.10.2019.pdf
242kWh/388kWh…není důvod, aby to nedali…
Ale to je jiná konfigurace (i s jinou výzbrojí), dle smlouvy mají:
Celková kapacita: 308 kWh
Dostupná kapacita: 197 kWh
Typ: UVES ( UVES Energy Gen 3.0)
Výrobce: Impact
Dojezd: 100 km
Spolupracuje ještě Škodovka vůbec s jiným busvýrobcem než SOR?
Občas se solarisem, ale už ne tolik jako dřív
Tak trolejbusy s kastlí Solarisu půjdou do Ostravy. Ale za mě se Sorem nemám nejmenší problém, tahle značka se opravdu vyhoupla a myslím, že i předčila některé výrobce.
Které?
V čem?