Do Prahy dorazil první turecký trolejbus Bozankaya. Začne homologace
První exemplář trolejbusu Bozankaya SNG 12T v Praze. Foto: DPP - Dominika Brabcová

Turecké trolejbusy by měly začít jezdit na nových tratích už za rok. Zatím je jich objednáno 30.
Ne, děkuji. Genocida řeků, syřanů a arménů nikdy nesmí ustoupit byznysu!
Co mý být ta malůvka na boku? Zrcadlově převrácená parafráze na panorama Prahy? Že by tvůrci nikdy neviděli fotku Hradčan, když nevědí, na které straně od Karlova mostu je Hrad?
Ta stejná malůvka je z obou stran. Na druhé straně je už správně. U dveří to je prostě zrcadlově
Jsem příjemně překvapený, že v porovnání s jiným (polo)tureckým producentem působí kabina řidiče dost přívětivě. Snad bude natolik kvalitní, že přesvědčí i ostatní dopravní podniky začít soutěžit beze strachu.
To je klasický nátěr,nebo bude PID nátěr až se vrátí
Nevím, co je klasický nátěr, ale dodávané vozy budou v PIDžamu.
To by bylo, aby zločinci piráti nezhusili ten dosud krásný trolejbus tím hnusem, co si vybrali….
Ta fotka, kde stojí vedle SORu, perfektně ukazuje, jak je design od Kotase tragicky zastaralý a odporný. Strašný, co jsou v SORu schopný navrhnout, jak kdyby jim tam stále neskončil rok 2000.
Návrh může být jakýkoliv, jde o to, že na něj někdo vůbec přistoupil, koupil a odsouhlasil k zavedení do výroby.
Teď se té „krásy“ držej, protože se to musí zaplatit (návrh, formy a přípravky). Mně to připomíná socialistickou éru Avií, nebo Š 1203, ty vydržely beze změny i několik desetiletí.
Asi už jsem viděl designově hezčí vozidla, ale ono to bude fajn. Estetika je trochu otázka zvyku a elektrické svezení do těch kopců bude velké plus.
Mně se to teda taky moc nelíbí, ale ve srovnání s naším JZD, kde z čela 15T po faceliftu udělali „moderní“ design autobusu, je to vlastně dobré
Ten interiér je takový… levný…
U tohoto vozu může být interiér jiný než bylo v zadání, tento vůz je určen pro zkušební jízdy a nesplňuje požadavky PID. Možná někdo doplní, jak moc se budou dodávané vozy uvnitř lišit.
Hlavně tam nejsou sedadla pro horolezce a věž na motor jako v SORkách, což by v trolejbusu vůbec nemuselo být, kdyby byli v Libchavech ochotni pro ty trolejbusy trochu upravit design.
Zase jsou ale zvláštní druhé dveře tak daleko vzadu.
I parciální trolejbusy od SORu nemají vzadu motorovou věž, když nejsou vyráběny ve spolupráci se Škodou.
A nebo pokud vůz nemá baterie tak nemusí mít též věž, to i v případě s výzbrojí od Škody. Nevím, ale jak vypadají ty nové 32Tr pro Pardubice, které jen ten nouzový malý pojezd mimo dráty, po změně trakčních motorů a navýšení jejich váhy oproti prvním 32Tr.
Zvenku to vypadá mnohem líp, než SOR a podoba interiéru je věcí zákazníka, co si tam naporoučí a zaplatí.
Na provádění našich slavných drážních homologačních zkoušek stačí i verze s tím nejlevnějším interiérem.
Spíš bude zajímavé vědět, jaké budou poznatky s polskou elektrovýzbrojí, když ŠG vypověděla smlouvu.
https://www.cs-dopravak.cz/zkusebni-trolejbus-bozankaya-sng-12t-dorazil-do-prahy/
Polská výzbroj v tom není poprvé, Bozankaya ji testovala dříve než tu od Cegelecu (kterou pak získala Škoda a dva dny poté ještě za tepla vypověděla tu smlouvu).
Myslel jsem to především z pohledu údržby v dílnách DP z hlediska potřebné výbavy, jestli to bude v podstatě totožné, nebo jestli v tom jsou nějaké větší konstrukční rozdíly.
Příběh záměny poddodavatele Cegeleg – Medcom je velmi pěkně popsán v tomto článku:
https://www.cs-dopravak.cz/podepsano-praha-muze-koupit-trolejbusy-od-bozankaye/
Polskou výzbroj Medcom mají např. i elektrobusy od Solarisu v Ostravě z roku 2022.
Tuším, že i ty v Táboře a ty předváděčky v Liberci
Ajajaj, to se dostáváte na tenký led, autor z konkurenčního webu a shodou okolností zcela nezaujatý zástupce výrobce v jedné osobě má totiž velmi ostré péro (cituji), tak aby vám to v nějakém článku nenandal. 🙂
Šedý mor. Tam se toho moc vymyslet nedá. Dokud se nevrátí krásné barvy, jako v devadesátkách po konci šedého komunismu, tak bude vše působit „levně“, tedy odporně. Sám bych takový vnitřek viděl spíš pro přepravu hnoje než lidí jedoucích do práce, zábavou, turismem.
Nový typ autobusu také musí projít tímhle vším včetně naježdění 10 000 km bez cetujících, aby se mohla homologovat kompatibilita sběrače a troleje? Silniční část trolejbusu předpokládám všechny normy typu crashtesty už plní přímo z fabriky. Měla by se změnit legislativa.
Nesmysl, že je trolejbus považovaný vlastně za kolejové vozidlo.
Drážní nutně neznamená kolejový.
Trolejbus jako takovy pouziva elektrifikovanou trat (troleje), alespon po cast trasy… ne neni kolejove vozidlo, ale drazni (pouziva el. drahu)…
S vlaky nejsou žerty… 🙂