Do Plzně dorazily nové autobusy SOR, poprvé ve městě s předsuvnými druhými dveřmi
Nové autobusy SOR NS 12 pro Plzeňské městské dopravní podniky. Foto: PMDP
Další čtyři autobusy dorazí do konce listopadu.
Další čtyři autobusy dorazí do konce listopadu.
Vždy, když něco takového čtu, tak mě zamrzí, jak je DPP konzervativní. V Praze je tak nějak všechno problém – i velké barevné infopanely, i velké vnitřní displeje. Senzor mrtvého úhlu nebo antikolizní systém taky už leckde mají, zatímco u DPP je to žhavá novinka.
Chápu, že velká firma má velkou setrvačnost, ale nemůžu se ubránit dojmu, že je to zčásti zabedněnost na klíčových pozicích.
Někdy mám pocit,že v Praze by furt tahali tramvaje koňma,kdyby to jen trochu šlo 😀
Jezdíme s nimi v Hradci Králové. Elektro vypadají dobře, ale v diesel verzi jsou hlučné a motory ( třeba to tak má být ) se stále podtáčí, či přetáčí…..oproti větším Ivecům ( pohled cestujícího).
Chválim veľkú kabínu vodiča, asi niekto konečne zažil rozum. Zároveň aj predsuvné dvere, ktoré nezasahujú pri otváraní do interiéru sú dobré riešenie. Ako vodič by som sa skutočne za takýto autobus nenahneval. Tieto SORky celkom pekne jazdia, aj prevodovka je (konečne) dobre naladená, má kvalitné sedadlo už v základe a tú veľkú kabínu by som skutočne rád uvítal. Neťahá tam a hlavne máte aspoň nejakú bariéru voči rôznym „entitám“ ktorých je v dnešnej dobe viac a viac. Dobre som si všimol, že len stredné dvere sú predsuvné a tretie sú klasické vyklápačky? Je na to nejaký dôvod, prečo to tak… Číst vice »
Není mi jasné, proč Plzeň objednává autobusy SOR a současně trolejbusy s karoserií Solaris. Nebylo by rozumnější autobusy a sjednotit?
Ono to bude asi tím, že výběrové řízení na autobusy vyhrál SOR a trolejbusy dodává Škodovka.
A co by se stalo, kdyby výběrko bylo větší? Nepřilákalo by to více účastníků a ve vetší sérii i nižší cenu za kus?
Nebývá to až tak jednoduché. Na větší objednávku musíte mít zajištěné financování.
Na větší objednávku s menším odběrem a opcí rozloženou na více let zase musí výrobce kalkulovat s rostoucími výrobními náklady, takže když nakonec odeberete méně kusů, může to být za vyšší jednotkovou cenu, než kdyby byla soutěž na méně kusů v kratší době.
Kdo platí, ten snad rozhoduje. Já když si chci koupit auto, také s ido toho nenechám mluvit. tedy kroimě manželky
To spíš proč nedělá jedno VŘ dohromady na sólo i kloubové autobusy. Takhle nemají ani autobusy sjednocené, protože to po několikáté vyšlo, že dodání sól vyhrál SOR a kloubáků Solaris.
Dělat výběrko na víc typů vozidel je vždy trochu ošemetné. Jedna věc je mít zajištěné financování na tak velkou zakázku, a pak musí být fakt neprůstřelně vyargumentováno, že to není diskriminační. Pro většinu zadavatelů rizika převyšují výhody.
Dlouhá léta se výrobci složitě snažili o unifikaci autobusů a trolejbusů, aby se zjednodušila výroba a údržba, a když se to konečně podařilo a laik často ani nepozná autobus od trolejbusu, přestalo to mít úplně smysl, protože záleží jen na tom, kdo/který typ vyhraje výběrové řízení – a to i ve stejné trakci bývá často různé.
A má to stejně velká kola, nebo jako předchozí model přední menší? To je zvláštnost minulých modelů.
Řada NS má již na všech nápravách kola běžného „autobusového“ průměru.
Budou tyto autobusy jezdit i v Brně? Tam by se mi líbily.
Předpokládám, že Irisbus je drobná chybka v textu, když vedle je Iveco.
Upřesním: Jde o první dvanáctimetrové autobusy s předsuvnými dveřmi. V Plzni už od loňského roku jezdí osmnáctimetrové autobusy solaris s předsuvnými dveřmi. Trolejbusy solaris obou délek s předsuvnými dveřmi už v Plzni jezdí, takže toto je poslední střípek do mozaiky a podle mě (neověřeno) jsou to i první autobusy z produkce SORu, které mají předsuvné dveře.
Oproti dříve dodaným plzeňským SOR NS12 má tato nová série také jiné barevné řešení čela.
Ono i Karosa B 732 měla přece předsuvné dveře
Karosa předsuvné dveře nikdy neměla. Pouze výklopné.
To byly vně výklopné jako mají i SORy BN/CN, EBN a vysokopodlažné varianty.
A taky to jsou nejspíš první SORy s velkou kabinou.
Velkou kabinu mají už i starší plzeňská NS.
Upřímnou soustrast….
Souhlasím…upřímnou soustrast ! Obrňte se hoši trpělivostí, hlavně na reklamacích, SOR Vám nevyreklamuje vůbec nic……Naučte řidiče chodit o půl hodiny dříve do práce, protože jakmile vypnete u těchto nových popelnic motor, tak do 5 minut jste bez vzduchu !!! Ty auta nejezdí špatně to vůbec ne, ale jinak pytel problémů…..nechtěl bych to ani zadarmo !!!!!
Uklidněte se, nejsou to první vozy tohoto typu v Plzni. Víme, co máme dělat a kdy chodit do práce.
Prostějov se všech SORu pro město zbavil, v příměstě se na tom aktivně pracuje.
Jeho škoda.
Proč?
Která z dalších značek dodávaných autobusů je takovým, nebo ještě větším zdrojem vtipů, slovních hříček a negativních poznámek?
Ptám se zcela vážně jako laik, který tomu nerozumí a slyší na tuto značku autobusů a přístup výrobce k řešení problémů pouze nářky. Jejich nezaměnitelný vnější vzhled ponechávám stranou.
Žádná. Prakticky jediným terčem vtipů, slovních hříček a negativních poznámek v internetových diskusích je SOR Libchavy.
Pane Pelíšku, zapomněl jste mi odpovědět na můj primární dotaz:
– PROČ si myslíte, že když se město Prostějov zbavilo všech busů SOR v MHD, že je to k „jeho škodě“?
Protože Urbanway, výkladní skříň francouzsko-italského inženýrství, opravdu není lepší.
A ještě doplnění, momentálně má Prostějov zapůjčen předváděcí plynový SOR ICNG 12, jezdí linku do Zlína.
Žiadna, minimálne zo súčasných značiek v našich končinách nie. Na začiatok, môj príspevok bude dlhší. Ja SOR nijak nezastávam ICN je prúser. Podobne veľa posmeškov kolovalo o Karose, ono SORka je pozostatok pôvodnej Karosy so všetkým, čo k tomu patrí. Je to nepopulárne tvrdenie, som presvedčený, že zaň chytám zopár negatívnych reakcií. Ono je to už niekedy aj o vyslovenom vyhľadávaní chýb lebo bleee SORka. Pramení to v ich starých modeloch a ich..no povedzme špecifickom prístupe k reklamáciám, ako v starej Karose ešte pred odkúpením Irisbusom.Začalo sa o nich vtipkovať, lebo SOR síce dokázal produkovať autobusy za lacný peniaz, s… Číst vice »
Trolling od soudruhů?
Mě by zajímalo, jak probíhá deklarované hodnocení spotřeby po letech??? Papír snese všechno, obzvlášť v Soru… To se třeba přijde na to, že spotřeba neodpovídá deklarované a ???
V cem jsou predsuvne dvere lepsi? Neni problem s otviranim pri zastaveni blizko obruby? A proc jsou predsuvne jen ty druhe?
Nepřekáží otevřené v interiéru, jde tedy dát (druhá) plošina pro kočárek přede dveře. Vpředu by mohlo vadit u některých modelů zrcátko, vzadu by být mohly a běžně se tam vyskytují, ale jsou dražší, takže je to zbytečné.
Odskok od karoserie je jen v řádu centimetrů, narozdíl od dveří vně výklopných. A i s těmi se dá zastavit blízko, pokud uprostřed zastávky není díra velikosti pasti na mamuta.
Přijde mi pozoruhodné, že u druhých dveří tímto získají místo v interiéru, ale naopak polovinu prvních dveří vyhradí pro řidiče.
Tak to místo které se ztratí u předních dveří je z velké části pro cestující nepoužitelný, takže v podstatě o nic nejde.
To místo je podle mě potřeba pro urychlení výstupu a nástupu cestujících.
Městské autobusy pouze s jedním místem pro kočárek, by se měly přestat nakupovat.
A navíc 2 různé mechanismy, více různých náhradních dílů….
Co si tak vybavuju, tak třeba Mercedes u Citar také hodně experimentuje. Nejčastější mi přijdou u řidiče dveře otevírané dovnitř a ostatní ven. Napadá mě, není to u toho řidiče kvůli starým/hůže pohyblivým lidem, že se mohou chytnout madla zevnitř dveří během nástupu? Ale zas některá kloubová Citara mají u řidiče také předsuvné (a vypadá to fakt divně) a zase si uvědomuju, že někde byl kloub co měl všude dovnitř. A takovej ten megabus také od Mercedesu měl vpředu dvoje dveře dovnitř a zbytek ven 🙂
Co si u Mercedesu zákazník objedná tak dostane. V případě dveří to platí 100 %.
Trochu to zvýší kapacitu. Pokud jedete a stojíte blízko u dveří, s předsuvnými dveřmi už nemusíte řešit neustálé uhýbání dveřím dovnitř. To by bylo fajn pro Prahu.
Navíc si nejsem jist, jestli autobus s předsuvnými dveřmi umí dodat výrobci jako Temsa nebo Otokar (/Iveco Streetway). 😉