Do Pardubic dorazily první nové trolejbusy od Škody

Trolejbus Škoda 32Tr pro Pardubice. Foto: DPMPTrolejbus Škoda 32Tr pro Pardubice. Foto: DPMP

Dopravní podnik soutěží aktuálně dodávku deseti dalších trolejbusů.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tuňák

Ty klasické trolejbusy budou úplně bez trakční baterie, nebo budou mít alespoň nějakou malou na krátké popojetí (aby v případě uvíznutí na křížení cestující nemuseli tlačit)?

Jirka K.

Mají také baterii, ale jen jednu. Ale zase větší než ty 4 kusy.

Honza

Proč nejely po vlastní ose? Zbytečný kamion!
😆

Jiří Kocurek

Ne, v Praze se to mělo přeložit na lodě a do Pardubic to mělo plout. Když už se jednou ty plavební komory a zvedací mosty postavily, tak! Navíc vody je zrovna dost.

Nebo že bychom to raději nechali na kupujím a prodávajícím, jak si přepravu zařídí, protože bychom neradi, aby se to pak dělo nám samotným?

George

Bohužel do Pce by nedopluli. Max do Chvaletic. Přes Přelouč se nedostanete. Tam není plavební komora.

bkv

Tak by z Chvaletic pokračovaly zase po vlastní ose

libor

přesně, kamiony hnus! nebo měly jet po kolejích… 😀

noerf

Problém je, že cesta na kamionu trvala cca čtyři hodiny v trase Plzeň – Praha – Pardubice. Nákladní vlak to jel cca 10 hodin (doba čisté jízdy 3 hodiny), protože by stál před Prahou, pak někde v Praze, než se uvolní kapacita na koridoru a pak by trolejbus museli odtáhnout vozovny v Pardubicích.
Ekonomicky by to dávalo smysl, pokud by se přepravovalo třeba 15 tramvají najednou.

Jiří Kocurek

Přičemž trolejbus, byť baterionvý, je relativně lehké zboží. Obyčejný kamion vozí 2x tolik a to není doložený do úplného maxima.

Frantisek

Jako přes limit? Ale těch také jezdí dost. Dokonce tu prý na méně únosné silnice povolujeme zatížení vyšší než jinde, načež nadáváme, jak u nás máme všechny rozbité. 🙂

Mendy

No nevím, u mě v okolí je na mnoha místech zákaz nad 3,5 t mimo dopravní obsluhy.

Frantisek

Nebo pokud bychom zajistili dostatečnou kapacitu na kolejích namísto přidávání dalších pruhů na dálnice. Jenže tak daleko kouká málokdo, to radši řve po těch dalších pruzích, proti omezování plýtvání atd. DPP už odpojil vlečky a i velké série tramvají vozí po jedné vždy kamionem. Honíme čas a zároveň zkracujeme život. Obvyklý paradox lidského počínání. 🙂

bkv

Jde za ty trolejbusy připojit elektrocentrálu?

Swariner

Pokud to nemá kupli vzadu, tak by se mohla frknout elektrocentrála dopředu – pěkně do odtahového oka. Sice by se muselo celou dobu couvat, ale když se chce…