Do Pardubic dorazily nové trolejbusy, vyjedou s astronomickými jmény
Trolejbusy Škoda 32Tr pro provoz v Pardubicích. Foto: DPMP

V soutěži byl jediný zájemce: Škoda Electric.
V soutěži byl jediný zájemce: Škoda Electric.
Je dobře, že se nekupovali delší trolejbusy!
Ono by pak hrozilo, že ve špičce se do toho trolejbusy ti lidi i vejdou a to my nesmíme dopustit! Ceny máme na úrovni DPMB, intervaly jsme neobjevili, ve špičce odmítáme posilovat linky a vysokokapacitní vozidla odmítáme nakoupit. Špica.
Ne „Špica“ ale „Spica“ tedy alfa Virginis. Tahle hvězda už svůj trolejbus v Pardubicích má 🙂
A nebudou astronomická pouze jména ale i ceny.
Trolejbus dobrej, ale ten design předních reflektorů, je jak z devadesátek, s tim by měli něco udělat.
Normální moderní design. Co na tom vylepšovat?
Tak tenhle design větší plochy stříbrné kolem předních světel měly Citelisy a Crealisy jejichž výroba skončila někdy před 10 lety, v případě Crealisu tedy pokračovala ale někdy časem proběhl redesign.
Někde mají dopravní prostředky astronomická jména, někde je místo jmen pouze astronomická cena (zdravíme do Dlážděné).
No však tomu v soutěžích s jediným uchazečem jdou dobře naproti.
Je fajn, že se v Pardubicích chytají oba východočeští výrobci autobusů. Trolejbusy s kastlí z Libchav a autobusy od vysokomýtského Iveca. Na papíře to vypadá dobře a člověk by až věřil, že tím město pomáhá udržovat lokální ekonomiku. Tedy až do chvíle, než člověk zjistí, že Urbanwaye vyrábí ve Francii a do Pardubic se dostalo jen pár kusů městských Crosswayů, co se v Mýtě vyrábí. A ten SOR je sice fajn, ale ve výrobě trolejbusů máme v Česku monopol od Škodovky a tak máme trolejbusy dražší, než by musely být, kdyby vzešly z opravdu otevřené soutěže. Otevřená soutěž na autobusy… Číst vice »
Bohužel se jimi má nahradit několik nejstarších 28Tr dle FB trolejbus.cz
Mají oproti nim nižší kapacitu, ale to je zřejmě jedno…
Tedy pokud nevisí hrozen lidí ze dveří jak v Indii, tak je asi lepší mít nové vozy než rozhrkané herky na odpis, ne?
Proč v Pardubicích vlastně nejsou kloubáky, ani 15Tr tam neměli? Vedle v Hradci jsou.
Protože tady platí nerudovská otázka kam s ním. Na dvě kola (v lepším případě)/kurz (a to ještě jen školní Po-Pá) se to nevyplatí. Navíc ani vozovna není nafukovací.
Jako neřekl bych, že by 3, 13, 30 nějak vozili vzduch. Naopak se MHD v Pardubicích snažím vyhýbat, protože ve špičkách jezdí opravdu odporně přeplněné.
Jenže ta špička je pro ten vůz v lepším případě jen jedno kolo, maximálně dvě, za celý den. Takže je otázka co s tím vozem zbylých 14 kol. Navíc problém je hlavně se studenty, kteří zůstávají stát namačkaní ve dveřích.
To samé trdilo i vedení libereckého dopravního podniku v roce 2017. Že se kloubové vozy „neuživí“. Přitom jim na páteřních spojích jezdili 12m vozy plné k prasknutí. O rok později přišlo vedení nové a protože BusLine podal ze subdodávek (jak vozů, tak řidičů) okamžitou výpověď, podnik jako první věc nakoupil kloubové autobusy. Díky rozšířené kapacitě mohli natáhnout intervaly a ušetřit nedostatkové řidiče. A dnes jsou intervaly zase zkrácené a kloubové autobusy už v podniku vedou jako stálé vozy. Čím to bude? Že by změnou uvažování nad problémem? Už teď jsou ve špičkách v Pardubicích plné ulice vozů MHD. Přitom by… Číst vice »
Pardubice se posledních kloubů (Ikarusů 280A) zbavily v roce 1992, od té doby mají jen 12metry a desítku 15metrů. Pokud se v posledních letech něco nezměnilo, tak těžká i lehká údržba nejsou na 18metry připravené – proč kupovat dražší vybavení na těžší a delší vozy, které nemají a neplánují kupovat.
Jestli jsou rozhrkané, můžou se opravit. Dřív se dělaly v ČR a SK na 14Tr a 15Tr různé GO a to to byly vozy morálně zastaralé, nyní když těm vozům chybí v podstatě jen klimatizace pro cestující a případně baterie, tak se vyřazují. Někdo preferuje cestování prostornějším starším vozem a někdo novým ale menším. V tomhle ročním období spíš jde o klimatizaci. Ale jinak běžným lidem obvykle spíš vadí stísněný prostor.
No právě v Pardubících se ve špičce do trolejbusu nevejdete. DOSLOVNĚ, v každé zastávce se prodlužuje pobyt, protože přes ty lidi nelze zavřít ani dveře.
Ty 4 s krátkým dojezdem mají nahradit 28Tr z roku 2008. 4 parciály nahrazují ty 2 dříve vyřazené Ciťaky a 2 plynové Citelisy
Toto barevné schéma jim velmi sluší. Zatím asi nejlépe vypadajcí sorky.
Za mě se zase nejlepší barevná kombinace je v Bratislavě.
Mě se líbí Vilnius.
To je celkem pěkné provedení. Mé OCD by nezvládalo rozdílnou výšku červeného pruhu před předním kolem od zbytku trolejbusu (patrné na straně kde nejsou dveře). A vypadá trochu jako Deadpool:)