Tak tenhle design větší plochy stříbrné kolem předních světel měly Citelisy a Crealisy jejichž výroba skončila někdy před 10 lety, v případě Crealisu tedy pokračovala ale někdy časem proběhl redesign.
Don Pedro
4 měsíců
Někde mají dopravní prostředky astronomická jména, někde je místo jmen pouze astronomická cena (zdravíme do Dlážděné).
No však tomu v soutěžích s jediným uchazečem jdou dobře naproti.
Honza135
4 měsíců
Je fajn, že se v Pardubicích chytají oba východočeští výrobci autobusů. Trolejbusy s kastlí z Libchav a autobusy od vysokomýtského Iveca. Na papíře to vypadá dobře a člověk by až věřil, že tím město pomáhá udržovat lokální ekonomiku. Tedy až do chvíle, než člověk zjistí, že Urbanwaye vyrábí ve Francii a do Pardubic se dostalo jen pár kusů městských Crosswayů, co se v Mýtě vyrábí. A ten SOR je sice fajn, ale ve výrobě trolejbusů máme v Česku monopol od Škodovky a tak máme trolejbusy dražší, než by musely být, kdyby vzešly z opravdu otevřené soutěže. Otevřená soutěž na autobusy… Číst vice »
Kuba1
4 měsíců
Bohužel se jimi má nahradit několik nejstarších 28Tr dle FB trolejbus.cz
Mají oproti nim nižší kapacitu, ale to je zřejmě jedno…
Protože tady platí nerudovská otázka kam s ním. Na dvě kola (v lepším případě)/kurz (a to ještě jen školní Po-Pá) se to nevyplatí. Navíc ani vozovna není nafukovací.
Jako neřekl bych, že by 3, 13, 30 nějak vozili vzduch. Naopak se MHD v Pardubicích snažím vyhýbat, protože ve špičkách jezdí opravdu odporně přeplněné.
Jenže ta špička je pro ten vůz v lepším případě jen jedno kolo, maximálně dvě, za celý den. Takže je otázka co s tím vozem zbylých 14 kol. Navíc problém je hlavně se studenty, kteří zůstávají stát namačkaní ve dveřích.
To samé trdilo i vedení libereckého dopravního podniku v roce 2017. Že se kloubové vozy „neuživí“. Přitom jim na páteřních spojích jezdili 12m vozy plné k prasknutí. O rok později přišlo vedení nové a protože BusLine podal ze subdodávek (jak vozů, tak řidičů) okamžitou výpověď, podnik jako první věc nakoupil kloubové autobusy. Díky rozšířené kapacitě mohli natáhnout intervaly a ušetřit nedostatkové řidiče. A dnes jsou intervaly zase zkrácené a kloubové autobusy už v podniku vedou jako stálé vozy. Čím to bude? Že by změnou uvažování nad problémem? Už teď jsou ve špičkách v Pardubicích plné ulice vozů MHD. Přitom by… Číst vice »
Pardubice se posledních kloubů (Ikarusů 280A) zbavily v roce 1992, od té doby mají jen 12metry a desítku 15metrů. Pokud se v posledních letech něco nezměnilo, tak těžká i lehká údržba nejsou na 18metry připravené – proč kupovat dražší vybavení na těžší a delší vozy, které nemají a neplánují kupovat.
Jestli jsou rozhrkané, můžou se opravit. Dřív se dělaly v ČR a SK na 14Tr a 15Tr různé GO a to to byly vozy morálně zastaralé, nyní když těm vozům chybí v podstatě jen klimatizace pro cestující a případně baterie, tak se vyřazují. Někdo preferuje cestování prostornějším starším vozem a někdo novým ale menším. V tomhle ročním období spíš jde o klimatizaci. Ale jinak běžným lidem obvykle spíš vadí stísněný prostor.
To je celkem pěkné provedení. Mé OCD by nezvládalo rozdílnou výšku červeného pruhu před předním kolem od zbytku trolejbusu (patrné na straně kde nejsou dveře). A vypadá trochu jako Deadpool:)
Ne „Špica“ ale „Spica“ tedy alfa Virginis. Tahle hvězda už svůj trolejbus v Pardubicích má 🙂
A nebudou astronomická pouze jména ale i ceny.
Trolejbus dobrej, ale ten design předních reflektorů, je jak z devadesátek, s tim by měli něco udělat.
Normální moderní design. Co na tom vylepšovat?
Tak tenhle design větší plochy stříbrné kolem předních světel měly Citelisy a Crealisy jejichž výroba skončila někdy před 10 lety, v případě Crealisu tedy pokračovala ale někdy časem proběhl redesign.
Někde mají dopravní prostředky astronomická jména, někde je místo jmen pouze astronomická cena (zdravíme do Dlážděné).
No však tomu v soutěžích s jediným uchazečem jdou dobře naproti.
Je fajn, že se v Pardubicích chytají oba východočeští výrobci autobusů. Trolejbusy s kastlí z Libchav a autobusy od vysokomýtského Iveca. Na papíře to vypadá dobře a člověk by až věřil, že tím město pomáhá udržovat lokální ekonomiku. Tedy až do chvíle, než člověk zjistí, že Urbanwaye vyrábí ve Francii a do Pardubic se dostalo jen pár kusů městských Crosswayů, co se v Mýtě vyrábí. A ten SOR je sice fajn, ale ve výrobě trolejbusů máme v Česku monopol od Škodovky a tak máme trolejbusy dražší, než by musely být, kdyby vzešly z opravdu otevřené soutěže. Otevřená soutěž na autobusy… Číst vice »
Bohužel se jimi má nahradit několik nejstarších 28Tr dle FB trolejbus.cz
Mají oproti nim nižší kapacitu, ale to je zřejmě jedno…
Tedy pokud nevisí hrozen lidí ze dveří jak v Indii, tak je asi lepší mít nové vozy než rozhrkané herky na odpis, ne?
Proč v Pardubicích vlastně nejsou kloubáky, ani 15Tr tam neměli? Vedle v Hradci jsou.
Protože tady platí nerudovská otázka kam s ním. Na dvě kola (v lepším případě)/kurz (a to ještě jen školní Po-Pá) se to nevyplatí. Navíc ani vozovna není nafukovací.
Jako neřekl bych, že by 3, 13, 30 nějak vozili vzduch. Naopak se MHD v Pardubicích snažím vyhýbat, protože ve špičkách jezdí opravdu odporně přeplněné.
Jenže ta špička je pro ten vůz v lepším případě jen jedno kolo, maximálně dvě, za celý den. Takže je otázka co s tím vozem zbylých 14 kol. Navíc problém je hlavně se studenty, kteří zůstávají stát namačkaní ve dveřích.
To samé trdilo i vedení libereckého dopravního podniku v roce 2017. Že se kloubové vozy „neuživí“. Přitom jim na páteřních spojích jezdili 12m vozy plné k prasknutí. O rok později přišlo vedení nové a protože BusLine podal ze subdodávek (jak vozů, tak řidičů) okamžitou výpověď, podnik jako první věc nakoupil kloubové autobusy. Díky rozšířené kapacitě mohli natáhnout intervaly a ušetřit nedostatkové řidiče. A dnes jsou intervaly zase zkrácené a kloubové autobusy už v podniku vedou jako stálé vozy. Čím to bude? Že by změnou uvažování nad problémem? Už teď jsou ve špičkách v Pardubicích plné ulice vozů MHD. Přitom by… Číst vice »
Pardubice se posledních kloubů (Ikarusů 280A) zbavily v roce 1992, od té doby mají jen 12metry a desítku 15metrů. Pokud se v posledních letech něco nezměnilo, tak těžká i lehká údržba nejsou na 18metry připravené – proč kupovat dražší vybavení na těžší a delší vozy, které nemají a neplánují kupovat.
Jestli jsou rozhrkané, můžou se opravit. Dřív se dělaly v ČR a SK na 14Tr a 15Tr různé GO a to to byly vozy morálně zastaralé, nyní když těm vozům chybí v podstatě jen klimatizace pro cestující a případně baterie, tak se vyřazují. Někdo preferuje cestování prostornějším starším vozem a někdo novým ale menším. V tomhle ročním období spíš jde o klimatizaci. Ale jinak běžným lidem obvykle spíš vadí stísněný prostor.
Ty 4 s krátkým dojezdem mají nahradit 28Tr z roku 2008. 4 parciály nahrazují ty 2 dříve vyřazené Ciťaky a 2 plynové Citelisy
Toto barevné schéma jim velmi sluší. Zatím asi nejlépe vypadajcí sorky.
Za mě se zase nejlepší barevná kombinace je v Bratislavě.
Mě se líbí Vilnius.
To je celkem pěkné provedení. Mé OCD by nezvládalo rozdílnou výšku červeného pruhu před předním kolem od zbytku trolejbusu (patrné na straně kde nejsou dveře). A vypadá trochu jako Deadpool:)