Do ostrého provozu vyrazí hned sedm nových tramvají 52T. DPP je zatím nasadí jen na jednu linku

Nové pražské tramvaje Škoda 52T již mají homologaci a typové schválení. Foto: DPPNové pražské tramvaje Škoda 52T již mají homologaci a typové schválení. Foto: DPP

Po dodání dalších kusů se v závěru roku nové tramvaje objeví i na dalších linkách.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
V. K.

Naštěstí od mnoha předchozích pokusů můžeme říct, že se konečně dodalo kvalitní vozidlo. Asi i u škodovky platí, že third time’s a charm

Jaroslav

No, já bych ten optimizmus krotil. Na cvičné jízdy ještě minulý týden s bídou vypravili dvě. Zbytek čekal na opravy, seřízení, pojištění…

Eda

Můžu říci, že pokud člověk potřebuje po městě s kočárkem, T3 je fakt lahůdka. Je snazsi jet z Vytone na vylet do Stromovky, protoze 15T a vystup primo v parku, nez do Modřanské rokle, protoze T3 a neuveritelne hloupe reseny pristup do rokle z tramvaje, tak tam radeji jedu autem, což fakt nechci, ale dokud bude DPP tuty story nazazovat, nic jineho nam a mnoha dalsim nezbyde. Chudaci vozíčkáři a mene mobilni, s kočárkem clovek pozná, jak moc nejaka bezbarierovost a pohodli pesich nikoho mov nezajima. Praha 4 je v tomhle samozřejmě leader. Proc mesto nenekupuje obousměrné tramvaje, když je… Číst vice »

Václav

Postupně. Všechny pražské obousměrky nízkopodlažní jsou. Málo, ale přece. První je potřeba vymýtit soupravy, kde není nízkopodlažní ani blatník. A ještě předtím vůbec zajistit provoz, když síť se utěšeně rozrůstá. Až bude jako v Plzni každý spoj alespoň částečně nízkopodlažní, pak můžeme vyhazovat kátéčka a pořizovat něco komfortnějšího.

Eda

Prave k tech, kde neni nizkopodlazniho vubec nic mluvim. Nevim, proc ty minusy, mozna od lidi, kteri nemaji zkusenost s kocarkem ap. a nebo si proste misli, ze kdyz cestujici trpi s vysokym nastupem do T3 od sedesatych let, nemaji si lide o 60 let pozdeji vymyslet?
Uprimne nechapu, jakto, ze je mesto takto neohleduplné k velke casti obyvatel uz takovou dobu.

Juraj

No ale vždyť přesně to se teď děje – prioritně se nahrazují T3 a na krátké linky jdou nově předělané T3R.PLF s nízkopodlažním středem.

S kočárkem je už teď docela dobrá šance, že minimálně každé druhé pořadí na lince je bezbariérové. Spíš je otrava, že u každého typu je ten nástup někde jinde:
– PLF – první vůz
– 14T, KT8 – druhý článek
– 15T – první a druhý článek (druhý ne pro vozíky)
– 52T – první článek

N.N.

14T a KT8 jsou vcelku dobře zapamatovatelné a rozeznatelné už z dálky. Popojet 5 metrů je nic, oproti nakládání do schodů – na to jsou obvykle potřeba dva.

Honza

Souhlasím ty obousměrné v Modřanech s kočárkem jsou peklo, od té doby co jezdí na Libuš, pokud to jen trochu jde i 2km jedu raději autem

Jan

Zvláštní, že škodovácké tramvaje pro cizinu jsou většinou hezčí, než pro tuzemsko.

Vojta

Už včera bylo pozdě, Praha modernizaci vozového parku potřebuje jako sůl 👍

Kafro

Teď hlavně aby se naplno využila opce

Adam Ř

Tak uvidíme kolik T3 půjde do šrotu/na východ. Přeci jen linek bude přibývat či se budou prodlužovat – již brzo prodloužení dvou linek do Malešic či zavedení dvou linek na Strahov.

Ondřej Wagner

A ještě dojde k protažení tramvajové tratě z Libuše do Jaloveho dvora.

Frank

Na vzdálenost nejdelší pražská tramvajová linka si je bezesporu zaslouží .

Hudeon

Nejdelší aktuálně ano, ale stále jen o asi 100 m. V trvalém stavu (Libeňský most je brán jako trvalý stav) je stále nejdelší linka 26, která si toto místo drží už 2 roky, od prodloužení na Dědinu. Aktuálně je sice 12 skutečně o cca 100 m delší kvůli jízdě 26 přes Floru, ale před Vánoci se 12 zase dostane na 2. místo, protože 26 je v pravidelné trase o cca 300 m delší.