Do ostrého provozu vyrazí hned sedm nových tramvají 52T. DPP je zatím nasadí jen na jednu linku
Nové pražské tramvaje Škoda 52T již mají homologaci a typové schválení. Foto: DPP

Po dodání dalších kusů se v závěru roku nové tramvaje objeví i na dalších linkách.
Naštěstí od mnoha předchozích pokusů můžeme říct, že se konečně dodalo kvalitní vozidlo. Asi i u škodovky platí, že third time’s a charm
No, já bych ten optimizmus krotil. Na cvičné jízdy ještě minulý týden s bídou vypravili dvě. Zbytek čekal na opravy, seřízení, pojištění…
Můžu říci, že pokud člověk potřebuje po městě s kočárkem, T3 je fakt lahůdka. Je snazsi jet z Vytone na vylet do Stromovky, protoze 15T a vystup primo v parku, nez do Modřanské rokle, protoze T3 a neuveritelne hloupe reseny pristup do rokle z tramvaje, tak tam radeji jedu autem, což fakt nechci, ale dokud bude DPP tuty story nazazovat, nic jineho nam a mnoha dalsim nezbyde. Chudaci vozíčkáři a mene mobilni, s kočárkem clovek pozná, jak moc nejaka bezbarierovost a pohodli pesich nikoho mov nezajima. Praha 4 je v tomhle samozřejmě leader. Proc mesto nenekupuje obousměrné tramvaje, když je… Číst vice »
Postupně. Všechny pražské obousměrky nízkopodlažní jsou. Málo, ale přece. První je potřeba vymýtit soupravy, kde není nízkopodlažní ani blatník. A ještě předtím vůbec zajistit provoz, když síť se utěšeně rozrůstá. Až bude jako v Plzni každý spoj alespoň částečně nízkopodlažní, pak můžeme vyhazovat kátéčka a pořizovat něco komfortnějšího.
Prave k tech, kde neni nizkopodlazniho vubec nic mluvim. Nevim, proc ty minusy, mozna od lidi, kteri nemaji zkusenost s kocarkem ap. a nebo si proste misli, ze kdyz cestujici trpi s vysokym nastupem do T3 od sedesatych let, nemaji si lide o 60 let pozdeji vymyslet?
Uprimne nechapu, jakto, ze je mesto takto neohleduplné k velke casti obyvatel uz takovou dobu.
No ale vždyť přesně to se teď děje – prioritně se nahrazují T3 a na krátké linky jdou nově předělané T3R.PLF s nízkopodlažním středem.
S kočárkem je už teď docela dobrá šance, že minimálně každé druhé pořadí na lince je bezbariérové. Spíš je otrava, že u každého typu je ten nástup někde jinde:
– PLF – první vůz
– 14T, KT8 – druhý článek
– 15T – první a druhý článek (druhý ne pro vozíky)
– 52T – první článek
14T a KT8 jsou vcelku dobře zapamatovatelné a rozeznatelné už z dálky. Popojet 5 metrů je nic, oproti nakládání do schodů – na to jsou obvykle potřeba dva.
Souhlasím ty obousměrné v Modřanech s kočárkem jsou peklo, od té doby co jezdí na Libuš, pokud to jen trochu jde i 2km jedu raději autem
Zvláštní, že škodovácké tramvaje pro cizinu jsou většinou hezčí, než pro tuzemsko.
Už včera bylo pozdě, Praha modernizaci vozového parku potřebuje jako sůl 👍
Teď hlavně aby se naplno využila opce
Tak uvidíme kolik T3 půjde do šrotu/na východ. Přeci jen linek bude přibývat či se budou prodlužovat – již brzo prodloužení dvou linek do Malešic či zavedení dvou linek na Strahov.
A ještě dojde k protažení tramvajové tratě z Libuše do Jaloveho dvora.
Na vzdálenost nejdelší pražská tramvajová linka si je bezesporu zaslouží .
Nejdelší aktuálně ano, ale stále jen o asi 100 m. V trvalém stavu (Libeňský most je brán jako trvalý stav) je stále nejdelší linka 26, která si toto místo drží už 2 roky, od prodloužení na Dědinu. Aktuálně je sice 12 skutečně o cca 100 m delší kvůli jízdě 26 přes Floru, ale před Vánoci se 12 zase dostane na 2. místo, protože 26 je v pravidelné trase o cca 300 m delší.