kmax

Do ostrého provozu vyrazí hned sedm nových tramvají 52T. DPP je zatím nasadí jen na jednu linku

Nové pražské tramvaje Škoda 52T již mají homologaci a typové schválení. Foto: DPPNové pražské tramvaje Škoda 52T již mají homologaci a typové schválení. Foto: DPP

Po dodání dalších kusů se v závěru roku nové tramvaje objeví i na dalších linkách.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

A jsem jediný, kdo je rozčarován z designu, především interiéru, 52T? Oproti 15T jako krok zpět…

Mirďa

Asi jste jediný.

Zdeněk

Po Praze jezdí 60 let staré tramvaje.Vypadá to tu jak v Severní Koreji..

Milan M Mikulovsky

Po Praze jezdí tramvaje nové a modernizované v posledních 25ti letech, při čemž ty druhé dostaly minimálně novou elektrickou výzbroj – pohon a interiér, ale některé i vozovou skříň, při čemž mnoho z těchto je delších cca o 1,5m a v prostředku nově nízkopodlažních. Že čela těch tramvají mají původní design kvituji nejen pro jeho estetickou kvalitu a nadčasovost, ale zejména pro bezpečnost, protože modernizace a odvozeniny T3 s novými čely provozované v jiných městech nejen ČR mají horší výhled řidiče pro silné rohové sloupky.

Jan Tichavský

60 let staré jezdí akorát tak na lince 42. Jestli chcete vidět jak vypadají staré nebo neudržované tramvaje tak jeďte třeba do Bělehradu: Duewagy z 60. a 70. let, KT4 z 80. let, ze kterých se loupe lak zevnitř i zvenku. K tomu hrstka nízkopodlažních vozů, které ale v žádném jízdním řádu vyznačené nejsou. Jízdní řád samotný je silně orientační.

Zlatý provoz v Praze kde máte online polohu vozidel, přehled co kde jede, a je rarita chytit více vysokopodlažních pořadí za sebou na jedné lince. Všechny vozy jsou docela čisté a udržované.

Ivo

A přibývá na stanicích cedule s časy příjezdů tramvaji. To léta chybělo, obdivoval jsem na Západě.

PetrH

Ale zase se v Bělehradu jezdí zadarmo 🙂

V. K.

Naštěstí od mnoha předchozích pokusů můžeme říct, že se konečně dodalo kvalitní vozidlo. Asi i u škodovky platí, že third time’s a charm

Jaroslav

No, já bych ten optimizmus krotil. Na cvičné jízdy ještě minulý týden s bídou vypravili dvě. Zbytek čekal na opravy, seřízení, pojištění…

Eda

Můžu říci, že pokud člověk potřebuje po městě s kočárkem, T3 je fakt lahůdka. Je snazsi jet z Vytone na vylet do Stromovky, protoze 15T a vystup primo v parku, nez do Modřanské rokle, protoze T3 a neuveritelne hloupe reseny pristup do rokle z tramvaje, tak tam radeji jedu autem, což fakt nechci, ale dokud bude DPP tuty story nazazovat, nic jineho nam a mnoha dalsim nezbyde. Chudaci vozíčkáři a mene mobilni, s kočárkem clovek pozná, jak moc nejaka bezbarierovost a pohodli pesich nikoho mov nezajima. Praha 4 je v tomhle samozřejmě leader. Proc mesto nenekupuje obousměrné tramvaje, když je… Číst vice »

Václav

Postupně. Všechny pražské obousměrky nízkopodlažní jsou. Málo, ale přece. První je potřeba vymýtit soupravy, kde není nízkopodlažní ani blatník. A ještě předtím vůbec zajistit provoz, když síť se utěšeně rozrůstá. Až bude jako v Plzni každý spoj alespoň částečně nízkopodlažní, pak můžeme vyhazovat kátéčka a pořizovat něco komfortnějšího.

Eda

Prave k tech, kde neni nizkopodlazniho vubec nic mluvim. Nevim, proc ty minusy, mozna od lidi, kteri nemaji zkusenost s kocarkem ap. a nebo si proste misli, ze kdyz cestujici trpi s vysokym nastupem do T3 od sedesatych let, nemaji si lide o 60 let pozdeji vymyslet?
Uprimne nechapu, jakto, ze je mesto takto neohleduplné k velke casti obyvatel uz takovou dobu.

Juraj

No ale vždyť přesně to se teď děje – prioritně se nahrazují T3 a na krátké linky jdou nově předělané T3R.PLF s nízkopodlažním středem.

S kočárkem je už teď docela dobrá šance, že minimálně každé druhé pořadí na lince je bezbariérové. Spíš je otrava, že u každého typu je ten nástup někde jinde:
– PLF – první vůz
– 14T, KT8 – druhý článek
– 15T – první a druhý článek (druhý ne pro vozíky)
– 52T – první článek

N.N.

14T a KT8 jsou vcelku dobře zapamatovatelné a rozeznatelné už z dálky. Popojet 5 metrů je nic, oproti nakládání do schodů – na to jsou obvykle potřeba dva.

Y.K.

– 52T první a poslední článek (poslení ne pro vozíky), aby toho chaosu kam s kočárky nebylo málo 🙂

PetrM

Minusy proto, že “do rokle” jezdí nízkopodlažních tramvají dost, každá druhá 17, k tomu běžný mix 15T, T3 takže situace je zde víceméně stejná jako kdekoliv jinde.

Milan

Místo psaní nesmyslů do komentářů si raději najděte v jízdním řádu nízkopodlažní spoj. Na každé lince nějaký je. A obousměrné tramvaje KT jsou nízkopodlažní. To jen pro vysvětlení proč máte tolik mínusů…

TomD

Ty minusy jsou od dopravnich autistu kteri by nejradsi jezdili starejma T3 a smradlavejma B732

Jan Tichavský

S kočárkem občas jezdím a taky mě naštve že nejbližší spoj není nízkopodlažní, hlavně o víkendu. Ale když nespěcháte, tak je stále možnost si cestu naplánovat nízkopodlažním vozem, využít autobusy které už jsou všechny nízké nebo stále víc stanic metra s výtahem nebo aspoň eskalátorem.

Ivo

Praha má jednu z nejhustější síť tramvaji. Prostě nebyly peníze.

Honza

Souhlasím ty obousměrné v Modřanech s kočárkem jsou peklo, od té doby co jezdí na Libuš, pokud to jen trochu jde i 2km jedu raději autem

Slávek

A co KT8,ty jsou taky nízké,sice střední článek,ale ty vás do rokle taky zavezou.Jako ta z Výtoně do Stromovky.Jsou na stejné lince.

MirekK1

😀👍🏻

Venca

Chudák čeština. Ta pláče. Tolik gramatických chyb. Hlavně, že DP mIsli 🤣. Kdybyste raději mYslel vy a používal k cestování i mozek. Pro ty, kteří nechtějí tahat kočárek do schodů, byl do jízdních řádů symbol vozíčkáře a tučný čas. Takže, kdybych já cestoval s kočárkem vybral bych si tento spoj, kterých je požehnaně, zvláště na modřanské trati, kde snad krom 21 T3 RP nejezdí, ale chápu, chtělo by to přemýšlet 😂. Jinak mám doma jeden výtisk pravidel českého pravopisu, rád daruji 😀

Eda

Udělal jste take ve slove ‘mysli’ preklep, jako ja, to je vtipne. Sam jsem se ted zhrozil toho meho ‘misli’, neveril bych, ze neco takoveho muzu napsat🥺, ac omylem.
Jinak pekna prehlidka pasivni agresivity, Venco👍, jsem na Vas hrdy.
Jsem zvykly jezdit ‘dolu’ trojkou, ale je pravda, ze tam jezdi i 17, stejne, jako do Stromovky.
K hledani, ktery spoj je nizkopodlazni a ktery neni – na to se muzu vykvajznout, to radeji ten kocarek capnu do rukou a vysplham do T3, nez cekat na urcite spoje.

Ivo

Nebrečte, odvozili jsme dvě děti v kočárku v T3 a Ikarusů 180. A přežili jsme to!

Jan

Zvláštní, že škodovácké tramvaje pro cizinu jsou většinou hezčí, než pro tuzemsko.

Vojta

Už včera bylo pozdě, Praha modernizaci vozového parku potřebuje jako sůl 👍

Kafro

Teď hlavně aby se naplno využila opce

Adam Ř

Tak uvidíme kolik T3 půjde do šrotu/na východ. Přeci jen linek bude přibývat či se budou prodlužovat – již brzo prodloužení dvou linek do Malešic či zavedení dvou linek na Strahov.

Ondřej Wagner

A ještě dojde k protažení tramvajové tratě z Libuše do Jaloveho dvora.

MirekK1

Myslím, že do šrotu nepůjde nic. Ty nové tramvaje doplní stav, aby bylo vůbec čím jezdit, až se otevřou ty nové tratě. Pokud se tedy nevyužije ta opce, ale to asi nikdo teď neví.

Pavel Vavříček

V prvních dodávkách nepůjde nic pryč. V pozdějších už na vyřazování dojde. Půjdou tak pryč všechny DVC a pak postupně R.P a R.PV

Dan

Tyhle toho zrovna moc nahrazovat nebudou, s ohledem na plánované nové linky a tratě. Nahrazovat T3RP budou (dle slov DPP) pouze až Praha využije opci na 200 ks, do té doby vozový park jen rozšiřují.

Milan

Je několik dožívajících T3M, tam by to na náhradu stačit mohlo

Pavel Vavříček

Jo DVC půjdou též pryč až tu budou další vozy. Pak postupně půjdou pryč R.P či R.PV

Michal²

T3M.2DVC sice vypadají staře, ale je to ve své podstatě novostavba z 90. let s novější skříní, než mají T3R.P

Frank

Na vzdálenost nejdelší pražská tramvajová linka si je bezesporu zaslouží .

Hudeon

Nejdelší aktuálně ano, ale stále jen o asi 100 m. V trvalém stavu (Libeňský most je brán jako trvalý stav) je stále nejdelší linka 26, která si toto místo drží už 2 roky, od prodloužení na Dědinu. Aktuálně je sice 12 skutečně o cca 100 m delší kvůli jízdě 26 přes Floru, ale před Vánoci se 12 zase dostane na 2. místo, protože 26 je v pravidelné trase o cca 300 m delší.

PetrJukl

Vaše starosti bych chtěl mít.

TomD

A nemela by si to “zaslouzit” linka ktera odveze nejvic lidi?

Frantík

No nevím, experimentovat na 22 nebo 10 …