Do Ostravy dorazily po povodních první vlaky. Po koridoru musí pomaleji, v Kunčicích vítězí auta
Vlak Leo Expressu na nádraží v Ostravě-Kunčicích. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Na zastavování vlaků ve Vítkovicích reagoval Dopravní podnik Ostrava posílením MHD v oblasti.
No, dnes jsem zvláště ten koridor u Ostravy – Svinova projížděl na kole, ale byly k vidění jen expresy LEO Expres a RegioJet a jen jediný rychlík ČD (zřejmě z Prahy,), ale v klasickém složení předělaných Béček a Rakušanů, tedy nic nového, jen zbytky po dávno minulých časech. A jak mají být novými Comfort Jety nahrazeny všechny SC vlaky, když ČD obdržely jen DVA KUSY těchto vlaků a jeden má jezdit na Slovensko??!! Takže na rychlících a EC+SC expresech Českých drah musíte nejméně TŘI ROKY počítat s tim, že na spoj přijede nějaká slátanina z předělaných Béček, ne-li dokonce i… Číst vice »
Dnes jsem tam jel pro maminu. Cesta uzká, takže jsme se míjeli jen tak tak. Ještě slepá, takže jsem se točil skoro bůh ví kde…
Mamina samozřejmě vylezla na jiné straně. A polovina lidí ani nevěděla, kam má jít na přistavený autobus do Bohumína.
To už měla raději dojet do Havířova….
V Havířově jsou jenom dvě koleje a provizorní nástupiště s úrovňovým přechodem.
Autem až do vlaku, respektive do kanceláře 🙃
Nejlepší je opatřeni ČD pro vlak EC 100… Cestující použijí následné vlaky dálkové dopravy..
Což se ovšem rovná až ráno… Několik desítek zahraničních lidí tak zůstalo napospas osudu večer v Břeclavi , a nechápali, jak jim můžou ve Vídni prodat jízdenku na něco, co nejede…. Rakouský průvodčí je poslal do háje, že ho to nezajímá…. Takze jsme je v pár lidech směřovali do Brna a na flixbus…aby dojeli ….neboť nic jiného prostě nejelo ….
No ČD tohle celkem projelo. Náhradní dopravu Ostrava – Hranice ode dneška zrušili, ale zároveň jim jede dneska jen jeden dálkový vlak z Ovy a to až odpoledne – EC 140 a jinak jede pár osobaku.
RegioJet má již dnes 9 přímých spojů Ostrava – Praha.
Kdyz v roce 2024 vidim nekoho v 1 Octavii rikam si, co v zivote udelal spatne….
Děkujeme za informaci.
Tipuju ze to bude nejaky ajznbonak. Posunovac, vozmistr, nebo podobne.
Trefa do černého
Ne každý chce vyhodit funkční věc, jen proto že existuje modernější náhrada.
Přijít na jednání s rok starým telefonem, by se ztrapnil… Najednou někdo vytáhne tlačítkovou věc a dotyčný je v kulturním šoku. Texas Instruments, kalkulačka, proberte ho někdo.
Tlacitkovy telefon original od Nokia běžné používám… živí mě kyberbezpecnost
Já jezdím ve Felicii v dnešní době 🙂
Jdu si koupit kofolu … a just ho, jak kdybych se vsadil, projela okolo Felda.
Přibližovadlo do práce a z práce jako statusový symbol, chlámu se na celé kolo.
Já auto nemám. Vypadá to, že můj život je podle vás jedna velká prohra.
To nádraží vypadá jak někde v Moldavsku, tam je úplně jedno, kde kdo parkuje..
Dokonalé drive-in. 😉
Běžného cestujícího by odtáhli, takže můžeme tipovat, komu to patří.
… no a vzhledem k okolí je lepší mít auto pod kamerou, když ne rovnou na očích. Ještě by ho mohli *ultras* okopat, domlátit, rozbít skla a urvat stěrače.
Auta stojí, vlaky jedou!
Nádraží v Kišiněvě je náhodou sympatický…
Správné nástupiště SŽ s parkujícími automobily, jsme východ…
fun fact je že typicky tak parkují zaměstnanci SŽ i bez krizové situace.
Doprava je na druhé straně nádraží
Blbost
v tomto místě je posun, vozmistři a tranziterky
A v prvním patře doprava,ať si to víte.
Ano ale o schodiště vedle, toto schodiště vede do čekárny
Zaměstnanci SŽ si z prvního nástupiště dělají parkoviště už dlouhá léta. Divím se, že jim to prochází. Teď se snad konečně někdo chytne za noc. Co se Leo týče, tohle totálně nezvládli – z Kunčic od nádraží nic neodjíždí (pokud nepočítám školní linku 92 ke gymnáziu, která jede jednou denně). Relativně poblíž je autobusová linka dpo (pro město) lokálního významu a kdo chce na tramvaj, musí podchodem (který rozhodně není bezbariérový) až na dalekou smyčku tramvají. Proč nezastavují ve Vítkovících, odkud jezdí tramvaje často a na všechny strany, fakt nechápu.
To kde bude stát auto zaměstnanců je věc majitele nádraží, ne vaše.
Majitel je stát, tedy je naše. Spržel je správce.
Okey, takže o tom rozhodne správce, ne vy.
To by bylo zajímavé, protože jsem si jist, že se v tomto případě v obvodu a na vybavení dráhy parkuje na černo. Nástupiště fakt nejsou jen tak nějaká cesta.
Co myslíte, byla nástupiště vyprojektovaná pro parkování, nebo pro pohyb cestujících (a nastupování a vystupování) a jsou tudíž veřejným prostorem? Však uvidíme, jak to dopadne a zda tam auta budou parkovat i po ukončení mimořádnosti. 😉
Představte si, že nástupiště jsou, respektive byla využívána i pro různé manipulační vozíky a jinou manipulační techniku a dokonce i pro vozidla, aby se dalo dojet v soupravě. Proto tam ty vjezdy jsou.
Vozíky a manipulační technika nejsou soukromé automobily a podléhají zvláštnímu režimu.
Takže ano, byla „vyprojektována“ i pro parkování.
Asi jste zapomněl o čem se bavíme – o soukromých vozidlech zaměstnanců. A o tom, že si z nástupiště (po dlouhá léta zejména v noci, ale jak vidno, poslední dobou už i přes den) dělají parkoviště. Ono to má pro ně výhodu, že jim tam na auta neprší a mají je pěkně pod dohledem z oken kanceláří. Pro toto použití ale nejsou nástupiště projektována, zejména z hlediska bezpečnosti cestujících pohybujících se po nástupišti, navíc to odporuje zdravému rozumu. A že tam občas jezdí manipulační vozidla podle zvláštních předpisů, je snad jasné každému.
Pro toto použití ale nejsou nástupiště projektována, zejména z hlediska bezpečnosti.
Okolik nebezpečnější je stojící automobil proti stojícímu poštovnímu vozíku? Zase z těch cestujících nedělejte nesvéprávný gel.
PS: Sloupy jsou vidět hůř, nemají odrazky.
To ovšem není merit problému. Vyhnout se můžete, ale ta věc tam nemá co dělat.
Sloupy a další vybavení nástupišť včetně umístění podléhají brutálnímu procesu schvalování, je to dráha, nic tam není jen tak.
Tedy pokud se tam má legálně parkovat, musí to schválit drážní úřad. A předpokládám, že ten to nedovolí.
Mám pocit, že takovéto parkování obhajujete. Ale představte si, že by osobní auta parkovala na prvním nástupišti na hlavním nádraží v Praze. Příjezd tam koneckonců mají u nástupiště 1B přímo skvělý, ještě lepší než v Kunčicích. Přijde vám takové parkování normální? To je totiž to stejné, jen jiné město.
Nějak tam musí přijet a odjet. Znáte to tam vůbec? Víte vy vůbec, jak tam auto musí manévrovat a popojíždět, aby takto podélně zaparkovalo? Stojí totiž prakticky kolmo na vjezd. Já to tam znám, denně tam totiž vystupuji. A právě první nástupiště je nejvyužívanější koridor, když jdete do/z podchodu.
Nádraží, které slouží jen pro přestup, a které přestalo už před hodně léty fungovat pro lidi co by tam měli výchozí nebo cílovou stanici (MHD 0- Jižní bránu a Frýdeckou nepovažuji za následnou MHD) tak stav chodníků odpovídá důležitost niclidského ruchu včetně toho parkování.Jo doba kdy se tam uživila nádražka je dávno pryč….
Parkoviště protože z 1 nástupiště osobní vlaky jezdí jen výjimečně.
Výjimečně? Spíše bych řekl, že vůbec. Nepamatuji si, že by na té kolejí stálo něco jiného než odstavené lokomotivy. Ale uznávám, že se tam vyskytuji jen v určité specifické časy v průběhu týdne.
Není to tak dávno, kdy se nejezdilo ke třetímu nástupišti z důvodu opravy infrastuktury. Tehdy svůj význam 1. nástupiště mělo.
S Leošem paštikářem jsem za celé roky neměl tu čest jet, jelikož vždy byl dražšší a někdy i o dost oproti ČD nebo RJ, takže kvalitu nehodnotím, ale jet do Kunčic a nestavět ve Vítkách může rozhodnout někdo z centrály, který ani na mapě neví kde je Ostrava.Ještě možná pro někoho kdo jede do Ostravy (po našemu je Ostrava jen centrum kdo neví)ale na Hrabůvka, Zábřeh,Poruba jet do Kunčic je cypovina jak lampa.
Podle LE takto dostali schválený výlukový JŘ, s tím toho dopravce zase tolik nenadělá. Ony ty Vítkovice taky nejsou zrovna nafukovací.
No minutové zastavení by to přežilo. Když tam může stát osobní a dělat obrat na průjezdné…
Ve Vítkovicích se točí Os vlaky ČD.
Přežilo dost možná ano, ale víme na jistotu, že v tom nefiguruje pomsta paštikářovi za pohřební tramvaj?
Na nějakého zapšklého kancelářského by to sedělo, známe své Papenheimské.
Nádraží Vítkovice je skvěle je zasíťované hromadnou dopravou. Má tři koleje u nástupišť s nadchodem a velký přednádražní prostor. Dost možná ale bude Leo využívat pro průjezd čtvrtou kolej (mimo nástupiště), tak proto. Každopádně nechápu, proč ČD a RJ zastavovat mohou a Leo ne. Obraty by snad zvládly Kunčice. Mají šest kolejí, z toho pět u nástupišť. Dokáže někdo objasnit důvody?
Tak ty Kunčice jsou samozřejmě dobré pro návazné spoje směr F-M.
Ale to projíždění Vítkovic opravdu nechápu. Proč jsou ty 2-3 minuty takový problém, když tam nyní stejně téměř nic nejezdí?
Dle vyjádření LE v komentářích v odkazu z FB byl takto schválen (bez zastavování ve Vítkovicích) schvílen mimořádný jízdní řád… 🙂
https://www.facebook.com/leoexpress/posts/pfbid0EWaKvqf4iQTzQoSjXYReiP7EMdQukknjEkiomNEw9tKWQFVMmRXY3UJTNVFtib4Ml
Na mne to působí dojmem, že o zastavení ve Vítkovicích vůbec nežádali.
Já jel dnes z Kunčic LeoExpressem do Prahy a ve Vítkovicích se zastavilo, spoj 1260
A hlavně to tady ventiluj, aby jste strojvedoucího zatáhl do pruseru.
Taky mohl zastavit z detítek různých provozních důvodů, návěstidlem na Stůj počínaje. R8 takhle někdy stojí v Prosenicích a nic z toho.
To je hezké, ale pokud to není veřejně deklarované na stránkách Leo a dostatečně vykomunikované vůči cestujícím, tak se na to nedá spolehnout a jako by to nebylo. Doteď Leo na FB odepisuje na dotazy, že pouze Kunčice…
Toho jsem si vědom, že to mohl být jen ten jeden spoj. Zároveň byl na informačních tabulích uváděn jako vlak Ex vlak linky S9, což už jiné spoje nejsou