Do Ostravy dorazila na kamionu první tramvaj od Stadleru, začne testovací jízdy

Příjezd tramvaje Stadler nOVA do Ostravy. Foto: DPOPříjezd tramvaje Stadler nOVA do Ostravy. Foto: DPO

Do Ostravy dorazila první ze čtyřiceti nových tramvají Stadler Tango NF2, které mají postupně výrazně omladit tramvajový vozový park ve

Do Ostravy dorazila první ze čtyřiceti nových tramvají Stadler Tango NF2, které mají postupně výrazně omladit tramvajový vozový park ve třetím největším městě v zemi. V Ostravě bude jezdit pod označením Stadler nOVA.

Tramvaj přivezl do Ostravy kamion z polského závodu v Siedlcích. Na ostravských kolejích se objeví ještě tento týden, cestující ale nesveze.  První tramvaj nyní musí v rámci testů ujet 10 tisíc km bez cestujících i bez zátěže, dále 10 tisíc km se zátěží a pak dalších 20 tisíc km s cestujícími. Ti se mohou na první svezení touto moderní tramvají těšit již v létě

Příjezd tramvaje Stadler nOVA do Ostravy. Foto: DPONová tramvaj Stadler nOVA po příjezdu do Ostravy. Foto: DPOTramvaj Stadler nOVA pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: DPOTramvaj Stadler nOVA pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: DPOTramvaj Stadler nOVA pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: DPO

Dopravní podnik Ostrava podepsal smlouvu s výrobcem v prosinci roku 2016, první vůz má oficiálně převzít už schválený v srpnu letošního roku.

Středněkapacitní tramvaje o délce 24,9 metru mohou svézt až 61 sedících a 127 stojících pasažérů. Jde o první zakázku na tramvaje, kterou v Česku získal jiný než tuzemský výrobce. Za jednu tramvaj DPO zaplatí 27 milionů korun, což je výrazně méně, než podnik čekal. Ostrava na většinu tramvají získá evropské dotace.

Vozy budou klimatizované, bude v nich například wifi nebo možnost dobíjet elektroniku přes USB. Letos má DPO převzít 26 tramvají, dalších 14 příští rok. Montáž probíhá v Polsku, skříně se svařují v běloruském Minsku. V tramvaji je ale i řada českých dílů: například kola z bohumínského Bonatransu, sedačky z C. I. E. B. Kahovec.

V Ostravě běží ještě další soutěž na 40 nových velkokapacitních tramvají. Výsledky zatím nejsou známy, ve hře jsou ale čtyři firmy, což je proti jiným dopravním podnikům nevídaný počet. Většinou se totiž hlásí jedna nebo dvě tuzemské firmy.

Parametry nové tramvaje

24,9 m dlouhá
2,5 m široká
3,6 m vysoká
188 cestujících z nichž 61 jsou sedící
100% nízkopodlažní se čtyřmi širokými dveřmi
Maximální rychlost 80 km/h
USB konektory a připojení Wi-Fi (do konce roku 2018)

Tagy dopravní podnik ostrava DPO Stadler Stadler nOVA
6 komentářů